Uitgerekend: 1 t/m 15 januari 2020 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LaQueen, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Nee ik neem niets mee. Aangezien ze vaak de inleiding/ballon inplannen volgende ochtend of ochtend erna. Man gaat hier wel mee, ik kan al maanden niet meer autorijden dus hij moet wel :p
     
    iez vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Hoera! Fijn :D
     
  3. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.212
    5.103
    113
    Vrouw
    D
    M
    Geen voortekenen zegt niets hoor! Je kan toch eerder bevallen, ondanks dat ik wel veel last van gerommel heb. Maar dat zou wel heel flauw van jou zijn.:p
     
    Jetje1991 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  4. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.212
    5.103
    113
    Vrouw
    D
    M
    Heerlijk! Nu lekker thuis genieten! Wat vindt je oudste ervan?
     
  5. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Verstrijken en ontsluiting meten ze volgens mij altijd met de hand. Bij mij destijds iig wel.
    Enige wat ze met de echo zouden kunnen meten is de lengte van de bmm(dus verstrijken). Maar op ons termijn maakt dat niet uit want je mag gewoon bevallen.

    Mijn man gaat idd gewoon mee stel we zouden naar het ziekenhuis moeten.
    Dan zou ik wel de spulletjes thuis even oppikken.
    Mocht hij aan het werk zijn (wat volgende week bij controle zo kan zijn) dan gaat mijn moeder vast mee. Die is namelijk ook bij de bevalling aanwezig.
    Dat was ze vorige keer ook, aangezien mijn man niet zo’n held is en het al benauwd krijgt bij het idee dat ie naar een ziekenhuis moet.

    Bevallen jullie samen met partner? Of zijn en meer waarvan moeder (of schoonmoeder) er bij is?
     
    Isabella2020 en iez vinden dit leuk.
  6. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.212
    5.103
    113
    Vrouw
    D
    M
    @LJJ wat vervelend dat je man het benauwd krijgt van de gedachten, maar wel fijn dat je morele steun van je moeder krijgt. Het fijne is misschien wel dat ze het zelf al eens heeft ondergaan. Mijn vriend gaat met mij mee en mijn ouders passen dan op onze dochter. Of in ieder geval 1 van mijn ouders, want hun diensten zijn de komende dagen zo dat er eigenlijk altijd wel 1 v/d 2 vrij is. Sommige dagen zijn ze wel samen vrij, maar ik hoop stiekem dat de baby er dan wel is en we dan in de kraamweek zitten.
     
    LJJ vindt dit leuk.
  7. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    @Buko wat fijn dat jullie al lekker naar huis mogen! Heeft je andere dochter haar al ontmoet?

    *whooop 38 weken dansje*
     
    Riette89, Haver11, LaQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @LaQueen handig geregeld zo idd. Wij zien wel hoe het loopt. Mijn pa kan altijd terug komen van werk. Mijn zusjes kunnen we bellen. Mijn beste vriendin of haar moeder (die mijn moeders beste vriendin is), mijn tante. Dus opties genoeg.

    Ja mijn man is niet zo’n held, hoewel hij zich de vorige keer best goed heeft gehouden. Hij durfde niet te kijken, maar heeft wel de navelstreng doorgeknipt.
    Alleen toen de anesthesist met een bebloede handschoen de lijn van de epiduraal over mijn schouder gooide ging hij bijna. Gelukkig was de verpleegkundige zo alert en stak gelijk een doekje met alcohol onder z’n neus:roflmao:
    Mijn moeder vond het heel bijzonder om mee te maken. Ze had overigens niet verwacht dat ze er zo goed tegen zou kunnen.
     
    Buko, iez, RM1996 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Mijn man is bij de bevalling. Hij is verpleegkundige, dus dat moet goed gaan! :) Het feit dat hij weet hoe hij medisch moet handelen stelt me wel gerust.

    Maar ja.. je eigen vrouw is altijd anders dan een willekeurig patiënten op de afdeling.
     
    iez, RM1996, Haver11 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Hier zal mijn moeder er ook bij aanwezig zijn, voor vrijwel dezelfde reden als jouw man, die van mij krijgt het al warm als ik even op mn werk afdeling moet zijn (ziet geen patiënt of niks). Hij probeert wel zolang mogelijk tijdens de weeën erbij te zijn tot hij het niet meer kan maar met persweeën zal hij er sowieso niet bij zijn. Hij is bang dat hij dan omvalt :oops:
     
    LaQueen, iez en LJJ vinden dit leuk.
  11. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    @Buko heerlijk om weer naar huis te mogen! Wat een leuke naam! Leuke schrijfwijze ook! :D
    Ben ook benieuwd hoe grote zus op kleine zus gereageerd heeft. geniet samen en succes bij de KNO!
     
    Buko vindt dit leuk.
  12. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @RM1996 oh dus hij is ook echt niet bij de geboorte aanwezig dan?
    Wel jammer lijkt me, ook voor hem.
    Mijn man was er wel gewoon bij, zat alleen naast mij bij m’n hoofd zodat hij verder niet zag wat er gebeurde.
    Hij heeft de vorige keer ook wel even gelegen nadat ie bijna out ging hoor. Maar daarna heeft ie zich echt heel goed weten te houden.
     
    Buko, LaQueen, iez en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Haha.. die mannen toch! Ze hoeven er alleen maar bij te zijn! Geen pijn, geen kramp, geen ... weet ik veel, en toch -bijna- out gaan..!
     
    RM1996 en LJJ vinden dit leuk.
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mijn man is er gewoon bij. Eigenlijk is het altijd goed gegaan bij de 5 bevallingen die ik had, muv van de laatste toen leek de ruggeprik niet helemaal goed te gaan en is hij onwel geworden en gevlucht naar de badkamer (verpleegkundige er achteraan). Dus dat spookt nog wel nu door zijn hoofd, maar ik zei nou de ruggenprikken bij de andere bevallingen kon je prima aan, het hoeft niet zoals bij de laatste keer te gaan.

    dus dat stukje zien we nog, maar zonder hem wil ik het ook echt niet. Hij is echt mijn steun en kan me goed kalm houden.
     
  15. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Weer terug van controle bij de VK. Controles waren goed. Ook heeft ze gestript. Had 1 cm ontsluiting, ze kon het hoofdje voelen. Ze heeft goed dr best gedaan, om te zorgen dat er weeën komen. Ik hoop 't zo! Op na de volgende 9 cm ontsluiting!
     
    Jetje1991, iez, LaQueen en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Klinkt hoopvol! Ik duim voor je!
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  17. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Nee hij hoopt dat de adrenaline het voor hem overneemt en hij het wel vol zal houden maar hebben een poosje geleden een voorlichtingsavond gehad omtrent bevallen en pijnstilling, hier kreeg hij al een lijkwit gezicht, zweten en trillende handen van.. dus het lijkt mij ook niet zo verstandig. hij baalt er ook erg van maar hij wilt niet dat hij zich zo moet inspannen, het “fout” gaat en dat dan alle aandacht naar hem gaat terwijl ze met mij bezig moeten zijn
     
  18. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ach.. wel een lieve reactie van je man/vriend, om jou de aandacht te geven die je verdient!
     
    RM1996 vindt dit leuk.
  19. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Hij kan het altijd aankijken hoe hij zich voelt toch?
    Misschien gaat het beter dan verwacht.
    Mijn man reageert namelijk normaal gesproken net zo op verhalen over operaties etc. Maar toch kon hij dat soort van uitschakelen toen.
    Maar wel goed dat jullie er van te voren idd over hebben gesproken en voor back-Up hebben gezorgd.
    Dat mijn moeder er bij ons bij ís stelt mij ook gerust.
     
    RM1996 en LaQueen vinden dit leuk.
  20. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.212
    5.103
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik heb echt het idee dat onze dochter echt steeds meer drakerig gedrag vertoont hoe dichter we bij de uitgerekende datum komen. Meer daar last van? Ze gaat pas maandag weer naar de opvang, ik kan overdag niet zo heel erg veel met haar nu en vriend is aan het werk. Bluhhhh vandaag was het dus heeeel gezellig hier in huis.:o:
     
    Riette89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina