@Blomma Natuurlijk! Welkom! Begrijpelijk dat je nog niet gelijk helemaal durft te genieten.. Fijn dat je een goede termijnecho hebt gehad! @Lelie44 Lekker klagen hier hoor! Oh wat vervelend zeg! Die vermoeidheid is echt verschrikkelijk, je voelt je ook zo nutteloos dan he.. had ik tenminste, voelde me heel lullig tegenover mn vriend maar was niet vooruit te branden. Verschrikkelijk ook als je kapper het te kort knipt, bah! Hier ook even klagen hoor; Ik moet van de fysio rustiger aan doen en zo min mogelijk tillen/bukken. Nu zit ik sinds deze week 20% in de ziektewet. Dus werk 32u ipv 40u. Nu was het vandaag ontzettend druk en hadden we ook nog een zieke. Dus ik kon gewoon echt niet rustig aan doen en moest gewoon kei hard mee knallen op de werkvloer. Dit voel ik nu overal.. En het zal enorm druk blijven aankomende tijd, dus rustiger aan doen zit er echt nog niet in..
Hier ook doodmoe elke middag. En snachts word ik juist vaak wakker. Ik ga morgen weer voor mijn opleiding naar Den Haag. Groep van ongeveer 24 mensen + allemaal 1 iemand mee om op te oefenen (tandheelkundig) vanuit heel Nederland. Ze hebben nu vanuit die opleiding gezegd dat iedereen uit Brabant uit voorzorg thuis moet blijven. Het zijn in totaal 4 weekenden en mijn werkgever betaalt wel een flink bedrag voor mij voor de opleiding. Maar ik begin steeds meer te twijfelen of ik moet gaan.
https://www.libelle.nl/lekker-in-je-vel/zo-gevaarlijk-is-het-coronavirus-voor-zwangere-vrouwen/ Ik lees net dit.. Vooral dat laatste stukje.. Maken jullie je ergens druk om of nog helemaal niet?
Ik weet niet hoe ze op dat laatste stukje komen. Van wat ik gelezen heb stond dat nergens. Maar er is ook nog heel weinig over bekend dus geen idee of het wel of niet schadelijk zou kunnen zijn. Ik werk in de zorg en kom dagelijks met veel mensen in contact. Ik zou willen dat het niet zo is maar ik heb het gevoel dat ik nu met mijn lage weerstand door de zwangerschap, dit virus gewoon een keer te pakken krijg.
Ik maak me eigenlijk niet zo druk als ik heel eerlijk ben. Gister lag dit formulier bij het echo centrum.
Ja, dat heb ik dus ook, omdat onze weerstand nu eenmaal lager is nu.. Ik werk dus in de supermarkt, dus ook veel mensen.. En 1 groot gekkenhuis nu!
Ik zou toch luisteren hoor.. de arts zegt het niet voor niets. En je geeft zelf aan dat je het voelt! Luister naar je zelf! Je bent niet alleen.. doe het dan voor die kleine
Maak mij hier niet druk om. Uiteraard hoop ik dat het ons bespaart blijft maar druk maken, nee. Hier in huis zijn wij allen gezond en fit, dus het zal ons niet groot wat doen denk ik, behalve dan een week a twee flink beroerd zijn. Maar voor één van de kinderen van vrienden van ons zou dit per direct einde oefening betekenen. Daar maak ik mij eerder zorgen om.
Je moet niet je leven on-hold gaan zetten nu hoor. Zou er zelf wel heen gaan, maar dat is natuurlijk aan jezelf wat je gaat doen. De kans dat je elders besmet raakt is waarschijnlijk net zo groot als daar in het opleidingscentrum. Iedereen in Nederland heeft de kans besmet te raken, of je moet nu een paar weken samen met je gezin in quarantaine, dan is de kans heel erg klein natuurlijk. Maar wil je dat?
Ja ben helemaal gesloopt nu, en er komen nog 2 enorm drukke dagen aan waarin we ook nog eens onder bezet staan.. Als het morgen weer zo gaat, dan ga ik mn rayonmanager ook bellen dat het op deze manier niet gaat.. Straks zit ik met 20 weken thuis en kan ik niks meer! Dat zie ik echt niet zitten! Heb vandaag ook pas om 14:30u kunnen lunchen.. Mensen zijn echt aan het bunkeren, niet normaal!
Bedankt voor het delen! @Kaboutertjes Heb het ook met mijn werkgever besproken en de kans dat ik het oploop blijft toch vrij klein aangezien ze bij de opleiding zich houden aan de richtlijnen van rivm. En inderdaad kun je het net zo goed ergens anders oplopen. Ik ga dus morgen gewoon wel. We hebben ook een app groep van de opleiding en daar waren sommigen echt al in paniek leek wel. Dat is ook gewoon heel moeilijk, dat mensen er zo bang van worden. En dan dus ook de supermarkten leeg gaan halen inderdaad.
Denk maar goed aan jezelf. Je werkgever kan niet je gedeeltelijke ziektewet negeren. Hoe druk ook op je werk (moeilijk natuurlijk...) je moet aan je gezondheid denken. Dan moet er maar extra personeel komen! Wat corona betreft... ik maak me ook niet druk, maar ben wel voorzichtig en schud geen handen meer met klanten. Ben wel blij met de nieuwe strenge regels voor deze maand.
Wat fijn! Hoe ervaarde je de combinatietest? Is het vrij duidelijk? Wij krijgen volgende week vrijdag de echo plus uitslag. Vind het ergens wel spannend hoor..
Ik krijg letterlijk een virus van dat coronavirus. Wat een gezeik.. ik ben echt een veelste nuchtere Hollander hiervoor, en dat mensen zo bang zijn en hele voorraden halen. Ik snap het niet en ga dat ook nooit begrijpen. Ja het zal best heftig zijn in anderen landen.. maar ik vertik het om mee te doen aan de histirie het artikel vind ik vaag, voor zover ik wist is het niet extreem gevaarlijk en wat betreft die afwijkingen en miskramen. Dat zal dan toch echt in de eerste weken moeten gebeuren neem ik aan, wanneer alles word aangelegd. Dus ik denk dat het een beetje is opgeblazen. Ik werk in de horeca pak geld aan, raak de hele dag van alles aan en eerlijkgezegd was ik me handen niet vaker dan dat ik voor Corona deed Ik hoop dat het gauw overwaait, ben het zat hahaha Hier merk ik dat dagen van 9 uur lang op mijn voeten staan ook niet meer echt lukken. Ik krijg dan echt last van me heupen en druk op mijn vagina. Gewoon te zwaar voor me dus, heb dat aangegeven en draai nu nog 1 x per week 9 uur en de rest 4 uurtjes per dag. Gewoon voor jezelf opkomen hoor, soms hebben mensen niet door hoe zwaar zwanger zijn wel niet kan zijn. We creeeren een heel nieuw leventje is onze buik.. dus rust verdienen we echt. 28e eindelijk de gender reveal ik kan niet wachten & volgende week donderdag mogen we tekenen en krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje.. genoeg te doen dus
Ja de uitslag was heel duidelijk. Weer even lekker naar de kleine gekeken. Bij ons dochtertje hebben wij er destijds ook voor gekozen. Wij kozen voor de combinatietest, omdat als er wel wat uit kwam, we alsnog een nipt konden doen.
@JoanneJo , kan soms wel lachen om die hysterie hoor. Wij zijn aan het verbouwen dus komt veel stof vrij en daar moet ik van niezen. Met pech blijft het iets langer zitten en nies ik ook in de stad. Oooh, je moest een man zien kijken. Die wist niet hoe snel hij bij mij vandaan moest komen. Nu moet ik ook nog hoesten, beetje de kriebel in de keel sinds gisteren. Ik mag mijn dochter nu niet meer zelf brengen en ophalen van de peuterspeelzaal. Ik ben de enige die haar weg kan brengen (familie en vrienden wonen ruim 45 min hier vandaan), dus zou ze thuis moeten blijven, gezeur. Vind het echt zo zwaar overdreven allemaal. Zodra een kindje een loopneus krijgt, niest of hoest mogen ze ook niet meer naar de psz, krijgen ze het tijdens lestijd dan worden ouders gebeld om de kinderen op te halen. Als je het over hysterie hebt.
Ja ach meid even volhouden nog hoor! Ik herken het hoor ben ook zooo moe dat zelds een boodschapje doen voelt alsof ik helemaal naar Tokio moet reizen! Onze jongste wordt de afgelopen dagen ook steeds wakker in de nacht pff dat is dan eigenlijk even net te veel al helpt mijn vriendin me onwijs goed hoor, je bent toch uit je slaap he
Welkom hoor! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Fijn dat je nu een mooie zwangerschap hebt na al dat verdriet, geniet ervan