Wat is jullie gemiddelde temp tijdens de zwangerschap ? Voelde me net moe en niet zo lekker en heb voor t eerst gemeten en is 37,5.. werd gelijk bang gemaakt door n vriendin dat koorts kan duiden op een mk etc maar dit is geen verhoging toch? Nu met die Corona zooi ben ik helemaal onzeker ik trek me er weinig van aan maar wanneer je dan niet lekker ben denk je oeps.
Ik vind boven de 38 graden eigenlijk pas verhoging, maar dat ligt misschien aan je gebruikelijke temperatuur?
Hallo allemaal, Ik sluit me heel graag bij jullie aan. Ik ben nu 16+4 en ben uitgerekend op 16 september. 24 jaar getrouwd en we hebben al een meisje van 1,5 is dan net 2. Wat het wordt is een verassing.
37,5 is netjes van 37,5-38 spreken ze van verhoging. Vanaf 38 over koorts. Heb je verder ook andere klachten dan?
@JoanneJo mijn temp ligt ook iets hoger nu ik zwanger ben. Normaal netjes 37 en nu ook vaak 37,5. Heb het goed bijgehouden toen ik zo aan het hoesten was. Boven de 37,5 heb je verhoging en boven de 38 koorts. En laat je niet bang maken hoor. De kans op een miskraam is al zoveel kleiner! En koorts kan op van alles duiden. Gewoon even in de gaten houden maar je niet te druk maken! @Geschenkno2 welkom en gefeliciteerd!
Welkom @Geschenkno2 ! Praat lekker mee. Wat mooi, al zo lang samen en nu twee kleintjes. Ik ben deze zomer 16 jaar samen met mijn vriend, we krijgen nu onze eerste. Temperaturen doe ik ook nooit. Ik voel het als ik echt warm ben. En bij koorts voel ik het helemaal. Maar ik voel me ook vaak warmer nu met de zwangerschap, vaak een warm voorhoofd en meer kleur op m'n wangen. Zal wel normaal zijn! Niet teveel zorgen maken hoor.
@JoanneJo Veel vrouwen hebben het warmer tijdens de zwangerschap. Dit komt omdat je nu meer bloed hebt
@JoanneJo vanaf 37.5 mag je het verhoging noemen en vanaf 38.0 koorts, volgens de gangbare normen. Maar temperatuur verschilt van persoon tot persoon, dus de norm gaat niet voor iedereen op. Daarnaast vind ik het bijzonder lomp om bij zo'n temperatuur al direct te gaan roeptoeteren over miskramen. Het kan echt van alles zijn. Als je je verder goed voelt zou ik me geen zorgen maken. @Geschenkno2 whahaha, leuk, zo'n miscommunicatie. Lekker jong zeg, met twee kinderen! Ik begon met 24 net met mijn promotietraject (doctoraat), en ging pas een hele poos later überhaupt proberen voor een eerste. En toen duurde het nog een hele poos voor wij die positieve test in handen hadden. Voor een tweede zijn we ook lang bezig geweest. Het lijkt me best leuk om zo jong al twee kindjes te mogen hebben. Ik wacht intussen met smart op de twintig weken echo. Nog acht nachtjes slapen. Ik hoop zo dat alles goed is ... En intussen ben ik ook razend nieuwsgierig naar of we een jongetje of een meisje krijgen. Ergens heb ik het idee dat ik het dit keer belangrijker vind dan bij de eerste. Beide opties lijken me leuk, maar voor onze zoon kan het wel heel iets anders betekenen, denk ik. Oh ja, en betreft de baby voelen: dat was bij mij al vanaf 12-13 weken. Nu ook elke dag wel even. Bij mijn eerste zwangerschap zag dat er heel anders uit, toen begon ik rond deze termijn pas de eerste bewegingen te voelen. Nu weet ik dat het bij een tweede zwangerschap toch al anders is, maar ook vanwege de bewegingen denk ik dat ik nu een heel ander kindje krijg; veel meer aanwezig. Mijn zoon was altijd heel bedachtzaam, zelfs al in de buik. Dit kindje was laatst, toen ik op mijn zij op bed lag, zo'n beetje op bed aan het springen.
Oh dat is idd aftellen @Mystiek, heel spannend! Ik tel af naar volgende week dinsdag, 16 wkn controle. Alleen hartje luisteren en dat soort dingen, maar kan niet wachten om het hartje te horen. Zat voor mijn gevoel alweer zo lang tussen de termijn echo die ik had met 11 weken en volgende week., Hoop dat alles goed zit 15 weken dansje vandaag!
Net 20 weken echo gehad. Onze kleine is helemaal goed gekeurd. Placenta ligt aan de voorkant. Dat vermoeden had ik al. Ik voel de kleine van binnen heel duidelijk. Maar van buiten nog niet zoveel. Ze heeft ook het geslacht gezien, dat staat genoteerd en zit in de envelop. Vanavond samen kijken. Verliefd op ons vierde kindje
@Kaboutertjes haal die 20 er maar af dat komt meer in de buurt. @Mystiek haha net die komma. Ja zeker lekker jong. Maar onwijs leuk zou niet anders willen. Spannend geduld in je zwangerschap oefen je echt wel. Ik mag tot 4 mei wachten. Vind het deze zwangerschap wel spannender omdat je nu weet wat je kan verliezen en wat er mis kan gaan.
Zwangerschapsclub september 2020 ♡ Termijnecho/extra echo Dicky34 - 9 april pretecho (16w+2d) 20 weken echo Lindajl - 6 april (18w5d) Mystiek - 14 april Lelie44 - 15 april Ananas13 - 19 april Pimpelmeesje - 20 april Jaetje85 - 20 april Ruubs - 22 april Flower253 - 22 april Peme - 28 april Butterfly22 - 6 mei Rhombi - 6 mei Overige afspraken Peme - 3 april controle gynaecoloog Dicky34 - 8 april controle vk Rhombi - 9 april controle vk Joannejo - 10 april controle vk + hartje luisteren Blomma - 14 april 16 wkn controle vk Uitgerekende datum Suuster - 32 jaar - 1e kindje - 1 september Chocotaart - 1e kindje - 1 september Lindajl - 4e kindje - 2 september Trotsemoeder1987 - 32 jaar - 7e kindje - 2 september Frummelke86 - 1e kindje - 3 september Pimpelmeesje - 30 jaar - 1e kindje - 3 september Mystiek - 35 jaar - 2e kindje - 4 september Kjubda - 32 jaar - 3e kindje - 5 september Constellations1984 - tussen 6 en 12 september? Lelie44 - 2e kindje - 8 september Jes88 - 9 september Flower253 - 27 jaar - 3e kindje - 9 september (meisje) Eli05 - 28 jaar - 1e kindje - 9 september (jongen) peme - 38 jaar - 2 en 3e kindje - 9 september (meisje en jongen) Jaetje85 - 35 jaar - 1e kind - 10 september Kaboutertjes - 2e kindje - 10 september Ro1990 - 11 september Ruubs - 29 jaar - 3e kindje - 12 september Ananas13 - 28 jaar - 1e kindje - 15 september (meisje) Akka - 27 jaar - 2e kindje - 15 september Geschenkno2 - 24 jaar - 2e kindje - 16 september Lalalola - 17 september PeppaP - 20 september Amann - 20 september Butterfly22 - 34 jaar - 2e kindje - 22 september (meisje) Dicky34 - 37 jaar - 4e kindje - 22 september Annelie - 29 jaar - 4e kindje - 26 september Pinkpineapple - 29 jaar - 3e kindje - 27 september Rhombi - 32 jaar - 4e kindje - 28 september Blomma - 35 jaar - 2e kindje - 28 september Joannejo - 27 jaar - 2e kindje - 28 september (jongen) Rosa5 - 38 jaar - 6e kindje - 30 september Overzicht Totaal (32) Termijnecho/extra echo (1) 20 weken echo (11) Jongen (3) Meisje (4) Verrassing (25)
Ik ben zo vrij geweest om je op de lijst te zetten @Geschenkno2 Hoe is het met de rest van alle dames die wat minder posten @Trotsemoeder1987, @Pimpelmeesje, @Kjubda, @Constellations1984, @Ro1990, @Akka, @PeppaP, @Amann, @Dicky34, @Pinkpineapple, @Rosa5 ? Hopelijk ook alles goed met jullie!! Ik zag dat @wishtobe geen account meer heeft, dus heb haar er maar van af gehaald..
Zwangerschapsclub september 2020 ♡ Termijnecho/extra echo Dicky34 - 9 april pretecho (16w+2d) 20 weken echo Lindajl - 6 april (18w5d) Mystiek - 14 april Lelie44 - 15 april Ananas13 - 19 april Pimpelmeesje - 20 april Jaetje85 - 20 april Ruubs - 22 april Flower253 - 22 april Peme - 28 april Butterfly22 - 29 april Rhombi - 6 mei Overige afspraken Peme - 3 april controle gynaecoloog Dicky34 - 8 april controle vk Rhombi - 9 april controle vk Joannejo - 10 april controle vk + hartje luisteren Blomma - 14 april 16 wkn controle vk Uitgerekende datum Suuster - 32 jaar - 1e kindje - 1 september Chocotaart - 1e kindje - 1 september Lindajl - 4e kindje - 2 september Trotsemoeder1987 - 32 jaar - 7e kindje - 2 september Frummelke86 - 1e kindje - 3 september Pimpelmeesje - 30 jaar - 1e kindje - 3 september Mystiek - 35 jaar - 2e kindje - 4 september Kjubda - 32 jaar - 3e kindje - 5 september Constellations1984 - tussen 6 en 12 september? Lelie44 - 2e kindje - 8 september Jes88 - 9 september Flower253 - 27 jaar - 3e kindje - 9 september (meisje) Eli05 - 28 jaar - 1e kindje - 9 september (jongen) peme - 38 jaar - 2 en 3e kindje - 9 september (meisje en jongen) Jaetje85 - 35 jaar - 1e kind - 10 september Kaboutertjes - 2e kindje - 10 september Ro1990 - 11 september Ruubs - 29 jaar - 3e kindje - 12 september Ananas13 - 28 jaar - 1e kindje - 15 september (meisje) Akka - 27 jaar - 2e kindje - 15 september Geschenkno2 - 24 jaar - 2e kindje - 16 september Lalalola - 17 september PeppaP - 20 september Amann - 20 september Butterfly22 - 34 jaar - 2e kindje - 22 september (meisje) Dicky34 - 37 jaar - 4e kindje - 22 september Annelie - 29 jaar - 4e kindje - 26 september Pinkpineapple - 29 jaar - 3e kindje - 27 september Rhombi - 32 jaar - 4e kindje - 28 september Blomma - 35 jaar - 2e kindje - 28 september Joannejo - 27 jaar - 2e kindje - 28 september (jongen) Rosa5 - 38 jaar - 6e kindje - 30 september Overzicht Totaal (32) Termijnecho/extra echo (1) 20 weken echo (11) Jongen (3) Meisje (4) Verrassing (25) mijn 20 weken echo is een week naar voren verplaatst