Uitgerekend 1 t/m 15 november 2018 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Triesje91, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ik mis het zwanger zijn soms wel. De dikke buik vond ik niet erg. En het getrappel. Het idee dat dit het was maakt me wel emotioneel Pff!
    De bekken pijn en het amper kunnen lopen mis ik totaal niet! Ok al heb ik nog wel een beetje last.
    Ons meisje doet het goed en het is echt wel genieten. Proberen weer een beetje in een ritme te komen nu het spugen beter gaat is dat wel fijn.
     
  2. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He meiden, hier even minder nieuws. Onze kleine man ligt al een paar dagen in het ziekenhuis i.v.m. een infectie. Ze weten niet precies waar de infectie zit dus hij krijgt nu de 'kanonskogel' (zoals ze het hier noemen) aan antibiotica waar hij gelukkig goed op reageert. Inmiddels is ie weer aan de beterende hand maar we zijn erg geschrokken. Hij moet in ieder geval nog een paar dagen blijven om de kuur af te maken en dan hopen dat het ook echt helemaal weg is.
     
  3. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    O jee wat heftig. Veel sterkte hopelijk sterkt hij snel aan! Kunnen jullie veel bij hem zijn? Dikke kus voor die kleine man. Pff
     
  4. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Jeetje, dat is schrikken! Gelukkig is hij aan de beterende hand. Sterkte nog en beterschap! Hopelijk vlug weer gezond thuis.
     
  5. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Ach wat sneu @Amelie . Echt naar! Fijn dat hij wel goed reageert op de antibiotica. Hopelijk kan hij snel weer mee naar huis!
     
  6. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Hoe is het nu met je zoontje?
    Ik zou aanraden om vanaf je thuis bent, iets te geven om zijn darmflora te herstellen. Ons oudste zoontje had zijn eerste levensweek ook antibiotica gekregen. Nietsvermoedend naar huis gegaan. En toen begon het, helse krampen die niet over gingen. Zijn darmflora was blijkbaar helemaal kapot door de antibiotica, en niemand had ons hierover geïnformeerd. Daar sta je dan machteloos ald ouder. Gelukkig wist de vroedvrouw enkele goede middeltjes om het te herstellen.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  7. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    @Amelie jeetje zeg dat is schrikken maar gelukkig gaat het al beter met hem! Hopenlijk snel en gezond naar huis
     
  8. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    @Amelie hopelijj zijn jullie weer thuis...

    Eerste dochter hier ook met vijf weken aan de antibiotica. Daarna veel huilen en krampen. Op advies ortica start gaan gebruiken. Voor de darmflora.

    Hoe is het mer iedereen?
     
  9. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Hier gaat het goed. Ze is te vrede en laat in de nacht al wat extra tijd er tussen zitten waardoor ik maar 1 keer in de nacht hoeft te voeden. Gisteren bij consultatie bureau geweest. Alles was goed. Begin mezelf ook steeds beter te voelen. Vloei wel nog.
     
  10. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    We zijn weer thuis uit het ziekenhuis inmiddels. Het ging allemaal vrij goed tot de kleine deze week in het ziekenhuis ook nog een virus erbovenop kreeg. Gelukkig is dat ook weer onder controle maar ik hoop wel dat we nu onze portie ziekenhuis gehad hebben. En inderdaad zijn we gewaarschuwd voor de krampjes, die inmiddels goed aanwezig zijn dus direct begonnen met probiotica, wat volgens mij wel lijkt te werken. Mag ook wel voor die prijs. :eek: Heb zo'n potje met poeder van Orthiflor o.i.d. wat je in de fles moet oplossen. Dus hij krijgt nu 1 keer per dag een flesje bv en dan kolf ik die voeding. Kan mijn vriend ook een keer een voeding doen. :)
     
    rissie10, Cyd en qwerty123 vinden dit leuk.
  11. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Gelukkig dat jullie weer thuis zijn zeg! In het zkh huis zijn is niks met een kleintje en ook zo sneu! Gelukkig werkt je probiotica want krampjes zijn ook niks. Hopenlijk nu lekker genieten.
     
  12. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Net op nacontrole bij de gyne geweest en spiraal laten zetten. Het voelt als een hoofdstuk afsluiten, nooit meer zwanger zijn. Het klinkt misschien vreemd, maar ik zal die afspraken bij de gyne zelfs missen. Ons eerste en 2e zoontje kwamen snel na elkaar, waardoor het 2,5 jaar aan een stuk afspraken bij de gyne waren, en nu valt dat weg. Ben een beetje emotioneel er van ...
    Hoe gaat het met jullie allemaal?
     
  13. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Kan het me goed voorstellen hoor. Bij ons is een 3e niet helemaal uitgesloten maar ik heb datzelfde gevoel met de verloskundige. Dat was toch iets om naar uit te kijken elke keer. Mijn vriend 'grapte' gisteren dat de volgende maar in de zomer geboren moet worden omdat het nu zo koud is, dus wie weet over een paar jaartjes. :rolleyes:

    Hier gaat het gelukkig weer goed. De kleine man doet het goed en wij genieten. Het is wel even aanpoten met 2 kinderen maar ik vind het ook wel heel leuk. We moeten donderdag naar het consultatiebureau, ben benieuwd hoeveel ie dan weegt. Laatste weging was vorige week woensdag in het ziekenhuis en toen was ie exact 5 kilo. Hij heeft al lekkere bolle wangetjes en spekbeentjes. Vandaag heeft ie voor het eerst bewust gelachen naar me, dan smelt ik echt helemaal. Ik denk dat ik het dit keer moeilijker ga vinden om hem op de opvang te laten straks dan bij ons dochtertje.

    Hoe gaat het met jullie gewicht? Ik ben nu ongeveer 12 van de 20 kilo kwijt. Maar ik vraag me af wat er over gaat blijven van mijn buik. Hij is dit keer zo uitgerekt dat ik best veel overtollig huid heb en striae. Dat had ik bij mijn dochtertje niet. Hopelijk trekt dat nog een beetje bij. Ik ben blij als ik straks het akkoord heb van de verloskundige om wat oefeningen te gaan doen want mijn lichaam is echt nog zwak van de zwangerschap en de bevalling.
     
  14. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik heb ook dat gevoel dat ik het moeilijker zal hebben om hem achter te laten in de opvang dan ins eerste zoontje.

    Fijn dat je zoontje het goed doet! Hier zitten we nog maar juist over de 4kg grens, hij weegt 4kg145:roflmao: het is echt een fijn ventje.

    Overmorgen start ik met kine, ik hoop dag mijn buik ook weer strakker wordt. De kilo's zijn geen probleem, nog 2kg te gaan, maar ik heb precies nog een hangbuikje.
     
  15. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik ga die afspraken ook wel missen. Aan de andere kant heb je nu weer veel andere dingen aan je hoofd dus is het ook niet erg om daar niet heen te hoeven. Ik heb volgende week nacontrole bij de vk.

    Hier ook donderdag consultatiebureau. Ben ook erg benieuwd! Hij groeit lekker in ieder geval. Leuk he dat lachen!

    Hier gaan de kilo's goed, nog 3 kg boven gewicht voor de zwangerschap ofzo. Maar ik heb ook echt nog wel een buikje. Vanaf 6 weken maar weer wat oefeningen gaan doen. Ik heb hem wel vaak in de draagzak of draagdoek dus ben genoeg in beweging met gewichten haha. Verder gaat het lichamelijk ook best wel goed. Herstel ging echt soepel dit keer.
     
  16. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Vind je het niet zwaar met de kleine in de draagzak? Ik heb hem ook elke dag in de draagdoek maar ik hou het niet heel lang vol met mijn rug. Het lukt me ongeveer een uurtje met moeite maar probeer het wel elke dag even te doen. Goed voor mij en de kleine wordt er lekker rustig van. Vindt het heerlijk om hem zo dichtbij me te hebben hele dag. De rest van de dag ligt ie ook bovenop me, op de bank. :D Lekker nu ie nog zo klein is.

    Hoe zijn jullie nachten op het moment? Kleine hier heeft nu laatste voeding rond 9 a 10 uur en dan om 2 uur, 5 uur en dan rond 7 a 8 uur weer. Overdag eet ie dan ongeveer om de 2 uur. Lijkt soms alsof ik echt de hele dag alleen maar aan het voeden en verschonen ben. :rolleyes:
     
  17. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Nou het gaat dus best goed, terwijl ik best een beroerde rug heb normaal gesproken. Beetje scheef enzo. Dus ben ook verbaasd haha. Lekker he beetje cocoonen met je baby!

    Hier zijn de nachten niet super hoor. Half 11 ongeveer en dan gewoon om de 3 uur eigenlijk. De tijd dat hij 1 keer kwam in de nacht heeft maar een weekje geduurd haha. Aghja het hoort erbij. Hou t aardig vol. Baal vooral dat hij nu vaak snachts onrustig is van de kramp. Voeden trek ik beter dan huilen 's nachts. Maar ja, gaat ook wel weer een keer over! Overdag laat hij meestal ook 3 uur ertussen ongeveer. In de avond wel vaak clusteren. Dus dan ligt hij lekker bij me op de bank en kijk ik tv en hij slaapt en drinkt af en toe.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  18. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Nachten zijn hier ook niet echt super. Krijgt zijn laatste fles om 11u, en de volgende om 4u normaal. Maar om 1u krijgt hij al weer honger... Hij slaapt heel onrustig en maakt heel de tijd lawaai. Na zijn fles van 4u geraak ikzelf om 5u weer in bed, maar oudste zoontje is altijd wakker om 6u waardoor ik amper slaap. Vanochtend was hij er zelfs al om 5u10... Die nachten beginnen echt zwaar te worden.
     
  19. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Heerlijk genieten van die kleintjes hè! Dat doe ik hier ook zo!

    Hier gaat het erg goed ook. Onze kleine man groeit als kool. Overdag komt hij om de 3 uur. En soms kan ik dat nog iets rekken met zijn fop.

    Gisteren hebben we voor het eerst geoefend met een fles. En zonder problemen dronk hij daar gewoon van. Fijn! Maar ik voelde me ook een beetje verraden, haha!

    De nachten zijn hier van of 8 -12-3-6. Of soms alles een uur later. En soms komt hij tussen 3-6 nog een keer, dan is hij vaak iets onrustig. Best pittig, maar ik ga tegelijk met hem naar bed, dan is het te doen.
    Voor de rest vind ik het niet zo pittig als toen ik de derde kreeg. Alhoewel dat naar school rijden wel best een gedoe is..
     
  20. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    @Cyd pittig he die gebroken nachten. Mijn vriend gaat er gelukkig uit voor de oudste in de ochtend. Ik doe de baby 's nachts. Zo kan ik in de ochtend vaak nog een uurtje of soms 2 extra slapen waardoor het wat draaglijker wordt.
    Als het zo lang doorgaat als bij de eerste heb ik nog een kleine 2 jaar te gaan haha dus ik probeer er maar niet teveel over na te denken.

    @wiedeltje wat fijn dat de fles goed ging. Ik moet binnenkort ook eens oefenen maar ik heb helemaal geen zin in dat kolf gedoe!

    Hier vanmorgen naar het cb geweest. Meneer weegt nu 5.3 kg en is 57,5 cm.
    Verder ook alles goed. Hij is erg sterk en alert.
     
    Cyd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina