♡ Uitgerekend februari 2025 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Peeaa, 6 jun 2024.

1. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.155
    1.038
    113
    Kunnen ze dat nog niet zeggen dan of je de uren krijgt?
    Bij mij hebben ze al aangegeven de uren te kunnen leveren

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Nee of de volledige 49u lukt is afhankelijk van hoe druk het is maar zag er wel goed uit. Maar ja, als van januari veel overtijd gaan en ik ga eerder kan je zo een ander scenario hebben dan wat nu is "gepland".

Maak me er ook niet druk om hoor, 15 jaar geleden zeiden ze dat ook al :p en zelfs bij de 3 zomerkindjes heb ik wel alle uren gehad. Net als geen wisseling van kraamverzorgster. Ik verwacht dus dat het wel meevalt :oops:
    En man is paar weken thuis, oudste kinderen kunnen veel en mn moeder woont op 2min lopen dus hulp zat als het nodig is. Het is wel prettig hoor, als alle uren kunnen maar anders komt het ook wel goed

3. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.155
    1.038
    113
    Merk dat het toch echt wel wat zwaarder gaat worden.
    De buik die flink in de weg gaat zitten, een dwarse peuter jaja, en een oudste met beperking.
    Alles bij elkaar best pittig op het moment!
    Ben erg benieuwd naar de groeiecho volgende week.
    Regelmatig feest in de buik met de ellebogen en knieën in de weer haha.
    Afgelopen 2 nachten ook veel beweging snachts waar ik wakker van word, hopelijk neemt ze dat niet over na de geboorte:oops:

Roxy1994 vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Merk wel dat ik in mn hoofd meer bezig ben met de bevalling. Wat wil ik, wat moet ik nog regelen, geboorteplan...

Vooral puntje stuitbevalling houd me bezig. Kijkend naar de meiden denk ik dat doe ik wel "even". Maar als ik naar de jongens kijk denk ik dat kan ik niet. Oudste werd ks, lag iets scheef met zn hoofd. Nr4 was sterrenkijker en hebben ze op laatste moment, eigenlijk na beslissing ks, toch nog om z'n as laten draaien.

Nou weet ik wel dat baby nog tijd heeft om te draaien (en voelt absoluut niet alsof hij al positie genomen heeft!) en ze ook nog een draaipoging kunnen doen. Maar toch...
    Ik heb liever geplande keizersnee dan met spoed en risico op narcose waardoor ik niks mee krijg...

Roxy1994 vindt dit leuk.
  5. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.155
    1.038
    113
    Kan je dat niet aangeven?
    Bij de 2e gesprek gehad omdat de bevalling met de eerste beetje chaos was, mocht toen kiezen voor geplande keizersnede. Niet gedaan maar mocht wel.

Hier is een stuitbevalling absoluut geen optie, stuit = keizersnede.
    Mijn broer heeft na de bevalling, die dus in stuit lag, een hersenbloeding gekregen..
    Neem geen enkel risico wat dat betreft.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Oh ja vast wel hoor. Bevallingsgesprek komt nog. Mogelijk met vk én gyn in 1 omdat ik wil dat de vk de bevalling doet zolang er geen extra reden tot medisch bij komt waardoor het niet mag.
    Puntje ctg heeft ze me al wel in kunnen helpen dus daarover al meer rust.

Bij de 2e kreeg ik niet echt een keuze van de gyn. Die zag geen reden waarom het weer niet zou lukken. En die bevalling ging goed dus daarna was het voor mij ook van de baan (uiteraard waren er toen ook geen indicaties voor wel een ks).
    Na nr3 dacht ik wel "stuitbevalling kan ik ook" maar na nr4 (de sterrenkijker) twijfel ik daar aan.

Net wel aan man gevraagd hoe hij over een geplande ks denkt. Maar hij is optimistisch, baby gaat gewoon nog goed liggen :p en die kans is er inderdaad ook gewoon.

En waar ik bij nr4 overtuigd was (weer) overtijd te gaan heb ik nu veel meer het gevoel dat deze eerder komt. Dat is ook niet echt helpend:rolleyes:
    Heb nu 41.2, 41.0, 40.4, 38.2 en 39.2, daarnaar kijkend is alles mogelijk

7. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.666
    1.603
    113
    Vrouw
    Hier controle en echo weer gehad. Doorbloeding van de placenta en mijn bloeddruk waren perfect!! En de groei van de baby ging op zijn eigen lijntje verder. Hij is kleiner dan gemiddeld maar is wel van p15 naar p20 gegaan! Dus helemaal top! Ook nog wat dingen besproken over de bevalling. Met name wat is de kans dat ik als ik ingeleid moet worden, normaal kan bevallen aangezien ik een eerdere keizersnede heb gehad. dus dat is ook weer een stukje stress weggenomen. Kleine woog nu 1350 gram en naar eigen berekening ongeveer 38 cm nu! Op precies 30 weken. Nu nog wachten op de heerlijke prik in mn bil omdat ik rhesus d negatief ben en dan zijn we weer klaar met de afspraken voor vandaag hahaha

toch3 vindt dit leuk.
  8. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.666
    1.603
    113
    Vrouw
    Wat spannend zeg! Een stuitbevalling geeft dat meer “problemen”? Ik heb daar helemaal geen ervaringen mee of verhalen gehoord van anderen dus vergeef me mijn domme vraag hahaha. Maar ik snap je punt. Ik weet wel dat ik ook een spoedkeizersnede moest maar ik was wel gewoon bij en had een ruggenprik gehad. Is dat geen optie?

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Ruggenprik of narcose is afhankelijk van de spoed. Narcose is sneller. Bij nr1 kreeg ik inderdaad ook een ruggenprik maar was er nog niet echt nood, kwam niet op een minuut aan ;)

Wat ik zo lees op internet is dat 50% alsnog in keizersnede eindigt. Kan zo snel niet vinden wat het beleid is na eerdere keizersnede

Roxy1994 vindt dit leuk.
  10. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Wij hadden dinsdag onze controle ook gehad. Ze is geschat op 2160 gram en 44 cm nu op 32+2. P78 dus ze blijft wel mooi rond haar eigen lijntje groeien. Ik maakte me wel wat zorgen rond de metingen van het hoofd omdat deze me extreem groot leken. BPD was 37+4 gemeten met een percentiel van +99,99%. Gyn maakte er echt helemaal niks uit en zei direct dat het waarschijnlijk een overschatting was gezien het feit dat ze niet ideaal zou liggen om te meten. Ik geloof wel wat ze zegt want ze ging hier verder totaal niet op door, maar blijft toch beetje knagen vanbinnen... Jullie ervaringen mee? Ik weet dat die metingen maar schattingen zijn en het vaak al veel kan schelen op een paar mm/cm meer of minder, maar toch... o_O

11. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.666
    1.603
    113
    Vrouw
    Oh wowww wat een verschil dan tussen jouw en mijn kindje he haha jouwe al 2,1 kilo met 32 en mijne met 30 1,3 kilo hahah. Ik snap je zorgen.. maar als ze zeggen dat het lastig te meten was is een foutje al snel gemaakt met meten.

LynnK vindt dit leuk.
  12. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Ja haar gewicht zit op zich nog "oke", gewoon aan de grotere kant maar liep volgens de metingen "maar" een weekje voor. Het was vooral haar hoofdmetingen die 5 weken voorliepen, waar ik me wat zorgen over maakte o_O

Roxy1994 vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Weet geen percentiel van hoofden maar wel dat grootte niet perse zegt dat het moeilijker is. Mijn inziens en ervaring maakt vooral de ligging het verschil. Net als bij een vormenstoof, vormpje moet goed door het gat, iets scheef gaat vaak niet ;)

Maar als baby inderdaad er net even niet lekker voor lag heb je zo al een verkeerd beeld. Gaan ze nog een keer meten?

Roxy1994 vindt dit leuk.
  14. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Over de bevalling had ik zelfs nog niet nagedacht :roflmao: Eerder van oei, alles is toch oke met ons meisje dat haar hoofd zoveel groter lijkt in verhouding met de rest (toch geen medisch probleem, problematiek, beperking,...). Maar de gyn maakte er niks uit en er gebeurt geen extra controle of zo, dus vermoed dat het echt wel oké is & ik mezelf gewoon gek maak voor niets. Had even gaan terugkijken naar de vorige metingen (4 w geleden) en toen was het 1,39 cm kleiner tgo nu. Een paar mm meer of minder gemeten maakt dan gelijk heel wat in de telling...

Roxy1994 vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Als de gyn een verdenking had had hij/zij echt wel verder gekeken/extra afspraak/extra persoon erbij :)

Hebben jullie zelf misschien ook een relatief groot hoofd? Ik weet dat ik (en mijn familie) en man een relatief klein hoofdomtrek hebben dus dat de kinderen dat ook hebben past in de lijn der verwachting

16. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Goh, nog nooit gehoord van iemand of over nagedacht... Ik denk dat we een "normale" hoofdomtrek hebben, maar dit nog nooit gemeten hahaha

17. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.155
    1.038
    113
    Bij jullie de nesteldrang al begonnen? Hier in volle gang:oops:
    Moet en zal heel het huis een goede schoonmaakbeurt geven:roflmao:

Roxy1994 vindt dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Bij ons in de kerk moet je een hoed ofzo op, vandaar dat ik het weet. Is elke keer een zoektocht om een passende te vinden. Veel is te groot

Roxy1994 en LynnK vinden dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Gisteren uit sagrijnigheid veel gedaan. Waardoor ik gisteravond bijna niet kon lopen dus dat was niet handig :oops: Maar het nieuwe bed kwam dus toen oude bed weg was slaapkamer goed schoongemaakt. En omdat het nieuwe bed opbergruimte heeft daarna kast gedeeltelijk heringedeeld zodat er spullen van de baby bij kunnen.
    Ook in de badkamer flink bezig geweest.

Gelukkig komt mn zusje in januari nog helpen met schoonmaken

Roxy1994 vindt dit leuk.
  20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Vanmorgen nog even foto's gemaakt. Jurk wordt steeds korter :roflmao:
    Opzich wel blij met hoe ik groei, t is echt mn buik. Inmiddels op +5kg dus ook netjes. Al vind ik dat alsnog wel een moeilijk puntje, aankomen in gewicht. Dus hoop maar dat het niet nu ineens heel hard gaat:oops:

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina