♥️ Uitgerekend september 2020 ♥️

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suuster, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Ik kan sowieso heel slecht tegen de warmte, dus ben wel héél blij met onze airco op de slaapkamer. Momenteel geldt in dit huishouden een zeer streng hittebeleid :roflmao: Screens strict op een bepaald uur naar beneden, enz....

    Heb momenteel wel enorm veel last van vermoeidheid. Slaap soms door de dag 2 tot 3 uren. Maar kan ook met de hitte te maken hebben?
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  2. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ben ook vermoeid door de warmte volgens mij! Van m'n buik heb ik nog geen last gelukkig. Maar zo moe gister en vandaag, ben ook aan het werk, dat gaat niet zo snel haha. Als het kon had ik even vrij genomen.
    Klinkt heerlijk die airco en middagdutjes van jullie! :thumup:
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  3. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, je wordt toch sneller draaierig van de warmte met die toeter voorop. Ik had er tot gisteren geen last van, maar gisteren aan het eind van de dag ging het opeens minder en sindsdien vindt mijn lichaam elke beweging minder leuk. Gelukkig kon ik vanmiddag vooral zitten.
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  4. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Vandaag en gisteren gewerkt. Was vrij rustig. Maar als verpleegkundige loop je toch nog best veel dan. En in een oud gebouw zonder fatsoenlijke airco......
    Nu met de voetjes omhoog op de bank, want ik hou wel wat vocht vast.
    Blij dat het nu weer ff gaat afkoelen.
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  5. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Ik heb wel een kraamhulp gehad waarmee het niet klikte:$ die hebben we na 3 uurtjes naar huis gestuurd en daarna het kraambureau erover gebeld. De volgende dag kregen we een andere en dat was echt een enorme schat. Mijn tip die ik je mee wil geven: voel je je niet op je gemak, zeg er gewoon wat van. Het is jouw kraamweek:thumup:

    verder ben ik met deze warmte super blij met ons zwembadje in de tuin
     
    Lelie44 en Jaetje85 vinden dit leuk.
  6. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Dank je voor je tip @butterfly22 helemaal gelijk hoor, als je echt een anti klik hebt, gaat het gewoon niet werken.

    Hier ook met de voetjes omhoog op de bank. Linkervoet is dik sinds de warmte. Dacht dat dat symmetrisch zou gaan, maar nee. :D
     
  7. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
  8. Ananas13

    Ananas13 Fanatiek lid

    8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Ja was leuk! Ze lag alleen een beetje dwars natuurlijk haha! Wel een super lief glimlachje op beeld!:) Echt bizar dat ze er over een week of 11/12 ineens is!
     
    Jaetje85 en butterfly22 vinden dit leuk.
  9. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Ja he @Ananas13 wat gaat het snel allemaal. Allemaal nieuwe mensjes in de maak die er straks opeens echt zijn. :eek: maar vooral ❤❤❤❤❤

    Kijken jullie al naar je verlof uit?
    Ik moet zeker nog heel juli serieus aan de bak om alle opdrachten af te krijgen. (ben zzper en heb nu een beetje spijt van de hoeveelheid werk die ik me op de hals heb gehaald) Daarna doe ik lekker rustig aan en ben ik vrijer om nog te werken zolang als het gaat of lekker te huismussen.

    Hebben jullie nog speciale plannen voor tijdens je verlof?

    Afgelopen woensdag nog een ziekenhuisecho gekregen. Alles goed, zelfs het niertje waar mogelijk iets mee was (niks zorgelijks gelukkig) blijkt nu toch normaal. De laagliggende placenta is ook mooi mee naar boven gegroeid, en dus geen probleem.

    Onze jongen kon alleen niet stil liggen en was lekker druk bezig tijdens de echo. :D

    Hij ligt nu al met zijn koppie naar beneden zei de vk vanmorgen. Ik ben helemaal verbaasd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lelie44 en butterfly22 vinden dit leuk.
  10. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik kijk uit naar mijn verlof, maar wil ook nog zo ontzettend veel doen voor die tijd. Ik wil het allemaal goed achterlaten op het werk, en ik ben echt traaaaaaaaaaaag ...

    Plannen heb ik niet echt. De eerste week heeft mijn zoon nog vakantie van de gastouder, en daarna hoop ik nog even bij te kunnen komen voor de baby er is. Ergens wil ik nog een keer op en neer naar een muziekwinkel om mijn gitaar te laten repareren, maar ik probeer zo weining mogelijk vast te leggen. Ik heb nog zoveel te doen aan huis, maar dat zou ik juist voor die tijd af willen hebben, niet in mijn verlof nog moeten.
     
    Lelie44 en Jaetje85 vinden dit leuk.
  11. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed is @Jaetje85!

    Ik moet nog 3 weken werken, 6 diensten.
    Het is nu wel echt heel zwaar (zorg), dus hoop dat ik die laatste diensten nog kan doen.
    Na 2 dagen werken ben ik 2 dagen echt beroerd.
    Ik slaap slecht en heb inmiddels echt middagtukkies nodig. Lastig met een peuter die niet meer slaapt. Dus met de tablet naast me in bed.
    Ik heb 3 kids continu thuis tijdens eerste deel van m'n verlof en man moet gewoon werken. Dus gaan pittige weken worden. Dus ik maak geen plannen. Moet natuurlijk wel wasjes draaien en babywas draaien.
     
    Jaetje85 vindt dit leuk.
  12. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Oja, herkenbaar @Mystiek, hier ook veel te doen en een tempo van niks. Ben normaal gesproken al niet de snelste...

    En oh ja, dat is natuurlijk wel anders met verlof inderdaad, voor jullie die al kinderen hebben. Dan kun je toch niet zo veel rusten of juist nog iets ondernemen. Of oppas vragen? Hoe doe je dat in de allerlaatste weken? Hebben jullie dan hulp geregeld ofzo?
     
  13. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, vooral met de bevalling zullen we hulp moeten inschakelen. Ik heb nu nog niets geregeld, maar inventariseer de roosters van opa's en oma's die weken even. Die willen zeker even helpen met opvang. Tot de bevalling doen we het gewoon samen, misschien kan hij nog eens een dagje weg met iemand die zin heeft, maar meer niet. Moederkloek houdt niet zo van ver weg zijn van het grut. :D
     
    Lelie44 en Jaetje85 vinden dit leuk.
  14. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Geen hulp hier. We zien wel hoe het loopt. De oudste 2 kunnen zichzelf natuurlijk al aardig redden en helpen met kleine dingetjes.

    Met de bevalling moeten we idd wel opvang hebben. Maar ook dat zien we wel. Het valt toch niet te voorspellen wanneer je gaat bevallen en in de vakantie weet je dan ook niet wie we wel en niet thuis is. Genoeg mensen in de buurt gelukkig.
     
    Lelie44 en Jaetje85 vinden dit leuk.
  15. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Verlof, ik ben er eigenlijk nog helemaal niet zo mee bezig! Net 2 weekjes vakantie gehad en nu is eindelijk de klusser bezig om het wandje te plaatsen zodat we een aparte babykamer krijgen.

    Gister bij de vk folders mee gekregen over bevallen en over 2 weken alweer bespreken. Jeetje ik ben er echt nog niet mee bezig! Ik kwam gister zelfs tot de conclusie dat ik onze jongensnaam eigenlijk toch niet echt vind passen. En ik heb nog steeds geen alternatief! Help :eek:
     
  16. Ananas13

    Ananas13 Fanatiek lid

    8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Echt hè! Het gaat zo snel! Ik heb ook nog niet echt na gedacht over bevallen, alleen dat ik het heel eng allemaal vind:eek: Geen idee of ik thuis of poliklinisch wil bevallen!

    Helemaal niks wat dan eventueel een optie zou zijn qua naam?
     
  17. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Omdat ik het ook spannend vind dat bevallen, ben ik er wel over aan het lezen en nadenken geraakt. Inmiddels ben ik eruit dat het een thuisbevalling wordt, en doen we nog een korte sessie/training bevallen op de baarkruk. Heb een opblaasbare CUB gehuurd. Degene die ze verhuurt bleek verloskundige te zijn geweest en geeft nu cursusseb en losse sessies hypnobirthing en dergelijke. Dit is gericht op een ontspannen bevalling. Dit geeft mij wel rust in mijn hoofd. Ik oefen nu met ademhalingsoefeningen en kijk hypnobirthing bevallingsfilmpjes. Als je wat angstig ben of bezorgd voor het lichamelijke of pijnlijke van bevallen, echt aan te raden. :thumup:
     
  18. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    @Lelie44 Die naam komt wel goed! Je bent er nog ruim op tijd achter dat je de naam toch niet zo leuk vindt. Ik hoorde laatst iemand vertellen dat ze twee weken voor de bevalling nog geswitcht zijn van naam. :thumup: Opeens weet je het.
     
  19. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    Bevallen: hoef me er gelukkig niet meer op voor te bereiden. Na 3 keer weet ik wel wat me te wachten staat. Dus dat scheelt een zorg. Bij de eerste en tweede zwangerschap heb ik yoga gedaan. Daar goede ademhalingstechnieken geleerd die goed werken bij mij.

    Gisteren bij de VK geweest en vandaag weer groeiecho gehad. Beentje is op de goede termijn, buikje 1 week verder en hoofdje 3 weken. Over 3,5 week nog een groeiecho. Ben benieuwd wat de eindschatting is.
    Nu weegt de kleine man iets meer dan 2100 gram.

    Verlof: ik heb nog 4 diensten gepland staan. Gisteren en vandaag helaas ziek moeten melden. Gisteren onderweg naar m'n werk door m'n enkel en knie gezakt. Pijn wordt wel minder. Maar lopen gaat nog niet lekker. dus ff afwachten hoe het gaat en of werken nog gaat lukken.
     
  20. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.721
    1.355
    113
    Vrouw
    @Lelie44 wij zijn nog niet uit de naam. Vind het zo lastig. We hebben nog 2 opties over. Maar zou me niks verbazen als het nog een hele andere naam wordt.
     

Deel Deze Pagina