♥️ Uitgerekend september 2020 ♥️

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suuster, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    was hij wat te klein of is dat een standaard echo?
     
  2. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Mijn jongste was 5180 gram bij de geboorte. De anderen 4420 en 4680.
    Daarom willen ze de groei nu monitoren en als het weer een 10 ponder dreigt te worden, wordt ik eerder ingeleid.
     
  3. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Net het kinkhoestvaccin gehad en afspraak voor intake kraamzorg staat ook gepland. Gaat best hard ineens.
    Nog maar 8 weken werken:eek:
     
    Jaetje85 en butterfly22 vinden dit leuk.
  4. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    oja dat snap ik wel ja. Wij krijgen ook extra groeiecho’s omdat ons dametje een hele week voorloopt qua groei
     
  5. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Gaat het om een soort wiegmatras sloopje of is het echt een bekleed meubel? Is het een soort sloop, zou je het ook bij een gewoon kledingreparatie atelier kunnen proberen. Daar kun je vaak ook uit wat stoffen kiezen, maar minder keuze denk ik dan bij de meubelstoffeerder. Je kunt bij allebei om mogelijkheden en een prijsopgave vragen, is heel normaal. Leuk dat je er zelf nog in hebt gelegen! :)

    Goh dat gaat inderdaad hard ineens @lindajl ! Met het verlof al in zicht.
    Ik kan nu ook mijn zzp zwangerschapsuitkering aanvragen bij het uwv. Zo ontzettend fijn (en ook heel terecht natuurlijk) dat dit bestaat. Toch spannend of ik wel krijg wat ik verwacht... Maar komt vast goed.

    Wel spannend zo'n groeiecho. Was de bevalling ook moeilijker met je jongste?

    Zijn jullie sowieso al erg met de bevalling bezig? Ik twijfel nog steeds tussen thuis en ziekenhuis (zo mogelijk). En lees nu over badbevallingen. Klinkt wel heerlijk eigenlijk. En lees over ademshalingsoefeningen om (meer) ontspannen met de weeën om te gaan. Dit wil ik wel graag gaan oefenen. Zonder cursus toch maar.
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  6. Ananas13

    Ananas13 Fanatiek lid

    8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Ik zit ook steeds meer te lezen over bad bevalling, alleen denk ik niet dat ik ook daadwerkelijk er in wil bevallen, maar voor de weeën lijkt het me heerlijk!
    En thuis of ziekenhuis weet ik echt nog niet! Heeft beide voor en nadelen..

    Bij mij heeft ze nog helemaal niks gezegd over de groei. Vraag het me toch wel af.. Hopelijk bij de 27 weken echo.

    Vandaag ook de vaccinatie gehad!
     
    Jaetje85 vindt dit leuk.
  7. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Bij mijn dochtertje had ik ook voor een bevalbad gekozen. Uiteindelijk moest ik toch naar het ziekenhuis, maar voor de weeën was het idd heerlijk.
     
    Jaetje85 vindt dit leuk.
  8. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Het is een bekleed meubel en de stof is vastgemaakt aan het ijzer... ik heb inmiddels een naaiatelier gevonden die er naar wil kijken. Denk dat ik de oude stof laat reinigen en er opnieuw op laat zetten. Het is een bijzonder aandenken aan mijn moeder (leeft al heel lang niet meer).

    Een badbevalling lijkt mij nu nog even niks, maar dat komt misschien omdat ik de vorige keer alleen maar rugweeen had en alleen op handen en knieën de pijn kon verdragen. Zonde van het bad :roflmao:

    Ik zou nu toch weer kiezen voor een ziekenhuisbevalling maar het ligt er ook heel erg aan hoe het met corona is in september.

    hier vorige week de prik gehaald, naast een beurze arm deze keer nergens last van :thumup:

    @Ananas13 ik ben ook heel benieuwd naar de groei hier. Normaal hadden ze met 24 weken nog even gevoeld naar de groei van de buik maar nu alleen telefonisch gesprek gehad. Nog 2 weekjes wachten :)
     
    Jaetje85 vindt dit leuk.
  9. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Pfoei, het gaat hard dames. Ik word er soms zenuwachtig van. o_O
     
  10. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    @Mystiek Het gaat inderdaad snel... De weken vliegen voorbij.
    Waar wordt je zenuwachtig van? Qua voorbereidingen, of het wel goed gaat daarbinnen, de bevalling of de nieuwe situatie straks? Of iets heel anders?

