Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    We zijn over de helft. En ja hoor, het is weer zo ver. Energie level ver beneden peil en mijn buik zit nu al in de weg. Ditvwordt nog wat.
     
  2. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Branend maagzuur is hier ook begonnen
     
  3. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Hier gaat het eindelijk een beetje vlotjes! Ik moet wel enorm wennen aan de buik. Ik ben van mezelf vrij slank en dat er nu af en toe huid dubbel zit ben ik niet gewend haha. Voor de rest vind ik het nu helemaal prachtig, meneer is al aardig actief voor 21 weken, want mijn vriend voelde hem laatst ook heel duidelijk hihi. Dat was een ontzettend mooi moment, we zeiden in koor: “oh daar was hij!” Zo leuk om dat samen te kunnen voelen nu!
     
    Pennetje en Me28 vinden dit leuk.
  4. besjes

    besjes Fanatiek lid

    3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @Volbeatmom hoe was de afspraak?

    @suikertest geen idee ik heb het nog nooit hoeven doen, als ik dat zo lees lekker zo houden

    Hier begint mijn bekkeninstabiliteit wil wat op te spelen moet een beetje op mezelf gaan letten maar in vergelijking met de vorige 2 huppel ik nog vrolijk rond
    Hadden 2 meiden last van hun bil ik heb dat ook maar begint in mijn rug en straalt door naar mijn bovenbeen.... zover is het nu gelukkig nog niet.
    Bekkentherapeut was wel duidelijk meer delegeren, herstellen van overbelasting word al moeilijker/ onmogelijk
     
  5. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ooooh, dit herken ik zo erg he!!
    Mijn grootste 'klacht' is ook echt wat ik noem het "huidkwabje". Omdat mijn BH wat naar beneden drukt, en die daardoor ontstane 'kwab' van huid dan op mijn boller wordende buik terecht lijkt te komen, voel ik dat dan de hele tijd.... Ik word er helemaal naar van af en toe. Het helpt als ik perfect rechtop blijf zitten, dan is dat bijna helemaal weg, maar dan krijg ik weer last van mijn rug...... ARGH!

    Ben van mezelf ook slank, dus het is allemaal nogal nieuw dat ik wat anders in mijn velletje zit nu. Niet erg hoor! Maar moet er wel flink aan wennen! :)

    Leuk he, als je vriend hem ook voelt??
    Was bij ons een week geleden ook voor het eerst. Ik vond het ook zo leuk. Lijkt ook wel alsof de kleine nu met de dag sterker wordt, soms overvalt ie me een beetje met z'n stomp/schopjes! :)
     
  6. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Super fijn @MiniPoepiebeertje dat het eindelijk wat beter gaat! Ik herken me ook wel in dat je opeens 'iets' hebt zitten waar je nooit wat hebt. 'k ben van mezelf slank en draag mijn baby's ook echt van voren. Dus op het eind een enorme buik terwijl je van achteren niets ziet. Wel grappig de reacties die je soms krijgt...

    @besjes pijn in je bil hoort dus wel bij bekkeninstabiliteit? ik hoopte (tegen beter weten in?) van niet... Het is wel minder als ik erop let hoe ik op de bank ga zitten/hangen.

    @Pennetje echt een mooie ervaring ja, als je samen je kindje kunt voelen! Ik kon het laatst voor het eerst aan mijn oudste laten voelen; baby was overdag een tijdje op dezelfde plek actief. Dat gezichtje, hij straalde helemaal. Zo lief!

    Volgende week lekker vakantie. Ik heb (oeps...) elke dag wel weer wat gepland, maar het idee dat als je echt geen puf hebt af kunt zeggen, is super fijn. Ik ga weinig in huis doen, alleen WC's en het stofzuigen bijhouden. De rest blijft wel liggen (haha).

    Ik ga eens rondneuzen naar een leuk babyboek (voor het 1e jaar). Hebben jullie tips? Verder ben ik niet zo goed met foto's, maar dat eerste jaar zou moeten lukken toch... Bij de andere twee ook gedaan.

    Hoe is het verder met de babykamertjes? Zijn er al die al begonnen zijn?
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  7. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @Pennetje het was echt een prachtig moment en zeker omdat ik het niet zo snel verwachtte. Ik voel hem namelijk pas sinds anderhalve week zelf vrij duidelijk!

    Hij lijkt inderdaad elke dag sterker te worden en harder te schoppen nu. Ik ben soms zo benieuwd hoe het zal zijn over een paar weken!

    @Roanna Bij mij is de babykamer nog een grote bende. Niets is wat het moet zijn behalve de muren van het kamertje.. oeps..
     
    Roanna en Pennetje vinden dit leuk.
  8. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik laat altijd een social book maken via fb. Misschien een idee??
    Ik vind het geweldig, gewoon echt een heel jaar op volgorde en de kwaliteit is ook super. Ik ga wel altijd voor hardcover. En wacht wel tot de acties. Maar zo heb je er echt weinig omkijken naar.
     
  9. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ps mijn zwangerschap deel ik dus helemaal niet op fb.
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Goed. Daar gaan we dan. Suikertest vandaag. Ik had me trouwens vergist, je moet niet 1 uur maar 2 uur wachten en je mag niet bewegen (dus niet even een ommetje maken, even shoppen, en zelfs liever niet naar de wc):(
     
  11. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Dames, wat zouden jullie doen?
    Heb al sinds een uur of elf regelmatig krampjes. Niet pijnlijk, maar wel vervelend en sta soms toch wel gebukt omdat ik me er dan echt even naar door voel. Iemand enig idee wat te doen en wat het kan zijn?
     
  12. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Komt het om de zoveel tijd? Dan zou ik direct bellen. Sowieso kan bellen geen kwaad als je je zorgen maakt.
     
  13. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Rusten en ala je het niet vertrouwd bellen. Zolang het geen pijn doet er er geen regelmatigheidbin zit is het waarschijnlijk gewoon je lichaam die je zegt dat je rustiger moet doen
     
  14. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hoever zijn jullie met de uitzet?
    Wij zijn bijna klaar. Alles staat dan wel nog in de verpakking. Maar we zijn best wel goed voorbereid al
     
  15. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    @MiniPoepiebeertje Je moet toch beginnen met de muren ;) Zonder is ook wat...
    Oh, lees nu je krampen in je buik, ik zou echt even bellen! Beter een keer te veel dan dat je later denkt 'had ik maar gebeld'.
    Hoe is het nu?

    @brusje dank je voor de tip! Ik heb alleen geen facebook ;)

    @MissFluffy Ja, duurt lang he... Ik herinner het me van de vorige keer. Ik wist het toen wel en had m'n laptop en een boek meegenomen, maar zat toch de hele tijd op de tijd te letten.
    Hoe is het verder gegaan, wat was de uitslag?

    Wij hebben de naam voor een jongen echt definitief, voor een meisje nog 4 namen op de shortlist. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor we daarover een knoop doorhakken.
    Verder ben ik maar eens begonnen met inspiratie voor geboortekaartjes opdoen. Wil iets wat qua stijl een beetje hetzelfde is als bij de andere twee, maar toch ook weer nieuw. Dus lekker zoeken en neuzen...
     
  16. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @Roanna het is gisteravond weggezakt, maar helaas nu weer terug. Had net ook een verschrikkelijke pijn. Toen voelde ik mini eventjes heel erg duidelijk bewegen, met een soort plop en de pijn zakte weer. Geen idee wat dag was..

    Ik kan alleen nu niet slapen, want deze dame vond het verstandig om zelf even te voelen aan de baarmoedermond en die leek van buiten een beetje open te staan.. Zo stom, misschien morgen wel even de verloskundige bellen..

    Mini is overigens aardig druk bezig daar, dus het zal allemaal wel goed zijn vermoed ik.
     
  17. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    @Roanna het was erg druk, ik moest al meer dan een uur wachten voordat ik überhaupt de eerste keer geprikt kon worden. En daarna dus nog 2 uur zitten.. gelukkig viel de test zelf me mee dit keer, nadat ik het drankje binnen had even moeite gehad om het binnen te houden, maar daarna niet misselijk of rillerig geweest gelukkig. Bij ons worden er echt buisjes bloed getrokken die naar het lab gestuurd worden. Dus ik weet de uitslag niet. En die krijg ik ook niet te horen tenzij ik er zelf naar vraag bij de vk. Behalve als het fout is natuurlijk.

    @MiniPoepiebeertje bellen. Beter een keer te vaak dan te weinig. En dan ben je tenminste weer gerustgesteld als het niets is. Stress is ook slecht voor de baby.
    Het is trouwens zelf niet te voelen of de boel aan het ontsluiten is. Als het iets open lijkt te staan is dat omdat je baarmoedermond wat week is. Het hele tuutje moet verstreken zijn (plat) voordat er ontsluiting plaats vindt, en je kan er zelf denk ik niet bij om dat te voelen. Ik dacht ook dat die van mij open stond, kon er een vinger in stoppen, maar dat hebben ze bekeken bij de 20 weken echo, en hij was nog netjes 5cm lang.
     
  18. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    @MissFluffy fijn dat de suikertest erop zit, klinkt als een vervelend onderzoek! En nu hopen op een goede uitslag.

    @MiniPoepiebeertje hoe is het nu? Heb je al gebeld?

    Qua uitzet moeten we nog een paar dingen, maar niks echt essentieels meer. Een naam hebben we zowaar ook al, ik denk wel dat we dé naam hebben gevonden. Misschien verandert het de komende maanden toch nog, maar nu zijn we er allebei blij mee. Geboortekaartjes heb ik al een keer een blik op geworpen, maar was even vergeten hoeveel keus er is.... pfff, dat komt dus nog wel, hopelijk hebben we die voorlopig toch nog niet nodig. Nu de kamers voor de jongens en de babykamer nog. Daar moet ook nog wel wat werk voor gedaan worden.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  19. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Maar goed dat ik die test toch gedaan heb.. mijn uitslag was niet goed :( nu word ik doorverwezen naar de gyn, en vandaaruit naar een diabetesverpleegkundige om doormiddel van een dieet te kijken of we de waardes onder controle kunnen krijgen. En zo niet dan moet ik insuline gaan spuiten.
     
  20. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ohhh @MissFluffy wat naar dat de uitslag niet positief was! Klinkt alsof je niet echt een prettig traject in moet misschien. Ik hoop voor je dat het meevalt, en dat een dieet waar je zelf ook vrede mee hebt, je weer op de goede weg brengt :)


    Re: babyuitzet - wij gaan dus morgen tekenen voor het huis wat we net gekocht hebben, dus wij kopen verder op dit moment helemaal niets! Je moet het dan toch allemaal weer gaan verhuizen, haha! Dus buiten de twee setjes kleding die we cadeau gehad hebben voor de baby, hebben we niets. Oeps. ;)
     
    Roanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina