Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    He! Alles is goedgekeurd, heel gek. Ik dacht dat ik een opgelucht gevoel zou hebben. Maar dit blijkt nog niet zo te zijn. Hopelijk gaat dit nog wel komen en kan ik dan écht gaan genieten van de zwangerschap.
    De baby lag weer constant in de weg, het was moeilijk om hem op beeld te krijgen. Wel een echofoto mee gekregen, maar niet erg duidelijk (toch jammer, al is de gezondheid natuurlijk het belangrijkste).

    @Elletje Sterkte zeg, lijkt me echt pittig! Was dit jou eerste zwangerschap? Geniet er van dat ze nog even in jou buik zit. En heb een mooi maar waardig afscheid!
     
  2. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Nee 2e zwangerschap. Eerste kindje. 2 jaar geleden miskraam gehad met 8 weken.
     
  3. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    ‘Fijn’ om te weten dat het niet erfelijk is en de kans op herhaling zo klein is. Hoewel ik me kan voorstellen dat je een eventuele volgende zwangerschap weer enorm spannend zal zijn hierdoor.
    Worden jullie een beetje fijn begeleid door het ziekenhuis deze periode? En ook veel steun in jullie omgeving? Dat zullen jullie hard nodig zijn komende dagen, en ook in de periode die daarna op jullie wacht.
    Hopelijk gaat alles een beetje voorspoedig en op een fijne manier zaterdag, en kunnen jullie op een goede manier afscheid nemen van jullie zo gewenste meisje. Als ik er over na denk, kan ik echt zo moeilijk bevatten waar jullie nu voor staan... zo heftig!
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Toch een hele geruststelling, zeker omdat je hier leest bij Elletje dat zoiets toch echt niet vanzelfsprekend is. En het geslacht dus mooi een verrassing gebleven, goed zo, haha.
    Ben je inmiddels nog gebeld over de cervix lengte? Waarom doen zedat eigenlijk bij jou als ik vragen mag?
     
  5. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wat fijn dat het ditmaal allemaal goed was! Wel jammer dat dit dan nog niet de opluchting brengt die je zo graag wilde, maar hopelijk komt dit binnenkort dan wel. Vind je het nu nog lastig vd zwangerschap te genieten?
     
  6. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mmv: wat fijn dat de 2e echo goed was! Was je zwangerschap tot de 20 weken echo (behalve dan die ontzettende misselijkheid) ook al gecompliceerd? Of had je bezorgdheid echt te maken met je oudste en nu de 1e echo waar ze het niet goed op konden zien? Hoop ook dat je nog wel lekker kunt gaan genieten!

    @Dreamer29: nou zeker een geruststelling dat alles goed is. Mijn cervixlengte wordt gemeten omdat ik bij de jongste vroegtijdig gebroken vliezen had. De reden daarvoor kan een te korte cervix zijn. Als die nu al te kort zou blijken met 16, 20 en 24 weken dan kunnen ze actie ondernemen. Maar ben gebeld dat hij weer helemaal perfect was! Hij wordt nu nog 1x gemeten en als hij dan nog goed is, dan is er vanuit de cervix geen vroeggeboorte te verwachten. Waarschijnlijk was het bij de jongste een combinatie van erg veel vruchtwater (telkens tegen de bovengrens aan) en zwakker bindweefsel door een bindweefselziekte die ik heb. Ik zou het met deze baby wel leuk vinden om de uitgerekende datum eens te halen :roflmao:
     
  7. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : ah vandaar, wat fijn dat het nu goed was! Wanneer krijg je daar nu nog weer controle voor dan, met hoeveel weken?

    Ik voel de baby hier inmiddels echt duidelijk, niet meer alleen de kriebeltjes in mijnbuik, maar schopjes. Echt een druktemakertje af en toe, hihi! Volgens mij moet het nu echt niet meer lang duren of het is aan de buitenkant ook voelbaar. Soms lijkt het bijna zo, maar nog niet echt duidelijk. Kijk daar wel naar uit, dan kunnen man en dochter t ook gaan voelen. :)
     
  8. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje Elletje is het toch nog fout gegaan :cry: Ik wil je ontzetten veel sterkte wensen! Niets zo erg als je kind verliezen, al kan ik er gelukkig niet over meepraten maar van moeder tot moeder wil ik je graag sterkte wensen, ze maakt je toch hoe dan ook mama! Sterkte!
     
  9. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik praat graag weer met jullie mee als jullie dat goed vinden :) Ik heb een erg rare tijd achter de rug en mede daarom niet actief op ZP geweest. Ik ben mijn baan met 11-12 weken kwijtgeraakt en oa daarom moest ik echt even mijn draai thuis vinden samen met het gekke Corona gedoe en kids die je dus thuis met school moet helpen.

    @Dreamer29 jaaaaa hier heb ik het ook dat ik haar eindelijk echt voel schoppen en vaak per dag:D

    Hoe staat het bij jullie met de babykamer?
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: over 2 weken krijg met ruim 23 weken de laatste meting. Daarna is het afwachten hoe lang de kleine blijft zitten. Hopelijk heeeeeel lang :)
    Wat leuk dat je de kleine nu echt duidelijk voelt en hij/zij een echte druktemaker is! Ik merk juist heel duidelijk dat deze kleine tot nu toe veel rustiger is in mijn buik dan onze jongens waren.

    @Wasabi: welkom terug! Wat vervelend dat je je baan kwijt bent geraakt! Een nieuwe baan zoeken is nu natuurlijk wel lastig. Kijk je wel rond of blijf je voorlopig even thuis? Alles met jullie kleine meid tot nu toe goed?
    Wij maken geen babykamer. Deze baby komt voorlopig bij ons op de kamer. Maar we zijn onze slaapkamer wel flink aan het opknappen! Net nog een muurtje geverfd :D. Nog 2 muren en dan is het klaar. Volgende week komen een nieuw bed en nieuwe kasten en ik ga dit weekend een wiegje/co-sleeper kopen. Over 1 tot 1,5 jaar kijken we dan wel weer verder wat de kamerverdeling wordt. Ik vermoed dat onze oudste dan naar zolder wil en dan kunnen de 2 jongsten beide een kamer doorschuiven op de eerste verdieping. Moeten jullie veel doen?
     
  11. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Yesera, heb je verplicht bedrust of iets? Hopelijk niets ernstigs.

    Dank je wel :) Ik ben mijn baan door Corona kwijtgeraakt, indd super timing :confused: Ik solliciteer wel met wat verplicht is dan, want tja laten we eerlijk zijn... kleine kans en dat geeft ook niet hoor ik geniet volop van het thuis zijn en de kleine meid die het super doet. Helemaal goedgekeurd met de 20 wkn echo. Bij jou ook?

    Toch leuk ook de voorbereidingen bij jullie op de kamer :D wat voor kleur heb je de muur geverfd?
    Hier liggen de twee oudste ook op de tweede verdieping en dat is voor allemaal het prettigst zo.
    Hier moesten we eerst leidingen weg laten werken en opnieuw dicht laten stuken. Het zou eigenlijk een grotere badkamer worden namelijk :roflmao: en alle leidingen waren daar al voor gelegd oepsss:oops: Wij gaan de kamer oudroze doen met een streep tot 2/3 van de muur en 1/3 dan gewoon wit met het plafond mee. Ik heb het Sebra Kili ledikant in het wit gekocht, die wilde ik voor ik zwanger raakte al zo graag.
     
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Heel veel sterkte vandaag @Elletje.
     
  13. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Wasabi: nee hoor geen bedrust. Alleen wat extra controles van mijn cervixlengte omdat ik bij de jongste langdurig en vroegtijdig gebroken vliezen had. Nu 2 van de 3 metingen gehad en die waren allemaal goed. Als de laatste over 2 weken ook goed is, dan kunnen we uitsluiten dat een te korte cervixlengte destijds de oorzaak was en daarmee is er geen grotere kans op herhaling.
    Muren zijn gewoon wit geworden. We hebben de kleur juist in de meubels zitten en wilden daarom rustige muren.
    Haha dus jullie badkamerplannen zijn veranderd in een babykamer :roflmao:. Het bedje kende ik niet, dus moest even opzoeken hoor. Is dus een meegroeibed?
    Wat fijn dat jullie 20 weken echo goed was! Die van ons gelukkig ook. Alles zit erop en eraan (alleen geen vingers en tenen kunnen tellen;)) en geen afwijkingen gezien. Groei was ook mooi zoals verwacht.
     
  14. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje dat was ook wat de vorige keer. Hoeveel weken was je dat je vliezen al gebroken waren toen?
    Super zeg dat nu alles wel goed is en ook met de 20 wkn yayyyy. Toch spannend altijd.
    O ja zeker heel mooi juist! Hier houd ik ook van niet te druk dus wij doen het juist weer in de muren en de meubels rustiger. Ja klopt, het bedje kan tot 7 jaar dus superhandig, maar stiekem gwn omdat ik die het mooist vond haha.
    Ja voor die badkamer zouden we moeten verhuizen of 2 kids op 1 kamer, maar we houden dan maar liever onze kleinere badkamer zodat ze allemaal een mooie kamer hebben :)
     
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Wasabi: 35 weken en uiteindelijk met 37 weken ingeleid omdat ze toen het infectierisico groter vonden worden dan het voordeel dat hij nog in mijn buik zou hebben. Inleiden voelde voor mij vreselijk onnatuurlijk en mijn lichaam probeerde dat ook echt tegen te houden. Dus hoop echt dat ik niet nogmaals een inleiding nodig heb. En als het wel nodig is, dan doe ik deze bevalling niet natuurlijk en wil ik vanaf het eerste moment een ruggenprik. Maar hoop echt dat deze lang blijft zitten en uiteindelijk ergens begin oktober gewoon lekker spontaan komt :).
    Ja bij de jongens hebben we ook een kleur op de muren en een muurschildering, dus daardoor juist rustige witte meubels. Bij ons in de slaapkamer dus precies andersom :D.
    We moeten nog de laatste muur van een laagje verf voorzien en dan zijn we klaar!! Dan natuurlijk nog wel opruimen, schoonmaken en gordijnen inkorten en dan komt dinsdag het bed.
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  16. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Welkom terug @Wasabi! Wat vervelend dat je je baan bent kwijt geraakt in deze tijd. En zwanger solliciteren is natuurlijk ook wel een dingetje. Wat voor soort werk zoek je?
    Super trouwens dat je een goede 20 weken echo heb gehad!

    Hier zijn we bezig om de babykamer op te ruimen en leeg te halen. Was een beetje een opslaghok geworden in de loop vd tijd. Veel spul gaat weg of naar zolder, dus ook op de zolder bezig met reorganiseren. Dus voorlopig bij ons vooral opruimen, opruimen en nog eens opruimen!
    Daarna gaat onze dochter naar een groot bed en kunnen het ledikant en de commode van haar kamer naar de nieuwe babykamer. De baby gaat overigens de eerste maanden bij ons op de kamer, en daar hebben we een wiegje voor. De babykamer zelf willen we 1 muur verven, nieuwe gordijntjes waarschijnlijk en wat decoratie. Niet te veel, want het is maar een klein kamertje.
    Voorlopig nog genoeg te doen dus!

    Volgende week weer controle ik de gynaecoloog. Ik weet eigenlijk niet of mijn man weer mee mag inmiddels, of dat dit eerst alleen voor echo’s gold. Dus daar ben ik wel benieuwd naar. En anders gaan we weer video bellen. Hebben jullie binnenkort ook weer controles gepland staan?
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: op de site van ons ziekenhuis staat dat partner alleen mee mag naar eerste afspraak met vitaliteitsecho, 20 weken echo, GUO 1 en 2 en spoed controles. En natuurlijk de bevalling ;). Rest van de controles moet je alleen komen. Ik heb niet komende week maar de week erna weer een controle. Hoop dat de verloskundige tijdens de echo voor de cervixlengte ook even de baby in beeld brengt. Dan film ik dat weer even voor mijn man en kinderen.
    Ik heb op de laatste muur nu de 2e verflaag zitten. Morgen even kijken of dat nu helemaal dekkend is en zo ja, dan zijn de muren klaar :D. Morgen dan al het tape weer verwijderen en schoonmaken.
     
  18. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Yesera oef nee ik heb ook werkelijk nog nooit iemand positief over inleiden gehoord. Ik hoop het ook echt voor je :)
    Lekker bezig ook al! Spannend hoe het resultaat is vandaag, ben benieuwd. Moet je verder nog veel doen voor de baby?

    @Dreamer29, ah thanks :)! Ik ben Financial Controller, maar ik weet niet of ik perse in finance wil blijven.
    Wauw wat een hoop opruimwerk. Jullie willen het ook nog niet weten of jullie een jongen of een meisje krijgen?
    Altijd weer fijn even een controle, al is het nu dat we het voelen toch wel anders dan daarvoor (al heb ik 1 hele controle gehad toen:roflmao:). Hier 9 juni fysiek bij de vk.

    Hebben jullie hierna nog een kinderwens of weten jullie dat nog niet?
     
  19. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sorry ging wat fout met dubbele post
     
  20. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : ik zal eens kijken weer op de site van ons ziekenhuis, wat ze er daar over zeggen. Ik verwacht eigenlijk wel een beetje hetzelfde.
    Ik snap de maatregelen gezien de Corona zeker, maar dat maakt de beleving van deze zwangerschap wel heel anders. Mijn man en ik gingen bij onze dochter altijd samen naar controles en afspraken. Het is toch een moment om er samen even stil bij te staan. Had me ook fijn geleken onze dochter er op die manier al bij te betrekken en op voor te bereiden, maar helaas dus. Hoe is dat voor jullie? Zijn jullie ook van het samen daarin?

    @Wasabi : ja, zeker een hoop opruimwerk, maar ook fijn dat het maar een keer gedaan is en je weer weet wat je allemaal op zolder hebt staan ;)
    Wij weten inderdaad niet of het een jongetje of meisje wordt, pas bij de geboorte. Net als bij onze dochter, hoewel ik dit keer wel veel nieuwsgieriger ben merk ik.
    Qua kinderwens hierna weten we het nog niet. Sowieso ben ik super dankbaar dat we überhaupr een kindje hebben mogen krijgen en er nu een tweede onderweg is, want dat was voor ons verre van vanzelfsprekend. Voor nu denk ik dat 2 genoeg zal zijn, maar we zien het in de toekomst wel. Mijn man fantaseert al wel eens over een derde, maar ik weet het dus niet. Hoe is dat voor jullie?
     

Deel Deze Pagina