Nee inderdaad! Ik hoop maar dat het maanzaadje in m’n buik er tegen kan. Ah ja, ik herken de angst van het niet oplopen. Eigenlijk kan je ook het beste om de twee dagen testen, maar ik snap helemaal dat je dat elke dag doet. Heb ik ook gedaan Ik ben wel gestopt op 19DPO ook al had ik nog net geen knaller. Werd er alleen maar onzeker door, echte controle heb je toch niet. En zo’n fastforward button zou ik ook heel graag willen
♡ Uitgerekend februari 2025 ♡ 1 februari 2 februari 3 februari 4 februari 5 februari 6 februari 7 februari PieceByPiece - 32 jaar - 1e kindje 8 februari 9 februari Lynn - 29 jaar - 1e kindje 10 februari 11 februari 12 februari 13 februari 14 februari Peeaa- 32 jaar - 2e kindje 15 februari 16 februari 17 februari L0ts - 36 jaar - 1e kindje 18 februari 19 februari 20 februari 21 februari 22 februari 23 februari 24 februari Christell0304 - 30 jaar- 2e kindje 25 februari 26 februari 27 februari 28 februari ----------------------------------------- Afspraken: PieceByPiece - 26 juni eerste echo Lynn - 14 juni eerste echo Peeaa- 2 juli eerste echo ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (?) HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Hallo allemaal! Ik kom mij even voorstellen: Christel, 30 jaar en heeeel pril zwanger van 2e kindje. Gisteren eerste positieve test 4 dagen voor NOD en de test was vandaag al duidelijker. Ben bijna 12 jaar samen met mijn man en we hebben een zoontje van 2 jaar (bijna 3) Het is ons gelukkig gegund geweest om weer snel zwanger te raken (2e ronde) alleen zit ik daardoor ergens anders mee.... ik hoop dat iemand op het forum mij daar in kan adviseren. Mijn zus is al heel lang bezig voor een 2e kindje en haar laatste ivf poging is ook mislukt helaas. We zitten daarom met veel verdriet in de familie, omdat het voor hun einde oefening lijkt te zijn kwa vruchtbaarheid nu... Ik wilde eerst voorzichtig vertellen dat ik de wens had zwanger te raken zodat ze zich kon voorbereiden, maar dit is dus niet gelukt omdat ik al zo snel zwanger ben. Heeft iemand advies hoe ik het t beste naar haar kan brengen? Ik kan me voorstellen dat het heel confronterend voor haar is en ik wil zo graag dat ik er op de juiste manier mee omga naar haar toe! Zijn er hier meiden die misschien uit eigen ervaring kunnen vertellen hoe ze hiermee om zijn gegaan? In de tussentijd zijn mijn man en ik voorzichtig blij en hoop ik dat de testen oplopen!
Ah verdorie! Zo vervelend Hopelijk ben je snel beter! Ik merk dat ik wel onrustiger word naarmate vrijdag dichterbij komt. De angst dat het toch opnieuw niet goed zit of niet mag zijn...
Begrijpelijk dat je zenuwachtig en onrustig wordt! Hopelijk gaan de uren snel voorbij en heb je morgen een goede echo!
Welkom en voorzichtig gefeliciteerd! Wat een moeilijke situatie moet dat voor jullie familie zijn en vooral voor je zus. Ik denk dat het al heel fijn is dat je er zo over nadenkt en bekijkt hoe je het nieuws aan haar wil brengen. Hoe dan ook zal het heel moeilijk voor haar zijn. Blijf er vooral over praten zou ik zeggen en vraag aan haar wat ze fijn zou vinden. Niet echt tips dus…
Dankjewel! Maakt niets uit dat je geen tips hebt maar toch lief dat je even reageert. Waardeer ik enorm dat je een beetje meedenkt! Zal zeker het gesprek aangaan en open/eerlijk bespreken waarin ik haar tegemoet kan komen..
Hi @Christell0304! Welkom hier! En voorzichtig gefeliciteerd♡ ik heb al je testen gezien in de andere groep hihi en ik duim dat ze gaan oplopen! Beide mijn zussen proberen ook zwanger te raken waarvan 1 zelfs van de eerste. Bij mij binnen de 3e maand nu gelukt en bij mijn zussen na 1,5 jaar nog niet. Ik ben eerlijk geweest naar ze. Natuurlijk vinden zij net niet leuk voor hunzelf dat het bij hun nog niet is gelukt. Maar gelukkig gunnen ze het ons wel Hopelijk is dit bij jou zus ook zo!
Ik heb vandaag mijn laatste test gedaan en ben er dik tevreden mee Voel me ook echt zwanger! Geen misselijkheid maar m'n borsten ... pfoe!
@PieceByPiece komt vast goed met jouw maanzaadje. We waren allang uitgestorven in NL als we niet tegen verkoudheden konden @LynnK snap dat de spanning flink opbouwt richting de echo! Ik duim voor je dat jullie een gat in de lucht kunnen springen vrijdag! @Christell0304 welkom en gefeliciteerd!! Heb zelf niet IVF gedaan maar moest ook want langer wachten op die positieve test en er waren in de tussentijd meerdere aankondigingen. Vond het zelf fijn als het verteld werd in een kleine groep (klein groepje vrienden of familie). Dan kon ik de eerste interne reactie even verwerken voordat ik het "Van harte gefeliciteerd!" moest geven. Ook is het dan minder opvallend als je dan toch ff weg moet voor een traantje. Voor een nieuw neefje was ik van te voren even ingefluisterd door mijn moeder, ook nog een optie. Vond het altijd wel fijn om dan ook echt blij te kunnen reageren voor de nieuwe ouders
Hihi hallo Peeaa! Leuk je hier te zien Wat fijn dat ze zo goed reageerde op je aankondiging! Ik hoop t hier ook, maar wat me zenuwachtig maakt is dat het bij mijn andere zus vorig jaar dus niet zo lekker liep... Dankjewel dat je je eigen ervaring wilt delen! Denk dat het inderdaad goed is om het in een prive sfeer aan haar te brengen.. lijkt me ook zeker niet fijn voor haar nee met veel mensen Wat lief dat jouw moeder zo een rekening met je hield om het alvast te zeggen. Lijkt me heel moeilijk in zo een dergelijke situatie....
Welkom! En proficiat Naar tips toe uit eigen ervaring: -Haar gevoel zeker proberen erkennen, dat je kan begrijpen dat dit voor haar heel dubbel voelt, ze misschien niet onmiddelijk "blij" kan zijn, dit verdriet/boosheid opwekt... De ruimte laten voor haar gevoel, lijkt me al heel waardevol. Dat je haar begrijpt en het haar zeker niet kwalijk neemt dat ze zich zo voelt -Open communicatie. Zo eerlijk mogelijk benoemen dat jij het ook lastig vindt om dit haar te vertellen, je haar niet wil kwetsen, dat je uiteraard wel blij bent voor jullie zelf, je misschien niet weet hoe je het beste dit aanbracht, dat je wil luisteren naar wat zij nodig heeft...
Gynaecologe belde net, m'n afspraak van morgen verlaat van 13u20 naar 14u30 grrrrrr Nog een uur langer wachten haha
Zojuist de verloskundige gebeld omdat mijn test vandaag met de "normale" test ook goed was! 8 juli mag ik voor de eerste echo komen!! Week daarop intake gesprek! Het voelt nu zo echt. We hebben een shirtje binnen voor onze zoon met de tekst "Vindt je mij niet stoer? Ik wordt grote broer!" Om het volgende week aan onze ouders te vertellen!
Ik worstel soms wel eens met wat wel/niet te eten... Is dit herkenbaar of ben ik te voorzichtig? Ik twijfelde nu bijvoorbeeld weer over een voorverpakte wrap met kip vanuit de supermarkt. Op zich geen ingrediënten die niet mogen (eigeel stond wel vermeld maar in de dressing, dus is zoals mayo van de supermarkt die ook mag neem ik aan?). Echter als ik google kom ik toch hier en daar bij: vermijd voorverpakte salades/broodjes/wraps vanuit de kans op listeria...