Jaa precies! Ook echt al dagen hoofdpijn maar bloeddruk is heeeel netjes. Heel vervelend al die kwaaltjes hahsh
Wat ik vorige zwangerschap had was telkens 3 dagen hoofdpijn en dan groeide mn buik weer. Alsof mn lichaam echt aangaf dat het te veel was om en en en te doen dus hop, hoofdpijn zodat ik rust moest pakken. En met dat ik dit type bedenk ik me dat ik deze zwangerschap amper hoofdpijn heb gehad nog 1x wel echt fikse migraine
Oh dat is wel toevallig dan ja!! wat fijn dat je er nu geen last van hebt! Ik zal er eens op gaan letten!! Maar ik moet ook sws meer drinken dat is echt drama
Ik nu al een uur flinke buikpijn. Links in m’n lies heel erg. Ze beweegt ook voel ik. Af en toe ben ik bang dat ze al gaat komen, maar dat zou veel te vroeg zijn. Heb alleen al zulke krampen af en toe. Voor m’n gevoel veel vroeger en vaker dan toen bij m’n zoon.
Ja hier ook al af en aan hele dagen menstruatiepijn en vaker last van extreme bandenpijn dat k echt amper kan ademen van de pijn soms. geen idee wat het is.. hoever ben je nu?
Nou net de huisarts gebeld voor de uitslag en blijk toch een blaasontsteking te hebben.. . Dus nu op naar de apotheek
33+4… uiteindelijk vanochtend toch vk gebeld. Moest even gaan liggen met een kruik en paracetamol. Uiteindelijk zakte het gelukkig wel. Al weken wel last, maar vandaag was wel heel heftig. Werd er een beetje bang van. Dacht echt even dat ze misschien al zou komen.
Nou vandaag weer de echo gehad. Kleine groeit op zn eigen lijntje maar is dus wel klein. 43 cm denk k ongeveer en 1828 gram werd hij geschat nu met 32+6 wat neerkomt op p14,5. Wel was mn bloeddruk iets verhoogd dus volgende week weer controle en over 2 en over 4 weken weer een echo
Hoii allemaal! Ik lees hier zo nu en dan een beetje mee, omdat ik al een tijdje weet dat ik sowieso ook in februari zal bevallen. Maar ik heb lang niet alles meegekregen hoor. Ik herken wel veel van wat jullie schrijven mbt tot waar ik zelf zit in de zwangerschap. Sommige namen in dit topic herken ik nog vanuit de graag zwanger willen worden topics. En het lijkt me leuk om hier ook gezellig een beetje mee te praten. Die ronde miste ik net, maar daarna was het dus raak! WARNING: ik kan nogal lang van stof zijn ik uit me graag schrijvend Ik zal ook ‘even’ wat over mezelf vertellen. ik ben de moeder van 2 pre-pubers (9-10) uit een eerdere relatie. En heb het geluk toch nog gehoor te mogen geven aan het volle gezin dat ik ooit wilde met een een nieuwe partner waarvoor dit zijn eerste kinderen worden. En wij verwachten namelijk een tweeling! We zijn oorspronkelijk op 4 maart uitgerekend. maar sinds deze week is het wel definitief duidelijk dat ik ergens halverwege februari de tweeling mag gaan verwelkomen. Waarvan wel spannend blijft of we dat halen, maar geen indicatie nu om te denken van niet gelukkig. de tweeling zijn een jongen en een meisje. Gisteren de 32 weken aangetikt! De eerste, het jongetje, ligt in stuit en bleek gisteren inmiddels ook ingedaald. Het meisje ligt daar dwars boven. Niet helemaal ideaal maar we gaan er het beste van maken. Gisteren ben ik met de opdracht naar huis gestuurd na te denken over een keizersnede versus een natuurlijke bevalling. Wat de gyn wel met me aandurft, vanwege voldoende ruimte in m’n bekken en al twee eerdere, goed verlopen, voldragen, natuurlijke bevallingen. Al maanden maak ik me zorgen over een potentiële keizersnede die ik het liefst echt niet wilde. Maar ineens lijkt dat gevoel om te slaan. En ben ik er niet zo zeker meer van of ik een natuurlijke bevalling, op deze manier, nog aandurf. Wat een rollercoaster. Goed, genoeg om even goed over nadenken dus. Verder maken de twee het super goed hoor, ze groeien heel gemiddeld op de middelste lijn van de curve. Ik vergeet steeds te vragen op hoeveel P ze zitten, haha. Maar zo lang ze dat lijntje aanhouden vind ik het wel prima. En kunnen we min of meer aannemen dat ze gezond zijn, wat het belangrijkste is. Ze zijn gemiddeld nu zo’n 1800/1900gr het jongetje iets lichter dan het meisje, maar gaan nagenoeg gelijk op. Zelf maak ik het ook goed, ben nog fit en gezond al word die buik nu wel echt heel groot. Geen wonder, heb al bijna 4kg aan baby er in zitten, met eigen placenta’s en vruchtzakken er inzitten natuurlijk. Moet wel zeggen, zo onbevangen en een beetje naïef ik 10 jaar geleden in de eerste twee zwangerschappen stond. Zo spannend vind ik het nu. Nadat we een jaar geleden de keuze hebben moeten maken om afscheid te nemen van ons ‘echte eerste kindje’ samen met 14 weken. Is die onbevangenheid wel weg. Ook al hebben we dat goed een plekje kunnen hoor. En dan dat het er twee zijn, brengt toch meer zorgen met zich mee. Maar al met al blijken die zorgen nergens voor nodig en gaat het allemaal boven verwachting goed. maar kan inmiddels ook echt niet meer wachten ze te ontmoeten, zo nieuwsgierig naar de mensjes die steeds feestjes bouwen in mijn buik. namen zo goed als rond alleen de schrijfwijze zijn we nog niet 100% over uit. Dussehhh, lang van stof dus!
Jeetje wat raar dat ze je meteen op nare wijze aanspreekt ipv vraagt hoe het met je gaat dat je zo stil bent.... Snap dat je hier aardig van slag van raakt! Heb je het inmiddels nog met haar kunnen bespreken of laat je het liever even gaan?
Net terug van de verloskundige en waar mijn zwangerschap tot nu toe onbezorgd en een verademing was, maak ik me nu toch wel zorgen. De verloskundige twijfelde namelijk over de groei van ons kindje, terwijl er vooralsnog niets aan de hand was wil ze nu toch last minute een groei echo inplannen (ben zaterdag 34 weken) Als ik er over nadenk zo vond ik wel al lang dat ik dit kindje heel anders vindt bewegen in mijn buik als m'n eerste. Hij schopte altijd echt hard, terwijl ik deze meid vooral voel schuiven en draaien. Kindje ligt wel ingedaald met hoofdje naar beneden, daar ben ik blij om! Maar dat er opeens over de groei getwijfeld wordt schopt mij even van m'n roze wolk hoor..... Ik hoop maar dat het mee valt maandag als ik een echo krijg, want van mezelf inlezen op internet over te kleine kindjes stelt me alles behalve gerust Iemand hier ervaring met een (mogelijk) te klein kindje? Mijn zoontje was schijnbaar p38 dus niet super klein maar ook niet groot.
Oh jeej, kan me voorstellen dat je daarvan schrikt… geen ervaring met kleine kindjes. Niet teveel lezen! Ga je je alleen maar zorgen maken terwijl dat misschien niet nodig is. Fijn dat het maandag al kan. Nu hopen dat het meevalt en je maandag gerustgesteld wordt.
Snsp dat dat schrikken is! Hier groeit ons kindje nu op p14,5. En in t AMC zeiden ze dat het voor nu lijkt gewoon een kleintje te zijn. Dochtertje is geboren met 31+5 op de p0,3. Zij had wel een groeiachterstand van 3 weken en dit kwam door een slecht werkende placenta. maar ze is nu langer dan gemiddeld en heeeel eigenwijs hahah. Dus het hoeft niks te betekenen!
Hier weer dagen ellende. Al 2 dagen naar amc geweest. Niet lekker. Hoge bloeddruk. Blaasontsteking. gister aan de ctg xag ze wel wat “contracties” zoals ze het noemde. Geen verstand van toco waardes maar hij ging soms naar de 45. dus daarna een inwendige echo en de baarmoederhals was 3 cm dus het deed gelukkig niks op de baarmoederhals. Maar dus toch harde buiken/ wee achtige dingen ondanks dat de onderkant van mn buik zacht blijft.. en best veel ook gister ook gesprek gehad over de bevalling en dat dit kindje met 40 weken ongeveer de 3 kilo aantikt. Als hij onder de p10 komt kan worden besloten om bij 37/38 weken al te gaan halen. Dus het komt wel dichtbij nu! En gister een oefenbal geleend. Wat voor oefeningen kun je daar met dit termijn, nu 33 weken, al mee doen wat nog geen bevalling kan opwekken maar wel alvast het bekken oid traint? Iemand hier ervaring mee?
Jeetje, dat is niet fijn zo! Geruststelling, mijn zoontjes wogen beide nog geen 3 kilo toen ze geboren werden en was nooit geen probleem. Vind het een beetje raar dat dat nu tegenwoordig als heel klein gezien word maarja. Contracties kunnen harde buiken zijn, bij de 2e had ik dat ook, waren ook echt pijnlijk als weeën. Had toen ook een fikse blaasontsteking, 2 keer kuur gehad toen. Dus kan goed met elkaar te maken hebben! Hoge bloeddruk is wel een dingetje om goed in de gaten te houden. Oefenbal heb ik alleen gebruikt tijdens de bevalling