Thanks! Vanwege een eerdere spoedkeizersnede wordt nu met klem geadviseerd om in het ziekenhuis te bevallen. Ik houd me aan dit soort adviezen, maar stuur wel aan op een zo natuurlijk mogelijke bevalling. Dat betekent vaginaal, op eigen kracht, en liefst zonder pijnbestrijding. Maar je weet niet hoe het loopt, dus dat zijn ideale omstandigheden.
Bevalling: ik moet in het zh bevallen, omdat ik bij de middelste 3Liter bloed ben verloren. Ik wil geen pijnbestrijding. Mijn ervaring is, dat als het echt pittig wordt, het einde in zicht is. Verder geen geboorteplan. Je weet toch niet van tevoren hoe het gaat lopen. Dan valt het misschien tegen als het niet volgens plan is gegaan.
Dames met een echo, geniet er een beetje van. Misschien lastiger zonder partner maar je mag in ieder geval de kleine weer even zien! Misschien is er een optie de echo op dvd te krijgen oid? Dat kon bij ons tot nu toe wel altijd. @Lalalola hier ook minder afspraken. Begin mei de 20 wekenecho en dan met 27 weken pas weer controle. Ik vind het wel jammer, vooral omdat je tijdens de controles toch een soort band opbouwt met de mensen die misschien wel bij je bevalling zijn. Nu heb ik het geluk dat ik de meiden al aardig ken omdat ik bij de vorige 3 bij dezelfde praktijk zat, maar kan me voorstellen dat het wel jammer is als het bijvoorbeeld je eerste is. @Jaetje85 grote kans dat ze naar het geslacht kijken hoor, hoort ook bij de 20 wekenecho. Dan checken ze sowieso alles, dus ook of het geslacht zich goed ontwikkeld. Spannend hoor! @Suuster wow op de helft al! Hier duurt dat nog 4 weken! Kan opeens zo snel gaan he. @Blomma ik duim dat het echoapparaat even aan mag! Pijnbestrijding: ik ga denk ik weer voor de TENS. 2x een onwijs fijne thuisbevalling gehad, mede namens dat ding. Ik vond het fijn om ook thuis gewoon iets tegen de pijn te kunnen doen. Een TENS geeft een soort pijnprikkel terug, waardoor je het gevoel hebt je wee een schop ofzo te kunnen geven haha. Hierdoor bouw je ook meer natuurlijke pijnbestrijding in je lichaam op. Ik had er echt baat bij! Wel twijfel ik nog over wel of geen badbevalling. Ergens lijkt me dat heel fijn, aan de andere kant gedoe. Ik ben zelf helemaal geen badpersoon. Ik vind het maar koud en nat wanneer je er weer uit moet en ben geen type die voor ontspanning in bad gaat. Daarnaast word ik ook kriebelig van het idee dat zo'n ding dan helemaal opgezet moet worden. En ga ik er dan in, en wanneer? En wat als ik het toch niks vind? Ik denk er nog maar even over na. Met een bad is de TENS ook geen optie (die moet in ieder geval af wanneer je het bad in wil).
Hier in het zh heb je trouwens alleen maar een ruggenprik of een morfine prik. Zh iets verder weg heeft wel lachgas, dat lijkt me opzich nog wel wat. Ik ken alleen een TENS uit mijn werk en dan is het een apparaat wat schokjes geeft in de rug om zenuwpijn te verlichten, is dat wat jullue bedoelen?
Zwangerschapsclub September 2020 ♡ Termijnecho/extra echo 20 weken echo Mystiek - 14 april Wenda - 14 april Lelie44 - 15 april Suuster - 16 april Jess88 - 20 april Jaetje85 - 20 april Ruubs - 22 april Flower253 - 22 april Peme - 28 april Dicky34 - 28 april Ananas13 - 29 april Butterfly22 - 29 April Elvira5 - 4 mei Rhombi - 6 mei Overige afspraken Blomma - 14 april 16 wkn controle vk Kaboutertjes -12 juni controle vk Uitgerekende datum Suuster - 32 jaar - 1e kindje - 1 september (jongen) Chocotaart - 1e kindje - 1 september verrassing Lindajl - 4e kindje - 2 september (jongen) Trotsemoeder1987 - 32 jaar - 7e kindje - 2 september Frummelke86 - 1e kindje - 3 september Wenda - 26 jaar - 4e kindje - 3 september Mystiek - 35 jaar - 2e kindje - 4 september Kjubda - 32 jaar - 3e kindje - 5 september Constellations1984 - tussen 6 en 12 september Lelie44 - 2e kindje - 8 september Jes88 - 9 september (meisje) Flower253 - 27 jaar - 3e kindje - 9 september (meisje) Eli05 - 28 jaar - 1e kindje - 9 september (jongen) peme - 38 jaar - 2 en 3e kindje - 9 september (meisje en jongen) Jaetje85 - 35 jaar - 1e kind - 10 september Kaboutertjes - 2e kindje - 10 september (verrassing) Ro1990 - 11 september Ananas13 - 28 jaar - 1e kindje - 15 september (meisje) Akka - 27 jaar - 2e kindje - 15 september Geschenkno2 - 24 jaar - 2e kindje - 16 september Lalalola - 17 september PeppaP - 20 september Amann - 20 september Butterfly22 - 34 jaar - 2e kindje - 22 september (meisje) Dicky34 - 37 jaar - 4e kindje - 22 september Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - 22 september (verrassing) Annelie - 29 jaar - 4e kindje - 26 september Pinkpineapple - 29 jaar - 3e kindje - 27 september Rhombi - 32 jaar - 4e kindje - 28 september Blomma - 35 jaar - 2e kindje - 28 september Joannejo - 27 jaar - 2e kindje - 28 september (jongen) Rosa5 - 38 jaar - 6e kindje - 30 september Overzicht Totaal (32) Termijnecho/extra echo (0) 20 weken echo (15) Jongen (5) Meisje (5) Verrassing (3)
Zelf bij de eerste morfinepompje gehad. Wat blijkt, ik had al die tijd al lang persweeën die ik weg moest puffen van de assistente in het ziekenhuis. Toen ze op extreem aandringen van mijn man dan toch eindelijk ging kijken stond het hoofdje al en was ik binnen een paar minuten klaar met persen. Nu weet ik beter wat mij te wachten staat en luister ik meer naar mijn eigen lijf dan naar een assistente die toch alleen op de telefoon zat te loeren. Dus ik hoop dat ik lekker thuis zonder pijnstillers kan bevallen in het bijzijn van mijn eigen verloskundige. Dat is het 'plan' in ieder geval. We zullen zien hoe het loopt haha.
Hoi! Tijdje afwezig geweest, maar ben er weer Ik zal niet zoveel meelezen als eerst, op het moment moet en wil ik me vooral focussen op mn gezinnetje. Alle controles waren prachtig (bloedwaardes, hartje van de baby, gewicht en bloeddruk) dus heb niks te klagen Nu de pretecho niet door is gegaan, kijken we vol verwachting uit naar 28 april, de 20 weken echo (ben dan exact 19 weken)
O dat TENS kende ik niet! Is dat wat? Ik wil wel vragen of ik een bad krijg, Ookal is het Om vooraf wat tijd te doden. Las hier gisteren ook over borstvoeding cursus online.. weet iemand een goede?
Ik zie er ook onwijs tegenop omdat ik de laatste keer heel veel pijn heb gehad. Ik kies daarom ook voor een bevalling in het ziekenhuis zodat ik een ruggenprik achter de hand hou. Mijn grootste angst is dus ook als ik door covid niet in het ziekenhuis kan bevallen.
Bv cursus is echt aan te raden! Bij de eerste al met 6weken gestopt, had wat terugloop en zag t niet meer zitten, zo zonde. Bij e tweede een curus gevolgd, zoveel meer info en inzicht, deze keer 7 maanden volgehouden! Ik kan je helaas niet helpen met een goede online, bij ons biedt de kraamhulp ook zulke cursusawn aan, miss even op hun website kijken?
Ja ik snap die angst dus! Vorige bevalling echt een ramp, uiteindelijk 2x ingeleid, vond t zo heftig met complicaties er alles pff. Een ruggenprik gaat nu ook wel door mijn hoofd maar ergens zie ik dat echt als falen ofzo terwijk ze bij de eerste mij zowat moesten dwingen tot een ruggenprik en die wilde ik absoluut niet, uiteindelijk ook echt niet gedaan! Ik herken ook wat hierboven gezegd werd, als het niet meer te houden is dan is het bijna het einde maar ik kreeg ondanks de inleiding maat niet genoeg ontsluiting dus dat stuk einde duurde uiteindelijk wel heel lang
Tens ken ik niet. Bij mijn vorige bevalling vroeg ik na 2 nachten voorweeen en 10 uur echt pijnlijke weeën om pijnbestrijding. Ik kreeg toen een pompje ofzo waar ik bij elke wee even op kon klikken en dat haalde echt de scherpe randjes eraf. Toen bleek toch dat het niet op schoot met de ontsluiting en heb ik in overleg voor een ruggenprik gekozen. Wat een verademing zeg! Na nog 5 uur weeën en 1 uur persen was mijn zoon er. Allemaal in goede gezondheid maar ik was kapot. Ik ging de bevalling in met het idee dat ik niet voor pijnbestrijding zou kiezen maar dat is toch anders gelopen. Ik ben blij dat ik mij vooraf toch ingelezen heb over alle verschillende soorten pijnbestrijding en zou dus ook aanraden aan anderen om je in te lezen ook al kies je ervoor om het zonder pijnbestrijding te doen.
Ik vind het echt erg dat kiezen voor een ruggenprik nog vaak als falen wordt gezien. Ik heb de pijn die ik tijdens de geboorte had echt als traumatisch ervaren en het duurde een paar weken voordat ik dit een beetje kon verwerken.
Ja dat heb ik dus ook, kijk er echt naar terug met een trauma, en normaal ben ik helemaal niet bang voor pijn oid, best een stoere chick maar na dit alles pff Ik ben ook gewoon bang voor de complicaties van een ruggenprik, met name dat je kindje benauwd kan worden en je niet goed kunt persen. Even als voorbeeld: mijn laatste bevalling zat e navelstreng 2x strak om de nek van de kleine, helemaal blauw en bloed doorlopen oogjes! Ik had gelukkig in 6minuten hem uitgepoept maar als je dan een ruggenprik hebt en je niet goed kunt persen had hij hier nu niet levend rondgelopen...
Ja klopt, je kunt even googlen op GeboorteTENS. Je kunt zo'n ding huren of kopen. Ik heb hem steeds gehuurd. Achteraf had ik m beter de eerste keer kunnen kopen maar goed, dat weet je van te voren niet haha. Voordeel aan een TENS vind ik dat het echt puur de pijn bestrijd. Je bent er zelf nog helemaal bij en voelt nog wel heel goed aan wat je lichaam doet. Alleen haalt het de scherpe randjes eraf. Genoeg dames die hele goede ervaringen hebben met de ruggenprik hoor, dus mijn verhaal is heel persoonlijk. Mijn ruggenprik ging bij de eerste niet goed. Ik heb een hele lichte vergroeiing in mijn rug waardoor ik niet volledig verdoofd werd. Het meest vervelende vond ik gewoon dat ik dus niet de tekenen kreeg van mijn lichaam wat ik moest doen. Zo had ik totaal geen persweeën en daardoor moest ze er met de vacuüm uit gehaald worden. Dat vond ik bij de tweede en derde echt een verademing, dat ik voelde wat ik moest doen. Ja het doet pijn, maar ik wist wel precies wat ik moest doen. En dat voelde echt veel beter dan bij de eerste. En inderdaad zo jammer dat bepaalde vormen van pijnbestrijding als falen gezien wordt. Hoe kan een kind op de wereld zetten nou falen zijn? Dat doe jij en niet iemand anders. En als jij dat wilt doen met behulp van een ruggenprik, een pompje, in bad of wat mij betreft in de vrije natuur dan moet je dat helemaal zelf weten. We leveren hoe dan ook een topprestatie! Gewoon dicht bij jezelf blijven. Ik ben dan ook niet zo van het schrijven van een geboorteplan. Wel het vastleggen van bepaalde wensen als meteen huid op huid oid, maar ik denk niet te veel na over hoe ik wil dat een bevalling verloopt. Ik ga het liefst gewoon mee met de flow zeg maar. @Suuster hier dus hele goede ervaringen met de TENS. Maar het nadeel is wel dat je dan niet in bad kunt. Het is of de TENS, of het bad. Je kunt het niet afwisselen. De bedoeling van de TENS is namelijk echt dat je die vanaf de eerste wee op plakt, anders doet het zijn werk niet. Het gaat namelijk mee met de pijn zeg maar, en daardoor maakt je lichaam meer endorfine aan. Zodra je dat ding eraf haalt kan je hem niet een paar uur later weer op doen. Dan is het effect weg. @Dicky34 welkom terug! Fijn om weer wat van je te lezen. Nu aftellen naar de 20 wekenecho! Heftig die traumatische bevallingen! Dat lijkt me heel heftig, dan ga je ook wel anders de bevalling in denk ik. Misschien je goed laten informeren over alle mogelijkheden en het trauma bespreken met je verloskundige..