♥️ Uitgerekend september 2020 ♥️

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suuster, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij hebben zondag de termijnecho en volgende week dinsdag de NIPT. Had liever de termijnecho iets later gehad maar heb hem nodig voor de NIPT.

Wij hebben al jaren een hele waslijst aan meisjesnamen en nu zeker een nummer één, dat wordt hem sowieso(als het een meisje is dan, waar ik niet van uit ga) Een jongensnaam vind ik heel erg lastig zeker omdat we al drie jongens hebben en onze kat onze vierde jongensnaam heeft gekregen.

Suuster vindt dit leuk.
  2. annelie566

Wij gaan naar Antwerpen!

3. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Wij moesten echt wachten tot we voorbij de 12 weken waren. Jullie mogen gelukkig wat vroeger gaan! :D
    Hier was het even zoeken naar een meisjesnaam. De jongensnaam was op vijf minuten beklonken! Maar ik moet zeggen dat onze zoektocht gelukkig gemakkelijk is gegaan.

Kan me wel inbeelden dat je na 3 jongens moeite hebt om een leuke jongensnaam te vinden. Je hebt waarschijnlijk het gevoel dat je 'alle' leuke jongensnamen al hebt gebruikt!

4. annelie566

Klopt hoor, ik denk dat jij verzekerd bent bij een Belgisch ziekenfonds, dan is het inderdaad vanaf 12 weken. Ik ben niet aangesloten bij een Belgisch ziekenfonds en dan mag/kan het dus eerder met het risico dat je nog een keer opnieuw moet prikken als de test mislukt.

En ja dat gevoel hebben we inderdaad. Meisjesnaam was 1 minuut en klaar. Ik kom hem sindsdien ook overal tegen(op winkels, in de krant etc) dus ik hoop dat we hem mogen gebruiken dit keer.

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oeps. Die kan zeker niet met terugwerkende kracht Mister Whiskers genoemd worden? :D

Kaboutertjes en Suuster vinden dit leuk.
  6. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Hoe was de echo? :)

7. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Hier woensdag de termijnecho! Dan moeten we ook laten weten of de Nipt gaan doen. Ik twijfel nog steeds..

Over namen hebben we het nog niet echt gehad.. Ik heb wel een lijstje met jongens en meisjes namen, maar ik denk dat we daar echt pas meer mee bezig gaan als er de geslachtsbepaling hebben.

8. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ja... een beetje dubbel helaas!
    Het beebje lag eerst wat stil, en begon ineens lekker te bewegen. Dat was heel mooi om te zien. Met een soort snelle zwaai kon hij zich ineens omdraaien. Wij helemaal verbaasd.

Het hartje klopte dan ook goed nog steeds. Helaas zag de echscopiste een licht verdikte nekplooi. Ze heeft het meermaals opgemeten. Tot 3,5 mm zit het binnen de norm en bij ons kindje was de btrouwbaarste meting 3,8mm. Net even buiten de norm dus, maar niet extreem. Wel reden tot meer onderzoek, dus we worden doorverwezen naar het ziekenhuis voor een informerend gesprek en vervolgonderzoek.

We waren eigenlijk van plan om de nipt niet te doen. Maar nu wordt de nipt misschien overgeslagen en is er breder onderzoek nodig. Dat horen we nog. Het kan nog wel alle kanten op, maar we hebben nu wel meer kans op een kind met down of hartafwijking bijv. Ik ben er wel rustig onder, omdat de echoscopiste aangaf dat we eerst moeten afwachten en het vocht in de nekplooi nog kan afnemen de komende weken. Mijn vriend is wel erg ongerust nu. We kunnen gelukkig goed praten en ik heb wel sterk: eerst afwachten en vervolgonderzoek tot we meer weten!

Was wel heel leuk het kindje zo te zien bewegen, echt een poppetje al. En een paar dagen vooruitgezet, uitgerekende datum is nu 10 september.

Flower253, Lelie44, Suuster en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Pittig hoor @Jaetje85 ! En wat knap dat je er zo rustig onder bent. Hopelijk blijkt het toch nog allemaal mee te vallen.

Jaetje85 vindt dit leuk.
  10. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.921
    1.508
    113
    Vrouw
    O nee. Dat wil je niet horen. Hopelijk is het loos alarm.
    Wat goed dat je er rustig onder bent.
    Succes met afwachten.

Jaetje85 vindt dit leuk.
  11. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    @Jaetje85 , dat is een dubbel gevoel inderdaad. Hopen dat het allemaal nog bij trekt en loos alarm blijkt.
    Fijn dat jullie zo goed met elkaar kunnen praten, lijkt mij toch lastig om rustig te kunnen blijven.

Vorige zwangerschap en deze ( met 11weken) is de nekplooi niet eens opgemeten bij onze kleine. Althans, hier is nooit wat van gezegd dat ze dat hebben gedaan. Is dat standaard dat ze daar wel naar kijken?

Jaetje85 vindt dit leuk.
  12. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Jaetje85 ow dat is even schrikken. Wel fijn dat ze er meteen bovenop zitten en dat je er zelf rustig onder blijft. Stressen geeft ook weinig nut natuurlijk maar kan me voorstellen dat er toch dingen door je hoofd gaan.

Ik denk dat ze het alleen opmeten als het opvalt. Hier kan ik me ook niet herinneren dat ze dat deden buiten de 20 wekenecho om.

Jaetje85 vindt dit leuk.
  13. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Dank jullie wel!

@Kaboutertjes Het is niet standaard inderdaad bij de termijnecho. Ik denk dat het haar opviel. Mijn vriend zag het ook gelijk en dacht ojee. Ik zag het niet. Op mn echofoto's zie je bij het nekje een zwarte langgerekte plek met weer een witte lijn eronder. Dat zwarte is het vocht in het nekje, dus dat lijkt wel dik/veel. Normaal is dat een veel dunner zwart gedeelte. Nu valt het bij ons gelukkig nog mee en is het maar ietsje buiten de norm. We waren gaan googlen en dan lees je ook verhalen van 6 of 7mm dikte. Waar ook vaak een kind van komt waar niks mee aan de hand is. Dat stelt me wel gerust. Ben wel wat angstig voor het vervolgonderzoek omdat daar risico's aan kunnen zitten voor de baby.

De verloskundige belde net en vertelde dat het ook zomaar kan dat ze as donderdag in het ziekenhuis bij de nieuwe echo iets anders meten en dat het dan toch dunner blijkt of dunner is geworden. Dat stelt voor mu ook wel gerust.

Lelie44, Kaboutertjes en Pimpelmeesje vinden dit leuk.
  14. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Fijn dat het toch relatief mee valt, maar leuk is anders :( hopelijk snel goed bericht!

Jaetje85 vindt dit leuk.
  15. JoanneJo

JoanneJo Actief lid

10 jun 2019
    339
    357
    63
    Vrouw
    Fulltime mama
    Weet niet of het je geruststelt maar mijn vriendinnetje had hetzelfde met haar kleine die inmiddels een half jaar is. Daar was de nekplooi ook niet in orde en zat veel vocht omheen. Wat wees op misschien down of idd hartafwijkingen. Na verder onderzoek met nipt kwam er niets uit.. kindje is helemaal gezond geboren

Jes88, Kaboutertjes en Jaetje85 vinden dit leuk.
  16. JoanneJo

JoanneJo Actief lid

10 jun 2019
    339
    357
    63
    Vrouw
    Fulltime mama
    Wij hebben zaterdag een echo zelf gepland omdat mijn vriend aankomende 2 weken vol zit met werk en school en de vk geen andere plekjes had.. dus voor hem gaan we zaterdag even kijken wat ik totaal niet erg vind :) 16.15 mogen we! Ben nu al beetje zenuwachtig

Kaboutertjes en Jaetje85 vinden dit leuk.
  17. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Dank je @JoanneJo, het verhaal van je vriendin is ook weer positief, goed om te horen.

Wij stoppen nu met googlen en wachten af, overal op internet staan andere percentages en kansen en uitkomsten, geen pijl op te trekken! o_O

Jes88 en JoanneJo vinden dit leuk.
  18. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Bij ons deden ze het ook vorige week bij de termjjn echo.
    Sterkte @Jaetje85

Ff wat anders, zijn er dingen die jullie nu niet eten of drinken buitwn e deur vanwege hygiene? Ik had net zon trek in turkse pizza maar durfde t niet aan.... milkshake en softijs uit zon machine vind ik ook altijd eng in de zwangerschap, hoe denken jullie daar over?

Jaetje85 vindt dit leuk.
  19. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @Jaetje85
    Dat is niet iets wat je wil horen, maar ook goed om niet meer te googelen. Ik ga voor je duimen dat het straks niks blijkt te zijn. dikke knuffel voor nu

Jaetje85 vindt dit leuk.
  20. JoanneJo

JoanneJo Actief lid

10 jun 2019
    339
    357
    63
    Vrouw
    Fulltime mama
    Ja ik neem wel een milkshake van de Mac omdat ik er soms zoooo trek in heb maar softijs en shakes op mijn werk laat ik bijvoorbeeld.. weet dat ik schoon ben maar niet iedereen zo is. De bacteriën van zo een machine kunnen idd echt gevaarlijk zijn verder eet ik overal wel

Deel Deze Pagina