    Ik vind het ook spannend. Vooral of het allemaal wel goed gaat. Maar doorgaans voel ik me er heel rustig onder. Ik ben zo blij dat we zo lekker lang verlof krijgen. Dan kan ik voor mijn gevoel echt rustig wennen aan het nieuwe leven met babietje erbij.
     
  11. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wij hebben gewoon nog niets af. Dat vooral. En die rust lijkt me gewoon zo heerlijk en noodzakelijk.
     
  12. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Ons nieuwe huis is inmiddels lekker opgeruimd. Alleen Babykamer is echter nog een chaos. Niks is nog af. Maar dat komt vast goed.
    Vandaag alweer 27 weekjes. Over precies een week de groeiecho en de dag erna controle bij de VK. Ben zo benieuwd.
     
  13. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    De weken vliegen idd voorbij. Vrijdag mag ik eindelijk weer op normale controle bij de verloskundige en volgende week de 22 weken prik.

    kamertje is hier zo goed als af. Mijn moeder is met de gordijnen bezig en dan is het klaar. Verder alleen nog wat kleine dingetjes aanschaffen.
     
  14. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ah, nou begrijpelijk Mystiek. Soms helpt een beetje stress wel om even echt iets te gaan doen eraan. :thumup:

    Ik had in het begin vd zwangerschap, vanaf 12w zoiets, best een grote vlaag van spullen in huis halen en lijstjes maken, dat er al een hoop is inmiddels. Nu al wekenlang op een heel laag pitje qua babyvoorbereidingen. Ik moet ook maar weer eens kijken wat er nog nodig is.

    Volgende week heb ik ook weer vk controle. Wat ik gek vond, is dat voor deze afspraak maar 10 min staat. Terwijl we al zo weinig afspraken hebben. Of is dat normaal met 27 weken? Ik had misschien een wat langer gesprek verwacht, ook over de bevalling ed.
     
  15. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    volgens mij is met 36 weken de liggingsecho en gesprek over de bevalling
     
  16. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Nou, stress is het probleem niet. Mijn man steekt ieder vrij uurtje in het klaarmaken van een peuterkamer, zodat de babykamer vrij gemaakt kan worden. Maar als echt alles eruit moet en niets goed in elkaar zit is dat nogal wat. Met 55 jaar oude elektra kun je het niet even snel doen, dat moet gewoon vervangen worden (net als de rest).
     
  17. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    #4337 Jaetje85, 3 jun 2020
    Laatst bewerkt: 3 jun 2020
    Ah oke @Mystiek! Da's een heel ander verhaal idd. Succes ermee hoor. Kan me voorstellen dat je dat wat zenuwen geeft.
     
    Mystiek vindt dit leuk.
  18. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Oke dankjewel! Ik had geen idee dat er ook nog een liggingsecho komt. We hebben wel eentje extra met 30w, ik dacht dat dat de laatste zou zijn. Fijn hoor. Ik ga de vk mails even doorspitten naar meer info.
     
    butterfly22 vindt dit leuk.
  19. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Net terug van de vk. Alles zag er goed uit. En wat heerlijk om haar (de baby ;)) weer even te zien. Helemaal verliefd :D
     
    Lelie44 en Jaetje85 vinden dit leuk.
  20. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Whahaha, moest even lachen om het onderstreepte deel. :roflmao:
     
    butterfly22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina