♡ Uitgerekend 16-30 april 2024 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Beay, 16 aug 2023.

  1. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Echodense darmen zijn darmen die wit kleuren op de echo, net zo wit als de botjes.
    In 70% van de gevallen is dit niets, maar 30% wel. In combi met de korte armen en benen houden we het wel in ons achterhoofd.

    Ik had dus verwacht dat we elke week een groeiecho zouden hebben. Zelfs met "alleen maar" een groeiachterstand zou ik toch bedenken dat ze dat goed in de gaten moeten houden. Maar schijnbaar is dat niet het beleid en heb ik met 26 weken pas weer een guo.
    Moest smeken om een echo eerder, want ik vind 6 weken echt teveel. Nu heb ik nog een gewone groeiecho bij 24 weken. Ook dat duurt me te lang. 4 weken in spanning is echt teveel, de afgelopen week was echt intens.
    Ik ga maar een pretecho ergens plannen. Of een second opinion. Maar we lopen al in de enige academisch in de buurt...
     
  2. Rackertje

    Rackertje Actief lid

    21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Ik kan mij ergens wel voorstellen dat ze pas met 6 weken een echo gaan maken, want de vraag is dan wat gaan ze medisch gezien doen met de uitslag van eerdere echo's.
    Jullie willen natuurlijk weten hoe het met hem gaat en of hij de groei aan het inhalen is. Maar als dat niet zo is, hebben ze neem ik aan geen medicijnen om hem extra te laten groeien.
     
    Beay vindt dit leuk.
  3. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Er is medisch gezien inderdaad niets wat het noodzakelijk maakt. Ik snap daarin de onderbouwing wel. Wij weigeren zelf de vruchtwaterpunctie dus meer opties kunnen ze ons niet aanbieden. Ook dat snap ik.
    Echter bestaat er ook een groot mentaal aspect waar ze nu best wel nalatig in zijn.
    Ik was vorige 2 zwangerschappen ook medisch (diabetes) en in ons streekziekenhuis kon je gewoon bellen met je zorgen, dan kwam je gewoon even extra langs voor een extra echo. Daar hadden ze gewoon een speciale echoscopist die voor elke afspraak een echo maakte. Heb een koffertje vol echo's. Dus ben hartstikke verwend misschien.. Haha!

    Morgen een pretecho gepland.. Ik voel me gelijk rustig dat we morgen even een update hebben.
    Ook dat is belangrijk denk ik..
     
  4. Rackertje

    Rackertje Actief lid

    21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Jaa precies, het zou voornamelijk mentale steun voor jullie zijn. Misschien is precies dat dan weer het nadeel van een academisch ziekenhuis. Er word alleen naar een probleem gekeken en minder naar de dingen eromheen.

    Fijn dat je morgen al terecht kan om even naar jullie mannetje te kijken!
     
    Beay vindt dit leuk.
  5. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Mee eens! En medisch gezien doen ze dat grondig en ben ik tevreden over het feit dat we na de 20-weken echo uitgebreid door de klinisch geneticus gezien zijn en direct een 2e guo hebben gehad!
    We wachten "geduldig" morgen even af...
     
    Rackertje vindt dit leuk.
  6. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Wat moeilijk Beay! Zou inderdaad gewoon zeg pretechos inplannen als je daar behoefte aan hebt. Ben benieuwd hoe je deze echo vandaag hebt ervaren?
     
    Beay vindt dit leuk.
  7. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Beentjes stagneren toch wel wat in groei. Met de pretecho gemeten op p1,5.
    Echter zat het hoofdje inmiddels op de p90 dus die groeit te hard door.
    Vandaag een gewone controle afspraak gehad in het ziekenhuis waarbij ze toch even wilde kijken.
    P0,5 zaten de beentjes nu op. Hoofd niet gemeten, dat komt over 2 weken.
    We realiseren ons dat het steeds aannemelijker wordt dat er wat aan de hand is. Maar wat dit is zal enkel de toekomst kunnen uitwijzen.
    Klinkt gek, maar deze update is fijn. Er is geen miraculeuze groeispurt geweest
     
  8. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Jeetje wat heftig om te horen zeg. Kan me goed voorstellen dat de komende periode voor jullie heel erg spannend is. Super fijn dat het kindje bij jullie welkom is, maar lastig is het wel
     
    Beay vindt dit leuk.
  9. Rackertje

    Rackertje Actief lid

    21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Heey Dames!

    Het is aardig stil hier!
    Hoe is het ondertussen met jullie en de jongetjes?? Laatste trimester staat alweer voor de deur! Wat is dat snel gegaan zeg :eek:
     
    Beay vindt dit leuk.
  10. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Het laatste trimester, woopwoop! Hier gaat het mwa, veel last, werk nu ook minder. Probeer er wel van te genieten maar merk dat dat moeilijk is. Hoe gaat het bij jou??

    (Ik krijg dus geen meldingen van nieuwe reacties dus moet echt actief kijken of er een iets nieuws geplaatst is)
     
    Beay en Rackertje vinden dit leuk.
  11. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Inderdaad laatste trimester alweer! Hoewel ik niet echt mag klagen valt het me ook zwaar. De combinatie werken en twee kleintjes thuis zorgt ervoor dat ik amper mijn rust kan pakken. Ze beginnen deze week met het creëren van een slaapkamer op zolder, dus over ongeveer een maand kunnen we aan de slag met de babykamer. Kijk er wel naar uit om dat in orde te hebben.
     
    Beay, Rackertje en Bijtje90 vinden dit leuk.
  12. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ik wilde net zeggen, wat rustig hier!
    Maar ik heb ook geen melding gehad!

    Ik waggel, heb al regelmatig oefenweeen.
    Baby is ontmeetbaar inmiddels. Doorverwijzing naar het wkz.

    En het minimeneertje ligt in stuit! Haha!

    En hoe is het met iedereen hier?
     
  13. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Op zich gaat alles goed hier, maar het valt mij (ook) zwaar. Pijnlijk lijf, zeker aan het eind van de dag. Gelukkig morgen laatste (halve) werkdag en dag verlof!
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  14. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Nog steeds zo rustig hier…. Hoe is het met jullie? Helemaal voorbereid op de komst van de kleine? Ik/wij moet(en) nog wat dingetjes doen (o.a. box in elkaar zetten, bedklossen plaatsten, babykamer schoonmaken en kleertjes in de kast leggen), maar voel geen haast/stress. Toch een gek idee dat ik over maximaal 1 maand de kleine in mijn armen zal hebben.
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  15. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Hier nog alles rustig. Begin er wel echt klaar mee te zijn, mn lijf wil niet meer. Slaap snachts slecht en mn buik zit echt in de weg. Kleine is ingedaald en ik zit erg ongeduldig te wachten tot hij komt. Het besef dat het nog 4 weken kan duren vind ik juist heel confronterend. Nog 4 weken wachten.... . Hoop toch echt dat hij zich wat eerder meldt.
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  16. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar @Aardblij25. Had dat ook zo erg bij mijn eerste zwangerschap. Ik wilde ook niet over de 40 weken heen, alleen wilde de VK hooguit proberen te strippen tussen 40-41 weken en pas vanaf 41 weken door te sturen voor inleiden. Uiteindelijk toen bevallen met 40+4 en van de tweede bij 41 weken. Inleiding stond toen de dag erna gepland. Ik zou nu dus vooral heel verbaasd zijn als hij voor de 40 weken komt :roflmao:
     
    Aardblij25 vindt dit leuk.
  17. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Hier is op 3 april onze zoon en broertje M. Geboren! Met 38 w ingeleid ivm een grote verwachte baby en risicovolle eerste bevalling van m’n dochter. Echt een hele fijne bevalling gehad, zo anders dus dan bij de eerste ❤️

    vandaag happy first week voor M dus!
     
    Rackertje, Beay, Sassefras01 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw

    Super!!! Van harte gefeliciteerd en geniet onwijs van deze tijd ❤️ goed om te horen dat je zo'n positieve ervaring hebt dit keer !
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  19. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd en wat fijn dat je bevalling nu zo veel beter verlopen is! Hoe zwaar was M. uiteindelijk? Zoals geschat of toch erg afwijkend?
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  20. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Hij was 4,6 kilo, oeps! En hij werd wel zwaar geschat (3,7 met 36 weken) maar dit was dan nog steeds wel zwaarder dan ze dachten. Heel blij dat ik met 38 ben ingeleid!
     
    Beay vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina