Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik kreeg vandaag een herhaling van de 20 weken echo, om het ruggetje goed te kunnen zien, het hartje nog eens te checken, en de omtrek van het buikje te meten. En dus toen ook eindelijk de woorden: "ja hoor, alles is prima in orde!"

    Geen gewicht gekregen. Ze praten niet eens over de afmetingen die ze opnemen, alleen over het buikje zei ze dat het mooi gemiddeld was. Maar de verloskundige zei bij de 16 weken dat ze een afspraak wilde op 24 weken, omdat ze dan van de 20 weken echo precies wisten wat wat was, dus misschien gaat die er nog wat verder op in? :)
     
  2. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Jaaaa, hier vorige week bij de eerste poging ook! "Prachtig" leek wel een stopwoord van d'r, haha! Niet dat ik erover klaag hoor, ik was het er volledig mee eens! ;)
     
    Berenmama en Allerliefste1 vinden dit leuk.
  3. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Heb ook een gewicht :)
    318 gram bij 19+5.
    Hartstikke prima dus.
     
    Berenmama en Me28 vinden dit leuk.
  4. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ]20 weken echo

    Brusje 19 w 4 dagen 260 gram
    Missfluffy 19 w 5 dagen 304 gram
    Leny4 21 w 1 dag 388 gram
    Me28 19w 5 dagen 314 gram
    Niets 20 w 0 dagen 360 gram
    Allerliefste 19 w 5 dagen 332 gram
    Berenmama 19 w 1 dag 283 gram
    Maantje5 20 w 3 dagen 340 gram
    Volbeatmom 19 w 5 dagen 318 gram
     
  5. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik begin te twijfelen of de meting bij mij wel correct is gegaan.
    Maar goed, ik ben overgestapt van verloskindige en ik zal dat ook bespreken als ik over een week heen ga.
    Mijn 20 weken echo was niet zoals ik die gewend ben. Vlug vlug en met minimale interactie.
     
  6. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Brusje 19 w 4 dagen 260 gram
    Missfluffy 19 w 5 dagen 304 gram
    Leny4 21 w 1 dag 388 gram
    Me28 19w 5 dagen 314 gram
    Niets 20 w 0 dagen 360 gram
    Allerliefste 19 w 5 dagen 332 gram
    Berenmama 19 w 1 dag 283 gram
    Maantje5 20 w 3 dagen 340 gram
    Volbeatmom 19 w 5 dagen 318 gram
    Roanna 20w 5 dagen 350 gram
     
  7. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Hier ook de 20-weken echo gehad, alles zag er goed uit! Gewicht stond bij mij op de brief voor de vk.
    Nu morgen maar eens het pakje halen wat ik gezien heb, lijkt me zo leuk! Ben helemaal afgedraaid. vanavond lekker bankhangen en op tijd naar bed; morgen uitslapen :)
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  8. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb Linda gehad. Ze heeft me de brief opgestuurd toen ik belde ivm het gewicht.
    Bij ons deed ze het wel prima.
    Al moet ik zeggen dat de 20 weken echo's bij Rieks een stuk uitgebreider waren. Hij vertelde veel meer en liet alles heel duidelijk zien.
    Hij scheen ook 1 van de besten van NL te zijn kwam ik laatst op internet tegen.
     
  9. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Normaal heb ik ook Linda, zij is geweldig, maar die andere had ik dit keer en die was echt slecht. Althans bij mij.
    Rieks vond ik ook altijd goed.
     
  10. Vikamustygrishi

    Vikamustygrishi Actief lid

    21 mrt 2016
    181
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hey allemaal, hoe gaat het met jullie?

    Ik krijg het niet voor elkaar actief mee te posten maar ik lees wel regelmatig mee.

    Hier gaat het fysiek opeens een heel stuk minder, veel last van pijn (rug/bekken) maar sinds een paar dagen opeens een soort helemaal ingestort. Lijk wel volledig uitgeput, kom de trap amper op, langer dan een paar minuten staan of lopen gaan niet meer. Vreselijk dit en dan ben ik nog maar 22 weken.

    Vorige zwangerschap was ik met 17 weken al de ziektewet in door de bekkeninstabiliteit maar doordat ik nu ander werk heb, hoopte ik het gewoon vol te gaan houden, maar als ik eerlijk ben zou ik niet weten hoe ik dit moet gaan doen, ben nu in mijn vakantie al helemaal niks waard..
     
  11. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Oh bah wat balen zeg! En dan ook nog in je vakantie, echt niet leuk. Ik hoop voor je dat het nog een beetje bijtrekt, soms is het met wat rust na een tijdje wel weer beter. En misschien na je vakantie kijken of een bekkenfysio nog wat kan doen? Maar als je het vorige keer ook gehad hebt zul je daar vast al wel ervaring mee hebben.

    Hier gaat het gelukkig best goed. Ik ben wel echt sneller moe en merk dat ik een stapje terug moet doen ten opzichte van voor de zwangerschap. Alleen is die ruimte er niet echt, dus nu ben ik in het weekend echt helemaal op steeds. Zijn jullie al verder bezig met de baby uitzet? Kleertjes kopen lukt hier al iets te goed, echt zo leuk :D. En zijn er hier mensen met ervaring met wasbare luiers? Bij de eerste twee hebben wij gewoon wegwerp gebruikt, maar we zijn nu toch aan het twijfelen. We betalen hier apart voor het restafval, dus wat dat betreft zou wasbare luiers veel schelen. En de giga afvalberg die je baby anders de eerste jaren produceert vind ik ook niet zo fijn. Er zijn alleen zoveel verschillende soorten en ervaringen dat ik echt geen idee heb waar te beginnen. En het is nogal een uitgave voor iets waarvan je nog niet weet of het wel gaat bevallen.
     
  12. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja ik heb wasbaar geluierd bij de eerste. In het begin beviel het me heel goed, het wassen is heel gemakkelijk. Je moet wel even rekening houden met de lange droogtijd, maar je hebt altijd luiers in huis. Toen ze groter werd kregen we veel last van lekkage, het systeem wat ik had paste niet goed bij haar tengere lichaamsbouw. Ik ben dus uiteindelijk overgestapt op wegwerp. Het was inderdaad een behoorlijke aanschaf en we krijgen ze ook niet goed meer verkocht omdat veel mensen niet tevreden blijken te zijn. (Het systeem was net nieuw, er waren nog geen gebruiksreviews alleen reviews van testers. En die kijken maar 1 luierwissel)
    Dus als je je hier aan waagt zou ik me goed laten informeren en adviseren. Vraag een wasbare luiercoach om langs te komen, die kunnen je verschillende systemen uitleggen en laten uitproberen.
     
  13. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ja ik en ik vind ze geweldig. Als je tenminste je systeem heb gevonden.
    Wat wil je allemaal weten?
     
  14. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Welk systeem had jij?
     
  15. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Als aanvulling op de wasbare luiers.
    De eerste weken ga ik snachts niet wasbaar luieren ivm borstvoeding en het vele plassen in de nacht.
    Ik ben wel al op zoel naar een eerste luier, de wolwikkel heb ik wel al gekocht. Ik zweer bij wol en wil dus alleen wollen overbroekjes gaan gebruiken. Ik heb een heleboel disana voorgevormde luiertjes in maat 2. En die sluiten erg mooi aan. Ze zijn van katoen, maar ik ga ze met een prefold van kakaloe (heel oud merk) nieuw en een bamboo inlegger gebruiken. Verschonen om de 3 uur stipt. Voor snachts heb ik bambi roxy met een wolbroek. Hier is ww snachts doorweekt, maar dit niet. Bamboozles vond ik niet fijn, want dat geeft striemen. Petit lulu ging de inlegger stof raar zitren. Anavy ken ik niet. Strikluiers heel leuk om te doen met een vouwluier. Ik heb hydrofiel luiers en flanellen van het merk Teddy. De luier van toen, ook allemaal nieuw.
     
  16. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik had de totsbots easyfit star aio voor overdag en de bamboozle stretch met peanut overbroekje voor snachts
     
  17. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Aio staat niet als aanrader.
    Tweedelig is fijner. Ik weet niet hoe je bamboozles heb ervaren. Maar buiten dat bij ons er striemen van kwamen is dit een luier die van binnen van microvezel is. Dat absorbeert goed en snel, maar laat ook snel de vocht door.
    De overbroekjes heb ik geen ervaring mee. Ik heb Little Lamb en bambi roxy en die van de ali express. En die bevallen mij prima. Maar eerlijk, niks is beter dan wol. Al is wolbroekjes voor overdag "te" daarom gaan wij de wolwikkels doen. Niet die van disana, die zijn erg dik, maar die van lenya of wolwikkel amsterdam lijkt me ook wel wat.
    Maar ik gebruik ook wel voor het gemak wegwerp hoor. Sjouwen doe ik niet en vakantie is ook voor mij vakantie :)
     
  18. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    De bamboozles bevielen me opzich prima, alleen hielden ze op den duur niet genoeg voor een hele nacht, zelfs met bijboosten niet. Daar zijn we dus het eerst mee gestopt. Vond het ook wel een beetje zielig omdat het hele broekje uit absorberende stof bestaat, als die dus vol is dan is je baby ook echt drijfnat overal, niet alleen tussen de beentjes. Later hebben we ze overdag geprobeerd, maar ook daarmee hadden we lekkage, we moesten echt ieder uur verschonen.
     
  19. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Komt door de microvezel binnenkant. Een volledige bamboo luier is beter en als je snacht wolbroekjes gebruikt is dit een lekvrije combinatie. En dat is dan ook niet zo nat nat.
     
  20. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Oh dat is al heel veel zinnige informatie! Een tweedelig systeem is dus beter en microvezel is minder fijn om te gebruiken dan bamboe. En hoe werkt zo’n wolbroekje dan? Moest je dat niet met iets bewerken en dan wassen, om het waterdicht te krijgen? Een luiercoach is ook wel een idee ja, wat een naam trouwens. ‘Hallo, ik ben een luiercoach :D‘!
     

Deel Deze Pagina