Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wij gaan zaterdag verhuizen! Het is echt een enorm gedoe, want we moeten ook onze huur woning komende week opleveren en de huisbaas wil langskomen met kijkers en zo. Als je dan bedenkt dat we allebei gewoon 40 uur werken overdag, moet dus alles in de avonden en weekenden, en we kregen de sleutel natuurlijk pas 3 januari. Dus al met al is het een heel gedoe!

    Maar al het schilderwerk is nu af, de vloeren zijn goed, we hebben sloten en klinken vervangen... Ik heb mijn hele collectie boeken en Blu-rays al verhuisd en al grotendeels weer in kasten staan (voorlopig op de zolderkamer, want in de huiskamer wil ik wat minder clutter terugbrengen deze keer, nu ook die box en straks kinderspul erin moeten...). Het babybedje staat, en de kast die we als commode gaan gebruiken is ook op een paar lades na klaar. Die moet dan nog even aan de muur bevestigd, en er moeten nog wat plankjes opgehangen worden en een gordijntje aan de rails... En dan denk ik dat we er ver zijn. Dan moet wel de rest van de uitzet nog natuurlijk, zoals.... oh, ik weet niet hoor... kleertjes? Dekentjes? Kruiken? Badje, omslagdoeken, co-sleeper, draagzak, flesje? Zoiets? :roflmao:

    Wat fijn dat je nog maar 1 dagje hoeft, @Roanna ! Zelf moet ik er nog 3, dan is het ook hier klaar. Vind je het geen bizar idee? Ik wel! Zei vanavond nog tegen mijn man dat het nog niet echt geland is bij mij, het idee dat ik volgende week al thuiszit met verlof. Het voelt ergens echt nog alsof het nog weken weg is!
     
    Roanna en MissFluffy vinden dit leuk.
  2. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal!

    Ik hoop ook dat ik me gauw beter voel! Ontsteking lijkt echt wel goed weg te trekken, nu alleen de verhoging en beroerd voelen nog. Alleen dat gaat nog niet van harte. Sinds gisteravond ineens weer aan het spugen en temperatuur liep weer op naar 38,2. Niet genoeg om te bellen, maar heb vandaag weer controle bij de verloskundige dus gelijk even vertellen wat er is gebeurt de afgelopen dagen.

    Al met al, niet écht meer ziek, nog wel beroerd.
     
  3. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @Roanna
    Nee, het ziekenhuis is niet zo ver van mijn huis. Maar ik heb geen energie om deze te halen.
    Zoals de veeloskundige zei, lijkt het een groeispurt te hebben gehad, maar het zal waarschijnlijk nog steeds zn eigen lijn volgen. Twee weken geleden is de betrouwebaarste groeecho, baby groeit op zn eigen lijn goed door. Schatting nog net geen 2100.
    Schatting gister 2800 en dat klopt niet. Ze groeien geen 350 gram met 2100, tenzij misschien met suiker? Maar ze zei ook het is niet betrouwbaar er zit een plus-marge in van 400 gram meer of minder. Dus ervan uitgaande dat baby max 200 gram zou groeien (ziekenhuis zei 150 gram) dan kom ik op 2500 gram en dat is gewoon het groeilijntje. Als we dan nog 4 weken 200 gram groeien dan is het ongeveer p40/p50 lijn. Dus goed gegroeid dus. Geen grote, maar waarschijnlijk ook geen kleine meer.
    En het femut botje is nu op het stokje. Niet op de grens, maar gewoon normaal.
    Ik zei al, tja ik werk niet meer he!!
     
    Roanna vindt dit leuk.
  4. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Blij dat de ontsteking weg trekt. Erg klote, maar hoe lullig ook, toen ik de baby had en ik een beginnende borstontsteking had, was aanleggen echt een hell. Dan is het beter om te genezen zonder baby, denk ik....
    Hooen dat je er snel vanaf bent.
     
  5. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Pennetje
    knap hoor, dat je nu nog verhuisd en alles nog moet kopen.
    Ik zou echt gigantisch in de stress raken.
    Hier is de boel al weken klaar.
    Heb al voeding in huis, meerdere pakken luiers.
    Volgens mij ben ik overal op voorbereid.

    Nog een paar weken en dan mogen we eindelijk kennismaken met onze kindjes.
     
  6. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Er zitten denk ik twee kanten aan. Meestal duurt een borstontsteking 24-48 uur. Alleen het is vandaag woensdag, de ontsteking is nog steeds niet helemaal weg en ik ben zaterdag al begonnen. Ze wilden me laten kolven, maar gezien mijn geschiedenis zijn ze bang dat ik dan zal gaan bevallen. Daarom blijft het weer langer aanhouden dan normaal.

    Borstontsteking is gewoon erg kut, gewoon liever helemaal niet haha
    Ach, vanmiddag even vragen wat de verloskundige erover te zeggen heeft.

    krijg ik net een afspraak bij de bedrijfsarts binnen. Maar gezien mijn ziekmelding ga je automatisch 6 weken van te voren met verlof en ben ik dus ondertussen al met verlof. Dat is toch raar?
     
  7. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Wanneer moet je heen? En ja dan is er iets niet helemaal goed gegaan. Heb je al een brief van het uwv over je verlof?
    Ik kreeg vorige keer een telefoontje en toen bleek dat ik nog maar 2 weken hoefde te werken tot mijn verlof en de ziekmelding zwangerschaps gerelateerd was, hoefde ik ook niet heen.

    Is het bij jou wel helemaal goed gegaan? Misschien even bellen?

    Dus kolven kan je in weeen zetten?... Ik ben er behoorlijk flauw van....
     
  8. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hoi hoi.
    Even een snelle update.
    Zo straks een poos op de verloskamer gelegen.
    Er was een vermoeden van een scheur in de vliezen en weeën.
    De vliezen bleken niet gescheurd maar wel weeën.
    1,5 cm ontsluiting.
    Ik mocht even snel naar huis om de vluchttas te halen en dan moet ik zo weer terug naar de verloskamers.

    Van het ziekenhuis denken ze dat de bevalling begonnen is. Ik zelf denk dat het wel mee valt.
    Ik hou jullie tussendoor op de hoogte.
     
  9. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Omg spannend meid!
    Succes
     
  10. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @brusje inmiddels een brief van het uwv binnen inderdaad!

    wij zijn onderweg naar het ziekenhuis. De verloskundige vertrouwde het niet dat ik nog regematig spuug, verhoging heb en dat sinds die borstontsteking de buikpijn weer erger geworden is. Dus zij heeft direct mijn gynaecoloog gebeld, waarna mijn gynaecoloog mij belde dat ik toch echt langs moest komen en deze keer voor een uitgebreid onderzoek. Zij vindt namelijk mijn klachten niet passen bij een borstontsteking en ook te lang aanhouden voor een borstontsteking.

    Ik ga uit van griep, maar ook wel fijn dat ze het even checken.
     
  11. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben eerst weer thuis.
    Ze hebben allerlei kweekjes afgenomen voor als de bevalling door zet.
    De weeën zijn wat gezakt maar niet verdwenen.
    Het rommelt dus behoorlijk hier en volgens het zh is het afwachten wanneer het doorzet.
    Ze verwachten wel dat dit voor de 37 weken zal gebeuren.
    tis ook dat ik 2x eerder ben bevallen en dus weet waar ik op moet letten.
    Anders had ik niet naar huis gemogen omdat het ieder moment kan doorzetten.

    Ik ga zo eerst lekker slapen ben helemaal gesloopt.
    Morgen de gordijnen en bankhoezen e.d uitwassen. Zodat dat er mooi schoon voor hangt.
    En dan maar afwachten wanneer ze wil komen.
     
  12. Niets

    Niets Actief lid

    1 mrt 2019
    129
    109
    43
    Vrouw
    @Roanna Het is eigenlijk nog steeds hetzelfde, al heb ik haar gisteren tien minuten de hik voelen hebben. Dat voelde vreemd genoeg wel geruststellend. Vandaag weer heel weinig gevoeld. Maar we zullen het er maar mee moeten doen. Kan moeilijk elke dag om een CTG vragen vind ik. En vrijdag dus afspraak bij mijn eigen gyn, hoop dat die wat meer geruststelling kan geven.

    @MissFluffy babydag :) Dat klinkt wel leuk. Denk dat ik het misschien maar zo in mijn agenda moet zetten. Nu staat er alleen "baby" en dat vind ik zo raar staan!

    @Volbeatmom Wat spannend! En dat dan ook het eerste waar je aan denkt als je weer thuis bent, het wassen van de gordijnen is.... Mijn huis is echt van onder tot boven gepoetst, maar daar had ik nou nog niet bij stil gestaan.

    Ik heb inmiddels ook intake gehad voor mijn keizersnede. Dat gaat met mijn PTSS nog echt wel wat worden. Normaal bevallen is daardoor geen optie, maar ook naakt en zonder weg te kunnen op een operatietafel liggen is niet bepaald iets waar ik naar uitkijk. Het is voor een goed doel zullen we maar denken.... En het duurt maar 40 minuten. Daarna heb ik gewoon een dochter. Nog maar 2,5 week te gaan, maar nog zo moeilijk te bevatten!
     
    Roanna vindt dit leuk.
  13. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Gisteren op de ctg bleek ik toch weer elke vijf minuten contracties te hebben.
    Maar ik had zo’n rare verloskundige. Op het moment dat ik in het ziekenhuis was zag, buiten de contracties, de ctg er goed uit, maar dat had ik ze ook zo al kunnen vertellen. Ze nam mijn temperatuur met zo’n oor thermometer, maar nu kun je mij veel vertellen, 35,2 vond ik erg onwaarschijnlijk en dat gaf ik ook aan. Met veel pijn en moeite wilde ze dan wel een gewone thermometer halen. Daar temperatuurde ze onder mijn oksel mee (?) 37,8. “Nou meid, je hebt geen koorts, ga maar naar huis hoor”

    Op de triage lag een vrouw naast me, die stuurde ze naar huis met een torenhoge bloeddruk en eiwitten in haar urine. Ze moest thuis haar bloeduitslgen maar afwachten. Dat is toch levensgevaarlijk!

    En maar klagen dat ze het zo druk had, dat kan ik me nou niet voorstellen als je iedereen maar naar huis stuurt.

    Dus ik kan mijn gynaecoloog weer bellen, om vervolgens waarschijnlijk vandaag terug te moeten voor de onderzoeken waarvan zij wilde dat ze gedaan zouden worden, we weten nu dus nog steeds niet of ik ergens een infectie heb zitten. Het is niks, maar ik woon op minstens 50 minuten rijden naar het ziekenhuis.
     
  14. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
  15. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Het echte verliezen van de slijmprop is hier nu ook begonnen.
    Lange slierten elke keer.
    Ik kan niet in de benen zijn of alles word nog onrustiger dan het al is.
    Ben echt benieuwd hoe lang ze nog blijft zitten.
    Ik hoop nog wel 14 dagen eigenlijk.
     
  16. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wat bizar om te lezen dat het hier en daar toch wel echt op gang begint te komen al!

    Voor de dames waar het allemaal niet zo heel lekker gaat, of wat onrustig is: sterkte en/of succes mocht het zo toch ineens goed doorzetten! :)

    Hier alleen morgen nog werken en dan start mijn verlof. Nadat we gisteren in de avond wat uitdagingen hadden rondom de verhuizing (voorbereiding), ben ik vandaag lichamelijk (en daarmee deels ook geestelijk, eerlijk is eerlijk) goed afgebrand. Heb na mijn werk drie (!!) uur liggen slapen, maar heb nog steeds hoofdpijn en mijn buik blijft al de hele dag goed gevoelig/pijnlijk.

    Gelukkig morgen dus laatste dag werken, en dan dit weekend verhuizen en dan is het weer (grotendeels) klaar. Pfff. Nu eerst maar even eten, en dan nog wat dozen inpakken!
     
  17. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Heel veel succes met de laatste dingen regelen. Hopelijk krijg je nog een beetje rust
     
  18. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @Pennetje sterkte met de laatste dingen! Na het weekend lekker rustig aan doen hoor, dat heb je dubbel en dwars verdiend!

    Ik heb vandaag veel verschillende artsen gezien en gesproken, de conclusie is dat er ergens een infectie zit, maar ze hebben geen idee waar ze moeten zoeken. Dus voorlopig een stootkuur prednison en elke dag komen ze voor controles bij mij thuis.

    Ook heb ik voor maandag een afspraak bij mijn gynaecoloog om een inleiding te bespreken. Het afwachten durven ze niet zo goed meer aan, gezien ze ook niet weten wat voor infectie ik precies heb.

    Verder ben ik vanavond in huilen uitgebarsten bij een gynaecoloog doordat dit de zóveelste tegenslag is deze zwangerschap, gelijk mijn verhaal gedaan dat ik de laatste weken heel slecht in mijn vel zit en dat het eigenlijk psychisch gezien ronduit slecht gaat. Hij vermoed een zwangerschapsdepressie, dat vond ik erg moeilijk om te horen. En eerlijk gezegd vind ik het ook erg moeilijk om het zo te noemen. Nou, omdat iedereen zich wel aardig zorgen maakte stond net nog het crisisteam voor de deur en naast de wijkverpleegkundige die controles komt doen, komt er ook dagelijks of om de dag, dat kan meer of minder worden afhankelijk van hoe het gaat, iemand aan huis om te kijken hoe het met me gaat.

    Ontzettend fijn en bijzonder dat ze alles binnen een dag zo konden regelen voor me. Na het weekend zou alles zo’n beetje opgestart moeten zijn. Medicatie gaan ze op deze termijn niet meer geven, omdat ze verwachten dat je hormonaal is en dus over een paar weken weer minder wordt. Ook zeker gezien de klachten de eerste weken na starten erger kunnen worden heeft het voor mij geen zin meer.

    Zo heel verhaal, ik vind het moeilijk om zo te schrijven. Ik heb me zo lang een aansteller gevoeld en mezelf afgevraagd waarom ik niet meer blij was met deze zwangerschap. Maar dit verklaart het wel. Gelukkig heeft eigenlijk iedereen er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen zodra die kleine er is!
     
  19. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Lieve @MiniPoepiebeertje, de reden dat alles zo snel geregeld wordt voor je, is omdat het ook oprecht niet niks is waar je mee dealt. Al die tegenslagen, en dan je soms negatieve gevoelens erbij, waar je je vervolgens natuurlijk ook weer zorgen over maakt... Je hoeft het ook niet allemaal alleen te doen, of alleen met een partner die soms ook van gekkigheid en zorgen niet weet wat te doen voor je. Ze nemen het zo serieus en willen je zo graag helpen omdat het teveel is voor een zwangere vrouw alleen op deze manier.

    Ik vind het super knap dat je al zo lang rondloopt met steeds weer die nieuwe klachten, en al die problemen die je lijf tijdens de zwangerschap op je aan het afvuren is. Niets als respect hier voor hoe kalm je er alles bij elkaar nog onder gebleven bent zo lang! Ik hoop dat de hulp je weer een extra steuntje in de rug kan bieden voor het laatste eindje <3
     
  20. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    @Volbeatmom wat spannend zeg, veel sterkte met de laatste loodjes of succes als de bevalling toch al doorzet. Ik ben benieuwd wie van ons als eerste zal bevallen, misschien jij wel!

    @MiniPoepiebeertje het lijkt me niet meer dan normaal dat je het soms even helemaal niet meer ziet zitten. Je hebt al van alles meegemaakt deze zwangerschap, het is niet bepaald makkelijk gegaan allemaal. Het zou eerder gek zijn als dat je niks deed! Helemaal niks om je voor te schamen, het is ook gewoon zwaar met al die toestanden. Logisch dat je daar negatieve gevoelens bij krijgt, ik heb nog nooit iemand gehoord die het zo ontzettend leuk vond om vroegtijdig weeen te krijgen, ziek te zijn en allerlei complicaties te krijgen. Dat is gewoon niet hoe je je een zwangerschap voorstelt en logisch ook! Ik vind het juist superknap dat je het al die tijd zo goed volgehouden hebt en rustig bent gebleven. En fijn dat er nu hulp is voor de laatste weken, hopelijk geeft dat je iets meer rust!

    @Pennetje wat een drukte nog zo richting het einde. Heel veel succes met de verhuizing en laat zoveel mogelijk over aan andere mensen hoor! Nog even uitrusten voor de bevalling is echt geen overbodige luxe :)
     

Deel Deze Pagina