Uitgerekend 1 t/m 15 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door FVG, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    34 weken! ❤️
     
    urfebe, Lisa890, Loeki82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Wat een mooie foto @blessings !

    Idd ja. Maargoed we proberen er maar het beste van te maken!

    34 weken vandaag!! Als alles stabiel blijft en de baby niet eerder komt dan doen ze een geplande keizersnede in week 37. Dus het aftellen is nu begonnen, nog max 3 weken! Ik hoop zo dat ik het red en dat ik zelf de datum mag bepalen. Mijn overleden oma is in die week jarig en ik wil zo graag dat onze kleine dan geboren word, dat lijkt me zo mooi.
     
    Jeanine1995, Loeki82, urfebe en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    #3083 Loeki82, 26 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2020
    Hier ook een 34 weken dansje en zwangerschapsverlof. Nog 3 controles bij de gynaecoloog in deze 6 weken.

    Heel raar om op afstand van je collega's voor nu afscheid te nemen. Heb de hele week thuis gewerkt. Morgenvroeg ga ik samen met man en zoon snel wat spullen voor de baby halen. Dan is het hopelijk rustig bij babydump. Shoppen met schoonmoeder zit er helaas niet in.

    En nu ff aan toe geven aan de nesteldrang. :roflmao::roflmao::roflmao:

    Oja, zat te kijken voor een dubbele borstkolf en zag die van medela flex swing voor een leuke prijs bij bol. Welke halen jullie of heb je gehaald?
     
  4. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Ik ga er voorlopig geen kopen. In het ziekenhuis kijk ik of het kolven goed gaat, gaat het niet lekker dan ga ik over op flesvoeding, als het wel goed gaat dan ga ik er denk ik 1 huren. Kan er altijd nog 1 kopen maar ik heb best een negatieve ervaring gehad met kolven bij onze 1ste.
     
  5. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Ik kom ook weer even buurten :p
    Ik vind het een hele hectische tijd zo zeg, met de kinderen constant thuis. Ik heb ook echt goede dagen maar ook wel minder goede, waar er niks uit mijn handen komt :| vorige week zowaar wat minder last van mijn bekken, ik denk omdat ik niet naar school hoef te lopen, maar nu word het juist erger, thuis nu natuurlijk meer bewegingen die niet bevorderlijk zijn.
    Gisteren heb ik een groeiecho gehad, baby weegt nu ong 2100 gram en word met 40 weken geschat op zo'n 3200 gram, volgens mij komt het nu overeen met p30-35? En ze zette hem nog even op 3d, dat was wel een leuke verrassing :D
    Bekijk bijlage 646156
     
    urfebe, Kyra77, blessings en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @Loeki82 ik heb geen ervaring met een elektrische kolf, ik heb een handkolf die bij mij super werkt, haha.
     
  7. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    @Rapunzel, wat een schattig foto. ❤

    Vorige keer had ik eentje gekocht maar vond het niet zo denderend. Misschien eerst eentje huren idd en daarna rustig oriënteren. Mijn oudste wou niet aan de tiet. :roflmao:
     
  8. loezzzje

    loezzzje Actief lid

    30 aug 2019
    247
    411
    63
    Vrouw
    Dat leek me dus echt helemaal niks. Krijg je daar geen kramp van in je handen? Of zie ik dat verkeerd? :p
     
  9. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooohhh zo mooi @Rapunzel! Dat is een welkom cadeautje!

    Ik heb ook alleen ervaring met de hand kolf en ben best tevreden. Ik had er 1 van Tommy tippie maar die schelp paste niet, één en al lekkage... De eerste was volgens mij van lorelli, die was heel fijn maar scheurde een onderdeel tot 2x toe en nu heb ik de kangoo. Ik dacht eerst wellicht toch een handzaam electrische te halen, maar kreeg gisteren te horen dat mijn contract na mijn verlof niet wordt verlengd wegens de onzekerheid die corona met zich meebrengt... Dus wellicht zit ik dan wat langer thuis en hoef ik niet zo veel te kolven. Gaan jullie ook al eerder kolven? Ik heb het bij mijn jongste wel gedaan omdat ze een grote groeivertraging had en ik hoopte zo al meer voorraad en productie te hebben en wellicht de bevalling wat te bespoedigen... Bij deze wacht ik mijn volgende afspraak af. Hopelijk met mijn eigen gyn zodat ik aan de hand van de groeiecho de bevalling kan bespreken met haar. Hebben jullie dat al gedaan?
     
  10. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Wat een mooie echo @Rapunzel!
    Hier ook echt wel op en neer met het humeur hoor. Onze zoon is zó ontzettend hyperactief, en dan bedoel ik van 6u sochtends tot 8u savonds als een kip zonder kop rondstuiteren en aandacht vragen :confused::eek:
    Moet soms echt moeite doen om niet meteen kwaad te worden, we zijn ook gewend van onze energie buiten kwijt te kunnen. Zijn normaal elke week eens naar de zoo, naar het zwembad, .. zelfs de buitenspeeltuinen zijn afgesloten met linten, en onze tuin is zo klein.
    Het vraagt creativiteit om hem bezig te houden.
    En ik had toch echt gehoopt op een paar daagjes complete rust en me time voor de kleine zich komt melden.
    Ik heb ook een eng voorgevoel dat de scholen niet meer zullen openen dit jaar, of tenminste nog zeker niet na de paasvakantie. Dan mag ik echt naar het gesticht haha :D:D

    @kolven: hier vorige keer ook een handkolf gebruikt en die voldeed prima voor mij. Ik heb soms kleine natte plekken in mijn slaaptshirt smorgens dus ik hoop dat dat een teken mag zijn dat het dit keer beter op gang zal komen.

    Hier nog 4 echo's gepland, vanaf week 36 heb ik wekelijks een. De bevalling hebben we min of meer besproken in grote lijnen: ik wil zonder epiduraal en wil graag in bad kunnen om weëen op te vangen.
    Verder niets besproken omdat ik vorige keer ook heb gemerkt dat een heel uitgestippeld bevallingsplan zo teleurstellend kan werken, ik neem het zoals het komt dit keer :)
    En als dat dan met epiduraal en zonder bad zal worden dan is dat eigenlijk ook prima.
    Zolang het geen keizersnede hoeft te zijn maakt het me geen sikkepit uit :D

    Ik ga vandaag ook maar eens mijn bevallingskoffertje maken. Ik weet niet waarom maar heb zó'n uitstelgedrag om dit te maken, echt vreemd. Normaal is zoiets voor de 30 weken al klaar bij mij :rolleyes:

    Wie moet zijn koffertje ook nog pakken?
    Ik heb even dextrose online moeten bestellen want kan het nergens vinden in de winkel. Had gehoord dat dat wel een mini boost kan geven, kan het maar proberen :)
     
    Loeki82 en Mississippi vinden dit leuk.
  11. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een handkolf. Weet alleen even niet meer uit mn hoofd van welk merk :p
    Ik had ook een medela dubbelzijdige elektrische kolf, de freestyle geloof ik. Ik kolfde bij mn zoontje 8 maanden lang alle voedingen, want hij dronk niet aan de borst. Toen was die dubbelzijdige elektrische kolf wel echt nodig. Gaat namelijk veel sneller en zorgde bij mij ook voor meer opbrengst dan de handkolf.
    Maar die kolf is kapot gegaan. Hoop dat dit kindje wel goed aan de borst drinkt. Dan hoef ik amper te kolven en vind ik een handkolf goed genoeg om achter de hand te hebben :)
     
  12. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @loezzzje haha nouja ik ben iig niet de enigste met een handkolf lees ik :roflmao: ik snap je kramp idee wel hoor, maar ik heb denk ik gewoon heel veel mazzel dat ik tot nu toe heel makkelijk bv heb kunnen geven en ook makkelijk kon kolven, ik kolfde zo 350ml in de ochtend binnen 10 minuten.
    Ik heb een Philips Avent. Vooraf kolven ga ik niet doen, maar daar heb ik ook geen reden voor, ik snap het wel als jij dat idd wel zou doen @Julias. Wanneer heb je dat gesprek? Ik ga geen geboorteplan maken ofzo, vk weet dit ook, ik heb geen bijzondere wensen behalve alle normale dingen, kindje direct op de buik, navelstreng laten uitkloppen, man knipt hem door, binnen het uur aan de borst enzo. Allemaal standaard dingen waar ze toch wel voor gaan.
    @Lisa890 nou ik merk ook echt aan zoon dat hij het nu wel zat word hoor, hij is chagrijnig, dwars en heeft geen zin meer in schoolwerkjes. Denk ook dat alles op zijn vroegst pas weer in mei open gaat. Word tegen die tijd gewoon weer wennen dat we zoveel 'moeten', school, zwemles, activiteiten :|
    Koffer heb ik ook nog niet gepakt, eerlijk gezegd nooit gedaan :oops: ik zorg dat alles klaarligt in de kast, bovenop, zodat mijn man dit snel kan pakken als het nodig is, maar ik ben zo van het thuis bevallen dat ik die koffer nooit klaar heb gezet van te voren :$

    Vandaag druk geweest met de baby was, ik wilde het nog buiten ophangen nu het nog kon :roflmao: ik heb echt maar 4/5 nieuwe pakjes gekocht in 50/56, maar jeetje wat heb ik nog veel van de andere kids zeg. Ik heb alles gewassen zodat het iig schoon is, maar ik moet het van mezelf echt meteen wel uitzoeken en wat ik niet meer wil gebruiken moet gewoon weg of naar dochters pop :p
     
    urfebe, Loeki82 en Mississippi vinden dit leuk.
  13. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat veel melk!!! Zoveel kreeg ik nooit voor elkaar hoor :eek: helemaal in combinatie met vaste voeding kreeg ik maar weinig melk gekolft. En geen handkramp, gewoon beetje afwisselen.

    Woensdag heb ik weer groeiecho en mijn vaste gyn zou er weer zijn zei de poli. Heb aangegeven dat als zij er toch niet is, ik de afspraak wil verzetten. Dus hoop dan dat we het gesprek kunnen voeren.
    Ik heb met opruimen van de baby was al wel de eerste kleertjes in de tas gepakt. En voor de was al wat blauwe en lelijke kleren eruit gehaald :D nu moet de rest nog...
     
    urfebe vindt dit leuk.
  14. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Ik heb navraag gedaan bij de kraamzorg en zij neemt sowieso een handkolf voor de kraamweek mee. Daar mag ik dan gratis gebruik van maken. Ik wacht nog even met eentje kopen al is de prijs verleidelijk. Kan altijd nog.

    Nu druk bezig met de rest van de spullen te kopen. Gisteren waren we met z'n drieën bij de baby dump, handschoenen aan en voor de rest rustig kunnen shoppen. Wasjes draaien daar begin ik volgende wel mee. En ondertussen zoon ook helpen met lesgeven en wat proberen te rusten, terwijl man thuis werkt.
     
    urfebe vindt dit leuk.
  15. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Beetje afwezig geweest in deze groep dames, sorry:oops:
    Druk geweest met school, werk en ons trouwen. 26 maart zijn wij getrouwd!

    Ik heb op dit moment echt veel last van felle, stekende pijnscheuten net onder mijn navel. Ik hoop dat het mijn banden zijn maar ik ben bang voor een navelbreuk. Maandag toch even de verloskundige mailen denk ik!

    Hoe is het verder met iedereen?
     
    urfebe, blessings, Loeki82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Gefeliciteerd!!
    Is het de bruiloft geworden die jij jezelf wenste?
     
  17. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

    Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad.... ondanks de omstandigheden.

    Waarom verloskundige mailen? Ik zou bellen en telefonisch overleggen. Hoef je niet zo lang te wachten op een antwoord.
     
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja het was helemaal zoals wij het wilden. Volgend jaar nog met familie en vrienden eten en feesten. Nu kan dat niet echt:roflmao:

    @Loeki82 oh meer mailen omdat het geen haast heeft. Het doet zeer maar meer niet. Navelbreuk zou vervelend zijn maar daar zitten nu toch geen darmen dus ernstig is het niet.
    Ze hebben vast betere dingen te doen:)
     
    urfebe vindt dit leuk.
  19. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    @Louise11110, hopelijk is de pijn voorbij.

    Hier vanochtend controle gehad. Ik heb een beetje een loopneus. Mocht uiteindelijk met een mondkapje om naar de controle. Wat is het zwaar ademhalen met zo'n ding om.

    Controle ging verder goed maar..... onze eigenwijze zoon ligt nog steeds in stuit met zijn billetjes naar beneden. Over 2 weken heb ik een liggingsecho en evt. een draaipoging. Hopelijk is hij dan niet met zijn billen ingedaald. :oops:
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  20. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @Louise11110 gefeliciteerd met jullie huwelijk! :)

    @Loeki82 wat een eigenwijsje dat ie in een stuit ligt! Mondkapjes zijn echt vreselijk idd, hopelijk verder geen klachten?

    @hier: ik merk echt dat ik er geen klap meer aan vind zo, al die rotregels rondom de opname en de keizersnede:(

    Net een telefonische afspraak gehad met de gyn ipv controle. De regels veranderen ook steeds, dus er is geen peil op te trekken hoe het over een maandje is. Voor nu mag man er niet bij zijn, baby mag heel even bij mij als ze geboren is, dan zou het zomaar kunnen dat de verpleegkundige de baby dan mee naar mijn kamer neemt en aan mijn man overhandigt, terwijl ik gehecht wordt ed, omdat ze boven nodig is :( dus dat moment waar ik dan met de baby in mijn armen bij mijn man aankom, wordt ons dan ook nog afgenomen. :( Dan is het afwachten wanneer iemand tijd heeft om mij terug te rijden naar mijn kamer en wanneer ik dus van de verkoeverkamer af kan en naar man en baby mag. En mocht man klachten hebben moet hij zodra ik op de kamer kom direct naar huis. :(
    Volgende ochtend mag hij dan terugkomen om mij op te halen, eerder niet.

    Vind het echt zo kut allemaal dat ik helemaal niet meer kan genieten. De gyn snapte mijn zorgen en frustraties en gaf aan dat we heus wel met wat improvisatie en gezond boerenverstand kunnen afwijken van de regels. Dus ik hoop echt dat dat zo is.

    blehhh... sorry voor mijn klaagzang. :oops:
     

Deel Deze Pagina