@Rhombi en @Suuster ik heb vooral Pinknova doeken liggen, ben ik altijd wel fan van bij de jongens had ik ook een handgeweven doek, zoiets wil ik eigenlijk nog wel terug. Verder een oscha ringsling, pbl en een little frog. Maar dit allemaal geruild voor m'n oude doeken, dus de kans is groot dat een deel weer geruild wordt haha Ik vind wel dat ik nog een draagzak nodig heb voor mijn man en ik ben bang dat er inderdaad nog wat doeken bij komen haha. @Rhombi ook wel benieuwd naar jou smaak @aangekomen: ik ben nu 1 kilo aangekomen. Ik hoop dat 't wat langzamer blijft gaan deze keer haha @borstvoeding: ik ga het wel weer proberen. Bij de 1e begonnen met de fles, bij de 2e heel kort borstvoeding omdat ik zo'n last had van m'n bekken en stuit de hele zwangerschap en ik was gewoon op. Ik ben zo'n moeder dus die snel opgeeft als het pijn doet Maar ik ga het weer proberen in ieder geval en dan zie ik wel.
Even iets anders: delen jullie het geslacht met familie en vrienden? En zo ja, hoe? Morgen mag ik voor de echo, en ik sta echt te popelen om het mijn ouders en schoonouders te vertellen straks. Maar even langsgaan met een taartje zit er nu niet in. Ik denk aan een fotootje met verfhandjes op mijn buik, maar meer ideeën zijn welkom.
Spannend morgen! Alvast succes! Is zo'n partypopper met confetti in de kleur van t geslacht niks? Kosten geen drol en kun je ook prima op afstand open maken? Je hebt ook rompertjes met het geslacht erop of evt zelf verven?
Ja dat vind ik een goeie! Ik liep zo’n 10 km op een dag op het werk.. Nu heb ik eigenlijk alleen nog maar beweging tijdens het klussen. Probeer wel zo gezond mogelijk te eten nu. Krijg wel steeds meer last van mn rug en bekken nu @Borstvoeding; ik wil het wel gaan proberen. Alleen zie ik het totaal niet zitten om te gaan kolven op het werk! Hoe doen jullie dat?
Wij hebben inderdaad zijn popper gedaan met confetti en zijn iedereen apart langs gegaan op gepaste afstand. Was niet helemaal zoals ik in gedachten had, maar het is helaas niet anders nu.
Ik heb een draagzak gekocht, gewoon om te proberen. Maar zo’n draagdoek trekt me ook wel. Maar zie mezelf al helemaal klungelen er mee haha! Vanochtend had ik weer een heerlijk momentje. Voelde de kleine echt super goed en zelf aan de buitenkant! Zat echt tegen mn hand aan te schoppen! Helaas heeft mn vriend het nog niet kunnen voelen. Merk ook dat het steeds ‘s ochtends vroeg is als ik nog op bed lig. De rest van de dag voel ik niks.. Heel af en toe ‘s avonds op de bank. Ik kan niet wachten totdat ik het echt vaker voel en mn vriend ook!
Hier nu 4 kg aangekomen. Maar in het begin -1kg eraf, dus eigenlijk 5. Ik wil ook zeker weer borstvoeding gaan geven maar eerlijk is eerlijk ik vind kolven op het werk vervelend. 3x per dag gaf mij het gevoel dat ik voor spek en bonen op m’n werk zat en de frustratie werd groter en groter dat er niet voldoende uitkwam. Ik heb wel een dubbele kolf, dat schijnt je productie ten goede te komen. En handen vrij door gaten te knippen in een goedkope sportbh van de action uiteindelijk toch een jaar kunnen voeden, vanaf een half jaar in combinatie met kunstvoeding. Een borstvoedingscursus zou ik trouwens zeker aanraden! Maar ligt het aan mij of zijn die draagdoeken echt schreeuwend duur? Ik kijk op mp maar zelfs daar... Voor een stukje stof ik weet ook niet of ik zo’n geweven doek ook wel wat vind.
@Flower253 PinkNova heb ik ook een hele fijne van liggen, lijkt me heerlijk met een newborn! Voor mijn peuter vond ik ze te smal, net als een Didymos, daar heb ik er nu ook al eentje van in huis gehaald. Ik ben erg fan van Linuschka dus die heb ik vooral liggen. Een mooie handgeweven ligt ook al klaar. Verder nog wat doeken van onbekendere merken als Lovaloom en ROAR. Maar het verandert hier nogal eens haha. Er is zoveel moois te proberen. Verder heb ik ook al wat dragers liggen. Een Mei Tai en een Bondolino, een Wompat voor de peuter en een Lenny Up. Maar die had ik al in huis voor consulten. Ow en een rekbare doek, die vond ik de eerste weken echt heerlijk. Vooral tijdens het eten enzo, geen probleem als daar wat vlekken op kwamen. @Mystiek wij willen het wel gaan delen met de familie. We bestellen van te voren een ballon waar je dan roze en blauwe confetti bij krijgt. Dan blazen we die de middag na de echo op en waarschijnlijk gaan we dan langs mijn ouders om de ballon, of afstand, kapot te prikken. En dan laat ik mijn vader het filmen voor de rest van de familie. Voor ons is dat al meer dan we bij de vorige kinderen deden haha, toen gooide ik gewoon een foto in de app met roze of blauwe muisjes ofzo. Een foto met verfhandjes is ook een heel leuk idee! Je hebt ook een site waar je kraskaarten kan bestellen, vond ik er ook wel grappig uitzien. Hier staan wel leuke dingen op: https://www.partydeco.nl/geboorte-versiering/gender-reveal-party/ Veel succes morgen!! Spannend! @Ananas13 ow heerlijk he! Hier wilde de kleine zich nooit laten voelen als mijn man zijn hand op mijn buik legde haha. Lekker eigenwijs. Ik voelde de kleine net ook even tegen de Angelsound schoppen! Kolven op werk ging hier prima, zolang er een fijne ruimte is om het te doen. Het was altijd even geregel, maar in principe moeten ze je er gewoon tijd en een fijne ruimte voor geven. Ik kreeg steeds een half uur, dubbele kolf, filmpje kijken van de baby en hoppa, ging als een tierelier. Dan melk in koelkast, koeltasje ervoor zodat die vast lekker koud werd en mijn melk wat beschermd stond en dan na werk mee in koeltas en thuis meteen de vriezer in. Spullen spoelde ik op werk goed af met heet water, nam het in een af te sluiten bak mee. Thuis de vaatwasser in en zo nu en dan alles goed uitkoken. @Lelie44 ja, je hebt er echt hele dure bij zitten. En er was een tijd dat ik dat echt belachelijk vond maar inmiddels heb ik in mijn kast draagdoeken liggen waarvan ik van de totale nieuwwaarde wel 2 hele mooie kinderwagens zou kunnen kopen... Maar ach, ieder zijn hobby he haha. Maar er zijn genoeg fijne, betaalbare doeken hoor. Yaro heeft bijvoorbeeld voor 3 tientjes een mooie witte doek, en op de tweedehands markt op facebook zijn er genoeg mooie betaalbare doeken te vinden. Dat is wel fijner wanneer je nog niet zeker weet of het wel iets voor je is.
@Rhombi ja ik vind ze inderdaad ook wel wat smaller voor een peuter, maar ze blijven aantrekken haha. Vond de Madalo echt heel fijn voor peuter, dus daar ga ik nog even naar op zoek. En yaro vind ik ook altijd fijn. Maar inderdaad zoveel te proberen nog. Mijn man houdt z'n hart alweer vast, soms waren ze hier net een week en zag ik weer iets en gingen ze weer door haha. Maar als consulent zul je dat vast herkennen! @Ananas13 wat fijn dat je het al aan de buitenkant voelt! Benieuwd hoelang het hier nog duurt met de placenta aan de voorkant, heb er helemaal geen ervaring mee als de placenta ervoor ligt eigenlijk. @Lelie44 je kunt altijd met een goedkoper merk beginnen om te kijken of je knopen fijn vindt. Of misschien proberen bij een draagconsulent.
Borstvoeding: ga zeker weer bv geven. Middelste heeft 7,5 mnd gehad. De andere twee 9maanden. Aankomen: geen idee. Al een poos niet op de weegschaal gestaan. Vorige zwangerschappen tussen de 20 en 30 kg aangekomen. Was er allemaal na 6 maanden weer af. Dus maak me er niet zo druk om ..... Dragen: ik heb verschillende dragers. Vind t wel fijn. Maar ook de wagen veel gebruikt.
Wat leuk dat er zoveel dragers en voeders zijn hier Benieuwd wat de anderen doen die al eventjes stil zijn hier. @JoanneJo , hoe gaat het met klussen in jullie huisje? Al een kamer helemaal klaar?
Hoi meiden ik ben heel lang stil geweest. Druk met mijn zoontje thuis en ik sta nog op oproep voor mijn werk. Ik heb vorige week een echo gehad en alles zag er goed uit. Ik was 17 weken zwanger maar de verloskundige wou niet naar het geslacht kijken. Mijn man mocht er niet bij zijn maar we mochten gelukkig videobellen. 30 april heb ik de 20 weken echo waar mijn man waarschijnlijk ook niet bij mag zijn. Dan de volgende afspraak pas met 28 weken! Tussendoor alleen een belspraak. Hebben jullie ook minder afspraken nu door het corona?
Er is weer veel geschreven, zeg! @Mystiek Alvast veel succes en plezier morgen! @Dragen: Ik vind dragen ook heel fijn, maar ben absoluut geen expert. Ik heb een fijne doek, maar zou niet eens weten van welk merk. Ook heb ik een Tula draagzak, die vindt mijn man fijn om te gebruiken. Bedankt voor de goede tips iig! @Borstvoeding: Ik heb mijn zoontje 13 maanden gevoed en mijn dochtertje is nu 13 maanden en drinkt nog af en toe, maar het is nu aardig op door de zwangerschap. Als tip kan ik wel meegeven om een lactatiekundige te zoeken als je ergens tegenaan loopt, zij hebben toch meer ervaring dan verloskundigen en kraamverzorgsters. @Aankomen: Daar maak ik me niet zo druk om. De andere zwangerschappen ben ik rond de 10 kilo aangekomen, maar dat was er in de kraamweek al vanaf. @Slapen: Hier hebben beide kinderen ook overal wel geslapen. Mijn zoontje sliep zelfs de eerste tijd alleen maar bij mij of mijn man.
Fijn dat alles goed was! Hier was de controle met 16 weken alleen even naar het hartje luisteren. Ik denk dat er overal nu idd minder controles zijn. Bij mij is het iig hetzelfde. @Kolven: Mijn zoontje was een flesweigeraar, dus ben ik hem steeds live gaan voeden als ik moest werken en dat vond ik zo fijn dat ik bij mijn dochtertje niet eens ben begonnen met kolven.
Spannend @Mystiek morgen de echo. Succes en plezier! Ik heb volgende week de 20w echo en hoop dat ze in het ziekenhuis ook naar het geslacht willen kijken. Dan vertellen we het ook aan iedereen. Alleen de naam houden we nog voor onszelf. Je idee met gekleurde verfhandjes is heel leuk en schattig. Zoiets lijkt me ook leuk. Of iets met bolle buikfoto en een subtiele hint naar jongen/meisje. Kijken of ze het zien.
Veel plezier met de 20weken echo morgen @Mystiek! En ook alvast met het bekendmaken van het geslacht. Volgens mij was er nog iemand die morgen de 20-weken echo had? Ook succes iig!
Ik ben al op de helft Er voorbij al zelfs aangezien ik ingeleid zal worden! Wat gaat dat snel ineens! succes met echo’s vandaag!
Succes @Mystiek ! Hebben jullie al nagedacht hoe jullie de bevalling voor je zien en evt pijnbestrijding? Ik.wilde bij mijn 2 eerdere bevallingen absoluut niks maar de laatste bevalling was ZO heftig dat ik er nu onwijs tegen op zie....
Ik heb straks controle bij de vk, hopelijk staat het echo apparaat aan en kan ik even geslacht spieken, maar vrees van niet Bedankt voor jullie lieve woorden nog op mijn vorige post, heel fijn. Ik reageer later even uitgebreider. @Mystiek en @Wenda succes straks jullie!