Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Colinn, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Nog even voor de dames die niet meeschrijven in het aftel-topic een update van mn ziekenhuis-bezoekje:

    Moesten om 10 uur vandaag komen want ze zouden dus gaan draaien en inleiden. Baby lag zo dwars als maar kon, met twee uitsteeksels aan beide kanten van mn buik waar hoofd en kont lagen, eigenlijk een volkomen dwarsligging maar beentjes eigenlijk all over the place. Nu weer langs zn hoofd, Dan weer schoppen in mn blaas, dan weer trappelen in mn ribben. Dus er zou gedraaid worden en daarna gekeken hoeveel ontsluiting ik had zodat de vliezen gebroken zouden worden. Dus ik vraag wat het plan werd als er geen ontsluiting zou zijn? Dan zou primen volgens de gyn pas de ALLERLAATSTE optie zijn vanwege het risico dat de navelstreng uit zou kunnen zakken door de contracties omdat mijn kleintje zoveel beweegt dat ie wss toch binnen No time weer boven mn bekken zweeft of weer dwars ligt. Ze wou er dus niet aan want dat zou dan een spoedkeizersnee kunnen worden. Dit schreef ik op het afteltopic:
    ‘Ben dus WEER terug naar huis gestuurd met vluchttas en alles omdat ze primen van de bmm kennelijk een risico vinden bij een instabiele ligging omdat er een kleine kans bestaat dat de navelstreng tussen baby en bekken kan komen. Ze hebben nu dus bedacht dat ik elke twee dagen terug moet komen en dan gaan ze toucheren. Als ik ook maar iets van ruimte heb om er dan een saté prikker tussen te krijgen breken ze dan de vliezen en krijg ik oxytocine. Vooralsnog zit alles helemaal op slot dus vandaag hoef ik niet bang te zijn dat er een navelstreng kan uitzakken als mn vliezen thuis zouden breken.

    Ben nu wel heeeeel erg chagrijnig, dat snappen jullie. Ze hadden nog bijna voor jan joker wéér gedraaid. De gyn heeft gelukkig van tevoren de ontsluiting kunnen voelen - man wat een pijn! - en kunnen concluderen dat omdat er toxh niet ingeleid wordt het volkomen kansloos is om te verwachten dat ie over een paar dagen nog recht ligt in mijn geval. Ze zijn dus gelukkig wel van mn baby afgebleven..’

    Want een derde versie en dan naar huis gestuurd worden dat trek ik echt niet meer. Op dit moment weet ik dat hij gezond is, weliswaar verkeerd ligt maar comfortabel voor hemzelf (geen enge navelstreng-dingen), en mn placenta en navelstrengdoorbloeding goed zijn. En dat de boel nog dicht zit. Bij een versie had ik me weer zorgen gemaakt over zijn wel en wee ivm navelstreng en de placenta. Dit voelt dus beter dan een kansloze draaiing zonder inleiding, maar ik baal wel EXTREEM dat de vk zegt dat ik ingeleid word en de gyn steeds weer wil afwachten. Ben nu officieel overgedragen en ze wil me max tot 41 wkn laten lopen. Of ze dan wel wil primen met een risico op navelstreng-uitzakken of dan liever een keizersnee doet dat hebben we nog niet goed besproken. Ik moet nu zaterdag wéér en maandag nogmaals en elke keer de vreselijke hel van bruut een hele vinger door mijn nog amper openstaande lange baarmoedermond rammen om te voelen hoe dicht de tuut nog is. Oh gruwel..
     
  2. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Is het voor jou geen optie dat je dat toucheren weigert? En dus alleen aan de ctg ligt en afwacht tot 41 weken?
    Om het allemaal niet traumatischer te laten worden dan het al is?
     
  3. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Wat een horror @Moppiepoppie al is het fijn dat ze die versie niet hebben doorgezet.. maar snap je frustratie over dat de vk en gyn andere dingen zeggen!
     
    Moppiepoppie vindt dit leuk.
  4. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Suthern De point is juist dat ze zo gauw ze ontsluiting constateren vliezen willen breken en willen gaan inleiden (na hem weer eerst recht te leggen). De kans is anders dat de vliezen uit zichzelf breken voor die tijd terwijl hij nog dwars ligt. Of ik dan lig of zit of aan een ctg zit, is er dan een behoorlijke kans dat met het vruchtwater de navelstreng mee naar buiten spoelt. En dat leidt tot spoedkeizersnedes en dat soort narigheid..
     
  5. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Jaa dat is t enige voordeel indd!
     
    Colinn vindt dit leuk.
  6. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    @Moppiepoppie Wat een onzekerheid allemaal. Lijkt me extra vervelend, omdat je je al snel druk maakt. Zou een geplande keizersnede voor je eigen gemoedsrust een idee zijn?
    Begrijp dat herstel langer duurt, maar als ik je verhaal zo lees is de kans dat het uiteindelijk op een spoedks uitloopt ook best aanwezig.
    Al met al, lastige overwegingen.
     
  7. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ben benieuwd wanneer de volgende baby zich aandient!
    Hier echt aan het aftellen, nog maar een paar dagen te gaan!
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hoeveel dagen moet jij nog?
     
  9. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Dat is waar natuurlijk. Maar die onzekerheid lijkt me wel killing hoor.. zou idd bijna een geplande keizersnede overwegen, omdat een spoed ook behoorlijk reëel is.
     
    Moppiepoppie vindt dit leuk.
  10. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Hoe gaat het vandaag met de dames hier?

    Ik ben gisteren echt zo over mijn grenzen gegaan, dat ik gisteravond en vandaag nauwelijks kon lopen van de bekkenpijn. Gelukkig kwam een vriendin vanochtend om de kinderen te vermaken. Ik baal wel van die pijn, omdat die zo plotseling is op komen zetten sinds afgelopen weekend, maar ben ook wel weer dankbaar dat ik het voor die tijd niet had en de vorige zwangerschappen niet heb gehad. En ik moet nog uiterlijk 3 weken. Dat lijkt me te overzien.. voor nu is mijn insteek: leef met de dag en doe rustig aan. Carpe diem.
     
  11. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Hier een fijne dag gehad. Op vrijdag ochtend ga ik altijd naar een koffiecafé in het dorp waar we met een groepje vrouwen haken/breien/etc. Daar de hele ochtend gezeten en daarna even langsgegaan in de winkel waar ik werk om bij te kletsen met collega's. En nu net terug van een BBQ, waar 6 kinderen van 4 jaar of jonger rondrenden (herrie!) en allerlei bevallingsverhalen op tafel kwamen omdat van de vijf vrouwen aanwezig er drie zwanger zijn. :roflmao:

    Ik merk wel echt dat ik nu nog minder eet dan normaal in de zomer. Beetje pulled pork, hapje zalm, schepje fruitsalade en 1 sneetje stokbrood, toen zat ik vol. Terwijl er daarna nog zoveel lekkers van de black basterd af kwam. :cry: De rest zat nog anderhalf uur te tafelen toen mijn maag al vol zat. o_O Geen idee waar ze het laten. :roflmao: Dit is natuurlijk beter dan eten voor twee en 30 kilo aankomen, maar dit is weer het andere uiterste. :confused:

    Verder geen extreme zwangerschapskwaaltjes. Ja, van de week weer eens echt 10.000 stappen op een dag gezet en gisteren iets te enthousiast geweest bij de zwangerschapsfitness. Dat voel ik dan wel in m'n bekken. Zeker nu het bed op klossen staat en dat mét iets te hoog is met afstappen. En het was te warm en plakkerig om comfortabel met het voedingskussen te slapen, dus dat heeft ook wel effect. :D

    En hoe gaat het bij jullie?
     
    Zoef vindt dit leuk.
  12. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Perfecte insteek toch @Suthern ik tel af tot zondag 15.30uur. Dan mag ik me melden in het ziekenhuis om te kijken of het nodig is een ballonnetje te plaatsen.

    Ik verveel mezelf ook stierlijk, we hebben gelukkig een fijn Afleidings weekend. Morgen lekker zwemmen in ons nieuwe grote zwembad 366cm doorsnede, lekker chillen morgen. Morgenavond hebben we een bbq en een feestje van goede vrienden een paar huizen van ons vandaan.
    En zondag hebben we een kinderverjaardag voordat we naar we naar het ziekenhuis gaan. Voelt goed om die afleiding te hebben tot maandag.
    De kindjes weten inmiddels dat ze grote broer en zus worden met een paar dagen, dat het elk moment kan gebeuren. Ze zijn lekker zenuwachtig net als ik.

    Ik doe trouwens niks als wasjes wassen zodat de was steeds bij is hahaha. En Mn voorraad kasten maar blijven vullen..
     
    VrouwtjeTheelepel vindt dit leuk.
  13. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    @Zoef Haha, dat is goeie afleiding ook: wasjes draaien en voorraadkasten vullen. Naast je andere plannen natuurlijk. Wel fijn om nog zo lekker bezig te zijn en elke dag wat plannen te hebben. Ik snap dat jullie nu wel helemaal toeleven naar zondag ja!

    @VrouwtjeTheelepel Fijn dat je nog zo actief kunt zijn zeg. En zo veel stappen zetten, amai!

    Dat weinige eten herken ik verder wel. Zo jammer, want ik kan van het ene op het andere moment opeens vol zijn en dan heb ik net 5 happen gehad bij wijze van. En ik hou zo van eten haha! Moeilijk.

    Ik ben overigens ook al 2 maanden oid niks aangekomen. Beetje gek, maar blijkbaar werkt dat zo als ik zwanger ben.
     
    VrouwtjeTheelepel vindt dit leuk.
  14. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Spannend @Zoef echt aftellen!
    Herkenbaar van de kleine wasjes doen en voorraad willen hebben.
    Heb inmiddels ook wasmiddel en wasverzachter voor een weeshuis verzameld haha

    @VrouwtjeTheelepel jeetje zo actief kan ik echt niet meer zijn helaas. Fijn dat dit nog kan lijkt me.

    Eten is wel herkenbaar, past maar een beetje in.

    Hier eigenlijk best wel zat van de laatste loodjes, ga richting de 40 weken en iedereen lijkt eerder te bevallen behalve ik
    Vind mezelf erg zielig op t moment haha.
    Heb er geen klap aan maar vind het best lastig.

    Morgen ook weer zo'n hete dag op t programma bleghhhh

    Zoontje begint het wachten ook zat te raken. Maarja geen idee hoelang t nog gaat duren.

    Ben dus lekker aan t zeuren/klagen en negatief
    Ga proberen dat weer om te zetten in positief maar vind ik dus moeilijk even
     
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier ben ik in een soort hell van pijn beland..
    Ik heb veel te veel van mn lichaam gevraagd de afgelopen dagen, ik kan amper lopen door bekkenpijn en vocht in mn voeten enkels en benen, door de bekkenpijn kom ik bijna niet in of uit bed zonder bijna te janken van de pijn..
    Ik moet deze laatste dagen aan de opruim en schoonmaak, want anders gebeurt er geen hol :( ik bsn er echt zo ontzettend klaar mee, ik verlang naar donderdag, dan ontmoet ik de kleine meid, en heb even rust en geen stress over t thuisfront... :(
     
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier een 38weken dansje, deze is mn laatste dans, en daarom extra speciaal!♡
    Donderdag is t zover, ik ben met de dag zenuwachtiger aan t worden:roflmao::roflmao::rolleyes:
    Maar ben er zooo klaar voor, minn lijf doet pijn, ik kan niet meer, dus ben blij dat ze in de 38ste week de keizersnee konden plannen :) nog een paar dagen volhouden:D
     
  17. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Nog eventjes @Dufel je kan het net als wij. Ook al ben ik iets minder ver, jou knuffel tijd met je kleine jongen komt elke dag dichter bij.
    Vandaag lekker standje chillen! Makkelijk eten, tijdschrift lezen, onzinnige spelletjes apps downloaden, Netflix/Videoland tussendoor. Misschien kan je man een lekker lunch broodje scoren? Zet hem op! Herken het al te goed hoor, pff mijn dagen gaan zo mega langzaam. Alles is klaar, wij zijn klaar voor de komst van ons mannetje.
    Hou hem vandaag maar lekker in je buik met die warmte.
    Misschien kan je nog even wat seksen met manlief:p wie weet krijg je plotseling weeën

    @Kimmetjuh90 donderdag is ook al bijna! Wat fijn dat je dan mag.
    Is je oudste dochter dan bij jou thuis of? Weet zij dat ze dan grote zus word?
    En gaat dat wel goed met je man enzo?

    @VrouwtjeTheelepel lekker zo actief zijn dan gaan de dagen lekker snel.

    Ik heb gisteren de jongste geen middagdutje laten doen, resultaat, geen gespook vannacht en mevrouw slaapt nu nog:D ik ben trots al log ik nu zelf al een uur wakker. Iets met biologische klok haha.:)
     
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja mn oudste is bij mij, en die telt de dagen ook echt af:D
    Man is aan t werk, heeft vrijgevraagd tot de 21ste, dus hopen dat dat goedgekeurd word, ik hoop tegen die tijd wel weer mobieler te zijn... is nog afwachten..
     
  19. Moppiepoppie

    Moppiepoppie Fanatiek lid

    13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ikke niet!!? Ik ben nog zieliger :D Zelfde gevoel als jij haha!
     
  20. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Bedankt voor je lieve woorden!
    Ja we doen t heel rustig aan, en heb een schat van een man die alles van me overneemt..
    Ik geniet wel nog even van de rust, ook voor en met mn oudste zoontje

    De mannen zijn nu een kijkdoos aan t knutselen samen. Echt zo leuk om te zien.

    Seksen is een goeie, wie weet wekt het wat op :)

    Wat fijn dat de jongste zo goed heeft geslapen! Heerlijk
     

Deel Deze Pagina