Uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Indy89, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
  2. NeverGiveUp2018

    NeverGiveUp2018 Bekend lid

    30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Ja jeetje, wat was dat moeilijk zeg. Ik zou ook gewoon aangepast werk kunnen doen. Maar ja das bij m'n werk dan gewoon weer geen optie. Hopelijk kan ik het ook gauw een beetje loslaten

    @kimmaikel24 Dank je! Ga m'n best doen:thumup:
     
  3. Ezeltjestrikje

    Ezeltjestrikje Actief lid

    14 jun 2018
    301
    254
    63
    Vrouw
    Herkenbaar het ritme vinden.. Ik merk dat het steeds gaat om mijn grenzen aan te geven. Ben benieuwd naar de bedrijfsarts donderdag, daar ben ik toch wel een beetje zenuwachtig voor.

    Controle ging prima! Alles was goed.
    Aangezien ik op mijn mobiel typ, wil iemand voor mij de volgende afspraken in de lijst zetten?

    24 mei : groeiecho (verloskundige moet oefenen)
    4 juni: controle vk
     
  4. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Lief dat jullie naar me vragen. Controle was goed, baarmoederhals was lang, bloeddruk was redelijk. Meisje beweegt zowat de hele dag door. Merk wel dat ik nu meer zenuwachtig ben omdat ik de 24 weken voorbij ben, en dat zal wel steeds erger worden naarmate ik de 27 weken grens nader. Wil echt niet nog een keer die hele molen in..

    En dan nu de reden dat ik zo afwezig ben geweest: Musa mag naar huis! Op maandag 20 mei, over 6 dagen inclusief vandaag. Daardoor veel bezig geweest met voorbereidingen thuis en ook met geschoold worden om hem thuis de medische zorg te geven die nu in het ziekenhuis wordt gedaan. Dat had nog best veel voeten in de aarde. Als je eenmaal met de lijn bezig bent die hem voedingsstoffen geeft, dan heb je een directe open lijn naar zijn hart en bloedbaan en kan er dus zoveel mis gaan. Maar we zijn allemal afgetoetst en geslaagd, dus we hebben er goed vertrouwen in. En heel veel zin in vooral!

    Vrijdag, zaterdag en zondag slapen we in het ziekenhuis in een zogenaamde thuisbox. Dan doe je eigenlijk alles zelf, maar kun je wel bij eventuele dingen die je merkt, naar de afdeling teruglopen om iemand te halen die kan helpen. Wel een fijn idee.

    Fijn dat het bij iedereen hier nog steeds ook goed lijkt te gaan!
     
  5. Ezeltjestrikje

    Ezeltjestrikje Actief lid

    14 jun 2018
    301
    254
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie straks allemaal samen thuis zijn!
     
  6. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Oooh wat een geweldig nieuws ! Eindelijk mogen jullie Musa mee naar huis nemen.

    Snap dat je zenuwachtig word van deze termijn. Probeer toch een beetje te genieten , je bmm is nog mooi lang! Komt vast en zeker helemaal goed :)
     
  7. NeverGiveUp2018

    NeverGiveUp2018 Bekend lid

    30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Jeetje wat spannend ook allemaal zeg! Fijn om te lezen dat je mannetje bijna naar huis mag!
     
  8. PrincessP

    PrincessP Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Spannend allemaal @MamaSaartje!! Fijn vooruitzicht dat Musa eindelijk naar huis mag!
     
  9. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Grr, iets met weer geen notificaties krijgen haha.
    Hier ogtt gehad vandaag. Standaardprocedure als er een kindje overlijd na 24w zwangerschap. Ik heb vermoedelijk geen zw diabetes maar dit kan een aanleiding zijn tot. Rest nog niet bijgelegen maar heb je de uitslagen al?

    Hier is er bloed afgenomen, geen vingerprik. Word gebeld als het niet goed is, anders hoor ik het 31-05. B12 en Hb zijn ook geprikt.
     
  10. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Nee heb nog geen uitslag , krijg ik de 20 ste bij de vk.
    Maar denk dat als het niet goed was ze wel had gebeld.

    Kreeg je het drankje een beetje weg ?
     
  11. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Haha nou vorige keer had ik er meer moeite mee, bekertje in een teug leeggedronken, laatste slok was even lastig :p brrr, hopelijk was dit echt de laatste keer. Ja.. ik denk inderdaad dat als het niet goed was, ze je wel gebeld zouden hebben.
     
  12. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Oh wat een fijn en goed nieuws! Inderdaad, ik geloof je graag als je zegt dat dit een spannende tijd is. Ik zal ook enorm blij zijn als we de 27w voorbij zijn.

    Spannende tijden begrijp ik, en wat een enorm traject om zo toch jullie kleine man thuis te krijgen. Fijn dat nu het einde in zicht lijkt te zijn. Dat is jullie enorm gegunt!
     
  13. Sarah00

    Sarah00 Actief lid

    14 dec 2018
    171
    208
    43
    Vrouw
    Meiden, wat is het hier stil! Of is iedereen over naar FB? In dat geval: bij wie kan ik me ook alweer aanmelden?

    Hoe gaat het met jullie? Hier nog aan het genieten van onze laatste week van 3 wkn vakantie. 1,5 week gekampeerd. Was nog best goed te doen. Nu een paar dagen een huisje met vast bed. Dat is toch ook wel weer fijn. Maar kijk er ook wel weer naar uit om thuis te zijn. Lekker aan de slag met de babykamer :D Hoever zijn jullie daarmee?
     
  14. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Wat lekker op vakantie !
    Hier staat alles even stil.. moeten de zolder nog verven en dan gaat onze slaapkamer daarheen en kunnen we eindelijk aan de babykamer beginnen.
    Maar ben een tijdje opgenomen geweest. Ben vanmiddag weer thuis gekomen.
    Heerlijk weer in me eigen bedje straks.
     
  15. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Haha ja Facebook leeft iets meer dan hier, Volgens mij kun je je aanmelden bij @RE080219 of niet??
    Wat knap joh nog kamperen! Echt met luchtbed op de grond? Daar moet ik toch niet aan denken haha..

    Opgenomen ja? Heb ik dat gemist? Wat was er aan de hand dan? Hopelijk alles wel ok?
    En inderdaad heerlijk je eigen bed in!

    De babykamer moet hier nog foto behang op 1 muur en dan kunnen alle meubels op zijn plek. Alles is al wel in huis gelukkig..
     
  16. Ezeltjestrikje

    Ezeltjestrikje Actief lid

    14 jun 2018
    301
    254
    63
    Vrouw
    Bij ons zijn de grote spullen al klaar in de babykamer. Gordijnen hebben we besteld dus wachten totdat die binnenkomen en verder nog kleine dingen ophangen en halen. Vind het fijn om elke week iets te doen. Zeker nu ik de hele tijd thuis zit vanwege mn bekken.
     
  17. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Musa is helaas toch niet mee naar huis gekomen. Op zondag, dus 1 dag voor we naar huis zouden gaan, is hij heel ziek geworden en was het dus geen optie meer om hem mee te nemen. Er is inmiddels gebleken wat hij heeft (een gemene bacterie op zijn lijn, wat dodelijk kan zijn) en dat wordt behandeld, minstens 14 dagen antibiotica. Dat betekent dat hij dus nog zeker 11/12 dagen langer in het ziekenhuis moet blijven. Het is niet anders, maar het was/is wel een grote domper. En schakelen wordt steeds moeilijker.

    Ik merk dat ik banger en banger word voor weer een vroeggeboorte. Kan mijn rust niet goed pakken en heb daardoor echt veel last van mijn buik. Damn, wat had ik graag gewild dat Musa thuis was en ik een normaler leven kon gaan leiden..

    Babykamer gaan we niets mee doen, en dat komt omdat we bezig zijn een huis te kopen! Alles komt opeens tegelijkertijd. Als dit allemaal doorgaat, hebben we straks (rond 15 juli) een groot huis met reuze woonkamer, grote tuin, 3 kamers op de eerste verdieping waaronder 1 van 18 m2 (voor ons) en 2 kleinere (1 voor Harun en Musa, en 1 voor de nieuwe baby) en een zolder met een was/droger kamertje plus 2 kamers van 16 en 18 m2 (1 voor onze jongen van 12 en 1 voor ons meisje van 10). En direct achter het huis een leuke speeltuin. Hopelijk lukt het om de woning op tijd in bezit te krijgen en kunnen we voor de bevalling nog de muren en vloeren doen op zijn minst.
     
  18. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Heb in 4 weken tijd 2x een luchtweginfectie gehad. De laatste hielp de prednison thuis niet meer en was echt heel benauwd.
    In het ziekenhuis opgenomen geweest om prednison via infuus te krijgen en zuurstof.
    Lag in het geboortecentrum zodat ze ons meisje ook in de gaten konden houden maar ze heeft er gelukkig geen last van.
     
  19. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Oh nee toch ! Wat een klap weer om te verwerken :(
    Hopelijk slaat de antibiotica aan en komt Musa er weer helemaal bovenop. Ik zal voor jullie duimen ❤️
     
  20. Sarah00

    Sarah00 Actief lid

    14 dec 2018
    171
    208
    43
    Vrouw
    @kimmaikel24 wat naar van die luchtweginfectie. Hopelijk gaat het nu snel beter met je.

    @Peet1369 jep met een luchtbed op de grond. Wel 2 extra matjes erop. Ene nacht ging beter als de andere moet ik toegeven maar het viel me niet tegen.

    @MamaSaartje wat een domper zeg. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop en heb je zelf ook wat meer rust.

    Bij ons is de babykamer klaar om ingericht te worden. Bedje staat er al. Na de vakantie de commode aanschaffen en dan alle andere meuk die je nodig hebt voor een baby :D
     

Deel Deze Pagina