Oh no, dus misschien is het dit keer wel echt. Hij is in ieder geval weer begonnen met werken vandaag, maar dan vanuit huis. Denk dus dat hij wel weer redelijk is opgeknapt en vanavond weer als een zielig musje op de bank hangt omdat een hele dag misschien nog net te veel was. Poeh, jullie geduld wordt wel echt op de proef gesteld zo! Maar… voor we het weten zijn we 2 weken verder en hebben jullie ook jullie antwoord!
Zo herkenbaar ook die te vroeg met werken beginnende mannen. Ja, echt wel! Deze groep maakt me ook heel ongeduldig. Maar mijn gyn is sowieso op vakantie tot dan, dus heb niet veel keus. Anders had ik misschien toch een pretecho ertussen gezet.
@LaQueen wij hebben aanstaande vrijdag de geslachtsecho. Echt spannend! Wij willen het ook in een envelopje laten doen en dan later samen thuis bekijken. Weet iemand of ze de echo kunnen doen en dat we mee kunnen kijken zonder dat wij het zien? Ik vind het namelijk wel heel fijn ons baby’tje nog even te kunnen zien maar dat het geslacht nog even een verrassing blijft!
Ja zeker, zo hebben wij het gisteren ook gedaan. Van tevoren even aangeven. Wij hebben gisteren toch een kwartier lang naar de baby gekeken en zijn beweginkjes, en de echoscopiste zorgde dat het geslacht niet in beeld kwam. Toen ze ging kijken moesten wij even ons hoofd wegdraaien. Ik vond het een hele fijne manier om er samen thuis achter te komen en toch weer even de baby te hebben gezien.
Zo heeft ze het bij ons ook gedaan. Ze zei op t einde: "dan nu allemaal even wegkijken als je het geslacht nog niet wilt zien".
Oooh dankjewel! Zo willen wij het idd ook, om het samen te ontdekken en niet in het bijzijn van iemand anders zeg maar. Dan is je reactie toch altijd wat ingedamd.
Dankjewel! Ja we hadden allebei wel een onderbuik gevoel, natuurlijk nergens op gebaseerd maar een jongetje voelt dus wel heel logisch. Moet wel eerlijk bekennen dat ik toch ergens schrok toen ik het definitief op het blaadje zag staan. Want ik ken het helemaal niet Ik ben opgegroeid met zussen, mijn zussen hebben alleen maar meisjes en mijn vriendinnen op de een of andere manier ook. Ik heb zelfs nog nooit kleertjes gekocht voor een jongetje, dus dit is echt compleet nieuw voor ons. Het eerste neefje en oma’s eerste kleinzoon! Zo leuk en spannend! heb jij een voorgevoel voor jullie baby? En hoe gaat het met de zenuwen?
Met de zenuwen gaat het helemaal prima, ik heb best wel wat geduld Ben gewoon bang dat als we het eenmaal weten de lol er juist af is ofzo. Ik kan het niet goed uitleggen Wij hebben allebei het voorgevoel dat het een meisje wordt. Ik ben benieuwd of dat klopt!
@Kelly95 Geweldig toch? Oma zal het vast leuk vinden dat er nu een jongetje bij komt! Mijn ouders hebben zelf ook alleen dochters dus moesten ook wennen toen onze eerste zoon kwam, maar uiteindelijk went het net zo snel en hou je gewoon (en de grootouders ook) van het (klein)kind en niet van een geslacht haha. Ik vind het ook gek om te weten dat ik straks 1 meisje en 2 jongens heb. Zo’n echo maakt het opeens definitief (& we hadden ook geen voorkeur dus maakte niet uit), terwijl je maar 2 opties hebt.. dus ja 50% kans, wat verwachten we dan met z’n allen, aapjes?
ja absoluut! Heel spannend en leuk een jongetje in onze vrouwenfam. Wat superleuk straks 2 jongens en een meisje.
Ik heb even geen vervolgafspraken in de lijst gezet want het zijn er zoveel Ze gaan in ieder geval vrijdag in een MDO bespreken of insuline geadviseerd wordt. Weet zelf even niet wat ik wil. Heel strikt op dieet lijkt ok alleen nuchtere waardes soms iets te hoog maar dat is zo weinig te hoog dat het niet heel spannend is. Maar ik moet niet denken om een pepernoot of witte pasta erin te stoppen. 1x gedaan suiker was gelijk 10 na witte ipv volkoren pasta hebben jullie ook dat je opeens een relatieboost hebt? Ben echt weer ultraverliefd haha. Partner is ook veel meer aan het knuffelen en loopt zich een ongeluk met alles (hij kan het dus wel ). Best leuk die hormonen haha, heb dit in vorige relatie helemaal niet zo ervaren tijdens zwangerschap. Maar ja is ook een reden dat we niet meer samen zijn, zoals het nu is in mijn relatie is het überhaupt nooit geweest.
Jammer dat de dieet zo strikt moet, echt niet makkelijk. Maar ik snap ook wel dat je niet staat te springen voor insule. Ik las trouwens wel ergens dat de grenswaarden voor suiker tijfens de zs lager gezet zijn waardoor veel meer vrouwen dus een te hoge waarde hebben. Weet alleen niet meer waar het was en of het überhaupt waar/actueel is. De relatieboost herken ik. Alleen ben ik soms dus wel vies van mijn man? Heel raar, dat heb ik deze zs best heftig. Vind bepaalde dingen/mensen opeens stinken/vies terwijl ik dondersgoed weet dat het niet klopt. Dat is dan wel weer jammer want het komt in vlagen en vaak op het verkeerde moment.
Haha ja dat lijkt me niet echt handig bij je partner. Heb het ook wel hoor dat sommige dingen echt vies ruiken. Maar mijn partner gelukkig niet En klopt dat grenswaarden in zwangerschap veel strikter zijn. Maar als ik niet op dieet let zit ik wel echt zo ver erboven na het eten dat het echt diabetes waarden zijn ook zonder zwangerschap. Tis vooral even zoeken hoe geen honger te hebben op de dag maar het lukt redelijk..
Ja, toen hij de afgelopen week ziek was vond ik hem extreeeeem uit z’n mond stinken maar goed, niemand ruikt lekker als die ziek is haha. Jammer dat die geur nu extra sterk voor de neus is. @Minimensje83 Ik merk wel dat ik meer behoefte aan knuffelen heb, maar wil hem niet continu bespringen ofzo. Denk vooral de geborgenheid fijn vinden?
Zijn er inmiddels al veel dames die hun kindje voelen? Het ‘irritante gekriebel’ is hier wel al een beetje veranderd in de baby dagelijks voelen bewegen. Nog geen extreme bewegingen en nog niet te voelen aan de buitenkant, maar ik denk dat man en kinderen hem over een weekje of 3 ook wel kunnen voelen. Merk ook dat m’n baarmoeder in de afgelopen 3 weken opeens snel hoger is gaan liggen!
Weer opnieuw vlinders Wat mooi! Ik vind mezelf over het algemeen wat zachter, maar kan ook op sommige momenten heel geïrriteerd zijn. Vaak heb ik dan honger
Ik denk twee weken geleden wat gevoelt te hebben, maar sindsdien niks meer. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, dus het kan nog even duren. Ze groeit wel hard deze week. Althans ik heb nu echt een buik(je)!
Ik denk ook al een 2-tal weken hem te voelen. Zaterdag per toeval zelfs uitwendig gevoeld. Mijn hand lag op mijn buik en ineens duwde er iets tegenaan. Maar ik denk dat dat een toevallige karate-move was. Daarna is het voorlopig niet mee voorgekomen. Ik voel nu wel dagelijks (vooral in de avond als ik in bed lig) lichte bewegingen maar zeker nog niet overduidelijk aanwezig.