Uitgerekend 1 t/m 15 november 2018 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Triesje91, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Aach jeetje . Ik heb de johannesbroodpitmeel gekocht en moet zeggen dat het goed helpt tegen het spugen. Af en toe een mondje maar niet meer de hele fles . Misschien ook proberen!
    Jeetje 3/4 keer per nacht poeh lijkt me zwaar. Ben blij dat de kleine 1 keer komt s nachts.

    De kilo zijn er af bij mij!! Echf bizar en pas gewoon me broek alweer . Maar toch nog een buikje en zadeltassen en vind van me zelf dat me
    Boven benen nog dik Zijn door het weining lopen op laatst. Dus alleen mag nog ff wat strakker en 5 kilo extra we af zou wel fijn wezen. Maarja nu met kerst en het lekkere eten allemaal is het wel lastig.
     
  2. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.171
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik heb amper nog bloedverlies. Zeg maar een lichte ongesteldheid, opvangend met een maandverbandje.
    Valt me echt mee deze keer!!

    En wat mis ik het zwanger zijn zo NIET! (Mag ik dat zeggen? :|)
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  3. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Oh ja bij mij is het bloedverlies ook zoiets, totaal niet heftig. Ben sowieso weinig bloed verloren! Beter hoor.

    Nou ik mis het ook totaal niet. Ik vind het heerlijk om me weer zo makkelijk te bewegen. Makkelijk opstaan, bukken, lopen! Heerlijk.

    Alles mag inderdaad wel wat strakker maar ja mogen pas met 6 weken weer oefeningen doen:p
    Ik loop wel minstens 1 keer per dag met hem in de draagdoek dus dat is al een beetje een work out.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  4. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik moet zeggen dat ik het zwanger zijn zelf ook niet echt mis. Vind het wel lekker dat ik weer wat mobieler ben, dat die buik niet meer in de weg zit. Wat ik wel een beetje heb is dat het toch een speciale periode is die nu afgelopen is en dat het 'normale' leven nu weer doorgaat, zonder de bezoekjes aan de verloskundige en de echo's om naar uit te kijken enzo. Daar kijk ik wel met een beetje heimwee op terug. Maar ik kijk ook wel erg uit naar wat er allemaal in het vooruitzicht ligt met de kleine spruit dus het is een beetje dubbel. Dat hoort erbij denk ik dan maar.

    Die kilo's doen me niet zoveel. Bij ons dochtertje is het er allemaal vanzelf weer af gegaan binnen een paar maanden dus denk dat het nu weer net zo zal gaan. Ben sowieso wel van plan wat gerichte oefeningen te gaan doen voor buik, rug en bekken tegen de tijd dat het weer mag maar ben sowieso nu een stuk actiever dan vorige keer omdat er natuurlijk al een kleine rondloopt. Vind het vooral belangrijk dat ik lichamelijk goed herstel en mijn spieren weer sterk worden zodat ik niet overal last van blijf houden.
     
  5. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik heb maar 1 week echt bloedverlies gehad. Dan nog een paar dagen heel licht. De voorbije 2 weken niets meer en sinds vandaag al weer ongesteld... Na 4,5w. Ik hoopte dat het langer zou wegblijven, maar jammer genoeg is het niet zo. Die ongesteldheid heb ik echt niet gemist tijdens de zwangerschap:roflmao:
     
  6. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nee snap ik, dat heb ik ook zeker niet gemist. Vorige keer duurde het bij mij 7 maanden voor ik weer ongesteld werd. Hoop dat het nu weer zo lang mag duren. Ik ga over een paar weken waarschijnlijk een spiraaltje laten zetten dus dan zou ik er ook geen last meer van moeten hebben voorlopig.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  7. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.171
    4.233
    113
    Vrouw
    Welke spiraal neem je?
     
  8. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn verloskundige had het over de Kilena? Weet niet precies hoe je het schrijft. Dat is een nieuwe, iets kleinere met minder hormonen dan de Mirena. Onze verloskundige zet ze zelf tussen de 8 en 10 weken na de bevalling dus dat leek me ideaal. Heb over 3 weken nacontrole en dan krijg ik als alles goed is een recept en maken we een afspraak voor het zetten in januari.
     
  9. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    10 december heb ik nacontrole bij de gyne en laat ik ook een spiraaltje zetten. Hier wordt het de mirena. Hopelijk word ik dan niet meer ongesteld of toch heel weinig.
     
  10. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik heb vorige keer niet fijn gereageerd op de mirena. Verloskundige adviseerde inderdaad die nieuwe of koperspiraal. Bij koperspiraal nog wel ongesteld, maar ik wil eigenlijk liever geen hormonen meer in m'n lijf. Heb echt hartkloppingen etc gehad van dat ding.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  11. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.171
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik ga ook voor de koperspiraal ivm hormonen.
     
  12. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Is die even betrouwbaar? Waarom pakt niet iedereen een koper spiraal? Wat is voordeel van de mirena?
     
  13. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Mirena word je vaak niet of nauwelijks meer ongesteld dus dat is wel een voordeel.
     
  14. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik vind de kilo’s ook zeker niet het belangrijkste maar was gewoon nieuwsgierig.

    Vorige keer ook helemaal niet opgelet en daar was het na een jaar in iedergeval ook alles eraf. Heb alleen idee dat het meeste eraf gegaan is na stoppen bv na 10 mnd.

    Johannesbroodpitmeel is een beetje lastig toevoegen bij borstvoeding. Als er flesvoeding hadden gegegeven had ik dat zeker geprobeerd
     
  15. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb ook een keer een koperspiraal gehad maar ik kan daar niet tegen. Ik word heel erg ongesteld en heb er veel krampen van. Heb ook eens eerder een Mirena gehad alleen die was vast gaan zitten in mijn baarmoederwand waardoor ik daar ook weer pijn van kreeg. Nu dus die nieuwe maar proberen in de hoop dat het nu wel goed gaat allemaal. 3 keer scheepsrecht toch? :rolleyes: Andere anticonceptie is niks voor mij dus het is dit of celibatair verder leven. :roflmao:
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  16. EliQue15

    EliQue15 Actief lid

    5 jan 2018
    176
    148
    43
    Hoi allemaal,

    Leuk om te lezen hoe het nu bij iedereen gaat.
    Hier gaat het ook heel erg goed.
    Helaas ook wel een verkouden meisje, wat het drinken soms erg lastig maakt.
    De nachten gaan ook goed. Ze komt ongeveer elke 3 tot 5 uur voor een voeding en slaapt direct weer door. Heel fijn!
    Inmiddels alweer ruim 1 maand oud. Wat gaat de tijd snel hè. Ik mis mijn buik wel onwijs erg, kan mij nu eigenlijk niet meer voorstellen dat dit de laatste zwangerschap was :rolleyes: Ook al is het ook wel erg fijn om je eigen lijf weer terug te hebben.

    Ik ga in januari ook een koperspiraaltje laten plaatsen. Geen hormonen meer in mijn lijf.
    Bloedverlies is ook al helemaal over.

    En wat betreft de kilo’s. Tijdens de zwangerschap 20kg aangekomen. Inmiddels al 15kg kwijt. Hopelijk blijven de overige 5kg nog even zitten, dat is geen overbodige luxe.
     
    Vrouwke87, Cyd, Amelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Owww ik moest even 5 paginas terug lezen. Wat erg! Ik vind het zo irritant als je geen meldingen krijgt zeg.

    Hier gaat het inmiddels ook weer goed. S. woog in het ziekenhuis 3960 dus die is nu de 4kg wel gepasseerd. Het cb was hier gisteren maar ze sliep zo lekker dat we niet hebben gewogen haha.
    Snachts laat ze er wel 4 a 5 uur tussen dus ik mag absoluut niet klagen. Ze wil geen speen maar wel mama der vinger af en toe. Ze heeft nu spruw. Dus we hebben er medicijnen voor gekregen.
    Na de ziekenhuis opname is het gelukkig weer helemaal goed gekomen. Wel komt de spruw die ze heeft door de antibiotica kuur.
    Ze heeft echt bijna geen krampjes en geeft ook geen voeding terug. Ik denk oprecht dat dit, net als bij onze zoon, komt door de dr browns fles. Wat een ideaal ding is dat zeg :)
    Sinds zondag zijn wij zo gek om er een puppy bij te hebbeb dus ik heb beweging genoeg. Hou mn kgs niet bij maar mn broek zakt lekker af dus het zal goed gaan ;)
    Newborn shoot hebben we gehad en wat ik tot nu toe heb gezien bevalt me super!

    Ik vloeide weinig maar gisteren ineens wel weer wat meer. Ach we zien wel wanneer het over is. Ze is net 2 weken dus het is nog acceptabel.

    Verder weet ik even niet meer wat er is besproken.

    Alle meiden die ik nog niet heb gefeliciteerd, bij deze gefeliciteerd!
     
    Vrouwke87, Spoetnik en qwerty123 vinden dit leuk.
  18. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Hier ook minimaal gebloed . En het was bijna weg. En ineens kwam het van het weekend weer wat heftiger. Waarschijnlijk omdat ik veel meer in weer ben.
    Hier nog niet uit wat ik ga doen kwa anticonceptie. Misschien wil mijn man wel een knip. Even kijken straks.
     
    EliQue15 vindt dit leuk.
  19. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Oow anticonceptie is hier al besloten. Man gaat 21 december onder het mes :)
     
    Spoetnik, EliQue15 en rissie10 vinden dit leuk.
  20. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Wat leuk dat er hier nog gekletst wordt. Ik had niet meer gekeken in de verwachting dat het niks meer was..

    Fijn dat het goed gaat met jullie kleintjes. Hier gaat het ook goed. Vandaag regeldag. Wat vind ik dat toch pittige dagen zeg! Ik hoop dat onze boy er aan 1 genoeg heeft.

    Sinds gisteren lacht meneertje al! Ik dacht gisteren: het zal wel een stuipje zijn. Maar manlief zei het gisteravond ook en vandaag lachte hij weer. Dat kan geen toeval meer zijn!

    Wat knap dat er al kindjes zijn die maar 1 keer in de nacht komen. Hier is het gewoon nog iedere 3 uur raak. Gelukkig kan ik er vrij goed tegen, als ik 's avonds maar vroeg ga.

    Oh, zo snel alweer ongesteld zijn @Cyd . Dat is iets wat ik toch absoluut niet gemist heb!
    Ik vind trouwens dat ik nog best vloei.. de meeste dagen zeker wel als een eerste dag van ongesteldheid.

    Ik mis het zwanger zijn ook totaal niet. Zo erg niet! Heerlijk mijn (bijna) oude lijf weer terug. En wow, wat heb ik weer energie! Durf alleen niet zo goed te tillen. Heb nog steeds een zere buik na tillen en ik vind het bloedverlies ook nog best veel.
     

Deel Deze Pagina