♡ Uitgerekend 16-30 april 2024 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Beay, 16 aug 2023.

  1. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Flink gewicht inderdaad :eek:. En fijn dat ze het goed ingeschat hebben. Nu lekker genieten van jullie grote kleine vent!
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  2. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Vanmorgen is na een pittige thuisbevalling B. geboren. Het gaat goed met ons. Was wel even spannend omdat hij flink in het vruchtwater had gepoept. De ambulance werd opgeroepen, maar omdat ik al zover was (8 cm ontsluiting) konden we thuis blijven en gelukkig geen complicaties.
     
    Rackertje en Bijtje90 vinden dit leuk.
  3. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
  4. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    * Dubbel *
     
  5. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Awww gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat het, ondanks de spannende start met poep in het vruchtwater, toch zonder complicaties is verlopen! Moet je daarna dan alsnog naar het ziekenhuis of mocht je gewoon thuis blijven? Was je plan ook om thuis te bevallen? Gefeliciteerd!!

    hier gaat alles goed. Onze grote beer doet het hartstikke goed. Heeft het soms moeilijk tussen 21:00 en 23:00, maar ook niet altijd. S nachts de voedingen is wel weer even wennen, en het niet kunnen blijven na een heftige nacht ook (omdat onze dochter gewoon half 7 wakker is en we de dag wel moeten beginnen. Bij haar bleef ik soms echt samen tot 10 uur in bed liggen na een zware nacht hihi). Maar ben erg aan het genieten.
     
  6. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Bij de eerste heb ik een ruggenprik gehad omdat ik me totaal geen raad wist met de buik-, rug- en beenweeën. Alleen verliep dat helaas ook niet geheel zonder complicaties. Ik kreeg koorts tijdens de bevalling, L. foetale nood en ook koorts bij de geboorte. Dus we moesten drie dagen in het zh blijven en L. kreeg een preventieve antibiotica kuur.

    Dus mijn doel was bij de tweede om een ruggenprik te voorkomen, maar vanwege de eerste bevalling vond ik het toch wel een fijn idee om met eigen vk te bevallen in het ziekenhuis voor het geval dat. Wederom zware bevalling van zo’n 12 uur met alle soorten weeën, maar op eigen kracht gelukt.

    Dus nu had ik er wel vertrouwen in en dacht dan blijf ik liever lekker thuis. Bevalling was verder een beetje hetzelfde als bij de tweede. Gewoon lang en zwaar. Omdat B. een goede start had mochten we thuis blijven.

    Vandaag of morgen komen zijn ‘grote’ broers thuis en wij zullen ook tijd nodig hebben om een nieuw ritme te vinden en af en toe vast ook denken ‘waarom wilden we ook alweer een derde?’
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  7. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Aww fijn dat het een weloverwogen besluit was en dat dat in ieder geval naar wens is verlopen! Spannend met de grote broers, bijzonder moment! Hier moest ze er niet zoveel van weten (ook niet negatief hoor, maar gewoon afgeleid, onbekende ruimte waar ze liever gewoon wilde spelen), maar draaide snel bij gelukkig.
     
  8. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon, super fijn dat jullie thuis konden bevallen zonder complicaties! <3 Hoe gaat het nu met jullie?
     
  9. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Hier is op 24-04-2024 onze zoon geboren! Na een hele snelle bevalling. Het is een heel rustig en makkelijk mannetje en we zijn intens aan het genieten. Hij moet nog gewekt worden voor de voedingen anders slaapt hij lekker door.
     
    Rackertje, Bijtje90 en Sassefras01 vinden dit leuk.
  10. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Ik vind het heftig drie kids. Met name de oudste is ons erg aan het uit testen en de nu middelste is altijd al een energiek en temperamentvol kind geweest. Gisteren was de laatste dag van de kraamhulp en oh wat ga ik haar missen. Zij heeft er echt alles aan gedaan om de kraamweek zo ontspannen mogelijk te maken. B. doet het erg goed. Tot nu toe een tevreden mannetje. Borstvoeding gaat super goed, dus daar in ieder geval geen zorgen om.
     
  11. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    285
    371
    63
    Vrouw
    Aww herkenbaar van het uittesten. Hier heeft onze dochter precies door wanneer ik (letterlijk) mn handen vol heb (bijvoorbeeld als ik een fles aan het geven ben) en die momenten gebruikt (misbruikt?!) ze echt om mij uit te testen. Waarschijnlijk gewoon een aandachtsdingetje maar ik kan het de ene keer net iets beter hebben dan de andere keer. Hopelijk wennen jouw oudste twee snel aan de nieuwe situatie en gaat het steeds een beetje beter!
     
    Sassefras01 vindt dit leuk.
  12. Rackertje

    Rackertje Actief lid

    21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Zo ik heb weer nergens meldingen van gehad!

    Ik ben op 23-4 bevallen van een heerlijk ventje :D
    Eerste gedeelte van de bevalling verliep soepel. Helaas is het toch geëindigd met een knip en bijna liter bloedverlies. Maar het gaat nu weer helemaal goed met ons!
     
  13. Rackertje

    Rackertje Actief lid

    21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd dames met alle geboortes!!

    @Bijtje90
    Jeetje wat een Beer joh! Maar wat mega fijn dat je de bevalling alsnog zo prettig hebt ervaren! Zo'n gewicht lijkt me namelijk niet makkelijk!

    @Sassefras01
    Wat ontzettend stoer om dan alsnog na 2 lastige bevallingen te zeggen dat je thuis wilt gaan bevallen!

    Lijkt mij inderdaad zo pittig om nu nog andere kinderen erbij te hebben! En je kan ook denk ik minder genieten van deze newborn fase. Amper nog tijd voor
     

Deel Deze Pagina