♥️ Uitgerekend september 2020 ♥️

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suuster, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blomma

Blomma Bekend lid

18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dank voor het welkom ladies, fijn!

@peme Ja, fijn he! Voel me redelijk, soms nog echt wel slechte dagen, soms betere... Heb per 1 april een nieuwe baan en tot die tijd lekker thuis hokken. Met jou ook alles goed?

@Jaetje85 Dat is het zeker, nu durven we eindelijk een beetje te genieten :)

Heftig hè, het coronivirus... Vooral wat het nu doet met de samenleving. Hoop dat iedereen zijn verantwoording neemt richting anderen iig.

Vwb die druk op je vagina, dat herken ik ook zeker. Voelt ook alsof daar onder je blaas en darmen echt in de verdrukking zijn, voelt idd niet pijnlijk maar gewoon vreemd ofzo?

Ik had gisterochtend wat lichtroze afscheiding bij het afvegen :$ Wel eergisteren paar keer met veel moeite moeten poepen, zou dat het kunnen zijn? Seks hebben we al 2 weken niet gehad. Jemig, mn hartslag schoot omhoog man.. Jullie ook eens gehad? Inmiddels wel gestopt gelukkig!!

2. JoanneJo

JoanneJo Actief lid

10 jun 2019
    339
    357
    63
    Vrouw
    Fulltime mama
    Hier ook nogsteeds druk op mijn vagina. echt een vreemd gevoel maar geen pijn. Donderdag de nekplooimeting volgens mij gaat deze gewoon door en zover ik kon lezen de geslachtsbepaling een week later ook. Helaas mag alleen grote zus nu niet mee en zou der eerste echo zijn dat ze van ons mee mocht.. maar het is niet anders
    Ik hou me trouwens goed aan de regeltjes hoor en mijn dochter hou ik voorlopig ook even thuis. School naast haar is een kindje thuis die Corona heeft. Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere

3. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Even over die druk op de vagina: dat is heel normaal hoor. Heb ik bij de vorige zwangerschap heel veel gehad en nu weer.

Wat is het een rare tijd hè dames. Kinderopvang gaat dicht. Ik werk in de zorg, mijn man heeft een kantoorbaan dus die werkt thuis en zorgt voor de kleine. Morgen op mijn werk gaan we bespreken hoe het nu verder gaat.

Jaetje85 en JoanneJo vinden dit leuk.
  4. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    Mijn toekomstvoorspelling van a.s. week (totaal uit de lucht gegrepen maar soms lijkt de waanzin werkelijkheid geworden):
    -Nog een paar dagen dan krijgen wij hier ook een lockdown.
    -Morgen gaat 80% van de mensen alsnog hamsteren omdat blijkbaar aanleverinsproblemen zijn omdat grenzen gesloten zijn en vrachtwagens stil staan. (Laten we nog meer wc papier inslaan met zijn allen. Hebben nu echt wc papier nodig en schaam mij nu al om die zak met rollen in het karretje te leggen).
    - scholen gaan straks alsnog voor iedereen dicht.

Ik denk trouwens dat die drie weken nog uitgebreid gaan worden. Menig land heeft de scholen gesloten tot eind april (EIND APRIL!).

5. JoanneJo

JoanneJo Actief lid

10 jun 2019
    339
    357
    63
    Vrouw
    Fulltime mama
    Wat fijn dat de druk herkent word. Ik maakte me wel een beetje zorgen alhoewel het geen pijn doet, maar het hoort er dus bij! Gelukkig!

hier een teleurstelling. De pretecho de 28e gaat niet door dus voorlopig moeten we de genderreveal uitstellen. En ik wilde zo graag gaan shoppen.. maar alle praktijken sluiten voor pret echo’s en daar valt de geslachtsbepaling ook onder. voor zover kan lezen gaat donderdag door en ik sta er ook op, heb niet voor niets zo’n bedrag betaald en gaat om de gezondheid van een baby. Dus lijkt me meer dan logisch dat ze de combinatietest gewoon doen.

mijn werk ook gesloten dus geen inkomsten voor mij namelijk 0 uren contract. Worden spannende weken. Zo zit alles mee en zo weer tegen. Ach als de kleintjes maar gezond zijn/blijven en de mensen om ons heen.. dan komen we er wel. Vind het nu wel naar worden allemaal..

6. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    Met 0 uren contract ben je echt de sjaak momenteel. Dat beseffen zoveel mensen niet. Hoop dat jullie dit weten op te vangen.

JoanneJo vindt dit leuk.
  7. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Hoi dames, pfff wat een onwerkelijke en onzekere tijden he! Dat virus heeft me de hele week in de ban gehouden...

We zouden dus eigenlijk zaterdag het vrijgezellenfeestje van mijn zusje hebben, in Breda. Dus sinds een week geleden al druk bezig geweest met stress, annuleringen, verplaatsen, discussie in de groepsapp of we wel of niet moeten gaan... Toen was alles nog zo onzeker en kijk nu... Het moet allemaal echt nog even doordringen hier.

De hele zwangerschap is daardoor ook een beetje naar de achtergrond verdwenen. Ik vind dit denk ik wel echt de moeilijkste periode in de zwangerschap. Hoera, vandaag 12 weken! Maar is alles wel goed? Klopt het hartje nog? Ga ik dat hartje binnenkort wel horen of wordt mijn afspraak afgezegd? Ik voel de kleine (al denk ik soms van wel, maar zeker weten doe ik het niet) nog niet dus HOE krijg ik da bevestiging dat alles nog goed zit? Buik lijkt niet echt te groeien, maar ik weet dat dat rond deze periode even stil staat. Waar ik eerst dacht mijn baarmoeder te voelen kan ik deze niet meer vinden, maar ook dat is niet gek want die zit met dit termijn nog achter het schaambot. Dus alles bij elkaar opgeteld... Ik ben onzeker maar heb ook vertrouwen. Maar ik hoop heel hard dat mijn afspraak 1 april wel door kan gaan, al is het alleen even snel het hartje horen....

Scholen zijn dicht, ik sta voor de klas en moet gewoon werken als opvang en om educatie voor de kinderen thuis te regelen. Maar ik hoest al een paar dagen... Niet noemenswaardig maar ik denk dat ik morgen mijn directie toch even bel voor advies. Vandaag thuis met 3 kinderen dus we gaan straks even gezellig aan tafel aan de educatieve knutsel!

@JoanneJo, wat een nare tijden he. Tuurlijk is zo'n geslachtsecho nu luxe maar het is zo ontzettend balen want je kijkt er zo naar uit. Je wilt gewoon genieten van de zwangerschap en dat verdwijnt een beetje naar de achtergrond zo. Ik wil ook echt gaan shoppen, maar eerst maar eens kijken of we met 15 weken wel naar een pretecho kunnen of dat ze dat allemaal niet door laten gaan. Dan hebben we maar geduld tot de 20 weken echo... Maar leuk is het niet!!

Ik heb vandaag als troost maar eens een mooie neutrale newborn draagdoek gekocht, want die had ik nog niet genoeg whahahah. Ach, heb ik even iets leuks om naar uit te kijken en kan ik even met de baby bezig zijn (doekje wassen, indragen met de jongste, je moet toch wat he!)

@Blomma welkom! Zo schrikken he, als je roze veegt! Gelukkig is het meestal onschuldig en als het nu wegblijft is dat een goed teken. Maar je ziet het liever niet natuurlijk!

Hoe is het verder met iedereen?

Jes88, Blomma en JoanneJo vinden dit leuk.
  8. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Pff.. ik vind het allemaal nog al wat..

Eigenlijk vanavond geslachtsbepaling, maar ik ga zo bellen.. Deze zal dus ook niet door gaan, baal daar zo erg van:( (sorry, misschien egoïstisch..)

Deze week dus eigenlijk ook vakantie, maar ben bang dat ik toch zal moeten gaan werken.. Terwijl ik juist heel blij was dat ik een weekje vrij was.. Vind het toch niet heel prettig om als zwangere nu in de supermarkt rond te lopen..
    Ik heb d’r buikpijn van allemaal, bah.

Succes allemaal dames!

Jes88 vindt dit leuk.
  9. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Ananas13 ja ik heb er ook wel buikpijn van allemaal. En niks egoïstisch hoor, het is gewoon heel heftig als het hele leven bij wijze van spreke plat wordt gelegd. Alsof er even niet veel meer is om naar uit te kijken... Ik hoop dat deze ellende snel voorbij is! Knuffel!

10. peme

peme Actief lid

30 nov 2016
    308
    305
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Rhombi ohhh ik herken die onzekerheid helemaal, ik wordt er echt gek van. Ik wil het liefst nu naar de gynaecoloog, ook heb ik wel vertrouwen, maar het zijn echt rot weken. Nu ook met dat Corona ik durf nergens heen, ben als de dood dat ik besmet wordt....

Jes88 vindt dit leuk.
  11. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    Voor de gezonden onder ons, wees niet te bang om te leven alsjeblieft. Zodra je symptomen hebt blijf je binnen om de zwakkeren te beschermen.

Zoveel angst is niet nodig. Net als dat absurde gehamster in supermarkten niet. Wilde chicken tonight maken vanavond, vegan voor mij en dochter en met kip voor mijn man. Helaas, geen vegetarische vervangers meer te vinden en het hele schap met kip was leeg (overig vlees overigens ook zo goed als leeg)
    Pasta, groente in glas/blik, melk, wc papier. Niets was meer te krijgen. In 7 verschillende winkels!
    Dus weer wat anders verzinnen voor vanavond wat nog wel te koop is :confused:

Mensen zijn echt gestoord geworden heb ik het idee.

12. Flower253

Flower253 Actief lid

30 dec 2019
    158
    151
    43
    Vrouw
    Ik vind het ook belachelijk hoe egoïstisch mensen zijn met dat leegroven van de supermarkt. Niet alleen voor je medemens maar ook voor al die mensen in de supermarkten en distributiecentra, zij werken zich ook een slag in de rondte..

Daarnaast wil ik ook wel graag m'n kont afvegen met wcpapier en ik heb nog 2 maar rollen in huis :roflmao:
    En de luiers voor de jongste zijn bijna op.. Voel me al helemaal bezwaard om spullen te gaan halen.

Jes88 vindt dit leuk.
  13. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    Sterkte met het vinden van wc papier.

Flower253 vindt dit leuk.
  14. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Ja, dat hamsteren in de supermarkt is echt te bizar! We doen ons best om alles zo snel mogelijk weer aan te vullen, alleen hebben we in de winkel en op DC de mankracht er gewoon niet voor om het bij te houden!

Hier toch nog goed nieuws.. Onze echo vanavond gaat door! Ik ben zo blij!:D

Lelie44, Jaetje85 en Flower253 vinden dit leuk.
  15. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.918
    1.506
    113
    Vrouw
    Fijn dat je echo doorgaat!
    Wel vreemd dat hierin niet 1 lijn wordt getrokken. Want een hoop pretecho bureaus sluiten hun deuren volgens adviezen.

En dat hamsteren...... vreselijk.
    Nog niet in de supermarkt geweest. Ga nu niet met 3 kids waarvan 2 verkouden de supermarkt in.
    Maar er zal wel nog weinig over zijn straks......

16. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.918
    1.506
    113
    Vrouw
    Ik maak me totaal niet druk om het virus. Ik volg wel de regels van het rivm, want wil natuurlijk wel dat het stopt.

Wel vind ik het jammer dat controles bij de VK niet doorgaan. Ik voel af en toe wat beweging. Maar controle groei baarmoeder en hartje luisteren had wel fijn geweest.
    M'n man heeft gezegd dat ik als ik wil gewoon een angelsound moet aanschaffen, zodat ik toch hartje kan horen.
    Maar dat vind ik dan weer overdreven. Over 2 weken had ik controle gehad en over 3 weken al 20 weken echo.

Kaboutertjes vindt dit leuk.
  17. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    @lindajl Wow, gaan bij jou alle vk controles niet door? Ik kreeg gisteren een mail waarin de controles stonden die wel doorgingen, nog 9 bij de vk en de 20 weken echo. Vond ik best veel. Ik moet wel alleen komen, bij één controle mag m'n vriend mee. Wat een verschil in aanpak!

Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo bang voor het virus. Wel heel voorzichtig, gewoon voor anderen, en ik lees er veel over. Ik maak me wel zorgen over de capaciteit in de ziekenhuizen en de werkdruk op medisch personeel en alle andere mensen die eigenlijk gewoon móeten blijven werken, terwijl anderen ervoor kunnen kiezen zo min mogelijk onder de mensen te komen... Dat lijkt me lastig die oneerlijkheid. Maar het kan misschien even niet anders.

Voor de mensen hier die in de zorg of supermarkt werken: ik heb echt veel waardering voor jullie. ❤

Zelf heb ik het maar gemakkelijk vind ik, want ik werk alleen in mijn werkplaats. Klantencontact is minimaal. Mijn vriend is wel de sjaak, als invaller in het basisonderwijs heeft hij 3 weken geen werk en geen inkomen. Maar we redden het wel.

Toch denk ik en hoop ik dat het virus in enkele weken al minder is en de piek niet verschrikkelijk zal zijn.

In het babietje heb ik alle vertrouwen inmiddels. Ik hoop dat jullie dat ook gauw (terug)krijgen! ❤ Wel een hele opluchting dat er tot nu toe niets bekend is over risico's voor babies in de buik.

Onze pretecho zal ook wel niet doorgssn. Jammer he! Ik hoop dat de medische echo volgende week wel doorgaat.

@Blomma Meestal is een beetje bloedverlies onschuldig. Kan van alles zijn. Seks, moeilijke stoelgang, of zomaar. Meestal is het niks. Ik had het laatst ook enkele dagen. Inmiddels over bij je?

Blomma vindt dit leuk.
  18. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.918
    1.506
    113
    Vrouw
    @Jaetje85 de controles tussen de 16 en 27 weken komen te vervallen. En ik ben woensdag 16 weken. Ze volgen de richtlijnen van het knov. Blijkbaar gaan sommige praktijken er wat soepeler mee om.

Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis. Er worden al hele inventarisaties gemaakt wie extra kan werken etc.
    Ik hoop echt dat het mee gaat vallen en het niet zover gaat komen als in Italië.

19. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Oja, oke dan is het ongeveer hetzelfde geregeld bij mijn vk. Van 16 weken naar 20 en dan met 27 weken weer. Wist niet hoeveel controles je normaal hebt. (dit is ons eerste kind in de maak) :)

Niet niks om nu in het ziekenhuis te werken! Mensen kunnen niet zomaar even vrijwillig bijspringen helaas... Succes hoor!

20. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    Even plak en knipwerk hoor. De controles bij de verloskundige:
    • 1e controle: 8 – 10 weken
    • Termijnecho: 10 – 12 weken
    • 2e controle: 14 – 16 weken
    • 16 – 24e week: om de vier weken
    • 24e- 30e week: om de drie weken
    • 30e – 36e week: om de twee weken
    • 36e – 42e week: iedere week

Onze verloskundige nu:
    De spreekuurcontroles zullen minder frequent plaatsvinden.
    Controles zijn bij 8, 11, 16, 27, 31, 35, 37, 39, 40 en 41 weken

Vind het gat tussen 16 en 27 weken wel enorm. Ookal zit er nog een 20 weken echo bij als je daarvoor kiest (zullen die doorgaan?). Maar van 20 naar 27 weken is wel lang hoor.
    Als deze maatregel langer gaat duren heb je 7 weken geen controle.

Ach ja, we zullen zien hoe het loopt :)

Jaetje85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina