Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Regenboogjee en Pln vinden dit leuk.
  2. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Christiana rustig aan jij hoor, kun je je werk nu wel een beetje loslaten? Ik hoop dat je hebt genoten van de babyshower! Succes bij de echo morgen!

    @kramp heb ik maar heel af en toe maar word er dan wel wakker van. Hoorde inderdaad al eerder dat magnesium kan helpen. Weet iemand of dat ook tegen rusteloze benen helpt? Daar heb ik meer last van eigenlijk.

    Ik heb sinds eergisteren best vaak steken van onder, met een beetje menstruatie achtige krampen. Vriendin wees me op indalingsweeen? Die zou je al vanaf 30 weken kunnen krijgen vertelde ze. Hij ligt al 2 weken heel erg laag hoor ik steeds. Hoofdje opmeten afgelopen week ging ook lastiger omdat ze echt op m'n botje moest drukke met het echo apparaat. Gelukkig helpt een warm bad goed:)

    @Manna leuk hoor, goed verwend dus vandaag! :) ook jij succes morgen!
     
    Manna vindt dit leuk.
  3. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    Toen ik zwanger was van m’n eerste had ik 0,0 voorwerk tot ik met 41+3 beviel. Dit keer heb ik al wel harde buiken gehad, maar nu komen ze ook heel duidelijk in golven, bizar idee nu al voorweeen joh. Harde buik als ik hard hoest/lach/opsta, maar zo gek als ik gewoon niks zit te doen..

    Nog meer dames al last van deze echte voorweeen of nog niet?
     
  4. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Yep check. Wel lastig vind ik...

    Ja @Pln ik pas wel op. Ja werk wel iets los kunnen laten. Begint als een opluchting te voelen.

    @Manna jij ook succes morgen! Fijn dat je het ookgezellig had vanmiddag
     
    Pln en Manna vinden dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    klinkt zeker interessant!
    Maar inderdaad hopelijk is het bij niemand nodig.

    @Pln las een keer bij iemand die deed een blokje zeep bij haar voeten leggen 's nachts. En dat hielp...

    Zou wel top zijn als de kleine man al lekker aan het indalen is. Gaan ze iig niet meer zo snel draaien.

    @krijgertje yep herkenbaar. Bij dochter ook veel voorwerk, wat helaas niets betekende. :( :(
     
    Pln vindt dit leuk.
  6. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Sodeju deel 3 alweer,

    volgde het al wel maar nog niet echt de tijd gehad om te reageren.

    #krampen heb ik vaak in mn voeten die vaak savonds optreed gelukkig trekt het ook snel weg

    #harde buiken heb ik constant, ook veel pijn erbij soms als k weer teveel heb gedaan.

    #voorweeen geen idee, ik heb dat noet gehad bij mn vorige zwangerschap weet ook niet hoe dat voelt.

    # beweging, hier ligt ze al met de hoofdje na beneden en ligt ze met haar kontje tegen mn ribbenkast aan, gisteren kon il haar voetje beetpakken haha ze trok weg en trapte in een x heel hard.

    Dames die morgen een groeiecho hebben veel plezier en succes!
     
    Kiekieboe en Manna vinden dit leuk.
  7. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Oh dames.. ik tel echt af naar zaterdag, hebben we een 3d/4d echo gepland staan.. zoveel zin in om ons meisje weer te zien! :D is ook alweer bijna 11 weken geleden (tijd vliegt, als je erover nadenkt..):eek:

    Morgen en overmorgen heeft m'n vriend vrij van z'n werk, dan gaat hij met de babykamer bezig. Zo benieuwd naar hoe het eruit gaat zien! :)

    Morgen ook weer controle bij de verloskundige, om 08:45 uur. Zal vast wel weer goed zijn! Maak me in ieder geval niet druk gelukkig. :)
     
    Cindy1977, Pln en Manna vinden dit leuk.
  8. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Gaat snel he? Hier vorige echo ook al 11 weken terug. Vandaag gelukkig de groeiecho, maar dat is dan ook gelijk de laatste wanneer alles goed mag blijven gaan...

    Haha man neemt hier dinsdag ook vrij ivm de babykamer, we komen er gewoon anders echt niet aan toe

    Succes straks en veel plezier zaterdag


    Even klagen: Netflix doet het niet!!! Grrrrr en om daar nu mijn man voor wakker te maken :p:rolleyes:
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  9. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Hahahaha is het uiteindelijk gelukt of toch maar gaan slapen?

    Succes.vandaag met de echo's!

    (raar om te lezen dat het bij sommige alweer 11 weken geleden was, en dit waarschijnlijk de laatste is! Aan de ene kant is elke 2 weken heel erg mooi, maar ook zo erg stressen)

    Hier staat de babykamer eindelijk dus dat gaat wel wat rust.
    Maar fingers crossed dat we een ander huisje hebben.
    We hebben er nu 1 op 't oog die zou vanaf 8 januari vrij komen.. Hoop zo dat dat gegund is!
     
    Pln vindt dit leuk.
  10. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Dames die ziektewet hebben, is er een arboarts thuis wezen controleren? Ik zit nu iedere keer maar op de bank te wacten. Maar wat mag en kan ik nu? Durf bijna niet met de hond weg haha.
     
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Hier geen krampen of bi meer eig, maar ik lig ook maar te liggen ook XD Het valt mij reuze mee dat ik nog steeds maar op +12kg zit, met zo’n sloopkogel en nul activiteiten van mijn kant zou +40kg ook niet raar geweest zijn :) Banaan zit vol kalium en magnesium, ik zou er iedere dag 1 eten als ik kramp had. Dat het opstopt is een fabeltje, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

    Wel nog nierstuwing, iets minder grappig, maar dat is nog maar even. In mijn hoofd tel ik af naar 38.2 en dan is het ver tijd voor de ks en dat is al over 46 nachtjes OMG! Ik probeer echt elke seconde te genieten van het leven in mij, want het is echt de laatste keer <3

    Veel plezier met de echo’s vandaag! Ik ben wel uitgekeken eig, iedere 2 wkn is overdaad XD Dan zit je constant naar het zelfde te kijken en wil je haar alleen maar meer in het echt zien!

    Mijn schoonmoeder wordt echt met de dag erger pfft. Laatst zat ze echt te zeuren tegen mij, over werkelijk alles. Ik heb een badje, maar geen standaard of zo, we zetten het wel op de strijkplank dacht ik, maar ik heb serieus een half uur zitten luisteren hoe stom dat was. En ze wil perse straks veel prul kopen zoals knuffels, mutsjes, pakjes, etc. Ik kan amper zelf wat kopen, want ze weigert te luisteren. Ik zei nog dat knuffels en zo niet handig waren met mijn astma, zit ze te snauwen dat de baby toch geen astma heeft... ja wat moet ik dan nog zeggen?!

    Maar oké, niemand mag weten wanneer ik de ks krijg, dat krijg je ervan. Doen we lekker met het eigen gezin :) Dat is wel handig als je al een Dochter van 18 hebt, die kan op Kleuter letten. Hun wil ik er toch als 1e bij hebben en anders zit mijn schoonmoeder weer 1e rang.

    Maar oké, einde geklaag over mijn schoonmonster :) Ze kan ook lief zijn hoor....als ze slaapt XD
     
    Nelllie en Pln vinden dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TigerAngel7 haha dat werd dus niet gewaardeerd. :p

    @YellowEyes Leuk! Dan klinken 11 weken erg lang heh.

    Succes bij de vk & met de babykamer. Fijn dat je vriend 2 dagen vrij heeft.

    en wat een gave avatar heb je!!

    @Manna veel plezier bij de groeiecho!
    Lekker dat je man morgen vrij neemt.

    Oh wat irritant! Ging hij het op gegeven moment wel doen?

    Wat spannend! @MamavanHayden Hopelijk kunnen jullie daarin.

    @Christiana huh. nee, moet elke keer zelf naar de bedrijfsarts.
    Snap dat je je daar onzeker over voelt.

    @Cindy1977 46 nachtjes! :eek: wat klinkt dat nog kort zeg.

    Wat een verschrikking die schoonmoeder van je. Is ze altijd zo drammerig?

    Eindelijk eens een goede nacht gehad! Ondanks er tig keer uit geweest te zijn voor dochter. Heb ik wel meer slaapuurtjes kunnen maken. :)
     
    YellowEyes en MamavanHayden vinden dit leuk.
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    En we doen een 32 weken dansje! ♥
     
    Nelllie, Eveliennn89, YellowEyes en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Haha nee uiteindelijk ging om half 6 mijn dochter wel aan :p
    Ik lig nu nog in bed, mijn nam heeft me even laten liggen (hij werkt thuis nu), super lief. Heb vanaf 8 nog uurtje gedommeld

    Elke twee weken een echo lijkt me ook niet fijn nee. Ten eerste krijg je dat niet voor niets, maar het wordt denk ik ook meer gewoon. Gelijk een reden waarom wij geen pretecho meer doen

    @Christiana nee joh. Jij moet juist ook blijven bewegen. Anders wordt je bekken nog erger. Wandelen (binnen je kunnen en op de juiste manier) is super goed voor je. Ze komen echt thuis niet langs hoor

    @Cindy1977 ow nee wat erg lijkt me dat zo'n schoonmoeder. Je hebt groot gelijk, het is jullie gezin. Ze komt pas kijken en mee beslissen zodra jullie dat willen. Hier gelukkig echt een schatje, ook als ze wakker is ;)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  15. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    ik ben zelf bij de arbo arts geweest en die zei juist dat ik op mezelf en de kleine moest passen maar dat ik ook nog wel wat leuks moet gaan doen hoor! Nee niet iedere middag de stad in en in de weekenden op stap etc. Maar wel genieten tussendoor! Je weet zelf wel wanneer datgene wat je doet vergelijkbaar zou kunnen zijn aan het werk en of je dus terecht thuis zit. Ga jij nu maar eens genieten je hebt lang genoeg doorgewerkt met je klachten.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    @Christiana ... ik val onder het uwv, die hebben 2 keer gebeld, op afspraak en die vonden het zelfs goed dat ik een paar uur naar Disney ging. De bedrijfsarts heeft me ook gebeld en die maakte ook zo weinig drama. Fijne zw en doeiiii!

    En zoals @Pln zegt....nu lekker genieten hoor!

    Ja mijn schoonmoeder wordt hoe ouder hoe gekker lijkt het wel. Ze zegt echt kwetsende dingen zonder het überhaupt door te hebben.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  17. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Uwv zei vanaf 16 weken al, mocht ik volledig ziek gemeld worden dat het prima was haha..

    Ik heb een heel eigen smaak. Sneu voor het kind want het liefste heb ik alles strak, zwart, wit en naturel houtkleur en speelgoedje mogen nog wel pastelkleuren. Nou koopt m'n schoonmoeder de allerfelste kleuren en dan ook nog speelgoed van de lidl enzo. Niks tegen de lidl maar dat speelgoed daar is echt niet mijn smaak!

    Mijn wens is om na de bevalling de eerste paar uur even te acclimatiseren met z'n drietjes, voor zover je dat in een paar uur kunt. Maar m'n schoonmoeder verwacht dat ze binnen het uur al op de stoep kan staan.. Een familievriendin is als een dochter voor haar en heeft nu 4 kids en bij alle 4 stonden we binnen het uur met heel veel man in het zkh en ging die kleine van arm op arm. Dat is niet hoe ik t graag zie. Uiteraard zijn de opa's en oma's en m'n zus wel de eerste die mogen komen maar ik denk dat ik eerst even tijd voor mezelf nodig heb als ik verhalen van anderen hoor. Dus ik probeer d'r vast voor te bereiden maar ze vind 't helemaal niks.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bij Sophia lag ik al 5 dgn stijf van de drugs in het zkh, vanwege mijn enorm slechte bd. Denk maar niet dat ze toen langs is geweest hoor, ze kwam pas toen Sophia geboren was.

    Nu idd met mijn Man de ks en de kids kunnen hopelijk w88 in de kamer. Ik werk daar, dus dan is er net wat meer mogelijk :) En in de avond pas de rest van de visite, wij hebben super mooie 1 pers kamers met een complete diner service en van alles te drinken. Lijkt wel een restaurant, dus dan kunnen we mooi eerst met het gezin genieten. Daar heb ik nu al zin in :)

    Ja @Pln ... mijn schoonmoeder mag heus wel iets kopen wat zij mooi vindt, maar geen 150 dingen waar ik niets aan heb of nog erger, waar ik allergisch voor ben. Zucht, moeilijk hè.
     
    Pln vindt dit leuk.
  19. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93

    Eerst even de tijd nemen om te acclimatiseren, te douchen en even bij te komen en dan pas bellen! Wij belden vrij snel en zeiden dat ze welkom waren zodra we van de verloskamer afweren. M’n schoonmoeder stapte doodleuk -buiten bezoektijden om- de verloskamer binnen terwijl ik nog naakt en ongedouched in bed lag :rolleyes: dus lekker in je eigen tijd melden, dan weet je zeker dat ze niet langskomen voordat jij er klaar voor bent ;)
     
    Christiana vindt dit leuk.
  20. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja precies zo is mijn schoonmoeder maar eigen moeder net zo goed ook hoor. Dus ik wil ook niet meteen bellen, na het douchen ja. Misschien dat ik op dat moment echter wel meteen wil bellen. Maar al vanaf voordat ik zwanger was zag ik voor me om gewoon even alles te laten gebeuren en dan infefdaaf even met z'n drieën. Ik wil graag in het kraamhotel bevallen in bad als alles goed gaat en ik dat zelf ook prettig vind. En daar moet je als alles klaar is vrij snel weer naar huis dus ik denk dat ik bel als we in de auto zitten of net van te voren. Dan komen ze maar als we thuis zijn.
     

Deel Deze Pagina