♡ Uitgerekend februari 2025 ♡

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Peeaa, 6 jun 2024.

1. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Hier even wat stiller geweest. Ik vond de zwangerschap de afgelopen periode mentaal sowieso al erg zwaar, maar tussen kerst en nieuw ook fysiek echt veel klachten erbij gekregen: enorme rugpijn/nek/schouders, bekken, uitstralingspijn naar overal. Sowieso een erg groot deel stress dat zich nu wreekt en daarnaast de laatste fysieke loodjes van de zwangerschap...

Vandaag controle gehad bij de gynaecoloog op 36+2, vandaar even een update. Haar groei buigt een beetje af nu, maar niet zorgwekkend. De arts vermoedde eerder dat de metingen naar het einde toe minder nauwkeurig worden. Hiervoor altijd rond percentiel 78. Vandaag algemeen gemeten op percentiel 48. Op 2850 gr geschat nu en 49 cm. De placenta lijkt nog voldoende te werken (omdat ik daar sowieso meer risico had met de afwijking die aan de placenta was ontdekt tijdens de zwangerschap). Volgende week dinsdag weer even opnieuw controle.

Er werd wel een datum afgesproken ter inleiding. Mij geeft dit persoonlijk wel veel rust dat ik nu exact weet wanneer deze periode over is... Elke dag is er voor mij 1 te veel op dit moment. De gynaecoloog stelde dit zelf voor gezien mijn eigen fysieke/mentale gezondheid, het feit dat haar groei nu wat lijkt af te buigen en ze wilde sowieso geen risico's nemen met de afwijking aan de placenta (waardoor ze me sowieso niet over tijd zou laten gaan zei ze).

Christell0304 vindt dit leuk.
  2. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend Februari 2025♡

8 februari
    PieceByPiece - 32 jaar - 1e kindje

9 februari
    Lynn - 30 jaar - 1e kindje

10 februari
    Peeaa-32 jaar- 2e kindje

13 februari
    Ummk - 32 jaar - 7e kindje

20 februari

21 februari
    lisaaa89 - 34 jaar - 2e kindje
    Toch3 - 34 jaar - 6e kindje
    SM1987 - 37 jaar -2e kindje

22 februari
    Soofjes - 23 jaar - 2e kindje
    Christell0304 - 30 jaar- 2e kindje

27 februari
    XdropjeX - 38 jaar - 3e kindje
    Roxy1994 - 26 jaar - 2e kindje

-----------------------------------------

Afspraken:
    Januari
    13 - toch3 - controle + bevalplan
    14 - Lynn - controle
    15 - Roxy1994 - controle
    15 - PieceByPiece - controle + bevalplan
    21- Christell0304 - controle + bevalplan
    21 - Lynn - controle groei
    23 - XdropjeX - groeiecho + liggingsecho
    23 - XdropjeX - controle
    23 - SM1987 - liggings + groeiecho + bevalplan
    25 - Christell0304 - 2e groeiecho
    27 - toch3 - liggingsecho
    29 - Roxy1994 - echo + controle

Februari
    4 - XdropjeX - controle

♡♡ Liefdevolle herinnering aan L0ts en Isis27 ♡♡ Heel veel geluk voor de toekomst.

jongen (3) | meisje (7) | verrassing (1)

3. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Niet fijn als je je zo voelt..
    Ik weet er alles van, met de 2e ook ingeleid omdat ik mentaal en fysiek er echt helemaal klaar mee was.
    Maar heel fijn dat ze met je meedenken en je niet te lang laten lopen zo

LynnK vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    Yes, controles blijven zoals verwacht bij de vk. Vind ik fijner omdat ik ze ken en het scheelt qua rijden 10min èn een eind waggelen tussen parkeren en wachtkamer :roflmao:
    En moet nu inderdaad de vk bellen als het begonnen is.

Vanmiddag heeft man plankje boven de commode opgehangen IMG-20250114-WA0017.jpeg
    Wil maandag als ik naar de fysio ga even de action in (zitten naast elkaar) om nog een mandje te kopen voor luiertjes zodat die op de commode kan ipv in de lade, ik kom plek tekort. Had ik verwacht maar commode kan niet groter en losse kledingkast ook niet.

Christell0304 en LynnK vinden dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    Ook een mooie bowlingbal ingeslikt :D

En gewoon al 2 weken verder dan bij je oudste! Dat moet goed voelen verwacht ik?

