@Kaboutertjes nee, heb wel dat yoghurt extra zuur lijkt... Normaal vind ik dat heerlijk, maar nu wil ik alleen vanille-yoghurt.
@Kaboutertjes Geen last van zuivel hier, maar eet ook praktisch veganistisch, heel soms wat kaas. De soya vervangers voor yoghurt en melk vallen misschien beter? Je kunt zelfs een soort roomkaas maken van cashewnootjes. Ik dacht eerst, kan dat wel, zwanger en vegan, maar het is geen probleem als je op eiwitten, b12 en omega vetzuren let. (zit bijv in lijnolie, roer ik een scheutje van door de yoghurt)
Ik at bijna vegetarisch/veganistisch voor de zwangerschap, en ben er van overtuigd dat het zeker helemaal kan met een goed gebalanceerd dieet en eventueel wat voedingssupplementen, maar ik vind het al zó moeilijk om eten te vinden dat ik nu kan hebben, dat ik het voor nu even opgegeven heb. Ik eet wildernisvlees en biologische zuivel, na de zwangerschap ga ik weer richting bijna-v (Ik at 1x pw wildernisvlees en bio eieren, geen melk). Heb heel veel gelezen en gezien over veganistisch eten, en je kan echt prima gezond zwanger zijn, maar dan moet je wel gevarieerd eten en je goed informeren. Ik kan nu geen avocado meer zien, meestal geen zin in bonen, tot afgelopen week had ik alleen behoefte aan chips en koekjes dus gevarieerd zal er even niet in. Gelukkig nu wel beter, maar nu weer geen puf om te koken.. Ga binnenkort wel eten bij vegan restaurant, nu al zin in
Hier dus ook kaas en her en der eens in de zoveel tijd een toetje. Deed ook niet moeilijk als ergens zuivel in zat. Maar kan nu aan mijn lijf merken dat het toch ergens doorheen zat. Dan komt het er boven of onder flink uit. Yoghurt is meestal soya of kokos wat wij halen en de melk is van haver (dochter kan niet tegen melk). Dus in principe is de overschakeling niet zo extreem, maar moet beter opletten nu.
Lijkt me inderdaad niet makkelijk, vegan en zwanger zijn. Knap hoor! Het begint nu toch wel te kriebelen hoor, kan niet wachten totdat we kunnen beginnen met opknappen en meubels kijken/kopen! We hebben afgesproken om in april te beginnen
@Pimpelmeesje @Kaboutertjes @Dicky34 Ja, het is even aanpassen he dat eten de hele dag. Wel belangrijk om goed te eten nu, dus niet gek om even 'terug' te vallen als je eerst vega at. Ook al ben ik niet misselijk, toch eet ik nu anders en minder. Wel meer kleine beetjes. Ik krijg zo vaak trek en het wisselt enorm waarin. Maar prima te doen. Ik vind het zo knap van de misselijken van ons, om te zorgen dat je toch iers binnenkrijgt.. Lijkt me niet niks hoor! Leuk, @Dicky34 zo'n klus/shop starttijd om naar uit te kijken!
Ja, kan niet wachten! Het liefst beginnen we nu, maar ik heb belooft eerst de Kamer van de oudste te doen.
@Kaboutertjes haha knap hoor, dat je zo lang kunt wachten tot je het geslacht weet! Al maakt het voor ons echt niet uit of het een jongen of meisje zal zijn, ik vind het altijd zo bijzonder te weten wat er in mijn buik groeit, niet na te hoeven denken over 2 namen, 2 kaartjes etc. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk! Gefeliciteerd met de goede echo! Een gender reveal hoeft van ons ook niet. Ik probeer wel altijd een leuke manier te vinden om het aan de ouders enzo te vertellen, maar we gaan er niet iets heel speciaals van maken. Zodra wij het zelf weten mag van ons iedereen het ook weten. @Kjubda wat een prachtige echo! Echt een heel mensje al, wow! @lindajl wat fijn dat de nachtdiensten er op zitten! En zelf het geslacht weten maar het nog geheim houden zou ik echt niet kunnen haha. Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan doen! @Suuster aaah wat een lief klein kindje zo op de echo! Prachtig! @Ananas13 goed dat je je gevoel gevolgd hebt hoor. Ergens lijkt het misschien overdreven om elke keer dat je ongerust bent een echo te boeken, maar aan de andere kant... Wat is nou 25 euro en als je de kleine straks gaat voelen en het hartje regelmatig te horen krijgt zal je sowieso meer zekerheid hebben! En voor nu is een keer extra spieken alleen maar leuk toch? @Eli05 welkom en gefeliciteerd!! @Akka yess gefeliciteerd met de goede echo! @Trotsemoeder1987 jij ook gefeliciteerd met de goede echo! @JoanneJo heerlijk, even lekker wat voor jezelf kopen. Geniet ervan! @Mystiek wowww mooie buik al! @Dicky34 oe ja het babykamertje op orde maken, daar heb ik ook echt zin in. Die kamer is nu een rommeltje, daar hebben we alle meubeltjes in geschoven voor de kleine haha. En die moeten allemaal nog in elkaar. Maar waarschijnlijk gaan we dat pas over een maand of 3 doen, dan krijgt de oudste een nieuw bed en mag haar meegroeibed naar de jongste. Dan kan haar ledikant terug naar de babykamer. En afhankelijk van het geslacht willen we de muren nog verven want die zijn nu zuurstokroze haha. Eten vind ik echt een dingetje. Pfff heb de hele dag door trek en ben daar misselijk van. Maakt echt niet uit of ik net stevige lunch binnen heb. Dit heb ik nooit echt gehad tijdens mijn zwangerschappen dus hoop dat het voor de 12 weken wel over is. Anders ga ik flink wat kilos aankomen denk ik! Verder word ik langzaamaan wel steeds zenuwachtiger. Nog een ruime week tot de eerste echo, eindelijk kijken of het echt goed zit daar binnen.
Wij vandaag bij de vk geweest voor een 2e intake .. volgende week een termijn echo! Hoop dingen besproken en zij kwam er eigenlijk mee dat mijn vorige vk m’n bevalling niet super heeft aangepakt en ik daardoor ook angstig ben. Ik was niet goed ingelicht en voorbereid en dat klopt en heb nu een enorm rustig gevoel bij deze verloskundige.. ook wil ik gaan kijken naar zwangerschaps yoga. Mijn vriend was mee en we hebben gekozen voor de combinatie test, hij wilde best graag 1 van 2 en hebben nu duidelijk uitleg gehad.. heb het vooral bij hem gelaten omdat ik zelf gewoon een goed gevoel heb maar het is ook zijn kindje dus volgend week bloedafname en daarna dan een echo met nekplloi meting en uit die dingen icm mijn leeftijd komt een risico.. mochten we in verhoogd risico zitten kan er een verder onderzoek met nipt worden gedaan en daaruit komt dan 99.9% zekerheid Het voelt wel goed.. ik kan me best druk maken en als alles oké is hebben we voldoende tijd om stressloos te genieten
Ik heb ook even een buikfoto gemaakt. Schrik er toch weer van hoe zichtbaar het al is. (Darmen of niet)
Aangezien t babytje nog ieniemini is, zijn het sowieso darmen maar dat komt omdat je buik ruimte aan het maken is voor de baby, prima toch
Praten jullie al over babynamen? Vond voor onze dochter de naam heel makkelijk om te kiezen. Die was er eigenlijk al bij de positieve test. Mijn man was het gelukkig helemaal eens met de naam mocht het een meisje worden. Jongensnaam hadden wij pas laat maar was het eigenlijk net niet (geluk dus dat het een meisje werd haha). Nu mijn favoriete namen dus vergeven zijn, ze heeft meerdere namen, wordt het lastig. Hoe hebben jullie dat gedaan bij een volgende kindje, zeker de ouders van 4+ kinderen. Vind het maar knap dat er nog wat verzonnen kan worden waar beide ouders een goed gevoel bij hebben.
Wij hebben het er eigenlijk nog niet over. Zodra we weten wat het wordt is het makkelijker nadenken denk ik haha. Jongensnaam gaat hier wel lastig worden, ik had maar 2 namen en die hebben ze gekregen.
Oww namen... Ja dat vind ik ook wel een dingetje. De eerste wisten we al ruim voordat ik zwanger was. Ik liet ooit vallen dat ik dat een prachtige meisjesnaam vond en mijn man was het er helemaal mee eens. En toen bleek de eerste ook een meisje en hoefden we niet echt over namen meer na te denken. Toen de tweede. Pfff lastig hoor, en helemaal toen het een jongen bleek te zijn. Na lang lijstjes maken, samen doornemen, afstrepen, toevoegen kwamen we op 1 mooie jongensnaam. Die heeft de middelste nu dus. Toen de jongste. Dat is een meisje en we hebben lang een naam gehad die we samen mooi vonden. Toen we het over een tweede naam hadden trokken we de conclusie dat we die naam, die we dus als tweede naam hadden bedacht, nog mooier vonden. Dat werd dus de eerste naam, alleen vonden we de andere naam daar niet mooi bij als tweede. Toen werd m'n nichtje geboren en die heeft die meisjesnaam gekregen, min 1 letter. Dus die naam valt nu ook af. Ik ben wel al bezig met een lijstje. Maar alles wat ik mooi vind vindt mijn man niks. En hij komt zelf ook niet echt met namen ofzo haha. Dus voordat we er echt serieus over na gaan denken willen we weten of het een jongen of meisje is. Dan kunnen we ons daarop focussen. Ben heel erg benieuwd, heb zelf dus nog geen naam die ik echt wow vind maar dat komt vast goed!
Ik zou gewoon lijstjes gaan maken met de appjes of boekjes. Ik ken bijna niemand die voor een 2e kind de reserve naam gebruikten. Wij hebben voor beide opties al een naam, maar of dat hem ook gaat worden weet ik nog niet 100% zeker
Wij hebben voor een meisje al 2 mooie namen maar we hebben nu 2 jongens dus een jongensnaam wordt dan wel weer heel lastig....
Wij gaan pas serieus praten na de geslachtsbepaling. Wel gaan we ons besluit om met volgnamen naar onze directe familie te vernoemen voortzetten. Bij onze zoon zijn dat vrij losse verwijzingen naar onze vaders, maar mocht deze een meisje blijken dan gebruiken we de namen van onze moeders eventueel heel direct. De roepnaam (eerste naam) kiezen we gewoon uit lijsten of wat in ons opkomt.
Namen lastig, wij moeten er twee ha ha, we hebben afgesproken dat we de namen pas gaan bedenken als we weten wat het wordt. Ik heb wel een paar meisjes namen die ik mooi vind. Jongens namen echt geen idee... Bij mijn zoontje had ik de naam al heel lang, maar nu vind ik het lastig, andere man, andere namen, ha ha Babykamer, moeten eerst het huis verbouwen, maar dat wordt een vrij lang traject ivm vergunning enz, dus misschien doen we het erna. Denk niet dat we het redden binnen 5,5 maand. Nu een ander huis kopen ook al heb ik mega veel overwaarde, willen we nu niet, de prijzen zijn niet meer in verhouding. Zijn ook nog even bezig geweest om dit te verhuren en dan een huis te huren, maar de partij waarvan wij het huis op het oog hadden wil toch liever verkopen.
Eten, pfff dat is wel een ding, ik eet normaal super gezond, weinig vlees, weinig zuivel, maar nu kan ik dat niet, als ik eet ben ik misselijk, als ik niet eet nog misselijker, ik moet echt de hele dag eten, dus eet veel appels, crackers, rijstwafels, en ik wil overal kaas op, ben verslaafd aan kwark en brood... Ik ben vrijdag weer gaan werken, gisteren weer wat meer gedaan, ik voel mij echt verschrikkelijk, ik wordt er helemaal down van, ik kan gewoon niets nu, ben zoooo moe, morgen weer werken, die dagen zijn gewoon te lang, vrijdag om 13.00 uur kon ik niet meer, moest gewoon huilen van de moeheid. Morgen ga ik het maar op mijn werk vertellen.