♡Nod lijst 12 juni t/m 18 juni♡

Discussie in 'NOD forum' gestart door nicole1987, 13 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Tja, bepaal je toch zelf... ik ben zelf niet zo fanatiek maar zou gewoon kijken of je het volhoudt en anders niet iedere dag, heb je toch je best gedaan als zwangere vrouw ;)

Leuk japan! Drukke dame :)
    Ik heb geen leven haha, ik werk en kom thuis.. eten,douche,kinders naar bed en slapen en zo iedere dag :roflmao:
    Maar voor mij genoeg op het moment hihi af en toe met mensen even weg zijn zou wel lekker zijn

2. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Tja, altijd bezig bijtje geweest :) maar de 4daagse nog eens lopen en terug naar Japan stonden beide nog op mij "to-do" lijstje voordat we kinderen hebben, dus (hopelijk) was dit ook de enige kans nog :p
    En als ik inderdaad zwanger ben, zie ik wel hoe het gaat. Ik kan niet meer doen dan proberen en ben goed getraind.

En hoezo geen leven? Werken, kids, is druk genoeg hoor!!

nizzie86 en nicole1987 vinden dit leuk.
  3. rvk91

rvk91 Lid

26 nov 2014
    7
    5
    3
    NULL
    NULL
    Wauw gefeliciteerd met het behalen van jullie diploma. Ik verwacht eind deze maand te slagen voor het hbo maar m'n baan heb ik gelukkig al een tijdje!

Zojuist mijn beste vriendin verteld dat wij voor een tweede gaan, verder niemand. Hopelijk inderdaad een roze lijst volgende week. Ik krijg nu al de zenuwen!

Al enige creatieve ideeen over hoe jullie het eventueel bekend gaan maken aan familie/vrienden etc?

kuonah en DN2017 vinden dit leuk.
  4. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.871
    2.553
    113
    Gefeliciteerd dames die geslaagd zijn :)!!

kuonah vindt dit leuk.
  5. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd geslaagde meiden!

Ik hoop deze zomer ook eindelijk te slagen. Eerst nog een paar weken flink bikkelen op mn werk en daarna mn vakantie vullen met studie. Fijn.

Hier weet eigenlijk niemand het. Ze weten wel dat we best graag een tweede willen maar niet op welke termijn. Ik had gezegd na mn diplomering maar ik kon niet meer wachten haha. Daarbij kan het rustig een paar maanden duren, dus ik dacht we beginnen vast.

kuonah vindt dit leuk.
  6. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Aan de geslaagden: gefeliciteerd!!! En aan degene die nog bikkelen: heel veel succes!!!

Hier weet eigenlijk iedereen nu dat we voor een tweede gaan, komt door de bbz.

Eigenlijk heb ik altijd samen getest met mn man, behalve de laatste keer. Toen het raak bleek te zijn, had ik een Gamma cadeaukaart gekocht. Aangezien we een extra slaapkamer in huis moeten creeeren, komt zo'n cadeaukaart vast van pas:D
    Ik denk dat we de volgende keer gewoon weer samen testen;)

Hoop idd zo op een hele roze lijst...vorige was echt een drama. Hier zal het denk ik niet raak zijn. Mocht van de gyn eigenlijk 6 weken na operatie bbz geen gemeenschap hebben, maar ja....we konden ons niet inhouden:rolleyes: Moet 22-6 terug voor controle, misschien dat ik een testje doe voordat ik naar gyn ga...

kuonah en DN2017 vinden dit leuk.
  7. Fawny

Fawny Actief lid

14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd aan de geslaagde dames!

Vind het weer erg spannend worden nu.
    Ik heb nu 'last' van gevoelige borsten, rommelende darmen en gister werd ik ineens giga misselijk.
    Ben vandaag 8dpo, heb net een test gedaan. Bij mijn zoontje had ik op 8dpo een positieve test, nu is ie witter dan wit. En hoewel ik weet dat dit nu nog heel vroeg is en eigenlijk nog niks zegt, heb ik het gevoel dat het niet raak is deze ronde.

kuonah vindt dit leuk.
  8. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Al die kwaaltjes die jij noemt, @Fawny, heb ik elke maand een paar dagen voordat ik ongesteld word. Net als door de wekker heen slapen van de moeheid, een weeïg gevoel in mijn buik en puistjes. Dat kunnen allemaal zwangerschapssymptomen zijn, maar ik ken mijn lichaam inmiddels vrij goed, dus waarschijnlijk is het bij mij loos alarm. Hopelijk is het bij jou toch raak! Hou ons op de hoogte als je nog gaat testen!

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @Luuna , je bepaald toch zelf wat je doet...ik zou mijn moeder uitlachen als ze mij nu nog dingen zou verbieden :rolleyes:
    Ze kan hoogstens zeggen dat ze het niet verstandig vindt maar de beslissing ligt bij mij.
    Zou me daar in ieder geval nog helemaal niet druk over maken. Je bent nog niet zwanger en het is nog geen juli :p
    Gaan kan altijd en stoppen ook.

@rvk91, ik heb helemaal nog niet nagedacht over vertellen aan fam als ik zwanger ben haha. Om de een of andere rede denk ik dat het ook nog lang gaat duren dus misschien daarom niet zo over nagedacht.
    Jij al wel leuke ideeën?

@Fawny, jammer van de witte test! Maar het is inderdaad nog vroeg.
    Duimen draaien!

10. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Luuna Zoals al meerderen hier zeggen zou ik gewoon al je plannen laten staan. Mocht je zwanger zijn en het écht niet aankunnen, dan zie je dat op dat moment wel weer. Mijn vriend en ik zijn nu een reis naar Hawaii aan het plannen voor volgend jaar. Mocht ik niet meer kunnen vliegen tegen die tijd, dan annuleren we hem gewoon. Maar het zou zo zonde zijn om niets meer te plannen terwijl je niet eens weet hoelang het allemaal nog gaat duren! Bovendien hoef je natuurlijk helemaal niet zoveel last te hebben van een zwangerschap. Ik ken genoeg vrouwen die al hun activiteiten hun hele zwangerschap lang gewoon nog hebben gedaan.

Knap dat je de Vierdaagse gaat lopen! Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar is dit je eerste keer of ben je al ervaren? Mijn lieve oma die begin dit jaar is overleden heeft hem tot aan haar zeventigste gelopen, 25 keer in totaal. Ooit wil ik hem samen met mijn zusje gaan lopen, ter ere van haar :thumup:.

Luuna, urfebe en Brinsa vinden dit leuk.
  11. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Als ik jullie zo hoor met al je symptomen dan denk ik wow! Ik heb namelijk nergens last van :( totaal geen gevoelige borsten, hooguit een beetje het gevoel dat er wat gebeurd in mijn buik maar dat gevoel lijkt rond mijn eierstokken te zijn. En ik was zaterdag een klein beetje misselijk maar we hadden dan ook vrijdagavond roti gegeten waar we van aan de diarree gingen... Mijn maag voelde meer een beetje weeïg. Nou ik ben benieuwd. Kan echt niet wachten om te testen!

Ik ben al bijna een jaar gestopt met roken en drinken, al deed ik beiden sporadisch, ik vermijd nu bijvoorbeeld ook tiramisu. Sinds we proberen zwanger te worden drink ik bijna geen cafeïne meer, alleen soms groene thee en heb ik zoetjes afgezworen (wat niet makkelijk was want ik deed er eerst altijd 4 per glas thee). Ik heb zelfs mn deo vervangen door een roller om die gassen te vermijden, erg heh :p. Ik sport al lang ongeveer 4 keer per week, voornamelijk krachttraining dus dat blijf ik ook lekker doen. En ik eet iedere dag fruit en groenten. Mijn vriend is ook erg gezond en fit dus het is makkelijk als je het samen doet. Hij drinkt alleen nog af een toe een drankje in het weekend. Hebben jullie moeite met het laten staan van bepaalde dingen in de voorbereiding naar een zwangerschap?

12. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @DN2017 Haha, ik ben precies hetzelfde! Ik leefde altijd al gezond, maar sinds we proberen zwanger te worden ben ik nóg gezonder. Ik doe niets wat mijn eicellen zou kunnen beschadigen, en heb er dan ook totaal geen moeite mee om bepaalde dingen te laten staan. Mijn vriend is helaas wat minder fit dan ik, maar zijn zaadjes zijn in orde, dus in die zin is het niet zo erg. Wel zeg ik altijd tegen hem dat hij later wel met zijn dochter/zoon moet kunnen ravotten, en dat je daar ook conditie voor nodig hebt. Maar ach. Hij heeft nog tijd om in vorm te komen ;).

urfebe en DN2017 vinden dit leuk.
  13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @DN2017, ik laat helemaal niks staan voor het zwanger worden :rolleyes:
    Dat is toch iets wat ik niet vol kan houden.
    Neem nou eenmaal graag een wijntje op een verjaardag en eet graag een biefstukje als we uit eten gaan.
    Wie weet duurt het een jaar en dan loop ik zoveel mis :roflmao:
    We eten wel gewoon gezond hoor. De hele week de nodige groentjes behalve 1 dag dan eten we iets van brood/pizza/patat ofzo.

Maar heel knap dat jij zo toegewijd bent!
    Hopelijk werpt het zijn vruchten af ;)

DN2017 vindt dit leuk.
  14. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wat knap dat julli3 zo gezond leven nizzie en dn2017!

Ik rook en drink sowieso niet/nauwelijks dus dat is niet lastig om te laten. Verder rood vlees ach dat eet ik wel gewoon tot ik een positieve test in handen zou hebben.

Ik heb ook geen kwaaltjes, DN. Had ik bij mn dochter ook niet, pas na een week of 6 begon de misselijkheid. Vermoeidheid heb ik toen vast wel gehad maar inmiddels is dat chronisch met een kleine wurm in huis hahaha dus daar is ook geen peil op te trekken.

Mijn gevoel wisselt met de dag: de ene dag denk ik dat het raak is, de andere dag denk ik van niet. Raar gevoel. Kan nergens aan aflezen aan mn lijf of er iets gebeurt van binnen. Vandaag zegt mn gevoel weer dat t wel raak is maar dat kan morgen of vanavond al weer anders zijn hahaha.

DN2017 en nizzie86 vinden dit leuk.
  15. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Jammer dat de test wit was Fawny. Ik blijf nog wel duimen, hopelijk was het gewoon te vroeg.

16. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Meiden die geslaagd zijn, Gefeliciteeeeeerd :thumup:

urfebe, kuonah en DN2017 vinden dit leuk.
  17. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Bij ons is bijna iedereen wel op de hoogte dat we bezig zijn met onze kinderwens:D

DN2017 vindt dit leuk.
  18. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Verbieden diet ze het zeker niet! Dat zou raar zijn.. Ik hoor het ook niet direct van haar. Ze spreekt haar zorgen uit naar mijn zusje (en die zegt mij dat weer :p).

Hawaii is heel mooi! Daar zijn wij heen geweest op huwelijksreis :D :D

4daagse wordt mijn 2de keer. Heb hem in 2010 al eens gelopen en ook gefinisht. Is een hele uitdaging, maar wel leuk! Maar 2x is voor mij voldoende! 25x ga ik echt niet doen. Knap hoor van haar :)

En inderdaad, ben nog niet zwanger, zou ook zomaar lang kunnen duren. Met iedere maand dat het langer duurt, is de kans kleiner dat dit een issue is dan. Pff.. Wachten en onduidelijkheid, verschrikkelijk!

19. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    O, cool! Op welk eiland zijn jullie geweest? En was het hotel een aanrader? Wij wilden misschien een combinatiereis San Francisco/Hawaii doen, maar dan slaap je in allemaal van die goedkope hotelletjes terwijl ik eigenlijk weleens in zo'n luxe resort zou willen verblijven waar je kunt yoga'en en surfen en 's avonds cocktails krijgt geserveerd in een uitgeholde ananas :D. Een beetje Forgetting Sarah Marshall-achtig. Maar mijn vriend zegt dat dat niet voor niets een film is en dat je zo'n ervaring nooit zult meemaken :').

Knap hoor, van de Vierdaagse! Ik hoop dat je ook dit jaar zult finishen :thumup:. Misschien ga ik wel weer eens kijken. Mijn roots liggen in Nijmegen (ik ben geboren in Limburg, maar op mijn tiende naar een dorp in de buurt van Nijmegen verhuisd), dus het is nooit een straf om er tijdens de Zomerfeesten te zijn!

Erg hè, dat wachten en die onzekerheid. Ik denk dat ik dat laatste misschien het ergste vind. Ik zei eergisteren nog tegen een vriendin: 'Als ik nou de garantie had dat ik over vijf jaar twee prachtige kindjes had, dan zou ik het nu zoveel makkelijker kunnen loslaten.' Maar je weet het gewoon niet. En die angst vind ik soms gekmakend.

urfebe en DN2017 vinden dit leuk.
  20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Het ligt eraan of we samen testen of alleen, hoe het uitkomt :) Vorige keer, had ik positief getest en was alleen thuis. Had mijn man wijsgemaakt dat ik mijn regels had. En 's avonds lag de positieve test op tafel en een rompertje met 'Papa is de beste'. Hij was zo blij :)

Hier weten enkele vriendinnen en collega's dat we bezig zijn, voor de rest niemand. De (schoon)ouders ook niet.
    We vertellen het het eerst aan de (schoon)ouders, vorige keer was dat rond 5/6 weken al. Rond 10 weken aan de beste vriendinnen en collega's. En al de rest na de 1ste goeie echo op 12 weken.

@nicole1987 Hoe zet je die ticker in je handtekening? Ik kopieer de HTML link, maar de ticker is niet zichtbaar dan :(

DN2017 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina