Dacht ik maandag nog "zo kan ik wel doorlopen tot 41 weken" denk ik nu "laat het vandaag maar beginnen, ben erg klaar mee"
Hier ook sinds gisteren onregelmatige harde buiken. Zou het toch wel heel sneu vinden als het op de verjaardag van de jongste gebeurd
Ik dacht gister einde middag dat het ging beginnen. Ontzettende menstruatie krampen die 1,5 minuut aanhielden. Rond 20 uur werd het minder en vannacht en vandaag niks. Ze is denk ik flink gezakt want ze duwt nu elke keer achter m’n navel. Zo’n rotgevoel is dat. Spannend allemaal hè! Echt laatste loodjes voor iedereen!
Nou inderdaad,kijk daar evht nog niet naar uit maar ook douchen die eerste week, vreselijk. Voor je bent aangekleed wil je alweer terug douchen want zweten, bloed, melk... Bed verschonen wil ik in principe elke dag maar bekijk dan wel per dag of alles moet of bijv alleen hoeslaken.
Wanneer is die jarig? Hier dinsdag nog verjaardag van de oudste. Gelukkig is 15 niet zo'n leeftijd dat alles door "moet" gaan maar heb de geboorte toch liever op een andere dag. Volgens man volgende week woensdag
Qua gewicht wel heel blij. Van de week op de weegschaal gestaan, die gaf +7,5 aan dus tenzij ik veel vocht ga vasthouden of evht nog weken loop blijf ik onder de +10 en 5 kilo ben je zo met bevallen al kwijt aan kind, placenta en vruchtwater. Nu nog hopen dat ik voor de zomer ook weer een beetje in vorm ben
Ik vind dit echt vervelende weken. Wachten tot je-weet-niet-wanneer. Lichamelijk flink beperkt. Willen uitslapen maar elke ochtend weer die rotwekker (wat dat betreft kan je beter einde zomervakantie uitgerekend zijn als moeder). Afspraken allemaal onder voorbehoud want ja, je weet niet... Over 2u is man thuis, laat die baby ook maar komen
Gisteren op 5-2-2025 is onze prachtige dochter F. geboren! Ze is kerngezond, we zijn verliefd en moe haha
Net ontdekt dat ik 10 dagen na de bevalling 1,5 kg minder weeg dan mijn startgewicht voor de zwangerschap Zo lastig was het dus voor mij om mijn angsten rond voeding opzij te zetten, dat ik er van ben afgevallen terwijl...
Hier sinds vandaag weer wat meer harde buiken, en ook zachte ontlasting terwijl ik altijd obstipatie heb. Misselijk en gewoon een beetje blegh en zo ontzettend moe niet te doen… hopelijk is dit een voorteken en mogen we snel bevallen… ook al 2-3 dagen jeuk over mn hele lichaam, leverwaardes zijn normaal ( zover ik begreep toen ik de uitslag las, moet nog gebeld worde) de uitslag van de galzuren hoor ik pas maandag …
Ik denk dat hier een geschiedenis aan vooraf gaat? Puur op wat ik lees, na 10 dagen 1,5kg onder startgewicht vind ik niet schokkend, zou juist eerder denken "dat scheelt weer lijnen" Hier ook verschillende keren gehad dat ik binnen korte tijd lichter was dan ervoor. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel je bent aangekomen in die 9 maanden. En of het fijn is of niet heeft dan ook weer meerdere factoren zoals wat was je startgewicht en hoe komt het dat je lichter bent... Gaat het goed met jullie? Lekker in de babybubbel?
Hier een rotnacht gehad, ruim 3u wakker gelegen met voorweeën. Zo frustrerend want ik voelde dat het niet het echte werk was dus dan wil ik graag gewoon slapen aangezien de wekker wel weer gewoon gaat smorgens. Nu is buik nog niet heel rustig maar vandaag nog geen bloed gezien (wel benoemd vanmorgen, is al vanaf zondag af en aan maar te weinig om voor te bellen vind ik. Wel duidelijk dat mn lichaam dus wel ergens mee bezig is) Vanmorgen op controle geweest. Had een andere vk dan ingepland stond maar dat vind ik niet erg want die ken ik niet goed en deze wel (liep er 8 jaar geleden ook al). En had een vk in opleiding erbij dus buik voelen gebeurde dubbel. De vk vroeg wat de vk in opleiding dacht qua gewicht, die dacht gemiddeld kindje. De vk zelf 3600/3700gr. Vond ik wel mooi want bij de liggingsecho vorige week maandag was het "net geen 4000gr bij 40 weken". Ben benieuwd of ze gelijk gaan krijgen. Voor de rest was alles weer goed. Bloeddruk nog laag. Jopie ligt vast in mn bekken. "Helaas" (maar verwacht) wilde ze niet toucheren omdat ze niet wil dat ik vannacht weer onnodig wakker lig. Advies om zoveel mogelijk rust te pakken en zo mogelijk elke dag minimaal een uur in bad. Voor volgende week vrijdag afspraak staan om te strippen als er niet teveel vrouwen al bezig zijn, anders schuift het mogelijk een dag op. Maar ze heeft wel hoop dat het niet nodig is. Wel goed gesprek gehad, voelde me gehoord. Ze keek naar welke termijnen ik al heb (38.2 - 41.2) maar daar "kunnen" we dus niks mee, te groot verschil er in. Als ze nou alle 5 binnen een week zaten zeg maar is het een reeële verwachting dat het nu weer rond die tijd is maar met 3 weken verschil... Wat ik dan zelf maximaal wilde als termijn en wat ik wel/niet wil etc. Nou weet ik dat mijn mogelijkheden beperkt zijn door de keizersnee. Dus ondanks dat ik het echt wel zat ben heb ik wel zoiets liever overtijd dan alsnog medisch moeten worden want eigenlijk is de enige optie als strippen en/of vliezen breken niet kan een keizersnee maar ja, daar heb je achteraf weer zolang gedoe mee Dus dan liever nu die dagen extra lopen. Toen heeft ze in de agenda gekeken, zag dat ze volgende week vrijdag zelf de loopdienst heeft en spreekuur juist vol zit, of ik het dan een optie vind dat ze smorgens belt om tijd af te spreken voor strippoging. Graag, en dan hoop ik dat ik in haar dienst ook nog beval want vind haar gewoon echt fijn. Luisterend en duidelijk maar lief hoe ze dingen brengt. Man is gisteren gelukkig ook weer thuis gekomen na 3 nachten weg. Vond het toch wel spanning geven dat hij weg was want ondanks de toezegging zsm van boord te mogen weet je gewoon dat het alsnog een tijd kan duren voor hij daadwerkelijk thuis is. Nu in ieder geval 3 dagen vrij. Maandag optie voor dagklusje maar gezegt dat dat zondag of maandagmorgen pas wordt besloten als ik nog niet bevallen ben. Maar eerlijk gezegt voelt dat ook niet fijn, ook dan duurt het een uur voor hij thuis is buiten spitstijd. Dus ik ga denk wel aansturen op afzeggen ondanks dat ik weet dat hij deze klus graag wil doen.
Komende week ook bed maar ophogen. Oude matras erop. Nog steeds niet gedaan want bed is al vrij hoog en ik weet nu al amper hoe ik snachts naar de wc kan gaan. Vanaf mijn onderrug blokkeert het gewoon snachts Vind het dus wel prettig dat ik nog met mn voeten bij de grond kan ipv springen of via trapje. Hebben jullie wel het bed allemaal op de goede hoogte?