Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ah wat prachtig alweer zeg. Gaat zo super hard.
    Weet je wel dat je complete naam op de echo staat?:)
    Geniet er lekker van. een meisje wat leuk!!
     
  2. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    Ow niet op gelet haha... Mij maakt het niet uit maar kan het kwaad? Achternaam klopt trouwens niet XD hebben ze 'n fout in gemaakt...
     
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen wat heftig zeg. Heel veel sterkte en hopelijk kun je toch een beetje genieten! Fijn dat je mensen om je heen hebt die je willen helpen mocht het nodig zijn :)

    @MamaLayenNo leuk nog een meisje! Gefeliciteerd :D

    Ik heb vandaag positiebroeken gekocht. Ik heb 1 broek die ik 's morgens makkelijk aan kan doen, maar savonds begint hij pijn te doen.
     
  4. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    @GroeneBomen heel veel sterkte, vind het knap dat je nog zo positief blijft.

    @MamaLayenNo superrr leuk een meisje zeg!!

    Droomde gister dat ik een geslachtecho had. En dat we wilde dat het een verrassing zou zijn. Dus we mochten van de vk even niet kijken. Maar ik keek stiekem toch, en toen stond er heel groot in het scherm "meisje" :roflmao:.. Ik was helemaal in shock want ging er echt vanuit dat het een jongen was!

    Is er iemand die kan uitleggen hoe bandenpijn precies voelt? Kreeg vandaag uit het niets een soort rare kramp rechts aan de zijkant van mn buik richting mn lies. En blijf het nu af en toe voelen. Vooral bij opstaan en lopen..
     
    Haver11 en Buko vinden dit leuk.
  5. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Super leuk @MamaLayenNo Wat zal je dochter blij zijn :D

    Begint nu te kriebelen he, nu van de eersten het geslacht bekend is :oops:

    @nadine001 dat klinkt als bandenpijn :)
     
    nadine001 vindt dit leuk.
  6. AapEnOlifant

    AapEnOlifant Bekend lid

    30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    @nadine001 die steken heb ik dus ook!!!

    Even een fotootje van mijn buik. Net gemaakt, heb zo diplomauitreiking van mn examenleerlingen. Afgelopen weekend hebben we het iedereen verteld, dus hoef eindelijk mn buik niet meer te verbergen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    nadine001, Lightblue, LaQueen en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @nadine001 klinkt idd als bandenpijn.
    Ook als je snel opstaat en dan ineens die steken krijgt.
    @AapEnOlifant mooi buikje! Heerlijk he om hem niet meer te hoeven verbergen. :D
     
    nadine001 vindt dit leuk.
  8. KimKing90

    KimKing90 Actief lid

    6 mei 2017
    192
    198
    43
    Vrouw
    @MamaLayenNo Wauw een meisje!!! Super leuk. Gefeliciteerd. Je zoon zal zich er vast overheen zetten als die straks een lief babytje ziet. Dan wil hij niks anders dan haar knuffelen en vasthouden. (Hopen we dan maar)

    @GroeneBomen sterkte! Wat een gedoe weer allemaal. Gelukkig kan je hier ook je ei kwijt en kunnen we het leed iets voor je verzachten de komende tijd!

    @nadine001 Dat klinkt inderdaad als bandenpijn. Is heel vervelend maar kan op zich geen kwaad. Als je toch twijfelt of het wel goed voelt gewoon even bespreken met je verloskundige.

    @hier: joepie, de vermoeidheid is op zijn retour merk ik. Maar ik heb ineens veel meer rugpijn en zenuwpijn weer (hernia overblijfselen). Toch maar weer naar de manueel om te kijken wat die kunnen doen. Bijna onvermijdelijk dat ik straks ergens tijdens de zwangerschap zo’n buikband/brace moet gaan dragen. Alles voor het goede doel.
    Manlief wordt over een week ook nog geopereerd en mag dan 3 maanden niet tillen.... 3 MAANDEN!! Pfoe. Gelukkig heb ik wat extra oppas kunnen regelen, maar dat wordt een zware periode.

    Zo nu klaar met de klaagmodus :p
     
    Haver11, nadine001 en GroeneBomen vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    @KimKing90 o nee 3 maanden zijn lang! Sterkte voor jullie beide hihi. Ik vind zo'n brace of band zo jeuken bij warmte, hoop dat je het pas echt nodig hebt als het weer kouder is!
     
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb die band ook moeten dragen bij de eerste ivm harde buiken. Vond hem wel fijn, beetje extra steun.
    Merk dat ik ook heel snel last heb van mijn rug. Heel vervelend.
    Maarja het hoort erbij he :)
     
    Buko vindt dit leuk.
  11. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Oh nee hoor. Soms willen mensen absoluut niet herkend worden omdat ze mensen hier kennen ofzo. Maar nee, als jij er geen problemen mee hebt, dan kun je dat prima zo laten hoor.;)
     
  12. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ja dat voelt zo inderdaad. Hier ook al paar dagen flinke last van de banden. En met een niesbui voel je dat dan nog even extra. Alsof de onderbuik even lekker verkrampt
     
    nadine001 vindt dit leuk.
  13. KimKing90

    KimKing90 Actief lid

    6 mei 2017
    192
    198
    43
    Vrouw
    @GroeneBomen Ik hoop ook dat ik het deze zomer nog even uit kan stellen ja. Heb het sowieso al warm nu...

    @Haver11 ik heb de vorige zwangerschap gelukkig zonder kunnen doen. Ik draag wel corrigerende hemdjes om het een beetje bij elkaar te houden. Dat scheelt al een stukkie. Toen was dat met die harde buiken ook wel fijn. Hopelijk wordt bij jou de rugpijn ook niet veel erger.
     
  14. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    De verloskundige belde nog vandaag, dat ze me besproken hebben in het overleg met de gynaecoloog vanwege mijn vorige bevalling. Die was nogal heftig namelijk.

    Ik mag definitief niet thuis bevallen (wat ik toch al niet wilde), maar gelukkig wel onder begeleiding van mijn eigen verloskundige in het ziekenhuis. Daar ben ik echt heel blij om.
    Over aantal maanden volgt er nog een gesprek met verloskundige en gynaecoloog samen, super dat ze het zo serieus nemen.
     
    iez, Laragh, KimKing90 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @KimKing90 had je die rugpijn bij je vorige zwangerschap ook?
    Ik heb dit nog niet gehad. Wel ischias maar dat was met 32 weken pas, En na 3 weken was het ineens weg toen.

    @Buko fijn zeg! Dat zal wel een geruststelling zijn :)
     
    Buko vindt dit leuk.
  16. KimKing90

    KimKing90 Actief lid

    6 mei 2017
    192
    198
    43
    Vrouw
    @Buko goed dat ze dat zo bespreken. Ik hoor bij de volgende afspraak wat er uit het overleg met de gyn is gekomen. Ook nav laatste bevalling en de hernia.

    @Haver11 ik had toen niet heel veel rugpijn, maar wel veel bandenpijn en harde buiken. Vandaar dat ze die band niet hebben geadviseerd. Nu is het een ander verhaal. Dus moet even overleggen wat verstandig is.
     
  17. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik heb ook veel rugpijn. Heb ik, buiten zwangerschap om, ook. Vorige zwangerschap zat ik met 24 weken al thuis vanwege bekkeninstabiliteit. Bij mij werd zo’n band afgeraden. Ik heb het hypermobiliteitssyndroom dus mijn banden doen al niks om de boel bij elkaar te houden en met zo’n band hoeven ze al helemaal niet meer te werken. Het zou er na de zwangerschap voor zorgen dat ik nog verder van huis ben.
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik mag alleen zo'n band om bij noodzaak, als ik wel een stuk moest lopen (bv op vakantie over het strand of over ons oneffen weiland, dat was te ellendig lopen zonder ).
    De echte bekkenband hoog over de bovenbenen, kon ik niets mee worden. Voelde telkens of mijn broek afzakte hahaha, vreselijk! Liep er alleen maar slechter door, al was het wel een stuk minder warm
     
  19. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    #2099 Haver11, 3 jul 2019
    Laatst bewerkt: 3 jul 2019
    Maar die rugpijn is toch geen bekkeninstabiliteit? Of wel? Ik heb echt geen idee hoe bekkeninstabiliteit voelt.
    Zo'n band is idd niet altijd goed.
     
  20. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Nee, ik heb altijd rugpijn. Nu ook. En dat staat los van de pijn die ik had van de bekkeninstabiliteit.
     

Deel Deze Pagina