Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: had jij deze week nou weer controle gehad? Alles goed?
    Mijn man is bij de oudste 2 bij alle controles mee geweest. Geloof bij de jongste 1x niet omdat hij ziek was. Dat maakt de beleving voor de man toch heel anders inderdaad. Meer betrokken. Ze voelen niet wat wij voelen, dus die controles zijn hetgeen dat het toch het meest laat leven allemaal. Vooral ook omdat bij de gyn toch eigenlijk elke keer wel even met het echoapparaat kijkt, dus dan zien ze dat kleine leventje in je buik ook. Het is jammer dat het nu zo anders gaat, maar het is helaas niet anders. Ik heb net als de vorige keren de app The Bump weer op mijn telefoon gezet. Die vergelijkt de grootte van de baby met een fruitsoort. Dat vinden mijn man en jongens heel leuk om wekelijks te zien.

    @Wasabi: onze slaapkamer is nu af. Het nieuwe bed staat en de kasten zijn geleverd. Die gaan we dit weekend opzetten. Volgende week wordt het wiegje bezorgd. Daarna moet ik eigenlijk alleen de babykleertjes uitzoeken en wassen, woonkamer beetje herinrichten zodat box en schommelstoel er weer in kunnen en het geboortekaartje maken. Eigenlijk dus niet zoveel meer. Kleertjes uitzoeken en wassen stel ik denk ik uit tot mijn verlof. Eerst geboortekaartje maken en daarna de woonkamer.
    Kinderwens hierna weet ik niet. Lang gedacht compleet te zijn met 1 kindje en uiteindelijk na 5 jaar toch de wens voor een 2e gekregen. Nooit gedacht dat er ooit nog een 3e bij zou komen :roflmao:. Maar na de geboorte van de 2e ontstond die wens dus toch wel. Dus we zien wel wat er na de geboorte van deze gebeurt. Ik schat de kans echter heel klein in. Al grapt mijn man wel eens dat als dit weer een jongetje is, hij dan voor de 4e voor een meisje gaat :rolleyes::roflmao:. Maar andere momenten zegt ie weer dat het dan gewoon voorbestemd is dat we een jongensgezin zijn.
    Hoe is dat voor jullie?
     
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Morgen heb ik weer controle, maar bel morgen nog even met het ziekenhuis of dat door kan gaan ivm hoest/keelklachten. Ik moet dan ook nog even checken of mijn man mee mag. Hoop van wel!
    Vanavond even een hele drukke baby weer. Mijn man kon het nu ook duidelijk aan de buitenkant voelen en ik zelf ook. Toch wel heel bijzonder!

    Jij hoeft echt niet heel veel te doen lijkt het @Yesera . Hier valt het op zich ook wel mee, maar toch heb ik soms het idee dat het heel veel is. Het is vooral ook dat we weinig tijd samen hebben, doordat we doordeweeks afwisselend werken. Ik soms op zaterdag ook werk, en we regelmatig al weekendplannen hebben. En dan wil ik ook wel eens een dagje samen met man en dochter iets leuks doen. Ach ja, komt vast allemaal goed, maar soms wou ik dat het allemaal vast klaar was.
     
  3. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: veel plezier bij de controle vandaag! Mag je man mee?
    Leuk idd als ze zo duidelijk voelbaar zijn aan de buitenkant, kan de rest van het gezin meegenieten.
    Ja, hoef idd niet veel te doen geloof ik. Hebben alles ook nog van de jongens bewaard, dus heb echt alles wel in huis. Misschien nog een babyfoon aanschaffen omdat we die nu nog voor de jongste gebruiken. Alleen meisjeskleding hebben we natuurlijk niet, maar dat is zo aangeschaft als het na de bevalling een meisje blijkt. Vind het wel fijn zo, druk genoeg met de jongens.
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Nee, mijn man mocht helaas niet mee. Dus ik ben vanmiddag alleen gegaan. Controle was vrij vlot, weinig bijzonders. Bloeddruk was goed, en ze ging even spieken met de echo. Leuke verrassing! Ik krijg met 24, 28 en 32 weken een extra groei echo, omdat het buikje wat groot was met de 20 weken echo. Zat op p94 toen. Dat willen ze graag in de gaten houden. Prima, kunnen wij mooi extra spieken!

    Fijn dat je alles bijna klaar hebt! Wij hebben ook nog alles van onze dochter, dus dat scheelt ook enorm qua aanschaf van spullen. Vooral wat aankleding voor het kamertje, wat nieuwe kleertjes voor de leuk en een nieuwe base voor in de auto, omdat we die voor onze dochter nog gebruiken.

    Toevallig vandaag mijn bestelling van zwangerschapskleding binnen gekregen. Ik had nog wel het 1 en ander, maar weinig qua jurkjes en shirtjes, dus daar Mocht wat bij. 2 jurkjes vielen tegen, maar verder wel tevreden. Dus de zomer kan komen! Hoewel, liever niet té warm, haha.
     
  5. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Eventjes heel druk hier geweest. Mijn man is aan de beurt geweest namelijk ;) Definitief ons laatste kindje dus :D

    @Dreamer29 wat spannend dat jullie het ook niet weten nog. Hahaha nou dat is ook wel weer een mooi compliment van je man dat hij er nog graag een samen zou willen.
    Wat fijn dat je controle goed was en die extra echo is ook altijd leuk hihi. Hoe groot was je dochter? P94 klinkt groot! Hier 2 van de 3 die groot waren 4300 en 4500. Ik hoop toch wel dat mijn baby meisje meer de richting van haar zus zal zijn 3500.

    @Yesera Wat fijn dat dat allemaal gedaan is! Is het helemaal geworden zoals je hoopte? Hihi wat leuk juist ook wat oudere kids, hier dus ook 2 oudere kids (8 en 10) en dan straks 2 kleintjes. Haha hier hadden we ook een extra grote wens voor een meisje als afsluiter, wij konden vanwege ons traject hierin kiezen welke embryo we zouden terugplaatsen:D dus wij hebben stiekem het lot wat geholpen:) Btw mijn jongens zijn juist de mamakindjes hoor en ik ben even verzot op alle 3 en straks evenveel op alle 4 natuuuuurlijk!!

    @voorbereidingen baby, wauw jullie zijn echt al een eind zeg:D Hier moet de hele babykamer nog worden gedaan, maar ja mijn man kan eventjes niets natuurlijk :roflmao: Ik ben (nu we uit de namen zijn) bezig met het geboortekaartje... ik weet ongeveer wat ik wil maar ik ben er nog lang niet :confused: Ik ben ook zo perfectionistisch... dat is echt niet handig met dit soort dingen want ik houd zo net als jij Dreamer het gevoel echt nog heeeel veel te doen te hebben. Ik herken dat gevoel, ik wil ook echt graag dat ik al klaar ben... liefst met alles:roflmao:

    Weten jullie al of jullie thuis of in het ziekenhuis willen/moeten bevallen?
     
  6. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Fijn dat ze het toch extra in de gaten houd @Dreamer29. En extra gluren is nooit mis ;). Al vind ik het wel lastig elke keer niet even verder te spieken :roflmao:

    @Wasabi: oh dat mag dus wel? Vasectomie tijdens de periode dat partner zwanger is? Mijn man zat er ook over na te denken maar had ergens gelezen dat het niet mocht in de periode dat partner zwanger is of net bevallen.
    Mijn zoontjes waren allebei klein (2700 gram) en zitten nu nog steeds ruim onder het gemiddelde. Maar zowel mijn man als ik zijn klein dus ze hebben het niet van een vreemde :D. Ga deze keer weer uit van een kleintje. Tenzij ik nu over tijd ga lopen, misschien wordt hij/zij dan wat groter.
    Ik heb een medische indicatie om net als bij de jongens in het ziekenhuis te bevallen. Bij de oudste moest ik naar het ziekenhuis voor controle omdat de avond ervoor mijn vliezen gebroken waren. In het ziekenhuis begonnen de weeën en 5 uur later was hij er. Bij jongste lag ik dus al 2 weken in het ziekenhuis met langdurig vroegtijdig gebroken vliezen. Eerst duurde het 5 uur voordat de medicatie aansloeg en ik weeën kreeg. Door die kunstmatige weeën kreeg ik echter geen ontsluiting. Na 2,5 uur pakte mijn lichaam het zelf op met weeën en toen was de kleine man er binnen 2,5 uur. Duim dit keer voor een vlotte, spontane bevalling :). Al moeten we wel 25 minuten rijden, dus niet te snel :roflmao:.
     
  7. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Yesera nou het verbaasde mij hoe makkelijk het allemaal ging. Mijn man is namelijk 28 dus wij hadden eigenlijk wel verwacht dat we nog een officiële bedenktijd in moesten gaan, maar nee hoor. Als het aan de dokter lag deed hij het 3 dagen later al:roflmao: Ik vind het eigenlijk ook wel verstandiger als dit na de bevalling wordt gedaan, maar goed er gaat ook een bepaalde tijd overheen voordat je echt niet meer zwanger kunt raken.
    Owww wat schattig zo klein! Ik zou er ook voor tekenen hihi. Wij zijn beiden erg lang, maar ik heb normaal net aan ondergewicht en man is ook slank en was zelf een baby van 2800 :confused: Ik denk dat ik mijn laatste baby’s groot heb gegeten (30+ kg) dus dit is mijn eerste zwangerschap dat ik ook echt aan het opletten ben. Hopelijk is ze dan rond die 3500:D
    O ja inderdaad wat stom. Blijft heftig om te lezen dat je dan zo lang met gebroken vliezen ligt. Lijkt me echt een heel raar idee. Hahaha zo kort klinkt zalig! Mijn 2e duurde ruim 40 uur :eek: maar de 3e was een droombevalling:) kon hem er zelf uittrekken, was zo mooi. Dat hoop ik nog een keertje mee te mogen maken. Hier ben ik ook medisch vanwege een hartritmestoornis die ik in mijn 2e zwangerschap heb ontwikkeld :rolleyes:
     
  8. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Wasabi : wow, grote kindjes zeg! Ik hoop dat de baby in mijn buik niet zo groot wordt, haha. Onze dochter was 3300 bij 41 weken, dus gewoon gemiddeld. Hopelijk wordt deze baby toch ook een beetje gemiddeld, maar we gaan het merken met de groeiecho's komende periode.

    Wow, al bezig met het geboortekaartje! Dat voelt hier nog echt als heel ver weg, haha. Maar ik wil eerst ook de kamer e.d. geregeld hebben, voordat ik me daar mee kan bezig houden :rolleyes:

    @Yesera : nou, dat dacht ik ook gelijk met die groeiecho's.... wel leuk extra spieken, maar ook wel lastig om dan niet verder te kijken, haha. Ik zeg het elke keer maar gelijk bij voorbaat, zodat de gyn zich niet kan verspreken. Afgelopen keer gaf de gyn aan dat ze het zelf niet eens gezien had, dus dan kunnen wij het in elk geval ook niet gezien hebben, haha.

    Hier ben ik ook medisch, maar gedeelde zorg met de verloskundige. Ik wil wel bespreken in hoeverre ik per sé onder begeleiding van het ziekenhuis moet bevallen, of dat ik ook onder begeleiding van mijn verloskundige zou mogen bevallen. Zou wel kunnen dat het dan bijvoorbeeld sowieso poliklinisch wordt, zodat ik al wel in het ziekenhuis ben. Vanuit het ziekenhuis gaan ze nu bespreken wat aandachtspunten zijn voor mijn bevalling met mijn behandeld arts, dus als ik die info heb, dan kan ik daarmee ook naar mijn verloskundige. Ik ben wel benieuwd hoe zij in dit verhaal staan, ze leken er wel voor open te staan in elk geval.
    Hebben jullie ook steeds een ander gezicht in het ziekenhuis? Ik tot nu toe bij elke controle weer iemand anders, vind dat persoonlijk helemaal niet fijn. Was benieuwd of dat een beetje standaard is of aan mijn ziekenhuis ligt.
     
  9. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Pfffff, heerlijk soms zeg al die hormonen... ik kan echt huilen om niks vandaag, raak van het minste al zwaar geïrriteerd en heb mijn man net maar even gestuurd voor chocola... want dat moet ik ineens dringend eten nu :roflmao:
    En, o ja, mijn geheugen is echt een zeef momenteel! Alles wat ik niet op schrijf, vergeet ik weer. Jullie ook zo ‘last’ van de hormonen? :rolleyes:
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Nee hormonen in die zin niet, wel totaal gebrek aan energie en veel last van mijn bekken de laatste dagen. Kinderen zijn beiden tegelijk flink ziek geweest en de jongste slaapt er nog steeds slecht van. Het slaapgebrek van de afgelopen 1,5 week breekt me even echt op en heeft dus ook uitwerking op mijn bekken. Vandaag de oudste lopend van school gehaald (1km heen, 1 km terug) en ik moest gewoon 2,5 uur op de bank bijkomen :eek:.
    Wat vervelend dat je in het ziekenhuis elke keer een ander hebt. Dat is bij ons heel anders. Heb altijd dezelfde, tenzij zij iets anders heeft, maar dat komt niet veel voor.

    @Wasabi: wow 40 uur! Hoe lang waren je andere bevallingen? Denk wel dat de weeën zich dan geleidelijk opbouwen in frequentie en sterkte of niet? Ik heb direct volle weeën om de 1 a 2 minuten zodra mijn weeën beginnen. Dat is ook wel ff een sneltrein die je hit. Maar ben er dan idd wel snel weer vanaf. Bij de oudste geen naweeën gehad, bij de 2e wel flink. Elke keer als ik hem ging voeden :confused:.
    Ja die gebroken vliezen bij de 2e was wel even balen. Je lichaam blijft vruchtwater aanmaken, dus ik bleef ook vruchtwater verliezen :|. Lag 2 weken in dat ziekenhuisbed met van die charmante kraamverbanden en netbroekjes :roflmao:. En om de haverklap richting wc om te verschonen. In de eerste dagen zei die arts telkens, Ach morgen zie ik je niet meer want 95% bevalt binnen 72 uur. Nou nee hoor, kleintje was nergens van plan naartoe te gaan :D. Achteraf gezien zou ik zelfs willen dat ze me nog langer hadden laten liggen. Zoontje had erg veel opstartproblemen. Echte randprematuur, dus had hem graag wat tijd extra in mijn buik gegeven. Maar ja, dat is achteraf praten. Op dat moment zelf ben je ook wel blij met een einde in zicht en ga je uit van de medische adviezen van de artsen.
    Oei een hartritmestoornis dankzij je zwangerschap. Heb je daar in het dagelijks leven veel last van?
     
  11. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : wat vervelend dat je zo’n kast hebt van je bekken! Heb je inmiddels wat rust kunnen pakken? Gaat het al weer wat beter?

    Ik had gister een beetje een zenuwslopende dag. De hele dag voelde mijn buik al niet zo fijn, maar ik was aan het werk en dus ook wel afgeleid steeds. Toen ik s avonds naar huis reed, had ik echt wel een wat pijnlijk gevoel boven in mijn buik. Ook zat ik te wachten tot de baby ging bewegen. Dat doet ie eigenlijk altijd als ik in de auto terug rijd, maar dat voelde ik dus niet. Thuis eerst een dochter die even aandacht nodig had voor het slapen en daarna kwamen de tranen. Maakte me toch best wel zorgen! Dus toen met de verloskundige gebeld. Zij gaf aan dat ik het beste een tijdje op mijn zij kon gaan liggen en dan kijken of ok de baby wel zou voelen. Ze gaf aan dat wat ik om schreef zou kunnen duiden op dat de baby gedraaid was en nu dwars lag. Gelukkig voelde ik toen na een poosje de baby wel! En inderdaad op een andere plek dan ik gewend was, dus inderdaad gedraaid denk ik dan. Ook nog even onze angel sound erbij gepakt en al snel het hartje te horen. Dus toen waren we weer gerust gesteld!
    Vandaag laat de baby gelukkig al weer flink van zich horen :)
     
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat naar @Dreamer29! Gelukkig voelde je de kleine uiteindelijk wel en voel je hem/haar vandaag ook goed.

    Mijn kleintje was vandaag ook gedraaid. Waar ik normaal de schopjes voel, kwam nu opeens een kontje naar boven :roflmao:.
    Ik heb een afspraak bij de fysio gehad en gelukkig kwam de pijn voornamelijk van verkrampte spieren in mijn rug en billen en slechts een klein deel van het bekken zelf. De oefeningen die ik met haar gedaan heb, hebben de boel al flink losgemaakt dus vandaag een stuk minder last. Afgelopen dagen ook telkens een dutje gedaan om wat extra energie op te bouwen.
    Vandaag is ons wiegje geleverd, maar de kasten in de slaapkamer staan nog niet (hele gang staat inmiddels vol dozen :roflmao:), dus moet even wachten tot ik het in elkaar kan zetten. Vrijdag weer controle, dus kijk echt uit naar weer even spieken! Daarna met mijn man shoppen voor een eerste kledingsetje voor de baby.
    Hebben jullie de eerste kleertjes al?
     
  13. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Hi allen,

    Ik had mij even terug getrokken. Ik moet zeggen dat het opgeluchte gevoel eindelijk begint te komen! Dus dat is wel fijn. Al merkte ik bij de 23 weken controle (woensdag) wel weer extra spanning toen ze naar het hartje gingen luisteren. Zeker toen de verloskundige naar mijn mening wel heel lang stil was.. op een gegeven moment had ze mijn hartslag te pakken/ die erg hoog was haha.

    Ik moet wel extra controles voor suiker en ijzer. Een of andere suikertest in het ziekenhuis omdat mijn moeder diabetes heeft. Schijnt niet prettig te zijn? Iemand ervaring hier mee?

    @Dreamer29 ik merk ook dat ik bij de tweede veel nieuwsgieriger ben dan bij de eerste!
    Ik heb altijd gezegd ik wil 4 kinderen, maar dat is niet praktisch in een auto. Dus dan 3. Nu denk ik: we zien wel: het moet je ook gegund zijn. En je wilt toch ieder kindje genoeg aandacht kunnen geven.
    Ik lees dat jij een apparaat hebt om het hartje te horen? Hoe werkt dat precies en hoe betrouwbaar is dat? En werkt het goed :)

    Heeft er iemand hier een voorkeur voor het geslacht van de baby? (Als ik vragen mag, het je voor sommige misschien een taboe onderwerp.)


    De Misselijkheid heeft trouwens plaats gemaakt voor heel veel lekkere trek. Ik zou iedere dag taart en ijs kunnen eten (haha).

    @Yesera hoe voel jij wat de billetjes zijn? Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook nooit begrepen hoe mensen dat konden voelen. Nu lag mijn placenta ook aan de voorkant dus voelde ik sowieso vrij weinig.
    Mijn bekkenbodemspieren lijken soms ook wat last te geven. Ben aan het overwegen om naar een Bekkenbodem fysiotherapeut te gaan. Heb jij daar ervaringen mee?


    En ander vraagje: hoe stel je in dat je bv updates of notificaties via je de mail krijgt. En er is geen app hiervan toch?
    Ik moet iedere keer via de website inloggen op mijn telefoon. Echt optimaal werkt dat niet...
     
  14. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Hoe wasje controle vrijdag? En geslaagd voor de eerste kleertjes? Wij gingen dit weekend ook op zoek, maar nog niet geslaagd helaas. We vonden allebei wat anders leuk :rolleyes:
     
  15. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Welkom terug! Hoe gaat je zwangerschap nu? Ik heb na de 20 weken echo een suikertest moeten doen ivm buikje vd baby die erg groot was. Gelukkig geen diabetes! Test bestaat uit het drinken van een mierzoet suikerdrankje en bloed prikken. Ze kijken dan hoe je lijf reageert op al die suikers. Op zich vind ik dat drankje mee vallen, maar op je nuchtere maag is dat gewoon niet echt een succes... ik werd daar een beetje naar van op een gegeven moment. Wanneer moet jij hem doen?

    Wij hebben een angel sound waarmee je inderdaad zelf het hartje kunt luisteren. Omdat we zo weinig controles hadden in het begin, gunden we ons zelf dat toen. We moesten altijd wel even zoeken naar het hartje, omdat de baby nog zo klein was in het begin natuurlijk. Nu vinden we hem veel sneller, maar we doen het niet meer zo vaak. Ook omdat ik de baby nu meestal duidelijk voel bewegen.

    Er is voor zover ik weet geen app van deze site. Ik gebruik de site vaak op mijn telefoon en laat mezelf dan ingelogd staan. Werkt wel handig vind ik. Je kan helemaal bovenaan onder het onderwerp klikken op ‘onderwerp volgen’. Je kan dan aangeven of je wel of niet e-mail notificaties daarvan wilt ontvangen.
     
  16. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Dit weekend druk bezig met baby voorbereidingen! We hebben gordijnen en verf gekocht voor de babykamer, en ook een matras voor onze dochter, zodat zij binnenkort door kan naar een groot bed. Verder bezig met kasten verplaatsen, zodat er ruimte ontstaat op de babykamer.
    Mijn energie is af en toe trouwens heeeeeel ver te zoeken! Pfffff, dan doe ik het liefst helemaal niks. Vandaag gelukkig even een energie opleving om met de kasten aan de slag te gaan.
    Komende woensdag weer een afspraak bij de gyn, heb dan een groeiecho. Ik ben heel benieuwd! En s avonds naar de verloskundige, lekkker gepland :roflmao:
     
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mmv: lastig uitleggen, maar ik herkende het van de jongens van toen ze al ingedaald lagen. Dan zaten ze altijd met die billetjes omhoog te duwen bovenin mijn buik en zo voelde het nu ook weer. En de echo bevestigde ook dat de kleine in stuit ligt precies met de billetjes waar ik ze voelde.
    Ik heb na de bevalling van de 2e een blaasverzakking gekregen en ben daar wel voor naar een bekkenfysio geweest, maar ben nooit bij een bekkenfysio geweest tijdens een zwangerschap. Ik heb chronische fysiotherapie dus klachten van mijn rug, bekken en billen pak ik met haar aan.

    @Dreamer29: mijn controle was weer helemaal goed. Cervixlengte was perfect, dus die extra onderzoeken zijn afgerond en laten wat dat betreft geen reden voor vroeggeboorte zien. Wel zei ze nu dat ik ruim vruchtwater heb, dus dat vond ik niet zo fijn om te horen. Had ik bij de jongste ook en toen waren de vliezen daar dus niet sterk genoeg voor. Duim nu heel hard dat dit kleintje sterkere vliezen heeft. Qua kleertjes zijn we helemaal geslaagd. Een setje voor een jongen en eentje voor een meisje. Vinden we leuker dan neutraal, dus nemen het voor lief dat één setje niet gebruikt zal worden.
    Herkenbaar dat gebrek aan energie! Wij hebben nog steeds een halve kast in de slaapkamer liggen vanwege dat gebrek aan energie :roflmao:. Elke keer een klein stukje dan maar toch. Ben nu aan het nadenken hoe ik de woonkamer anders ga inrichten om de box en schommelstoel weer kwijt te kunnen. De jongens hebben veel te veel speelgoed :rolleyes:, maar de oudste riep al direct dat hij niks weg wil doen;).
    Hoe waren jouw controles en de echo vandaag?
     
  18. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Fijn dat je controles goed waren @Yesera en er geen reden is voor vrieggeboorte. Wel spannend met het vele vruchtwater dus. Is de kans groot dat je vliezen daardoor tijdig breken? Hebben ze er iets over gezegd?

    Wat een leuk idee om voor beide een eerste setje te hebben! Daar had ik nog niet eens over nagedacht, wij wilden voor neutraal gaan. Maar mochten we daar niet uitkomen, dan is dit ook nog wel een optie.

    Mijn controles waren goed woensdag. Relatief lage bloeddruk, dus regelmatig beetjes eten, en wat zouts, werd aangeraden. Sowieso kan ik al geen grote hoeveelheden meer eten momenteel.
    De groeiecho was ook helemaal goed. Baby was ditmaal mooi gemiddeld, en helemaal niet meer zo groot. Hopelijk blijft dat zo en krijgen we een beetje een gemiddeld baby’tje.
     
  19. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: wat fijn dat de controles goed waren en baby nu gewoon gemiddeld is! Toch een geruststelling.
    Ik heb 20-25% kans op vroegtijdig gebroken vliezen, met name wanneer de baby de bindweefselziekte geërfd heeft die ik zelf ook heb. Inmiddels hebben we bij de jongste wel een aantal dingen gezien waardoor we in ons achterhoofd houden dat hij die aandoening ook heeft en bij hem de vliezen daardoor dus vroegtijdig zijn gebroken. Gelukkig heeft hij wel de bouw van zijn vader. Die heeft juist heel stevig bindweefsel en loopt altijd tegen problemen aan met bloedprikken en bijvoorbeeld een ruggenprik waarbij ze de naald er niet in krijgen. Dus hopelijk heeft ie ook genoeg stevigheid van zijn papa, zodat hij later niet veel last krijgt. En hopelijk heeft deze baby de aandoening niet (50% kans), zodat hij/zij heel lang kan blijven zitten :).
    Jij trouwens ook alweer de 24 weken voorbij. Vind dat altijd weer een belangrijke mijlpaal.
     
  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoe gaat het hier met iedereen?
     

Deel Deze Pagina