20 weken *feestsmiley* Kreeg gisteren wel weer een "dan ben je dik" op mn antwoord dat ik morgen 20 weken ben en daarna een hoop verontschuldigingen en dat het positief bedoeld was Ze dacht gewoon dat ik al verder was wat ik snap adhv mn buik. En man kreeg bij de slager de vraag of de baby er was, dat hij doordeweeks boodschappen deed nou laten we daar nog maar minimaal 17 weken mee wachten hoor
Hier ook een goede 20 weken echo gehad! Fijn dat iedereen dat hier ook heeft gehad! Enige bij mij is dat er mogelijk een groeiachterstand is. Maandag weer een afspraak bij de verloskundige en dan ga ik dit navragen want ook hier werd wat makkelijk over gedaan. Er werd tussen neus en lippen door gezegd dat er mogelijk wat mis was met de placenta en ik zou het nog horen. Ook vroeg ik me af; ik moet elke 5 minuten plassen. Zodra ik van de wc af ben heb ik direct weer aandrang en na 5/10 minuten sta ik op klappen. Uiteraard net bij de huisarts geweest voor een blaasontsteking te controleren, geen ontsteking gevonden maar wel bloed. Dus ik moest met de benen wijd en er werd een staafje afgenomen die naar het ziekenhuis gaat om te kijken voor een schimmelinfectie. Maar eigenlijk had de huisarts niet het idee dat dat het was.. Heeft iemand hier ook zoveel last van? Constant moeten plassen, letterlijk? Ik ben zondag 22 weken. Het voelt alsof iemand constant in mn navel zit te porren, maar dan van binnen. Alleen, m’n baarmoeder komt nog niet (voor)bij mn navel, hij zit er nog onder (hebben ze niet gecontroleerd). ben ik overdreven als ik nu de verloskundige ook nog bel, aangezien ik maandag toch een afspraak heb? Niemand maakt zich grote zorgen omdat ik de baby wel goed en regelmatig voel, ookal is het minder dan eerst. Maar ook dat was voor nu nog geen probleem. Sorry voor m’n lange verhaal, moest het even kwijt, ik wil me zo graag even goed en onbezorgd voelen
Ik heb ook grote kans op een groeiachterstand. 2 kleine baby's gehad, net onder de 3kg. Wat ik persoonlijk wel mee vind vallen maarja, regeltjes zijn aangescherpt en waarschijnlijk genetisch bepaald. Ga sowieso groeiecho's krijgen met 31 en 35 weken. Je moet je er nu echt niet druk om maken hoor! Ook jij gaat straks gewoon een paar groeiecho's krijgen, grote kans dat er niks aan de hand is!
mijn andere dochter was ook maar 49cm en onder de 3 kilo dus misschien is het gewoon normaal inderdaad? Is het zeker dat je dan extra echo’s krijgt? Dankjewel voor je geruststelling trouwens, helpt echt meer dan je denkt! Met alle extra klachten en vooral het vele plassen zakt de moed me echt in de schoenen..
Nee, je bent niet overdreven. Ik snap je volledig. Ook hier best wel wat onrust en angst door het hele verhaal gisteren. Ik heb net opnieuw naar het ziekenhuis gebeld om te informeren of ik dan zeker vandaag op de bellijst stond. Was niet het geval ... Dus fijn dat ik zelf heb teruggebeld! Ik zou nu even aan jezelf (en de baby) denken als je al vragen hebt en het weekend niet meer wil afwachten
inderdaad fijn dat je zelf hebt gebeld! Dus je wordt nu wel vandaag terug gebeld? Misschien dat ik straks dan toch nog wel even bel, ik twijfel want ik voel dr super goed en dat is het eerste waar ze naar vragen.
Bij mij werd het al gezegd tijdens de eerste afspraak dat ik extra echo's krijg. Ikzelf was bij de geboorte maar 2500 gram en mocht toendertijd gewoon gelijk mee maar huis..
Persoonlijk ben ik hier niet van haha. Veel te nuchter voor. Bij mijn eerste was er niks te doen vanwege Corona maar had daar 0 moeite mee.. goed luisteren naar de verloskundige en geen verwachtingen hebben werkte voor mij prima maar vooral doen wat bij jou past! Wat een zorgen voor jou! Hopelijk wordt je vandaag meer gerustgesteld. Google is echt 'weet ik uit ervaring' niet je vriend als het gaat om medische zaken opzoeken haha. Ik denk toch dat het per persoon verschillend is! Jouw zorgen zijn zeker niet overdreven.. of ze nu terrecht zijn of niet dit is hoe je je voelt. Als je twijfelt en vragen hebt gewoon de verloskundige of een arts bellen hoor. Daar zijn ze voor!
Ik heb in mijn vorige zwangerschap een cursus gedaan. Ik vond het vooral leuk om een groepje meiden te vinden die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend, we spreken tot de dag van vandaag nog steeds om de zoveel maanden af met elkaar en de kindjes! De cursus was een luchtige, vooral informatie en oefeningen voor je bekken. Ik vond het fijn wat meer in detail te leren waar ik mij op kon voorbereiden, hierdoor was ik ook heel bewust er van dat mezelf kalm houden het belangrijkste was omdat adrenaline je bevalling kan vertragen/afremmen. Dat gezegd te hebben, heb ik haar puf-technieken nooit gebruikt maar ben ik wel lekker in mezelf gedoken tijdens de bevalling en gefocust op rustig ademhalen. Volgens mij is dat vergelijkbaar met hypnobirthing: het voornaamste daarin is ook dat je tot jezelf keert en rust bewaard, bewust zijn van wat er in je lijf gebeurt en daarin meegaan
Ik zou denken dat je misschien niet goed uit-plast, wat blaas retentie veroorzaakt. Probeer eens tijdens het plassen aan het einde je bekken even goed naar voren en naar achteren te kantelen, dus ruimte maken. Misschien ligt de baby in 't holletje achter je blaas waardoor je die niet goed kan legen. Dan kan 't echt helpen even andere posities aan 'te nemen tijdens het plassen om dat laatste beetje er ook uit te werken! Hoop dat het helpt
thanks voor je reactie! Plassen voelt sinds het begin al ‘raar’ en niet opluchtend, alsof m’n blaas niet helemaal leeg is inderdaad. Daardoor ben ik vrij snel al begonnen met bekken kantelen, af en toe eens de voeten op m’n dochter haar krukje zodat ik beter uit kan plassen. Maar! Het is voorbij! De aandrang heeft 1,5e dag geduurd, aan t einde van de avond gigantische menstruatie achtige pijn (is dat bandenpijn?) gehad. En toen werd ik sochtends wakker met een bijna 2 keer zo grote buik, en een navel die wat verder naar voren was gekomen. Groeispurt misschien? Ik ga het morgen eens navragen bij de verloskundige.
Hebben jullie de kinkhoestprik al gehad/aangevraagd? Ik was het vergeten dus net maar snel gedaan voor ik het weer vergeet
Ja dacht zeg het maar even. Ben vast niet de enige zwangerdemente Griepprik doe ik ook niet, nooit gehad. Kinkhoest alleen bij nr5, was daarvoor nog niet.
Yes die staat gepland voor volgende week inclusief griepprik! Dacht die laatste kan er ook nog wel bij ookal ben ik zelf net herstellende van een heftige griep haha.
Dames, Ik ga dit forum verlaten! Ik krijg steeds geen melding van als jullie iets hebben gepost. Ik moet steeds naar de webpagina gaan, tussen forums zoeken en vervolgens kijken welk berichtje de laatste was. Dus houd het allemaal maat lastig bij. Heel veel succes met jullie zwangerschappen en toekomstige kindjes ♥️♡
Ik voel regelmatig een strak/gespannen gevoel over m'n buik. Niet pijnlijk, hooguit wat vervelend. Niet echt samentrekkingen per sé dat ik voel. Is dit groei of eerder harde buiken?