@Otsie Ah ja snap ik. Ik heb ook gewacht tot 5 weken en 2 dagen toen stond de 3+ er wel. @Daantje17 met het weekend er tussen gaan die laatste dagen vast nog sneller. Mijn man gelooft het ook wel en heeft alle vertrouwen dat het goed zit. Hij deed dit meer voor mij. Het is niet dat ik hier gestressed rondloop, maar hij deed het meer voor mijn eigen geruststelling dat hij die anderen ook mee nam. Ondertussen geniet ik ook, maar het voelt ook zo onwerkelijk! Echt (af)wachten. Staat iedereen nu op de lijst trouwens? Heb 'm al even niet meer gezien of ligt dat aan mij Ben ook benieuwd of nog meer getest hebben? Hoe is eigenlijk jullie ervaring met eerdere kraamzorg?
Ik heb wel getest maar merk wel dat ik het heel spannend vind. Ik zit echt te wachten tot die wat meer knalt. Ben pas 12 dpo maar omdat ik al 9 dpo positief testte voelt dit mega lang haha. Kraamzorg vond ik uiteindelijk heel fijn had ik nooit verwacht, voor ons is het al een hele tijd terug natuurlijk 2018 maar ik heb laatst gemaild of ze er nog werkte. Mocht het bureau niet zeggen dat vond ik zo kinderachtig want nu weet ik niet of ik om de dezelfde kan vragen.
Wij schrijven niet in bij kraamzorg, dus ga er ook niet naar op zoek haha. Ik heb ook nog geen vk oid gebeld. vorige keer ook pas met 8 weken
♡ Uitgerekend Mei 2025 ♡ 1 mei: 2 mei: 3 mei: Lois93 - 30 jaar - 4e kindje 4 mei: 5 mei: Gurdy - 40 jaar - 3e kindje 6 mei: Denise20 - 33 jaar - 2e kindje 7 mei: Precious03 - 36 jaar - 4e kindje Daantje - 35 jaar - 3e kindje 8 mei: 9 mei: 10 mei: 11 mei: 12 mei: 13 mei: 14 mei: 15 mei: 16 mei: 17 mei: 18 mei: 19 mei: Otsie- 34 jaar - 2e kindje 20 mei: 21 mei: 22 mei: 23 mei: 24 mei: LizMe - 30 jaar - 2e kindje Karelloos - 30 jaar - 5de kindje 25 mei: 26 mei: 27 mei: 28 mei: 29 mei: 30 mei: 31 mei: Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (6) ♡ Afspraken September: 17 september echo - Daantje17 19 september pretecho - Denise20 26 september intake + echo - MyPrecious03 27 september echo - Lois93 27 september intake - Daantje17 27 september intake + echo - Gurdy 30 september echo - Denise20 ♡ Afspraken Oktober: 3 oktober intake + echo - Otsie 9 oktober intake + termijnecho - Lois93 Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/.QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Ik mag me denk ik aansluiten hier.. Ben echt helemaal in shock! Vorige maand een miskraam (wel ronde 1 meteen zwanger) en nu weer meteen zwanger.. Wel ontzettend angstig want de vorige maand is het misgegaan met 5 weken en 2 dagen. Deze streep is beduidend duidelijker, dus dat geeft hoop maarja toch heel spannend allemaal!
AAAH ik breek even in hier, ik zie net jouw naam staan en herkende je van het apriltopic. Wat vet! Gefeliciteerd, ik hoop erg dat het deze maand goed mag gaan
@LizMe Zo stom dat ze dat niet mogen zeggen.. En spannend met de oploop! Wel mooi om te zien dat het ook echt oploopt! @Karelloos aaah! Gefeliciteerd! Heel spannend ♡ wat een prachtige test! @Donders helemaal relaxed dus!
Ik heb besloten dat ik niet meer ga testen. Ik krijg er niet minder angst door, alleen maar meer omdat ik elke dag bang ben dat hij de volgende dag toch lichter gaat zijn. Het geeft me ook geen gerustheid, want ook al is hij donkerder, twijfel ik of hij donker genoeg is. Schiet niet op zo. Ik ga gewoon drie weken afwachten tot de echo, want ik maak mezelf helemaal gek op deze manier. Kreeg ook al spanning van de cb digital die ik weer zou gaan doen volgende week, dus die gooi ik weg Anders blijft het in mijn hoofd
Wat fijn dat je durfde te testen en dat hij positief is! De angst ken ik helaas, ik hoop dat we snel wat meer een gerust gevoel hebben.
Wanneer hebben jullie de vk ingeschakeld? Vorige keer meteen gedaan maar vind het toch eng.. bang dat ik straks weer moet bellen dat ik bloed verlies pff ja uiteindelijk moet je je aanmelden, liefst ga ik morgen nog voor een echo maar dan is er waarschijnlijk niks te zien..
Nou ik heb wel de een en andere ervaring met kraamzorg. Bij de eerste duidelijk aangegeven iemand te willen die verstand had van borstvoeding en lang in het vak. Vond het vreselijk.. constant maar vragen waarom dit of waarom dat (onze beslissingen omtrent geboorte en erna, bepaalde rituelen) en bleef maar doorgaan, voelde hele dagen aan als discussie. 2de wilde ik eigenlijk geen kraamzorg maar de vk raadde het aan ivm afwezigheid partner bij geboorte en moeder die of leeftijd was. Last-minite geregeld en echt een top vrouw, stelde echt vragen en je kon een leuk interessant gesprek voeren! 3de kraamhotel (was ook niet alles..) ze werden boos omdat ik eindelijk de moed had om 2.00 's nachts te bellen dat dochter maar bleef huilen en ik niet meer wist wat te doen (dat ik eerder had moeten bellen). Ik dacht na 2 kinderen weet je het wel.. Daarna een zzp kraamzorg thuis, verschrikkelijk.. die was zo introvert en vroeg de hele dag "kan ik nog iets doen?" Maar had de ballen niet om te bellen en te vragen om iemand anders omdat ze gewoon lief was maar ik vond het gewoon niet fijn! 4de een vriendin die zzp kraamzorg doet.. nou dat was de beste en leukste tijd ever! Hartstikke gezellig en hoefde ook niks te vragen, dus zodra ik een goede echo heb ga ik haar weer vragen, ze gaat dit zooooo niet zien aankomen haha
kun je 'm niet bewaren voordat je spijt krijgt? Haha! Ik kan je wel heel goed begrijpen. Je bent ook zwanger en je kunt alleen maar wachten tot de echo natuurlijk.
@Karelloos ik zou doen waar je je goed bij voelt met de vk bellen. Laat het eerst even bezinken en dan beslissen wanneer je bericht doet. Als ze het wel druk hebben is het wel handig om op tijd een afspraak te hebben gemaakt voor een echo. Je laatste kraamperiode klinkt heel fijn! En zo'n herkenbaar met de 3e en het huilen! De hele nacht.. Ik had het ook niet eerder meegemaakt. Ik ga de gok wagen denk ik om mezelf bij een zzper aan te melden. Soms heb je nare ervaringen dat je denkt wil ik het überhaupt wel? Het is alleen wel handig met wegen en de hulp die ze kunnen bieden met borstvoeding, maar dan moet je wel iemand hebben die zich er ook voor in wil zetten als het niet vlekkeloos gaat. Een grote organisatie en afwachten wie er bij je komt wil ik niet..
Ik heb dat nog niet voorbij zien komen. Maar ik had wel toevallig vandaag voor de grap een ovulatietest gedaan omdat ik daar nog een bult van heb liggen. Ik keek raar op toen de testlijn bijna zwart was en de controlelijn een vaagstreepje heet dat een dye stealer?
Dit bedoel ik. Dit was bij m'n vorige zwangerschap onderste 6w en die erboven met 5 weken. Nu lijkt het alsof de C streep niet meer verandert. Die LH test is leuk om te zien hé idd dye stealer.