Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. es89

    es89 Bekend lid

    17 feb 2015
    519
    447
    63
    NULL
    NULL
    Pff.... vinden jullie het ook zo spannend? Ik lees veel te veel verhalen over meiden die een miskraam krijgen in de eerste 6 weken. Moet er echt mee stoppen! Ga ook stoppen met testen!
    Ik maak mezelf zo onzeker terwijl er gewoon 80-90% kans is dat het WEL goed blijft gaan. En ik focus me op die 10-20% kans op dat het fout kan gaan. Ik stop.

    dus, ik heb ontzettend veel verkocht/ weggedaan. Maaar.... de autostoeltjes en de co-sleeper heb ik gelukkig gewoon bewaard. Maar verder vind ik het zo leuk dat ik weer mag shoppen voor een box, een kinderkamer, een wandelwagen. Hier al naar de prenatal superstore geweest met kind en man. Zo leuk om daar rond te lopen met de wetenschap dat je zwanger bent. Heb niets gekocht natuurlijk... maar lekker neuzen. Mooie wandelwagen gezien (Maxi-cosi Lila CP). Zo leuk allemaal
     
    Tijm86 en nosilla vinden dit leuk.
  2. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @DCG Ja snap ik wel hoor, dan word je daar toch onzeker van. Had dat bij m’n vorige zwangerschap ook als m’n borsten opeens minder gevoelig waren.

    @es89 Ja, daarom vermijd ik ook zoveel mogelijk negatieve verhalen die eerste weken :| De kans dat het wél goed gaat is groter dus probeer me daarop te focussen. Ik ga ook niet meer testen, heb er nog een liggen maar laat die lekker liggen. Hier hebben we alles nog van m’n dochtertje (maxi-cosi en isofix ding, wagen, badje, kolf etc) dus dat scheelt! Is allemaal nog helemaal mooi en niet oud en heb de wagen ook niet veel gebruikt bij m’n dochtertje. Ik ben al volop ideeën aan het opdoen voor de babykamer, maar vind dat wel lastig zolang we niet weten of het een jongen of meisje is :D

    Vragen jullie die gratis babydozen aan? Ik heb ze al allemaal aangevraagd. Ook al zit er soms troep in vind ik het toch altijd wel leuk :roflmao:

    Voor de carnavallers: veel plezier!
     
    es89 en Tijm86 vinden dit leuk.
  3. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Veel plezier ! De 0.0 biertjes zijn tegenwoordig ook prima te drinken ;) wij gaan zo ook weer de stad in , lekker met de auto met dit weer ipv de fiets ( klein voordeel ;) )
    Maar... die LUCHT in de cafés en uitademende drank walmen , zijn nu zoooo smerig . En dan al die mensen die met worst zwaaien en eieren voor je neus eten . Getver , dat ik dat normaal ook allemaal doe :S

    Tepels hier zijn steeds heel groot en echt pijnlijk , borsten doen al vanaf het begin af aan pijn .
     
    nosilla vindt dit leuk.
  4. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Babydozen ga ik wel aanvragen ja, alleen die van de verzekering is altijd een dikke tegenvaller haha .

    Ik maak me nu niet meer zo druk eerlijk gezegd , het zit nu gewoon goed en meer kunnen we niet doen .. als het mis gaat hebben we dat helaas toch niet in de hand ..
     
  5. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Hier begint de misselijkheid ook te komen, een beetje de hele dag door maar vooral namiddag en op de avond, gelukkig valt het allemaal nog te doen en heb ik (nog) niet hoeven overgeven. En moe ook. En de pijnlijke borsten zijn er ook weer bij.
    Hebben jullie ook wel last van lage bloeddruk/duizeligheid? Probeer wat meer kleine beetje doorheen de dag te eten, zou ook aan het beetje misselijk kunnen liggen?

    We hebben het dit weekend aan ouders en schoonouders verteld, gisteren ook mijn zussen en straks de schoonzus. Inderdaad degenen van wie we ook veel steun kunnen gebruiken als het toch nog mis zou gaan. Met een tweede wachten we misschien wel tot na de 12 weken...

    Veel plezier aan de dames die toch leuk gaan vieren vandaag :thumup: hier hopelijk een rustige dag bij de schoonzus
     
    Tijm86 vindt dit leuk.
  6. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar de onzekerheid! Mijn vorige zwangerschap had ik dat heel erg tot aan het einde en het maakte me een beetje gek. Ik probeer vooral niet na te denken nu en lekker genieten van het moment. Zijn er trouwens meer dames die geen last hebben van misselijkheid? Ik ben heel moe, pijnlijke boobies en krampjes in m’n onderbuik. Geen misselijkheid, dit had ik de eerste keer wel gelijk van het begin. Wanneer hebben jullie de echo gepland?
     
    Gandy vindt dit leuk.
  7. Eulalia

    Eulalia Fanatiek lid

    17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Nu toch mijn allerlaatste test gedaan, echt blij mee!
    Verder moe moe moe maar de rest prima! Hier weten ook al veel mensen het die dichtbij ons staan, wel zo makkelijk!
    Waren jullie testen ook donkerder dan controlestreep bij 5 weken beetje?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  8. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @Pioenne Ja, hier ook af en toe duizelig! Ik ben benieuwd naar m’n HB.

    @AnnekedB Ik heb tot nu toe dezelfde klachten als jij, en heel erg rommelende darmen. Hier kwam de misselijkheid pas later bij m’n vorige zwangerschap dus hoop dat dat nu ook weer zo is :rolleyes: Hier een echo op 12/03 met 8+4 weken :)
     
    Pioenne en AnnekedB vinden dit leuk.
  9. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Ik zit tot nu toe op deze testen, zit nog niet op 5 weken, dus hoop straks hetzelfde als jij.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Eulalia vindt dit leuk.
  10. Eulalia

    Eulalia Fanatiek lid

    17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Hoe gevoelig zijn die testjes? Ook 10 miu?
     
  11. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Nou ik weet het niet... veel minder gevoelig dan de predictor in ieder geval... Maar die zijn nu op :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Eulalia vindt dit leuk.
  12. Eulalia

    Eulalia Fanatiek lid

    17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Fjew, ik kreeg al ffkes een rolberoerte dat als ik die van mij met jou stickjes vergelijk ze in verhouding donkerder zijn als ik even terugzoek! Ik weet dat hcg verschilt per vrouw maar dacht echt even ooooh straks zijn het er 2! Maar die testen van jou zijn gewoon minder gevoelig.
     
  13. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Ja dat denk ik idd ook, vergeleken met de predictor! Zit in ieder geval oploop in dus ga er maar vanuit dat dat goed is
     
    Eulalia vindt dit leuk.
  14. Eulalia

    Eulalia Fanatiek lid

    17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Ja je oploop ziet er top uit! Niets om je zorgen over te maken!
     
  15. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Yep, bij mij ook. Ziet er goed uit :)
     
  16. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    So far gaat het echt nog super goed in deze groep. In mijn vorige groep waren er vóór de 6 weken al allemaal meiden met bloedverlies en viel er uiteindelijk 1/3e af. Hopelijk gaan wij compenseren. Wordt er wel nerveus van!
     
    AnnekedB en nosilla vinden dit leuk.
  17. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    O jeetje 1/3e is wel erg veel inderdaad!! Wij gaan nu gewoon voor allemaal goede zwangerschappen! Hoop Ik heel erg ..
     
    es89 en Kon 87 vinden dit leuk.
  18. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Wooow 1/3! Laten we er gewoon vanuit gaan dat het goed zit! Ik vind het super spannend, dat had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Ik mag 9 maart voor mijn eerste echo.
     
    Kon 87 vindt dit leuk.
  19. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Dat zorgen maken deed ik toch haha
    Maar vond nog 1 predictor in de kast en idd teststreep donkerder dan controlestreep. Opluchting:)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    AnnekedB, es89, Tijm86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Oh wauw 1/3 zelfs, da’s idd veel...
    Hoop ook voor ons dat we allemaal gewoon mogen blijven tot oktober :oops:
     
    AnnekedB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina