Uitgerekend 1 t/m 15 Augustus 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Leanna3, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Vraag om een afspraak met de bedrijfsarts! Desnoods telefonisch.
     
  2. Roosje-5

    Roosje-5 Actief lid

    27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties dames! Inmiddels heb ik gehoord dat ook wij verplicht moeten thuiswerken. ‘Gelukkig’ maar... Mijn leidinggevende zei dat ze tegen de directeur had gezegd dat het RIVM maar blijft oproepen thuis te werken als dat kan en dat onze afdeling prima thuis kan werken. Het ‘probleem’ leek dus toch van hogerhand te komen en lijkt zij te hebben opgelost. Eind goed al goed, ook al klinkt dat toch ook weer raar in deze tijdo_O.

    Ik ervaar de stress die sommigen van jullie aanhalen ook wel hoor. Rationeel maak ik me niet echt zorgen om mijn gezondheid of die van mijn gezin. Maar op gevoelsniveau doet deze hele situatie zoveel, het is zo bizar en onwerkelijk. Ik hou me nu ook vast aan dat het beter gaat in China en hoop dat wij dat in Nederland, het zij zonder totale lockdown, ook kunnen bereiken in die tijd... Sterkte voor iedereen en vergeet ook niet te genieten van dat kleintje in je buik:)
     
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ik ben er wel redelijk rustig onder.. Mijn brein functioneert flexibeler in zulke situaties, terwijl ik normaal super snel stress ervaar. Ik denk omdat het nu voor mij is bepaald dat het zo is, dus kan me druk maken, maar verandert niks. Zelfs in het ergste geval.. dat we spullen te kort komen voor de baby, weet ik dat er echt wel mensen bereid zijn te helpen en spullen te lenen oid. Het fijne is.. het is nog niet zover. Dus waarom me nu al druk erover maken?

    Het enige wat we hebben gedaan is een week eerder dan gepland verhuizen, daar ben ik wel heel blij mee. Omdat ik er niet aan had moeten denken opgesloten te zitten in een appartement zonder buiten. Daar kreeg ik enorm veel stress van. Verder hebben we alles en daar ben ik heel dankbaar voor.

    Ook kijk ik uit naar de ontmoeting met ons kindje in augustus. Ik hoor mensen om me heen zeggen dat ze niks meer hebben om naar uit te kijken, maar er is zoveel.. Alleen wil je het zien?

    Niet dat er geen teleurstellingen mogen zijn hoor, ons huwelijk kan ook niet doorgaan. Maar omdat het dus voor iedereen geldt en het voor mij is bepaald kan ik er heel goed mee dealen.. Komt een soort rust over me heen, de wereld staat even stil en vind dat wel fijn. Voor het eerst ervaar ik profijt van mijn introversie, .. een eigenschap die nu goed van pas komt. :|
     
    Evayesmamatobe en Ange84 vinden dit leuk.
  4. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Oh, ik mis echt het face to face contact met mijn collega's, gewoon de mensen op straat en in de winkel, het gezellig samen ergens naar toe gaan. En (groep) sporten en lekker even kletsen gewoon. En niet in de minste plaats, even langs vriendinnen en familie wippen. Maar zeker onze ouders zijn allemaal 75-85+ dus die bellen we alleen. Maar goed, hopelijk is het straks voorbij en wordt deze periode ook weer een herinnering.
     
    Evayesmamatobe vindt dit leuk.
  5. Cinderella86

    Cinderella86 Actief lid

    21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde als @Beausecret . Ik maak me niet zo druk. Ik hou me aan de maatregelen van het RIVM, en meer kan ik er niet aan doen. Ik zie wel hoe het verder allemaal gaat lopen.
    Ik hoop natuurlijk dat het straks allemaal weer gewoon normaal wordt, zodat we ook een normale bevalling en kraamtijd kunnen doormaken. En ik vind het jammer dat er wat uitjes die gepland stonden niet door kunnen gaan, maar het is even niet anders...

    @Roosje-5 fijn dat het is opgelost! Want het is echt niet fijn als je werkgever iets anders roept dan wat het RIVM en jouw gevoel zegt.
     
    Ange84, Roosje-5 en Beausecret vinden dit leuk.
  6. Cinderella86

    Cinderella86 Actief lid

    21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Meiden, mag ik een persoonlijke braaf stellen? Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen tijdens de zwangerschap? En weten jullie wat zo'n beetje gemiddeld is?
     
    Evayesmamatobe en Ange84 vinden dit leuk.
  7. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik ben nu 3,5 kilo aangekomen. Weet niet of dat veel of weinig is maar als ik in de spiegel kijk denk ik dat mijn weegschaal liegt haha heb echt het idee dat ik 20 kilo meesleep haha.
     
    Ange84 vindt dit leuk.
  8. Dinges84

    Dinges84 Actief lid

    6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    Oei, ik ben al 6 kg aangekomen.

    Een gemiddelde geven is heel lastig, de vk houdt dat volgens mij een beetje aan de hand van je bmi in de gaten. Als je al wat zwaarder start, 'mag' je minder aankomen.

    Ik start elke keer gezond, kom véél teveel aan, maar na de borstvoeding krijg ik het er gelukkig elke keer nog allemaal af.:)

    Ben je bang dat je teveel of te weinig bent aangekomen?
     
    Evayesmamatobe, Ange84 en DN2017 vinden dit leuk.
  9. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik zit op 3,5 kg op dit moment. Al voel ik me echt een olifantje.

    Wat betreft het virus.. ik hou me aan de maatregelen van RIVM. Maak me voor mezeld niet zoveel zorgen. Houd wel rekening met mijn omgeving.
    Maar tot 1 juni thuis werken, valt me wel zwaar. Hopelijk gaat het tegen die tijd allemaal weer net wat beter.. maar meer dan afwachten, kunnen we helaas niet.
     
    Ange84 en Thirza78 vinden dit leuk.
  10. Cinderella86

    Cinderella86 Actief lid

    21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Het thuiswerken geldt niet tot 1 juni, alleen bijeenkomsten zijn tot dan afgelast. Thuiswerken geldt tot 6 april (al kan dat nog verlengd worden natuurlijk).

    Ik ben pas 1,5 kilo aangekomen, en als ik dit zo lees is het inderdaad niet zoveel, haha. Maar ons Ukkie doet het goed en is goed gegroeid, dus ik maak me er niet zorgen over. Was meer benieuwd :)
     
    Ange84 vindt dit leuk.
  11. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ongeveer 5 kg hier!
    Ik denk eerlijk gezegd dat we niet op 7 april weer op kantoor zitten...
     
    Ange84 vindt dit leuk.
  12. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier zo'n 3 kilo aangekomen nu. Meestal gaat het vanaf nu wat sneller. Vorige keer was ik ongeveer 10 kilo aangekomen. Hopelijk blijft het daar nu ook bij.
     
    Ange84 vindt dit leuk.
  13. Cinderella86

    Cinderella86 Actief lid

    21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Ik denk het ook niet, maar op dit moment zijn de richtlijnen daarvoor nog niet veranderd.
     
    Ange84 vindt dit leuk.
  14. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Hier nu 6 kg erbij. De laatste 2 weken flink kilos erbij gepakt blijkbaar. Ach, nog steeds prima op schema want 5 kg aankomen is gemiddeld/normaal met 20 weken. Nu ik thuis ben beweeg ik wel veeeeel minder dus ik hoop dat het er niet aan blijft vliegen. We zullen zien:D
     
    Loesje1988 en Ange84 vinden dit leuk.
  15. Ange84

    Ange84 Fanatiek lid

    26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ik ben ook 6 kilo aangekomen. Dit is mijn vierde week thuis, dus hier idd ook nauwelijks beweging. Ook niet meer gesport: Ik ben momenteel alleen maar thuis en in de tuin :rolleyes: Ik probeer wel gezond te eten, maarre eet savonds ook genoeg chippies en chocolade toetjes.

    Ik ben benieuwd wat het onderwijs gaat doen. Wanneer de kids weer naar school gaan. Denk eerlijk gezegd ook niet dat we in april weer naar kantoor kunnen. We wachten rustig af.

    48FBF2DE-5871-4B2B-97B5-184D24BF6438.jpeg
     
    DN2017, Loesje1988 en Thirza78 vinden dit leuk.
  16. Evayesmamatobe

    Evayesmamatobe Bekend lid

    1 dec 2018
    604
    727
    93
    Vrouw
    #2476 Evayesmamatobe, 25 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2020
    Ik span de kroon met 7 kg! Woog 64 toen ik begon en nu 71 (ben 1,72m lang), BMI was bij start iets van 23.. Er is een verklaring voor het aankomen... Ik eet nog steeds elke dag de hele dag de misselijkheid weg. Nog steeds braken bij een lege maag. En ik geef nog 3 a 4x per week over maar blijkbaar komen er nog steeds meer calorieën binnen dan dat er uit gaan. Sporten en bewegen verergert de misselijkheid dus dat zit er niet in. Ik maakte me begin van de week een beetje druk, dus op de familie app een foto geplaatst van buik en gezegd hoeveel ik al aangekomen was. Iedereen was heel supportive met “joh dit hoort erbij” en “niet druk over maken” etc. Wel lief maar ik probeer wel op te passen nu. Ik wil 12-15 kg aankomen en meer eigenlijk niet. Ik zit dus al op de helft!
    Heb even geen foto maar mijn figuur en buik lijken erg op die van jou @Ange84 !

    Hoe is het nu met @Lindavvv? Sterkte gewenst weer voor elke nieuwe dag <3
     
    Thirza78 en Ange84 vinden dit leuk.
  17. Ange84

    Ange84 Fanatiek lid

    26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Wat balen dat je nog steeds zo misselijk bent en moet overgeven. Wordt het helemaal niet minder? Heb je niets gekregen van de HA? Wat zegt de VK hierover?

    Mbt het aantal kilo’s: het hoort er idd bij. Je bent een prachtig kindje aan het fabriceren. Dat je een beetje oplet is toch prima, zolang je maar niet op “dieet” gaat. Het belangrijkste is dat je gewoon gezond eet, genoeg vitaminen en voedingsstoffen binnenkrijgt, jezelf ook wat lekkers gunt, je kindje goed groeit en je geniet van je zwangerschap. Na augustus starten we een afvalclubje ;)
     
    Evayesmamatobe, Thirza78 en DN2017 vinden dit leuk.
  18. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Geen zorgen om maken! Ookal kom je meer aan, dat kun je er echt wel weer af krijgen daarna. Het is niet voor altijd aan je lijf geplakt en een paar kg extra bovenop de gemiddelde hoeveelheid die je "mag" aankomen zorgt echt niet voor blijvende schade aan je armen/benen/rug/buik (die buik groeit toch wel, dat ligt niet aan de kilo's). Dus je kunt echt wel weer terug naar je oude shape.

    Ik was bij mijn zoontje echt gigantisch veel aangekomen (meer dan 45 kg, toen stopte ik met wegen) en heb bijna alles er zonder al teveel moeite af gekregen in 9 maanden. En niemand gelooft dat ik zoveel was aangekomen haha. Dus vooral lekker genieten en als je kindje er is lekker aan jezelf werken als je dat nodig vindt. Komt echt goed!
     
    Evayesmamatobe, Thirza78 en Ange84 vinden dit leuk.
  19. Cinderella86

    Cinderella86 Actief lid

    21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Ieder lijf is anders. De ene komt meer aan, de ander, zoals ik tot nu toe, maar weinig. Ook ik laat 's avonds iets lekkers echt niet staan en ben zeker niet op dieet, toch is er qua kilo's nog weinig te zien en is mijn buikje ook kleiner dan wat ik op de foto van @Ange84 zie. Zolang de VK niks verontrustends ziet is het allemaal prima
     
    Evayesmamatobe, Beausecret en Ange84 vinden dit leuk.
  20. Ange84

    Ange84 Fanatiek lid

    26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    En zo is het! Dit is overigens ook alweer mijn derde kindje, dus dan groeit het ook allemaal sneller. Het is immers al 2x eerder opgerekt ;) Ieder lijf is anders, iedere buik is anders, maar we zijn allemaal prachtig zwanger en we zijn allemaal topvrouwen! We mogen trots zijn op onszelf :)
     

Deel Deze Pagina