♡ Uitgerekend 1 - 15 April 2024 ♡

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kippie13, Jul 24, 2023.

1. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Och ja dat is ook klote. Zo weinig gehoord voelen door je eigen moeder :( zeik het zeker even af want dat raakt je logischerwijs… oh ja en (heb ook van die leuke ouders) … waarschijnlijk jank je maar ben je ook gewoon pissig op der (zou ik wel zijn). Hier helpt boosheid afreageren vaak ook goed naast janken. Zoon heeft zo’n tennispaal, kan je lekker tegen rammen. Weet niet wat voor jou werkt om boosheid eruit te gooien..
    heb je lieve buren die een keer willen helpen? Of een vriendin? Mijn ervaring uit de tijd dat ik alleenstaand was, is dat de hulp uit onverwachte hoek komt. Vroeg ik hulp van moeders uit school reageerde zelden iemand (muv 1 hele lieve mama) maar dan bleek er iemand die ik niet goed kende wel bereid.. gewoon rondvragen dus.

LaQueen and Kippie13 like this.
  2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Nou zeg, het raakt me te lezen dat jouw moeder zo op jou reageert! Ik begrijp heel erg goed dat niet alles lukt en zeker als je alles alleen moet doen is dat extra zwaar. Begrijpelijk dat zo’n opmerking je extra raakt als je normaal gesproken heel netjes van jezelf bent. Doet ze altijd zo gemeen?

Even praktisch: Als het lukt kan je misschien voor je verlof een soort schema maken zodat je elke dag een klein beetje kan doen en niet het gevoel hebt dat je achter de feiten aanloopt. Dat lukt nu de komende 2 weken nog niet met werk, maar hopelijk dan wel. Een uur per dag verdelen in 4x 15 minuten verspreid is alsnog 7 uren per week hè!:)

Heb je misschien wel een vriendin waar je hulp aan kan vragen voor het geval je het toch echt niet trekt en het niet lukt? Bewijzen aan jouw moeder hoeft niet, want als ze dat (even hard gezegd) waard was geweest dan had ze je - zoals een moeder - even geholpen waar mogelijk.:|

Kippie13 likes this.
  3. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

Jan 12, 2021
    295
    376
    63
    Female
    Ik tel ook heel erg af naar m’n verlof. Nog 4 weken waarvan ook een week vrij in de voorjaarsvakantie, dus nog 11 dagen werken. Afgelopen weekend 2 hele dagen harde buiken gehad, alle plannen afgezegd en alleen maar op bed gelegen (en geslapen!). Vandaag ziekgemeld, morgen m’n vrije dag en hopelijk woensdag gewoon weer werken.

Vervelend kippie zo’n reactie, zeker als je niet vaak om hulp vraagt.. nodigt voor de volgende keer dan ook niet echt uit..

LaQueen and Minimensje83 like this.
  4. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Nog 10 dagen werken. Maar goed ook dat ik verlof krijg want mijn assertiviteit wordt met de dag groter haha! Hebben jullie dat ook? Dat er dus uit je mond komt ‘ik heb je maanden geleden gevraagd input te leveren op het proces en dat vond je niet nodig. Nu wil je het anders. Jammer dan, je voert het nu gewoon uit hoe het bedacht is.’ Dat zou ik normaal geloof ik niet zo doen ;) vond wel dat ik een terecht punt had maar kwam er niet echt lekker uit…oeps

LaQueen likes this.
  5. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Ja, heb ik ook wel merk ik. Maar ik merk ook dat dingen mij sneller beginnen te raken nu en ik mij ook sneller erger aan iets.

Zo heb ik vannacht bijvoorbeeld heel slecht geslapen omdat ze op mijn werk iets willen doordrukken en dat invloed heeft op mijn baan als ik weer terug ben, maar dit volgens de onderwijsinspectie helemaal niet mag. Dat heb ik mijn teamleider laten weten via mail, dat het mij raakt en dat ik het niet fijn vind te weten dat dit speelt als ik start met mijn verlof. Mijn collega’s pakken het vast goed op en zullen de strijd aangaan, maar ik maak mij daar wel zorgen over. Ik heb het hem gemaild om het van mij af te schrijven, mijn gevoel onder woorden te brengen en te voorkomen dat ik in tranen uitbarst. Hij vroeg mij of hij mij nog mag bellen vanavond, maar ik heb gezegd eerst een nachtje te willen slapen en dat ik morgen bij hem zal langslopen zodat ik wat rustiger kan reageren en nu geen gedoe meer aan m’n hoofd hoef te hebben. Ik zou mij moeten focussen op de overdracht van m’n werkzaamheden (nog 7 dagen werken) maar in plaats daarvan voel ik een bepaalde spanning.:rolleyes: Ik hoop dat we de lucht morgen wat kunnen klaren en ik toch mijn focus weer kan leggen op het afbouwen.

Het is gewoon tijd om met verlof te gaan.:|

6. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Goed om het wel nog uit te spreken dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon, meer kan je niet doen. Bijna bijna bijna tijd voor verlof … aftellen maar ..

LaQueen likes this.
  7. Lylytje86

Lylytje86 Actief lid

Jul 22, 2023
    301
    264
    63
    Female
    België
    Welkom in the mama en schoonmoeder trek me niets aan club.
    Mijn moeder zie ik al meer dan 15 jaar niet meer en mijn schoonmoeder zoals ik aan het begin van deze topic al vertelde was "nog zwanger" en hulp krijg ik niet bij mijn vorige zwangerschappen stelde ze om mijn strijk te nemen maar hier niets nada voor hun is je wilt kinderen wel trek u plan. Ze is nooit voor haar kleinkinderen geweest was altijd te veel als er 1 weende was direct in de armen en wiegen voor dat hij sliep om er niet ervoor te zorgen. Aan het duur trek ik zelf mijn plan en denk ik maar aan mij nu. Willen mijn kinderen 10 kinderen wel ik zal er altijd voor hun zijn. Zelf voor de doop van mijn laatste zoon ze is niet gekomen omdat ze liever naar een domme senior diner wilde.

8. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Net een groei echo gehad en de cijfers zijn toch niet helemaal waar ik op gehoopt had. Ik krijg er binnenkort nog een, maar die moet ik nog inplannen in overleg met de VK.

Baby zit nu op P88. Ze zei; hou P90 aan.
    Baby weegt nu 2,2 kg ongeveer.

"Beter een te grote baby dan een te kleine baby".

Eens, maar hij had wel iets kleiner mogen zijn... :eek::$

LaQueen likes this.
  9. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Dat klinkt niet fijn …je kan dan niet anders dan inderdaad je eigen plan trekken..

hoe makkelijk kwam de eerste eruit? hier was de eerste net 3 kilo en de tweede met 4 (p90-p95) geboren. Maar die tweede kwam er soepeltjes uit hoor… ze zeggen als een eerste gewoon er langs komt de tweede altijd wel lukt. Tenzij de baby in bijzondere ligging blijkt te liggen met arm naast zijn hoofdje ofzo .. was de eerste er met 40w of ben je tot 41 gegaan? Hopelijk dient deze kleine zich niet te laat aan dan ..

10. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Is het een idee om te vragen of ze je met 39 of uiterlijk 40 weken willen proberen te strippen? Veel vrouwen hebben bij een volgende zwangerschap aan het einde al wat ontsluiting waardoor het vaak wel mogelijk is. Niet altijd natuurlijk, maar proberen kan geen kwaad!

11. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Eerste was 4140gr en 53cm. Totale bevalling duurde 8 uur, waarvan de laatste 20 min persweeën, die ik eerst nog een kwartier moest weg zuchten.

Toen ik eindelijk mocht meepersen, was ie er dus binnen 5 min.

Hij had zn arm naast zn hoofd en daardoor had ik flinke ruptuur en meer dan een liter bloedverlies.

VK had bij de vorige controle al gezegd dat ik voor de 40 weken al gestript mag worden, en toen wist ze nog niet eens dat ie ook weer aan de grote kant zou zijn.

Bij mijn oudste ben ik ook 2x gestript in week 39 en had ik ook al 2/3 cm ontsluiting door de vele harde buiken in de weken ervoor.

Minimensje83 and LaQueen like this.
  12. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    @Kippie13 klinkt niet echt als fijne nasleep dat laatste stuk van je eerdere bevalling. Maar …dan moet deze er ook uit kunnen maar ja dat is theorie. Je moet er vooral zelf vertrouwen in hebben … zie je erg op tegen de bevalling of valt het mee?

hier vannacht echt serieuze menstruatiekrampen pfff kon er niet van slapen. Kan me niet herinneren dat ik dat bij de andere 2 zo vroeg had. Hebben jullie dat ook al zo vroeg bij 2+ zwangerschap? Bij zoon gebeurde er echt niks tot dag voor bevalling en bij dochter pas week ervoor ofzo. Hoop dat mijn baarmoeder nog niet te vaak gaat oefenen want heeft ie nu nog niet nodig ;)

13. GhostRocker

GhostRocker Actief lid

Mar 6, 2019
    447
    354
    63
    Female
    Hier ook vannacht een paar keer harde buiken met krampen gehad waarvan ik wakker werd. Het is precies of hij heel hard zijn best aan het doen was om straks tegen de controle helemaal ingedaald te zijn, terwijl dat nu nog helemaal niet hoeft. Nu is mijn buik weer rustig. Ik ben dus benieuwd wat de gyne straks zal zeggen.

14. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Bij de eerste vanaf 37+5 bijna elke dag en geboren met 39+5 dus 2 weken gerommeld. Bij de tweede begin het rond 36 weken en was daar met 40 weken zo zat van dat ze me de dag erna hadden gestript en hij is toen aan het begin v/d nacht geboren met 40+2. Heb nu inmiddels sinds deze week al een paar keer een pittenzak tegen m’n buik gelegd, dus nu start het gerommel idd ook al af en toe, maar niet zo erg dat ik niet kan slapen. Merk wel dat ik de laatste paar dagen m’n voedingskussen niet lekker tussen m’n benen krijg en daardoor ook minder fijn slaap. Nog 7 a 8 weken zo volhouden.:roflmao:

15. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Ik heb nog best veel dingen op m’n to-do-list (van werk) staan en moet volgende week maandag t/m donderdag nog werken. Aan de ene kant is de tijd voorbij gevlogen en kom ik nog tijd tekort.:roflmao: En aan de andere kant gaan de weken vanaf verlof met alle oplopende kwaaltjes straks echt traaaaag weet ik nog van de vorige keren. Zelfs met heel veel vermaak op het programma.:|

Het echte aftellen kan bijna beginnen en zodra de kleintjes er zijn vergeten we weer hoe irritant de periode rondom de uitgerekende datum is en kunnen we er straks om lachen dat elke dag rond die periode als eentje te veel voelt. Ik probeer mij - nu ik nog vrij nuchter kan denken - alvast op dat gevoel voor te bereiden.:p En toch weet ik dat de hormonen in combi met kwaaltjes straks zorgen voor het tegenovergestelde.:roflmao:

Minimensje83 likes this.
  16. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

Jan 12, 2021
    295
    376
    63
    Female
    Dinsdag ook een groeiecho gehad. We hoorden eigenlijk alleen wat we al verwacht hadden: we krijgen een grote zoon (P91). Dochter was ook groot (4,4 kilo bij 42 weken precies). Haar zwangerschap was zo heerlijk dat ik echt genoten heb van elke dag “overtijd”, maar weet wel dat ik bij deze niet even lang wil wachten. Woensdag weer afspraak bij de verloskundige en waarschijnlijk zal ik wel weer voor de 3e keer de suikertest moeten gaan doen (zit steeds net aan de goede kant, maar wel hoog). Ben benieuwd of ze er nog meer over zegt.

17. Minimensje83

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    @Bijtje90 vanaf 41 weken mag je actief ingeleid worden hè als je zou willen..ben je 40+ vanaf 39.. kan ik me iets bij voorstellen als ie heel groot zou worden..sommige mensen maken nu eenmaal grote kids denk ik altijd. Je kan altijd je koolhydraten wat meer spreiden en voldoende vet en eiwit eten gelijktijdig met koolhydraten dan neem je suikers trager op. Dat laatste maakt hier echt veel uit, diëtiste zei dat dat een van de meest gemiste kansen is bij mensen om minder te pieken in suikers. Dus eitje op volkoren brood of kipfilet, huttenkase..‘s avonds bij wat fruit wat volvette kwark etc …

Hier is beste vriendin bevallen! Wat een dotje zo lief! En wat fijn dat ze er gezond is na eerder een stilgeboorte bij 39,5 week :( had niet door geloof ik dat ik daar zelf ook stress van kreeg. Zat hard mee af te tellen tot de dag van inleiding. Gun ze zo enorm een gezond kindje, het is gelukt :) Lekker die hormonen, zat gelijk te janken toen ik het bericht kreeg. Om vervolgens te denken … ik wil ook! Oh nee de babykamer is nog niet af en zijn longen ook niet ;)

Bijtje90, Kippie13 and LaQueen like this.
  18. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Klein detail die longen.. dan toch nog maar even wachten!:roflmao: Snap heel goed dat je daar zelf ook wat zenuwen voor had! En heerlijk, nu kun je alvast even babyknuffelen voor het voor jullie echt zover is!

19. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Wat heb jij engelengeduld gehad bij de zwangerschap van jullie dochter! Maar misschien geniet jij sowieso wel van zwanger zijn? Wellicht zit daar ook het verschil in qua gevoel. Ik vind zwanger zijn vreselijk, maar ja.. zonder gaat het niet lukken hè.:roflmao:

20. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

Jan 29, 2021
    1,387
    1,716
    113
    Female
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap en na mijn bevalling ook nog heel lang last gehouden van bekkenpijn. Ik kon misschien 50 meter lopen en de baby 3 minuten vasthouden om te sussen. Ik heb mede daardoor ook lang in de ziektewet gezeten na mijn verlof nog.

Ik zie niet perse op tegen de bevalling. Ik wil alleen dit keer wel graag in bad bevallen in de hoop dat de (rug)weeën minder heftig zijn en dat ik door het warme water minder snel inscheur. :|

Ik had vorige week maandag en vanmorgen heel erg last van die menstruatie en pijn in mijn onderrug, en dan ook harde buiken.

Ik slaap nu ook slechter want ik word midden in de nacht wakker om te plassen. Vervolgens wordt die baby daar ook wakker van en gaat ie mega tekeer in mijn buik zodra ik weer lig.

Ik heb dit keer gelukkig geen last mijn rug, buik en bekken bij het slapen. Daar had ik de vorige keer zoooo mega veel last van!

Voor m'n bekken was het fijn om op mijn rug te liggen, maar mijn banden en buik waren het daar niet mee eens. Omdraaien was een ramp!! Hopelijk blijft dat dit keer helemaal weg.

Minimensje83 likes this.

Share This Page