Roxy1994 vindt dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    Fijn dat je een datum weet waarop het sowieso klaar is.

Hier ook uitstralingspijn, vooral vanuit onderrug naar bekken en benen. De pijn vind ik nog tot daar aan toe, maar heb ook regelmatig dat ik gewoon niet kan lopen als ik overeind kom. Alsof er een blokkade zit tussen mn hoofd en benen. Volgens de fysio komt het echt door het compenseren dat mn rug doet. En daardoor ook bijna 0 kans dat het over gaat voor de bevalling. Goede nieuws is dat het na de bevalling waarschijnlijk wel snel over is.

Fijn dat ze baby in ieder geval goed in de gaten houden.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  7. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.666
    1.603
    113
    Vrouw
    Hahahaah jaa echt zo
    En jaa al 2 weken verder en het gaat
    Zo snel nu!! zo blij dat deze uk langer is blijven zitten! al heb ik wel zoiets van 37/38 weken zou perfect zijn hahah 42 weken zou wel weer t andere uiterste zijn hahah. Maar echt gezegend❤️ en het scheelde al dat hij bij 28 weken even zwaar was als ons dochtertje met 31+5. hij is nu op het gewicht waarmee ons dochtertje naar huis mocht ❤️ zij was ongeveer 1800/1900 gram toen ze “37 weken” was en naar huis mocht. Dus ook dat hebben we gehaald. Elke week extra is er weer 1

8. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.666
    1.603
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je wen datum hebt kunnen afspreken. Lijkt me dst dat wat meer rust geeft!

LynnK vindt dit leuk.
  9. PieceByPiece

PieceByPiece Actief lid

12 nov 2023
    358
    341
    63
    Vrouw
    Ah je eigen fysieke en mentale gezondheid zijn zo belangrijk! Uiteindelijk is dat ook weer beter voor je kindje als het met jou goed gaat. Fijn dat je een datum hebt kunnen afspreken voor een inleiding. De laatste loodjes!

Hier gaat het over het algemeen wel goed, maar ik ben enorm verkouden geworden. Dat is niks in vergelijking met sommige andere kwaaltjes van jullie, maar man, daardoor slaap ik nog slechter en ik wil echt niet zo de bevalling in… Ben nu 36+4 en hoop heel erg dat die verkoudheid snel weg is. Als iemand de gouden tip heeft…

10. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Ik voel met je mee! Gisterenochtend opgestaan met vreselijke keelpijn dus ook goede verkoudheid op komst. Ik was deze zomer ook ziek en kreeg toen van de arts keeltabletten en een neusspray die ik wel mocht gebruiken tijdens de zwangerschap. Daarnaast veel rust/slapen en dafalgan... Honing en theetjes kunnen natuurlijk ook helpen maar ik vrees vooral rust :( Hopelijk knap je snel op!

11. PieceByPiece

PieceByPiece Actief lid

12 nov 2023
    358
    341
    63
    Vrouw
    Bleh, vreselijk he? Neusspray kan ik nog wel proberen. Ik had eerder een hoestdrank die echt megagoed werkte, maar die mag natuurlijk niet bij zwangerschap gebruikt worden. Dank je wel, ik hoop dat de verkoudheid bij jou niet doorzet!

LynnK vindt dit leuk.
  12. SM1987

SM1987 Bekend lid

25 feb 2022
    563
    432
    63
    Vrouw
    Oh wat komt het allemaal dichtbij nu hè… ik ook mentaal en fysiek niet helemaal in orde. Veel last van hoge hartslag en paniek aanvallen.
    Thuis nog in een verbouwing op de eerste verdieping. Hopelijk het weekend van 25 januari weer van zolder naar beneden verhuizen. Dan alle kleertjes wassen en de kamer inrichten. Kijken wat ik allemaal nog mis. 27 januari eerste verlof dag. Daar kijk ik wel naar uit. Zoon is met 41+1 geboren, maar vind het zo gek om te bedenken dat deze kleine meid met 2,5 week al zou mogen komen.
    Ondanks dat ik er ook wel klaar mee ben hoop ik dat ze nog even blijft zitten, want in m’n hoofd ben ik er nog niet klaar voor.
    Bij m’n zoon kwam ik de laatste weken echt in zo’n bubbel. Denk dat dat nu niet gaat gebeuren omdat er al een kleintje rond loopt. Ben heel benieuwd hoe het nu allemaal gaat

13. lisaaa89

lisaaa89 Lid

30 mrt 2022
    56
    49
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik dacht ook weer eens wat te plaatsen en de komende weken wat actiever mee te praten. Is er de laatste tijd niet echt van gekomen. Wat dat betreft vind ik de tijd echt ongelofelijk snel gaan. Dacht dat komt wel weer als ik vrij ben, maar dat is met de vakantie erbij ook alweer 3,5 week...

Fijn om te lezen dat het met alle baby's tot nu toe in ieder geval goed gaat. Aan alle klachten wel te merken dat iedereen echt richting het eind gaat nu. Vervelend dat dit voor sommige fysiek en/of mentaal nu ook wel z'n tol begint te eisen, want ik kan me voorstellen dan het dan een stuk langzamer lijkt te gaan allemaal en de bevalling niet snel genoeg kan komen.

Hier gaat het gelukkig nog steeds goed. Op een wat rustiger tempo kan ik voor mijn gevoel nog alles. En daar is nu ik vrij ben en mijn dochtertje wel gewoon 3 dagen naar de opvang gaat ook de ruimte voor. Merkte dat ik in combi met werk echt weinig energie overhield 's avonds. Nu weer wat meer ruimte om de laatste dingen voor de baby in orde te maken en ook in huis nog het één en ander weg te werken (en hier weer mee te praten :)). Was wat dat betreft bij mijn dochtertje echt wel een stuk eerder met alles. Maar op wat plankjes na is de babykamer af en ga binnenkort de babywasjes doen en alles een plekje geven. Vorige week een nieuwe wasmachine gekocht (oude was al 14 jaar en wil gedoe voor zijn, kan nu ook veeeeel meer was in en stuk stiller, dus dat gaan we nog nodig hebben straks haha) dus perfecte moment ;)

Baby beweegt lekker gezellig, nog geen pijnlijke trappen en dergelijke. Daar waar hij bij de 20 weken echo nog op p90-95 zat heb ik niet het idee dat het echt nog steeds een mega baby is. Verloskundige ook niet. Ondanks dat de suikertest helaas wel te hoog was geen extra groeiecho's oid. Moest nu wekelijks bij mezelf een dagcurve prikken, maar de suikerwaardes zijn stabiel dus in combi met wat ze voelen bij de controles geen aanleiding voor extra echo's. En mag nu ook om de week die dagcurve doen. Zijn bij jullie die groei-echo's standaard of is daar dan wel aanleiding voor? Weet inmiddels dat al die metingen ook niet zoveel zeggen omdat het bij de geboorte alsnog heel anders kan zijn. Dus ondanks dat ik na de te hoge suikertest echt even nachtmerries had van megababy en inleiding hoop ik maar gewoon dat mijn gevoel klopt en de meting er bij de 20-weken echo gewoon wat naast zat. Komende maandag de ligginsecho. Vorige week lag hij iig wel op z'n kop (dat kon ze voelen), maar nog niet ingedaald. Dus hopelijk is hij goed blijven liggen en al ietsje gezakt. Toch wel een fijn idee als hij er gewoon goed voorligt.

Aan de ene kant voelt het echt alsnog het nog weken kan duren. Wat als hij z'n zus nadoet en pas met 41+2 komt ook zo kan zijn. Maar met een vriendin waarmee ik 3,5 scheelde en die onverwacht met 34 weken beviel voelt het ergens ook wel als een tikkende tijdbom. Gelukkig daar alles wel goed en konden ze met 2,5 week naar huis.

Ben heel benieuwd wanneer de eerste baby komt want de eerste tikt al bijna de 37 weken aan. Nog even volhouden allemaal (en hopelijk snel van de verkoudheid af), maar ook nog even genieten van het getrappel en de rust.

LynnK vindt dit leuk.
  14. lisaaa89

lisaaa89 Lid

30 mrt 2022
    56
    49
    18
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend Februari 2025♡

8 februari
    PieceByPiece - 32 jaar - 1e kindje

9 februari
    Lynn - 30 jaar - 1e kindje

10 februari
    Peeaa-32 jaar- 2e kindje

13 februari
    Ummk - 32 jaar - 7e kindje

20 februari

21 februari
    lisaaa89 - 35 jaar - 2e kindje
    Toch3 - 34 jaar - 6e kindje
    SM1987 - 37 jaar -2e kindje

22 februari
    Soofjes - 23 jaar - 2e kindje
    Christell0304 - 30 jaar- 2e kindje

27 februari
    XdropjeX - 38 jaar - 3e kindje
    Roxy1994 - 26 jaar - 2e kindje

Afspraken:
    Januari
    13 - toch3 - controle + bevalplan
    14 - Lynn - controle
    15 - Roxy1994 - controle
    15 - PieceByPiece - controle + bevalplan
    20 - lisaaa89 - controle + liggingsecho
    21- Christell0304 - controle + bevalplan
    21 - Lynn - controle groei
    23 - XdropjeX - groeiecho + liggingsecho
    23 - XdropjeX - controle
    23 - SM1987 - liggings + groeiecho + bevalplan
    25 - Christell0304 - 2e groeiecho
    27 - toch3 - liggingsecho
    29 - Roxy1994 - echo + controle

Februari
    4 - XdropjeX - controle

♡♡ Liefdevolle herinnering aan L0ts en Isis27 ♡♡ Heel veel geluk voor de toekomst.

jongen (3) | meisje (7) | verrassing (1)

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    hopelijk knap je snel op en kan je ook nog even goed slapen voor de bevalling begint.

PieceByPiece vindt dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    oef nu nog in verbouwing. Hopelijk is dat snel klaar zodat je door kan met de rest.

Ennuh, pin je niet te hard vast op weer overtijd gaan :roflmao: ik was 3x overtijd dus dacht nr4 zal ook wel... Die kwam dus met 38.2 :rolleyes: Voelde echt als prematuur. Ik weet dat dat niet is hoor, en qua gewicht zat hij ook meer dan prima maar ik was zo overtuigd dat ik nog minimaal een week of 2 moest....
    nr5 kwam met 39.2. Kan nu voor mn gevoel dus alle kanten op al heb ik wel meer het gevoel dat ik de 40 weken niet ga halen.

Die bubbel komt denk ik ook wel meer als je niet meer werkt? En als je echt de babydingen klaar moet hebben/hebt staan. Echt zo terugtrekken als bij een eerste lukt niet maar ik merk wel elke keer dat ik steeds minder behoefte heb aan sociale dingen. Laat me met rust en op de bank hangen:p

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    Wat vooral langzamer gaat hier is lopen :roflmao: Man, als ik met mijn oma een wedstrijdje zou doen gaat zij nog winnen ook denk ik. Ik ben echt traag. En ik waggel. En ik ben zo snel buiten adem. Maar he, ik kan, na 3 stappen, voor mijn gevoel nog best goed lopen. Aan anderen vraag ik dat maar niet want mijn moeder heeft al subtiel te kennen gegeven dat dat niet is:| :roflmao: Geloof ik ook wel als ik naar mn zusje kijk die nu 38 weken is. Maar ik steek mn kop in het zand en blijf gewoon denken dat ik nog best goed loop:p

Hier zijn de bewegingen heel inconsequent maar omdat dat al vanaf het begin is maak ik me er niet druk om. Ik merk ook wel dat hij nog verticaal draait. En als hij dan net verkeerd ligt voel ik gewoon weinig. Maar hikken telt ook en dat doet deze baby ook veel (ik vrees dus voor straks, mijn hikkers waren ook de spugers....:|).
    Wel gek dat ze geen groeiecho doen? Hij was groot, je hebt te hoge suikers... Echo lijkt me dan toch stukje betrouwbaarder dan voelen.
    Ik heb elke keer groeiecho gehad, deze x 2. Niet echt specifieke reden voor.

18. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Pff lastig ook echt! Hier lukt lopen nog redelijk goed maar doet "gewoon" alles pijn precies. Ik hoop met je mee dat de komende weken nog wat dragelijk mogen zijn!

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    hoe staat jullie tegenover de bevalling? Hebben jullie er zin in? Zien jullie er tegenop? Waar willen jullie bevallen?

20. LynnK

LynnK Bekend lid

1 aug 2023
    636
    508
    93
    Vrouw
    Ik kijk er op zich wel naar uit. Kan niet wachten om eindelijk ons 1ste kindje in onze armen te kunnen houden en dat geluk te mogen ervaren... Op zich wel vertrouwen in dat het wel gewoon goedkomt. Ik heb weinig wensen of ideeën hoe het moet/zal lopen op voorhand, dus daardoor wel het idee dat ik dan flexibel kan switchen als het toch anders loopt. Bevalling is bij ons in België gewoon i/h ziekenhuis onder leiding van de gynaecoloog! :)

toch3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina