soms vergeet je bijna dat je ook “gewoon” ziek kan zijn ik heb het mijn vriend vertelt door m’n dochter een shirt aan te trekken. Ik “maak” shirts (of maak tekst op shirts). En daar had ik dr naam van boven naar beneden gedaan en dan elke letter was onderdeel van een woord die samen een zin vormen (klinkt erg cryptisch haha) bijvoorbeeld: M’n dochter heet geen iris (dit is een voorbeeld), maar dan met haar naam. En dan haar letters een andere kleur dan de rest van het woord. Ik woRd bIg siS Denk dat we dit ook zo met de familie gaan doen. Voor sociale media nog even nadenken.
Hier ook al oudere kids dus vandaag verteld. Wel nog heel duidelijk verteld dat het nog alle kanten op kan gaan, 2, 1 of 0, maar dat er nu twee zitten. Erg leuke verbaasde reacties ❤️ Ze wisten wel al dat we ermee bezig waren. Facebook/ Instagram doe ik wrsl na de NIPT. Ik ben bijna de hele dag misselijk en moe. En inderdaad, als ik dan even niet misselijk ben vraag ik me meteen af of het wel goed zit. Konden we de tijd maar even vooruit spoelen, ik vind het 1e trimester zo irritant!!
Ik vind het eerste trimester ook verschrikkelijk wij willen het (als het qua buik lukt) pas na NIPT & 13-weken echo gaan vertellen. Eerst aan kindjes (nog geen idee hoe), daarna aan onze ouders, vervolgens denk ik dat ik onze vrienden en familie gewoon een aankondiging stuur via whatsapp ofzo haha & in die zelfde week dan ook op het werk. Bij beide kindjes hadden we het nu al aan onze ouders verteld in deze week, maar aangezien we weer wat ouder zijn en alleen voor een gezond kindje zouden gaan, willen we het nog even voor onszelf houden. Vandaar dus eerst een NIPT & medische echo. Daarna gaat het denk ik wel heel rap met communicatie.
Ik heb elke dag het gevoel van een kater iedere ochtend de twijfel gaat eten het beter maken of slechter, super moe en rond uurtje of 4 zin in koude cola en naturel chips Verder echt flink last al van mijn buik in de avond, die is ook al echt mega gegroeid en ziet er echt uit als een zwanger buikje. Broeken passen niet meer en bh's eigenlijk ook niet. Bij ons weten de opa's en oma's, schoonzusje en goede vrienden het. Ook op werk al verteld aangezien ik al vragen kreeg of alles goed gaat en mijn buik echt niet te verstoppen is.
Jaaa cola en naturel chips werken hier ook echt goed haha! En sowieso maar blijven eten. Voelt de hele dag al een fikse buikgriep. Hier knoopje los van de broek met zitten. Als vrijdag de echo goed is toch maar even een andere broek vast aanschaffen want echt comfortabel is het niet meer.
Dames ik ben vanmorgen geslaagd voor examen! Het dringt bijna nog niet tot mijn door een ik heb er zoveel stress van gehad. Kan nooit goed zijn voor die kleine in mijn buik, dus heel blij dat ik er nu vanaf ben. Nu nog een week geduld hebben tot de eerste echo. Zucht, nu kan ik eindelijk een beetje aan mezelf gaan denken.
♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡ 1 april Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje Sm1990 - 34 jaar - 3e kindje 2 april LaQueen - 31 jaar - 3e kindje 3 april X 4 april Manderijntje - 33 jaar - 3e kindje Jasmijn1 - 30 jaar - 2e kindje 5 april Nib - 32 jaar - 3e kindje 6 april Marie1990 - 32 jaar - 1e kindje 7 april Aylert - 30 jaar - 2e kindje 8 april X 9 april Leeuwtje01 - 32 jaar - 3e & 4e kindje LotjeNmD - 34 jaar - 5e kindje 10 april X 11 april Kelly95 - 27 jaar - 1e kindje Minimensje83 - 3e kindje (1e samen) 12 april Geriatertje - 45 jaar - 4e kindje (1e samen) 13 april 92anoniem - 31 jaar - 1e kindje Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje 14 april X 15 april Esthervis - 34 jaar - 1e kindje ----------------------------------------- Afspraken: Augustus: 28/8: Aylert - 8:00 1e echo vk(8+1) 28/8: Geriatertje - 2e vroege echo (7+3) 29/8: Esthervis - 18:40 1e echo (7+1) 30/8: Manderijntje - 1e echo (8+6) 31/8: Geriatertje - intake gynaecoloog 31/8: Kippie 13 - echo (9+6) September: 1/9: Zinnia261 - 14:00 intake VK 1/9: minimesje83 - herhaling vitaliteitsecho 4/9: Marie1990 - 15:15 intake VK 4/9: 92anoniem- 15.35 2e echo zh (8+2) 5/9: Leeuwtje01 - 2e echo + intake gyn (9+0) 5/9: LotjeNmD - Eerste echo (9+0) 6/9: Aylert - 17:15 intake VK 6/9: LaQueen - 18.50u intake VK 7/9: LaQueen - 15.30u termijnecho (10+2 wk) 7/9: Kelly95 - 2e echo (9 wk) + intake 10/9: Kippie13 - 17:15 termijnecho 11/9: Kippie13 - 9:00 intake VK 11/9: Cynthia - 11:00 1e echo (10+5) 15/9: 92anoniem - eerste echo VK (9+6) 22/9: 92anoniem - intake VK ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (?) HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie'
Haha ik loop ook met een permanente kater rond, vreselijk! Helaas vind ik cola echt heeeeel vies. Ik heb het vanmorgen op mijn werk verteld dus ik loop ook al lekker ongegeneerd in een zwangerschapsbroek rond
Ze maakt het wel spannend door nog niet te hebben gereageerd idd! Verder de drang naar cola bij velen, zooooo herkenbaar! En las ook al iets met knoopje los bij zitten. Check! Vandaag voor het eerst een elastiekje om knoop gedaan. Bij eerste zwangerschap heb ik het daarmee gered tot de 20 weken ongeveer! Ik heb afgelopen week (wel na goede vroege echo) al wat dingen op Vinted gekocht! Zag opeens een zwangerschapswinterjas voorbij komen, dus die maar gewoon gelijk gekocht! En verder leggings, want die passen ook prima onder wat a-lijnjurkjes, een leuk jurkje en een broek gekocht. Toch al best wat dingetjes en na de volgende echo volgende week denk ik dat ik gauw meer ga kopen. Had 2 weken geleden al 2 BH’s gekocht zodat ik die kan afwisselen. Misschien koop ik na de volgende echo een 3e BH, maar ik weet dat ik de vorige zwangerschappen vervolgens daarna nóg een cup ben gegroeid, dus ik koop dat maar niet te ruim in.
Ik drink normaal bijna nooit cola, nu ineens elke dag zin in. Koffie daarentegen ineens enorm vies, vorige keren nooit last van gehad. Deze zwangerschap is zo anders dan vorigen keren. Kon toen geen genoeg krijgen van (snickers) ijsjes en moet er nu niet aan denken. Bloemkool vanavond achter gekomen echt enorm vies en veel zin in appels en chips
Hoihoi leuk dat je aan me denkt. Ik ben niet zo heel actief omdat ik me ontzettend beroerd voel helaas. De echo vanochtend was gelukkig helemaal goed en er waren nog steeds duidelijk 2 kloppende hartjes te zien. De baby’s waren ook behoorlijk gegroeid en ik word nu geschat op 8+4 terwijl ik zelf 8+1 dacht. Ook heb ik afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de verloskundige en die heeft mij wel aardig kunnen geruststellen wat betreft de bevalling. Dat ik zeker opties heb en wanneer de baby’s het goed doen ik hoogstwaarschijnlijk met hun hulp in de vorm van verloskundige of doula zo natuurlijk mogelijk kan bevallen. Het begint nu steeds meer te landen dat het er 2 zijn en inplaats van denken in doomscenario’s probeer in nu meer te denken in oplossingen. Zo dat was weer even een update van mijn kant! Ik lees ondertussen alles van jullie mee maar heb niet altijd de puf om te reageren!
Wat fijn dat de echo goed was en dat de baby's goed groeien! Prettig dat je ook wat meer rust in je hoofd begint te krijgen. Het is ook echt niet niks, zulk nieuws. En tel daar dan de beroerdheid bij op... Je zou mij ook op kunnen vegen hoor. Ik hoop dat het eerste trimester extra snel gaat voor je en dat de kwaaltjes dan eindelijk minder worden.
Heel fijn om te lezen dat jullie steeds beter kunnen relativeren, je een goed gesprek hebt gehad met de verloskundige en de echo weer goed was! Iets minder dat je zo beroerd bent, hopelijk is dat stadium snel voorbij!
Ik zie nu pas dat @Geriatertje ook een echo had! Die afspraak was eerder even kwijt op de lijst denk ik, want had het nog zo goed op gelet! Hoe is het bij jou gegaan? Ook weer 2 mooie kloppende hartjes gezien?
♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡ 1 april Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje Sm1990 - 34 jaar - 3e kindje 2 april LaQueen - 31 jaar - 3e kindje 3 april X 4 april Manderijntje - 33 jaar - 3e kindje Jasmijn1 - 30 jaar - 2e kindje 5 april Nib - 32 jaar - 3e kindje 6 april Marie1990 - 32 jaar - 1e kindje 7 april Aylert - 30 jaar - 2e kindje 8 april X 9 april Leeuwtje01 - 32 jaar - 3e & 4e kindje LotjeNmD - 34 jaar - 5e kindje 10 april X 11 april Kelly95 - 27 jaar - 1e kindje Minimensje83 - 3e kindje (1e samen) 12 april Geriatertje - 45 jaar - 4e kindje (1e samen) 13 april 92anoniem - 31 jaar - 1e kindje Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje 14 april X 15 april Esthervis - 34 jaar - 1e kindje ----------------------------------------- Afspraken: Augustus: 28/8: Aylert - 8:00 1e echo vk(8+1) 28/8: Geriatertje - 2e vroege echo (7+3) 29/8: Esthervis - 18:40 1e echo (7+1) 31/8: Geriatertje - intake gynaecoloog 31/8: Kippie 13 - echo (9+6) September: 1/9: Zinnia261 - 14:00 intake VK 1/9: minimesje83 - herhaling vitaliteitsecho 4/9: Marie1990 - 15:15 intake VK 4/9: 92anoniem- 15.35 2e echo zh (8+2) 5/9: Leeuwtje01 - 2e echo + intake gyn (9+0) 5/9: LotjeNmD - Eerste echo (9+0) 5/9 Manderijntje - 2e echo (9+5) 6/9: Aylert - 17:15 intake VK 6/9: LaQueen - 18.50u intake VK 7/9: LaQueen - 15.30u termijnecho (10+2 wk) 7/9: Kelly95 - 2e echo (9 wk) + intake 10/9: Kippie13 - 17:15 termijnecho 11/9: Kippie13 - 9:00 intake VK 11/9: Cynthia - 11:00 1e echo (10+5) 15/9: 92anoniem - eerste echo VK (9+6) 22/9: 92anoniem - intake VK ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (?) HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie'