Onze kinderen slapen sinds 1 januari (dus nu 3 nachten) in hun nieuwe bed. Moet zeggen dat ze het beiden fantastisch doen in een andere kamer en ze net zo goed slapen als voorheen. Viel ons dus heel erg mee! Vriend is zondag en maandag met de kast van dochter bezig geweest (IKEA zelf samengesteld), dinsdag hebben mijn ouders het afgemaakt. Gisteren samen met haar een doekje erdoor gehaald en samen haar kleding ingedeeld. Ze was helemaal trots dat we dit samen deden. Nu is zo de bedoeling dat we de rest van het speelgoed die kant op slepen en haar oude kast schoonmaken zodat kleren van zoon er in kunnen. Als ik morgen nog puf heb maak ik ook de kast en commode schoon (stonden nog op zoon z’n kamer en fungeerden nog als zijn kasten) zodat ik de spullen die ik al heb voor de baby een beetje kan indelen. Zaterdag vieren wel de 4e verjaardag van zoon en zondag gaat vriend alle dozen karton lozen in een container en ruimen we het peuterbed waarschijnlijk vast op zodat er plaats gemaakt kan worden voor een ledikantje (die we denk ik 1/2 weekenden later in elkaar gaan zetten). Als we in dit tempo doorgaan is alles over een week of 3/4 wel op de juiste plek en kan ik mij daarna richten op de details (zoals vloerkleden, schilderijen enzo) voor alle kamers!
Ik hoop het ook want bang iedere week blij dat er 1 voorbij is de cerclage heeft mijn gynaecoloog de vorige keer op 37+ uitgehaald en s'avonds bevallen pas 2 uren later na het uithalen had ik al 5 CM ontsluiting. Ik verwacht nu dat het rond de week van de 19 maart zal zijn rond deze periode 37 weken hij doet dit meestal de dinsdag of de donderdag. Bij mijn andere zoon was het vanzelf op gang gekomen op 36+5 dagen. Allee hopen nu nog zeker 10 weken volhouden dan zal ik pas al die stress uitblazen.
Hier controle gehad. Baarmoedermond nog een keer opgemeten want blijkbaar zat ik twee dagen terug op randje. Was nu gewoon prima, dus dat was fijn! Fijne gyn dit keer die ik ook ga blijven zien tot het einde, dus dat is prettig! Knoop is ook door, we gaan een keizersnede doen. Spannend of dat gaat lukken want ze doen het echt pas vanaf 39 weken en dat is .. 1e paasdag. Dus kunnen op zijn vroegst bij 39.2 plannen en toen waren de andere kids er al :s @Lylytje86 hopelijk helpt de cerclage idd lang genoeg. Had je bij de anderen echt veel te vroeg of wel allemaal 36+?
Eerste paasdag is op zondag dus dat doen ze dan vast niet gepland. Misschien toch maar weer bespreken? Neem aan dat ze beter de donderdag of vrijdag ervoor doen. Lijkt mij toch dat jullie ervaring uit het verleden mede de datum bepaalt.
1 op 33+ zonder cerclage want wisten het nog niet 2 op 34+ met cerclage op gang gekomen 3 op 36+ met cerclage en ustrogestan op gang gekomen 4 op 37+ met cerclage en ustrogestan na het verwijderen cerclage 5 hopen na 36,37 weken. Met cerclage en ustrogestan
Ik heb van m’n dochter van 2 jaar een whatsappgroep met meiden van dit forum die dus in dezelfde periode gingen bevallen en dat is echt heel leuk en handig hoor. Veel herkenning en veel adviezen. Elkaar nog nooit gezien, maar toch heel dierbaar!
♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡ 29 maart Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje ♡ GhostRocker - 32 jaar - 1e kindje ♡ 1 april Sm1990 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 2 april LaQueen - 32 jaar - 3e kindje ♡ 4 april Manderijntje - 33 jaar - 3e kindje ♡ Leeuwtje01 - 32 jaar - 3e & 4e kindje ♡♡ WannabeMammi - 37 jaar - 1e kindje ♡ 5 april Lylytje86 - 37 jaar - 5e kindje ♡ Aylert - 30 jaar - 2e & 3e kindje ♡♡ 6 april Marie1990 - 32 jaar - 1e kindje ♡ Flowyflower - 25 jaar- 1e kindje ♡ Jasmijn1 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 7 april Minimensje83 - 39 jaar - 3e kindje (4e in gezin en 1e samen) ♡ 8 april Kelly95 - 28 jaar - 1e kindje ♡ 9 april LotjeNmD - 34 jaar - 5e kindje ♡ TT5001 - 27 jaar - 2e kindje ♡ 13 april Esthervis - 34 jaar - 1e kindje ♡ 15 april Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje ♡ 16 april Bijtje90 - 33 jaar - 2e kindje ♡ ----------------------------------------- jongen (16) | meisje (7) | verrassing (0) In liefdevolle herinnering 92anoniem ⭐️ bij 9+2 Geriatertje ⭐ M. bij 16+4 ⭐ O. bij 18+5 Afspraken: Januari: 4/1: Minimensje83 - 14.30 controle gyn + echo 8/1: GhostRocker - 18.30u groeiecho 28wk 9/1: LaQueen - 08.30u groeiecho 28wk 9/1: Kippie13 - 9.35u kinkhoestvaccinatie 11/1: Kippie13 - 11.30 u 3D/4D echo 15/1: Zinnia261 - 20.45 3D/4D echo 18/1: Kippie13 - 9.00 u controle VK 24/1: LaQueen - 18.50u controle VK 24/01: lylytje86 - 19.45 controle en echo 29+5w 25/01: Minimensje83 - controle VK en echo Februari: 1/2: Kippie13 - 9.00 u controle VK 8/2: GhostRocker - 14.15u groeiecho 32wk 15/2: Kippie13 - 11.00 u controle VK 16/2: Kippie13 - verlof! 16/2: Minimensje83 - controle gyn en echo 16/2: LaQueen - verlof 23/2: Minimensje83 - verlof! 26/2: LotjeNmD - Verlof! ----------------------------------------- HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie'.
Ik heb vanavond weer mijn tweewekelijkse controle gehad. Ik doe mee met een Centering Pregnancy groep en vanavond was de partneravond. Ik heb lang getwijfeld of ik zou gaan, aangezien ik geen partner heb. Ik heb inmiddels mijn moeder gevraagd om aanwezig te zijn bij de bevalling en we zijn dan ook samen naar de partneravond geweest vanavond Het was vooral leuk om de partners van de andere vrouwen te zien en te horen, want qua informatie heb ik verder niks nieuws gehoord Bij de persoonlijke controle werd ik even overrompeld door de VK met "je krijgt nú een Anti-D injectie want je baby is rhesus positief gebleken" (ik ben zelf negatief, dus blijkbaar is de donor positief). Ik heb die bloedtest pas afgelopen vrijdag laten doen, dus ik was verbaasd dat de uitslag er nu al was én dat ik die injectie nodig heb. Ijzergehalte zag er verder heel goed uit en de groei vordert goed. Ik heb groen licht gekregen voor een thuisbevalling! Ze kon niet echt een schatting maken van de grootte van de baby omdat deze overdwars lag. Mocht dit de volgende keer weer zo zijn, dan wordt er voor de zekerheid een groei echo gedaan omdat zijn grote broer ook een flinkerd was Heel niet erg, want ik wil juist een groeiecho!
Oh en volgens mij is die kleine nu aan het trainen voor een belangrijke voetbalwedstrijd want hij gaat me toch een partij flink te keer daarbinnen!
Die van mij ligt ook de helft v/d tijd overdwars en is echt veel aan het draaien enzo. Voelt soms al echt heel irritant. Merken jullie ook dat veel dingen al iets zwaarder beginnen te worden? Ik heb net gedoucht, een was afgehaald, een paar x trap op-en-neer gelopen en een was opgehangen. Moet nu eerst m’n bekken, buik en rug even een paar minuten rust gunnen en lig dan ook even op de bank. Over een minuutje of 10 kan ik wel weer verder, maar heb echt af en toe een rustmomentje nodig terwijl ik niet-zwanger uren achter elkaar dingen in het huishouden kon doen.
Hier ook nog dwarsligger wat resulteert in harde buiken want blijkbaar is dat toch niet heel handig meer. Als ik hem goed duw zakt die harde buik dan ook. Ze hebben echt nog alle ruimte merk ik, was bij de eerste wel anders. Hier gaat het lichamelijk juist beter nu met medicatie dus wordt hier weer makkelijker. Is inderdaad minuut of 10-15 dat ik wat kan doen en dan na half uurtje ofzo weer wat, maar kom van 1-2 minuten. Dus ik zie het als winst na douchen is hier dus half uur rust. Was opgehangen ook weer rust. Kom zo wel aan een spelletje met de kids toe, geboortetegel borduren etc Gewoon luisteren naar het lichaam heb ik geleerd. In vorige zwangerschappen dacht ik och beetje pijn wat kan het kwaad maar merk nu dat als ik van de ergste pijn weg blijf alles veel sneller hersteld met wat rust en je mobieler blijft. Fietsen en zwemmen gaan hier trouwens echt prima. En wasje hang ik wel op maar partner sleept met de wasmanden bijvoorbeeld.
Bijzonder om met je moeder te kunnen doen! Bij de tweede hoor je idd niks nieuws meer Anti d kan er maar inzitten toch? Anders moet je weer terug een week later. Na de bevalling krijg je ook nog een prik dan volgens mij. Als jij twijfelt over grootte zou ik het gewoon vragen hoor of ze het niet keer kunnen meten. Tis in 2 min gepiept als de baby goed ligt.
Ik krijg na de bevalling idd nog een prik. Die groeiecho heb ik nu al 4 keer gevraagd, maar ze blijft het maar uitstellen omdat de groei van mijn buik volgens haar heel normaal is. Bij mn eerste groeide die ook enorm in het laatste trimester en kreeg ik alsnog een groeiecho en een suikertest. Over 2 weken nog maar een keer zeuren Verder heb ik ook snel last van mn buik als ik teveel doe. Ik kan zelfs al last krijgen van harde buiken als er een scheet dwars zit. Ik moet echt vaker pauzes nemen om mijn buik rustig te houden
Sinds 3 dagen echt heel veel last van deze plek. 's ochtends lijkt het oké maar halverwege de middag echt veel pijn op die plek bij zowel aanraking als beweging/zitten etc. Krijg er dan ook een hele harde buik van die niet weg trekt en echt van 15u- nu nog steeds aanhoudt. Iemand een idee of ervaring mee? Heb de verloskundige vanmiddag gesproken en er staat een extra controle gepland voor komende maandag ochtend en ik moet bellen als ik het niet vertrouw. Dacht zelf meteen aan (deels) loslating van de placenta (worst case scenario) omdat de pijn zo acuut is en zo lang aanhoudt maar verloskundige zei dat dit vaak gepaard gaat met pijn in gehele baarmoeder. Zit me toch niet helemaal lekker dus dacht even kijken of er dames zijn met vergelijkbare klachten en die weten wat het is bij hun.
Ik heb dat ook wel eens, maar dan is de baby aan het draaien en/of schoppen en heb het idee dat m’n velletje daar het gevoeligst is. Het trekt alleen wel op den duur weg, niet zolang als bij jou.
Ik heb dat ook wel eens, maar dan aan de andere kant van mijn navel. Als ik er met een vlakke hand op druk, gaat het nog veel meer pijn doen! Ik had dit in het begin ook ontzettend veel, nu wel iets minder. Ik vind het lijken op een spier die niet helemaal lekker zit of dat het er even inschiet ofzo. Ik had/heb het vooral als ik een onverwachte draai naar links of rechts met mijn bovenlichaam maak(te). Bij mij trekt het uiteindelijk wel weg als ik een andere houding aanneem. Ik deed in de sportschool vaak deze oefening, maar die zou die pijn nu dus heel erg triggeren: Zit jouw placenta aan de voorkant?
Ik herken dit! Het voelde als een blauwe plek als ik het ook aanraakte en het bleef zeurend pijn doen. Ik dacht eerst soort van spierpijn/groeipijn oid. Maar toen kreeg ik de tip hier paar pagina's terug om een beetje te porren zodat mevrouw baby even anders gaat liggen. Dat hielp wel steeds een beetje. Sinds vandaag ligt ze dus opeens helemaal niet meer overdwars en de gevoelige plek is weg, net zoals de harde buiken en de onaangename strakheid, wat een fijn gevoel! Ook de rugpijn werd minder en zelfs de schopjes voelen weer leuk en lief aan. Ik weet dat ze nog steeds genoeg plek heeft om te draaien enzo maar dit was een welkome verandering. Heb trouwens problemen met slapen al enkele nachten... En door jullie berichtjes dacht ik dat ik maar eens begin met het bestellen van wat dingetjes dus nu hebben we het bedje, hoogstoel, heel veel hydrofielen en kleine doekjes, soort van 'baby ligstoel' voor in het grote bad, dekentjes en wat pakjes besteld en voor een groot deel binnen. En morgen gaan we naar de Ikea voor nog een paxkast en vandaag heb ik haar kast ingericht. Dus bedankt hoor dames. Nu heb ik bijna niets meer te doen dus m'n man is bang dat wel tijdens de echte nesteldrang te veel tijd voor andere projecten hebben.
Placenta zit grotendeels aan de achterkant en 'hangt' een stukje naar voren aan de bovenkant zeg maar. Bij mij gaat het niet weg met andere houding helaas. Na nacht slapen leek het weg maar na opstaan meteen weer aanwezig.
@Manderijntje hahahaha sorry. En plafonddienst heb ik ook zo af en toe helaas. Begint natuurlijk helaas in het laatste trimester weer vaker te komen om je alvast te laten wennen aan het feit dat we nachtvoeding moeten geven. Zo jammer dat het wennen al zo vroeg begint, ik hou van slapen. Oh en laatst dacht ik dat ik het geboortepakje had gekocht, maar nu zag ik toch weer iets leukers…