Zijn er hier meer meiden begonnen of van plan prenataal te kolven? Ik heb toestemming gehad van de vk en ben zaterdag begonnen 2x daags te kolven. Op dat 1 was 't 1,5ml per keer en vandaag al rond de 6ml per keer! Mijn borstvoeding kwam bij de eerste moeizaam op gang en na 8 weken door een hell gaan ben ik toen gestopt. 't feit dat er nu iets komt geeft me wel hoop! Maar ben benieuwd wat andere kolven als jullie dit al doen?
Had echt een hormonendag vandaag. Onder het eten beetje ruzie met mn moeder (nr4 is jarig dus ze kwam eten). Vanavond met een zusje erover gehad en die is plaatsvervangend pissig op ma nu. Blij dat het niet mijn hormonen zijn sfeer is daarna niet meer echt gezellig geworden. Het is dat ik niet weet wie ik anders als oppas kan vragen, anders had ik dat gedaan. Ben echt zo pissig.
Ik heb juist na overleg maandag besloten het niet te doen. De kans dat ik in de kraamweek alsnog moet gaan kolven voor een dag is groot. Enige voordeel is dat ik dan mogelijk kan bijvoeden uit de vriezer ipv flesvoeding. Maar heb geen moeite met flesvoeding bijvoeden. Heb bij alle 5 in de kraamweek dag(je) moeten kolven omdat het te lang duurde voor het op gang was tov baby's behoefte. Na dag kolven kwam de stuwing en was er geen probleem meer. Voor nu is hier dus het plan niet prenataal kolven. Maar na de bevalling overdag (/als ik wakker ben) om de 2/2,5u aanleggen en eerder de kolf pakken ipv wachten op "teveel afvallen". Volgens de vk is dit plan in mijn situatie waarschijnlijk helpender dan prenataal kolven, mijn lichaam moet na de bevalling gewoon sneller het sein krijgen dat ze moeten produceren. Maar goed, dat is wel mede nav 5x ervaring
Ohjee, flinke ruzie dan.. sowieso niet leuk maar zeker op een verjaardag niet.. Ja mijn man zei al van oh moeten we gaan? Haha, mannen
Mijn moeder voelt echt alles aan, ze vroeg van: heb je weeën? Merk het vanzelf als het erger word of niet
Nou ja, ik vind het een stom plan dat ze in week 38 paar dagen naar hotel wil op 2u rijden terwijl ze heeft toegezegd om op te passen tijdens de bevalling. Los van het moment snap ik het, zit ze bij zusje jn de buurt die vorige week is bevallen. Maar ze WEET dat de vk gezegt heeft dat ik ook rekening moet houden met thuisbevalling ivm snelheid. Als zij dan 2u moet rijden (+ de tijd om in de auto te komen)... Dan kan ik er toch niet op vertrouwen dat ze op tijd is?! Ter vergelijking: van huis tot huis is 2min lopen. Dus als ik dan bel en er zit spoed achter is ze er met 5 minuten. Maar nou is zij gepikeerd wie er dan wél kan komen oppassen wist ze ook niet. En als ik thuis beval en het gaat mis heeft ze een schuldgevoel de rest van dr leven. Maar ze kan ook nooit eens gewoon weg Echt, ben er zó pissig om. De prioriteit ligt toch even verkeerd momenteel bij haar vind ik. Overigens heeft zusje waar ik het aan gevraagt heeft aangeboden om te komen maar die zit met vervoer (1 auto die dr man ook nodig heeft) en heeft ook 5 kwartier nodig met rijden dus dat is ook niet echt een oplossing.
Ja ik paar maanden geleden. Toen zo’n pil erin gedaan. Vroeger ook vaginisme gehad, maar nu gelukkig geen last meer van. Vorige zwangerschap had ik het ook en niet behandeld. Duurde heeeeel lang voor het echt weg was. Nu dus meteen zo’n pil erin.
Ehm nee, heel handig is dat niet.. Je bent 37 weken dus het kan al elk moment gebeuren! Dat ze even weg wil snap ik maar de timing is niet echt slim idd
Ja heel stom!!! Jij komt er dus niet vanaf? Vervelend zeg! Ik trouwens geen ervaring verder met sinaasappelsap of cranberry’sap.
Oh ik zou daar ook heel boos om worden. Nou is het bij mij zo dat mijn ouders al sinds september in Spanje zitten en ik bij de aankondiging van m’n zwangerschap en uitgerekende datum te horen kreeg: we komen er niet eerder voor terug hoor! Uuuuh oké, nou dan niet. Gelukkig wonen m’n schoonouders op 10 min afstand!
Ook lekker dan scheelt misschien nog dat ze het wel gelijk zeiden en niet nu pas mee aankomen? Zodat je mentaal meer tijd hebt om daaraan te wennen? Aan schoonmoeder heb ik niks. Zowel mentaal als fysiek. Wij matchen niet, voelt vaak meer als gewapende gevechtstilstand begin van de zwangerschap fikse discussie gehad. En nu met ze helemaal opletten wat ze zegt En fysiek, ze woont op 3kwartier rijden maar heeft geen rijbewijs. Maar al woonde ze in het dorp, dan nog had ik haar als oppas uitgesloten. (Schoonvader leeft niet meer)
37 weken vandaag ♡ nu staat er dus niks in de weg om met de vk te bevallen (tenzij er natuurlijk nog complicaties komen)
Jaa niet echt.. was afgelopen weken paar keer naar de spoed wegens buikpijn en heel veel harde buiken. Dus er moest gevoeld worden voor ontsluiting. nou moet ik zeggen dat bet beter gaat dan 2 jaar geleden. Denk dat ik het gewoon heel ongemakkelijk vind en me daardoor zo aanspan ofzo geen idee.
Man sprak de overbuurvrouw vanmorgen bij school. Die heeft aangeboden dat we haar ook uit bed mogen bellen. Haar vertrouw ik wel. Ik vind het wel een drempel om echt snachts te bellen dan maar wel gerustellende gedachte dat er een reserve oppas is. Oppas na schooltijd is niet zo'n probleem. Of 1 van de oudste 2 is thuis of ik bel 1 van de buurvrouwen van kan jij ze opvangen (2 werken niet, 1 werkt 2 dagen maar dan de man thuis)
Ik wil het wel proberen maar stel het steeds uit merk ik Vind het ook wel spannend ofzo haha. Maar ik vind het een fijn idee dat er bijvoeding in de vriezer ligt dus dan moet ik er toch aan gaan beginnen. Hoe vang jij het op? Ik heb wel van die spuitjes.
Ooh ik vind het zo spannend worden! Ik besef me zo dat ze elk moment zou kunnen komen, maar we hebben nog helemaal niet alles klaar. Ik red het allemaal niet en m’n partner doet niet zoveel. Vandaag proefdruk voor geboortekaartje besteld. Gister nog wieglakens. Er moet nog zoveel gewassen worden. M’n partner ‘klaagt’ alleen maar dat ze zo moe is. Dat baart me af en toe zorgen, want ik ben ook kapot. Slaap heel slecht en ja hoogzwanger haha. Die vermoeidheid wordt alleen maar erger straks en we hebben nog een zoontje van bijna 18 maanden. Sorry voor m’n geklaag, maar ik weet het af en toe even niet meer.
Heb het idee dat mn buik gezakt is afgelopen week. Ook best wat last van voorwerk gehad. Maar goed, verjaardag nr4 is afgerond. De 37 weken grens gehaald. Kom maar door ♡ Ik was gisteren naar de kapper, man moest vandaag. Heeft de kapper tegen hem gezegt dat je van achter nog steeds niet ziet dat ik zwanger ben (zolang ik niet loop dan). Ben ook echt alleen op mn buik gegroeid, zelfs borsten niet. En met 8 kilo blijft er ook niet veel over, baby is al 3 kilo, dan nog vruchtwater en placenta...