Ik heb het zelf niet zo met verse producten, tenzij het rauw of wat dan ook is. Wat listeria betreft vond ik in mijn vorige zwangerschap de "zwangerhap" app heel fijn! Hier kwamen regelmatig waarschuwingen in voorbij als er inderdaad listeria bij een voedselproduct uit de supermarkt ontdekt is. Ik denk dat ik hem zelf ook weer ga installeren! Je kan er echt super veel voedingsproducten in opzoeken
Net terug van de echo Goede echo, vruchtzak in de baarmoeder, dooierring te zien, mooie grootte (1,47 cm) maar nog geen hartactiviteit helaas! Wisten we natuurlijk dat die kans erin zat en ook gynaeco gaf aan dat ze het op deze termijn (5+5w) eerder niet dan wel verwachte. Dus op zich goed nieuws, al had het fijner geweest dat er een hartje klopte! Vorige keer hadden we op 5+6 een hartslag, maar dit zou eerder geluk zijn geweest gaf ze nog aan. Voor haar was dit een prima echo naar wat ze verwacht had. Maar 't blijft natuurlijk erg pril! Vroeg nog eens naar cijfers gezien de schrik er nog zo hard inzit. 1/3 gaat deze termijn nog mis...
@LynnK Fijne eerste bevestiging heb je nu in ieder gehad! Wanneer heb je een volgende echo? Hopelijk zie je dan een kloppend hartje!
Fijn dat je snel weer mag! En misschien kun je beter het percentage omdraaien, meestal gaat het wel goed, maar ja liever weet je het zeker natuurlijk
♡ Uitgerekend februari 2025 ♡ 1 februari 2 februari 3 februari 4 februari 5 februari 6 februari 7 februari PieceByPiece - 32 jaar - 1e kindje 8 februari 9 februari Lynn - 29 jaar - 1e kindje 10 februari 11 februari 12 februari 13 februari 14 februari Peeaa- 32 jaar - 2e kindje 15 februari 16 februari 17 februari L0ts - 36 jaar - 1e kindje 18 februari 19 februari 20 februari 21 februari 22 februari 23 februari 24 februari Christell0304 - 30 jaar- 2e kindje 25 februari 26 februari 27 februari 28 februari ----------------------------------------- Afspraken: PieceByPiece - 26 juni eerste echo Lynn - 14 juni eerste echo L0ts - 1 juli eerste echo Peeaa- 2 juli eerste echo ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (?) HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Ik mag blijkbaar met 7 weken vroege echo in het ziekenhuis omdat we officieel nog in het fertiliteitstraject zitten. Had 1e telefoongesprek met de verloskundige vandaag en die gaf aan dat we eerst nog even het ziekenhuis moesten bellen Hoe/wanneer gaan jullie het doen met vertellen van ouders en beste vrienden? Hebben jullie het uberhaupt al gedeeld?
Oh wat fijn! Tenminste, ik ga er even vanuit dat je dat fijn vindt Twee vriendinnen die heel dicht bij me staan weten het, ik twijfel nog wanneer ik het m’n ouders wil gaan vertellen. Na de 1e echo of de 2e met 10+5… heb jij al een idee? En wat zijn ervaringen van anderen die al een kindje hebben?
Ja, het is beschermingsmechanisme denk ik. Zoiets als: het is al 3 keer misgegaan, waarom zou het nu wel goed lopen...
Oh fijn!! Dat is dan ook al aftellen voor jou. Die eerste weken zijn toch echt slopend hé Bij ons zijn, door omstandigheden, best wat mensen al op de hoogte (ouders, broers en wel wat vrienden). Ik was namelijk vorige week opgenomen in het ziekenhuis & het was best moeilijk om niet het hele verhaal te delen, gezien de zwangerschap een enorme beperking naar medicatie toe had! En mijn collega's/leidinggevende zijn ook reeds op de hoogte, doordat ik onmiddelijk dien te stoppen met werken zodra je zwanger bent. We hadden wel liever wat langer gewacht voor de meeste in te lichten, maar 't is nu zo!
Vind het erg fijn van die echo inderdaad, nog iets meer dan 2 weken! Vandaag de geruststelling van de CB die 2-3 aangeeft, dus dat is ook fijn. Hopelijk snel ook een knaller op de action test. Heftige start zo @LynnK. Dan is het ook wel fijn als je je dichtbij-mensen op de hoogte hebt. Maar werk lijkt me dan wel iets lastiger. Maar als het dan gevaarlijk werk is, is het niet anders! Die site met kansberekening geeft nu voor mij aan dat zondag de kans niet mis gaat iets meer dan 75% is. Ik denk dat we iig mijn ouders inlichten zondag, ik zou het wel erg fijn vinden dat mijn moeder het weet, ook als het misschien toch niet goed gaat. Vanwege allerlei vakanties en drukke weekenden is de volgende kans om ze het in persoon te vertellen pas week 13, dat vind ik toch wel erg ver weg nog! Anders had ik ook even de eerste echo afgewacht, al was het maar om de echo foto mee te kunnen nemen. Maar het voelt een beetje beschamend pril of zo om het te delen
Wat fijn dat je vrij snel al op echo mag! Mijn beste vriendinnetjes kregen het meteen al te horen, ze wisten dat ik er mee bezig ben en ik ben echt een "deler". Ook als het misgaat weet ik dat ik op hun kan bouwen! Onze ouders en mijn zussen krijgen het komende week te horen. De rest van het publiek mag wachten tot de termijnecho geweest is. Alhuwel dat bij mijn zoontje niet lukte hihi... Ik werk in de zorg dus collega's zijn zooo oplettend, ik moest het toen ook wel vertellen want liegen kan ik absoluut niet. Ze hebben t wel netjes geheim gehouden toen tot de clienten het mochten weten in mijn 2e trimester
Wat jammer voor je dat je "aankondiging" in zo een situatie is verlopen. Maar ergens lijkt het me wel fijn ook voor je dat t hele verhaal nu van je hart is? Athans dat hoop ik voor jou! Mag ik vragen waarom je direct moet stoppen met werken? Ligt dat aan het soort werk dat je doet? Ik heb denk ik een stukje van je verhaal gemist tussen alle berichten en kan het zo niet terugvinden. Nee is ook een antwoord hoor, als je je daar niet over wil uitspreken
Mag je zeker vragen hoor Inderdaad door het soort werk. Ik werk als begeleidster in een leefgroep voor personen met een beperking en bijkomende gedragsproblematieken. Omwille van het risico op agressie, is de procedure binnen onze organisatie dat we bij een bewezen zwangerschap onmiddelijk dienen te stoppen...
Ah ja dat kan ik zeer goed begrijpen! Hier in Nederland weet ik het niet exact maar een vriendin van mij werkte tijdens haar zwangerschap wel op een woongroep met verstandelijk beperkte mensen. Maar dit was niet extreem niveau dus misschien ook minder agressie risico! Wel mooi werk dat je doet! Werk zelf in de thuiszorg en moet soms voor verpleegtechnische handelingen naar een woongroep dus zie dan een beetje waar jullie dagelijks mee te maken hebben
Ja, ik vind het een fantastische job! Afwisselend, soms pittig en uitdagend. En heel fijne collega's/team. Ze supporteren ook zo allemaal voor de zwangerschap haha. Ben natuurlijk al 3x moeten stoppen met werken om dan terug te beginnen nadat het misging. Ze hopen me nu een jaar niet te zien
Ik denk dat het voor iedereen anders is wanneer het goed voelt om het nieuws te delen. Als dat voor jou al snel is dan is dat toch helemaal oké? Geen reden om je te schamen naar mijn idee hoor!