Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 16 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Fijn he, dat wisselende drinken :roflmao: hier ook zo. De ene nacht 2x en dan weer een nacht niet
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  2. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    De borstvoeding hier loopt gelukkig goed. Eerste weken vond ik onwijs wennen en wist niet of ik er zo een zin in had. Hij wil wel heel graag vaak en lang aan de borst en dat is vermoeiend. Hij is de laatste week vaak onrustig en hebben het idee dat hij last van darmkrampjes heeft. Hij was in de kraamweek best wel relaxed maar we kunnen hem nu eigenlijk niet meer wegleggen in de box oid. Hij wil graag bij ons zijn. Dat zal wel een fase zijn. We nemen hem maar lekker bij ons steeds.

    zijn gewicht gaat heel snel. Hij is vrijdag 4 weken oud en zit al 640 gram boven geboortegewicht. Hij weegt al 4670 gram en is 55 cm lang.
     
    applejo, Ridele, PieterKonijn en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Wat produceert zo'n kleintje weer een hoop was :confused: vandaag al dr 3e romper aan, 2e jurkje en legging. Minimaal 2 spuugdoekjes per dag... Gelukkig past er een hoop tegelijk in het wasmachine. Maar vanochtend moest ze een te ruim setje aan, rest was vies of nog niet helemaal droog
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  4. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Het is rustig hier!
    Hoe is het met alle mama's en baby's????

    Hier gisteren echt een zware nacht/dag gehad.. veel huilen, poepen, scheetjes, krampjes.. wilde constant aan de borst maar niet perse om te drinken..
    Dus vandaag toch maar een speentje uitgekookt.. gelukkig pas na dik 3 weken. borstvoeden gaat heel goed, met of zonder tepelhoedje en lees overal dat speentje dus wel kan dan..
    Ze bleef wel heerlijk rustig ermee gelukkig...
    Nu slaapt ze alweer 3 uur :) echt fijn, even bijkomen...

    Had enorme kanonskogels vanmorgen omdat ik haar gisteren dus telkens aan de borst had.. ook niet echt bevordelijk dus want heb al zoveel melk...

    100ml in 5 min afgekolft omdat ze zo spanden UIT 1 BORST.. niet normaal.. niet lekker ook, deed echt pijn vanmorgen en was al zeiknat...
     
    Ridele vindt dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Iedereen op whatsapp denk ik? :(

    Hier gaat het goed. Vanmorgen 5,6km gewandeld met C, voor de bevalling was 500m al te pijnlijk! Zo blij om dat dat snel over was na bevallen.
    C doet het volgens mij ook goed. Donderdag naar het consultatiebureau, ben benieuwd hoe ze gegroeid is. Ik heb zelf het idee dat ze amper groeit. Maar ze is tevreden, alert, poept en plast genoeg.
    Borstvoeding loopt ook goed. Vorige week 1x de kolf gepakt ivm harde plek dus wilde borst goed leeg hebben. Links alleen de "spuitmelk" opgevangen, 30cc. Niet gek dat ze regelmatig spuugt als ze zoveel met gang moet wegwerken ;) andere borst zat ik op 90cc. Kleuter heeft het flesje leeggedronken, de rest vond het vies, zij niet :roflmao: en 4 voedingen in de vriezer + pot flesvoeding in de kast is ruim zat voor noodgevallen;)

    Ik vind dit weer wel lastig om C te kleden. Gelukkig maar paar dagen en dan weer kouder ;)
     
    Ridele en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  6. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Haha ja herkenbaar... ik moet soms ook echt de druk eraf kolven.. anders verslikt ze zich en hoest ze ook heel erg, heel sneu.

    5,6km wow!!!! als ik een blokje om ga heb ik alweer heel de nacht pijn, echt vervelend. Gaat nog wel even duren om lange stukken te lopen.

    Hier ook al veel ingevroren voor als we gaan oefenen met flesje :) hoef het meeste niet eens te kolven, vang gewoon 60ml op in een opvangschaaltje als ze aan de andere borst drinkt, echt bizar.. maar dat moet wel wat minder worden hoor haha pff.. anders kan ik niet meer ergens heen xD
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ook leuk als ze loslaten en je hebt spuitmelk :roflmao:

    De tuin nog doen vanmiddag en koken was te veel. Nu wel pijn. Maar er moet nog opgeruimd worden, 4 kinderen in bad/douche, 5 naar bed, mijn bed nog opmaken... o_O

    Oefenen met flesjes ga ik niet doen, voor werk hoeft het niet. En in geval van nood kijken ze maar hoe ze wat binnen krijgt :D

    Binnenkort id-kaart aanvragen voor dr. Nu moet ze illegaal mee naar Duitsland het weekend. Maar in die ruim 10 jaar nog maar 1x hoeven laten zien, toen dochter naar het ziekenhuis moest, dus dat durf ik wel. Neem wel dr papieren met gegevens (oa bsn) mee
     
    Bixou, duitshollandsmeisje en Ridele vinden dit leuk.
  8. Ridele

    Ridele Actief lid

    12 jan 2020
    101
    225
    43
    Vrouw
    Hier gaat het goed met de kleine man. Hij eet, slaapt, poept en plast. Dagelijks een huiluurtje.
    Donderdag controle op het cb. Ben benieuwd hoe zwaar hij nu is.

    Eigen herstel gaat wat langzaam, ging bij de eerste stuk sneller. Deze zwangerschap was ook pittiger dus proberen rustig alles op te bouwen.

    Vandaag met de hitte maar binnen gebleven en dan morgen weer proberen om een klein eindje te lopen
     
  9. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Nee ik werk ook een jaar niet nu maar lijkt me fijn om eens naar de Drogist of stad te kunnen gaan zonder baby, even snel alles inkopen zonder bang te zijn dat ze ineens nog honger heeft ofzo. Dan kan vriend een klein flesje geven :)

    Ja die spuitmelk is echt fijn NOT hahaha ik zit telkens helemaal onder.. hydrofiele doek 4x om gevouwen en het gaat er nog doorheen op mijn shirt. Naja, misschien word het nog wel wat minder haha.

    Oh jouw leven klinkt zo intens hahaha! jeetje.. mijn vriend wil er 3 maar ik heb nu al mn handen vol de hele dag heb ik het gevoel xD laat staan 5!!

    Ja hier bnnenkort ook kinderreisepass aanvragen voor als we naar NL willen :)
    Maar nogal een gekut met mijn geboorteakte.. die heb ik nodig om haar te kunnen aanmelden en is nu al 2x fout gegaan.. al 30 euro weggegooid aan papieren die niet goed zijn... dus ze is nu nog steeds illegaal haha. Pffff echt een gedoe joh...
    Waren we nu maar getrouwd geweest, dan was het allemaal wat makkelijker geweest.. nu zoveel papierwerk en steeds dat wachten op mijn geboorteakte om haar geboorteakte te kunnen krijgen.. ik kan nu helemaal niks, haar niet verzekeren, niet aanmelden, de laatste formulieren opsturen voor mijn verlof geld/kinder geld/ouderschapsgeld pfff gedoe!!
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Waarmee dan? Ik heb ook nog tijd over overdag :D oke, ik zou meer kunnen schoon maken maar dat is stom :p Natuurlijk heb ik wel af en toe zo'n dag dat niks lijkt te lukken maar niet vaak, ook bij de eerste niet. Anders hadden we niet na 6 maanden de ac achterwege gelaten :D (ze schelen 18 maanden, de oudste 2)
    Het enige wat ik nu lastig vind is douchen. Gelukkig willen de oudste 2 best opletten savonds dus dan leg ik er 2 op bed, zorg dat C de buik vol heeft en dan kan ik douchen voor de oudste 2 naar bed moeten. Maar echt relaxed vind ik dat nog niet.
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Vanmorgen naar cb geweest. Ze komt idd minder hard aan dan volgens het boekje moet maar ze was wel gegroeid. 57 cm nu (+3, mooi op lijn in de grafiek) en 4470 gram (+300 vanaf geboorte, iets gezakt qua lijn). Ik kan er niet mee zitten, ze is tevreden en doet het goed. De rest zakte ooj allemaal van +1 of +2 naar de -1 of -2 dus had niet verwacht dat C over een jaar nog bovengemiddeld zou zijn ;)
     
    Bixou, Ridele en Rosy90 vinden dit leuk.
  12. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ons meisje is alweer een maand oud vandaag...
    De tijd vliegt!!!
     
    applejo en Ridele vinden dit leuk.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Echt he! Ik zei net al "nog even, dan kruipt ze door de stuurhut". Vind haar echt zo veranderen qua kunnen/doen
     
    Ridele vindt dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Is de app-groep wel actief? Misschien dat ik er toch wel bij wil...
     
    Bixou, Amy1989, Ridele en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    heel actief ;)
     
    toch3, Ridele en Rosy90 vinden dit leuk.
  16. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Echt super leuk is het groepje wel druk, maar ene keer reageer ik en andere keer niet hoor en dat is helemaal prima
     
    toch3 en Ridele vinden dit leuk.
  17. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Precies dat! Na een stressige of drukke baby dag/nacht ga ik ook niet alles bijlezen en spring ik gewoon even in :)
     
    Ridele en toch3 vinden dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Wie moet ik pb-en ervoor?

    Zet de meldingen wel op stil haha
     
    Ridele en Rosy90 vinden dit leuk.
  19. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Heb ik ook hoor, maar heb sowieso heel whatsapp op stil haha

    Volgens mij @Baby1992C toch?
     
    Ridele en Rosy90 vinden dit leuk.
  20. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Jeeej ik miste je al
     
    toch3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina