♥️ Uitgerekend september 2020 ♥️

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suuster, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ha ladies. Hier alles prima. Nog druk aan het klussen voor de kamer van grote broer, maar stukje bij beetje komen we er wel. Maandag groeiecho. Ik ben benieuwd. Als ze nu niet gedraaid is ga ik aan de teenrokertjes.
     
    Dicky34 vindt dit leuk.
  2. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Zwangerschapsclub September 2020

    Extra echo
    Butterfly22 - 24 augustus - groeiecho
    Blomma - 21 juli en 18 augustus - groeiecho's
    Dicky34 - 11-8 groeiecho


    Overige afspraken
    Dicky34 - 4/8 controle + bloedsuikercurve VK
    Dicky34 - 11/8 afspraak gyn+doorspreken geboorteplan
    Dicky34 - 21/8 controle vk


    Uitgerekende datum
    Suuster - 32 jaar - 1e kindje - 1 september (jongen)
    Chocotaart - 1e kindje - 1 september (jongen)
    Lindajl - 4e kindje - 2 september (jongen)
    Wenda - 26 jaar - 4e kindje - 3 september (verrassing)
    Mystiek - 35 jaar - 2e kindje - 4 september (meisje)
    Lelie44 - 2e kindje - 8 september (verrassing)
    Jes88 - 3e kindje - 9 september (meisje)
    Flower253 - 27 jaar - 3e kindje - 9 september (meisje)
    Eli05 - 28 jaar - 1e kindje - 9 september (jongen)
    peme - 38 jaar - 2 en 3e kindje - 9 september (meisje en jongen)
    Jaetje85 - 35 jaar - 1e kindje - 10 september (jongen)
    Kaboutertjes - 2e kindje - 10 september (verrassing)
    Ananas13 - 28 jaar - 1e kindje - 15 september (meisje)
    Lalalola - 2e kindje - 17 september (jongen)
    Butterfly22 - 34 jaar - 2e kindje - 22 september (meisje)
    Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - 22 september (verrassing)
    Dicky34 - 37 jaar - 4e kindje - 22 september (jongen)
    Rhombi - 32 jaar - 4e kindje - 28 september
    (meisje)
    Blomma - 35 jaar - 2e kindje - 28 september (jongen)
    Joannejo - 27 jaar - 2e kindje - 28 september
    (jongen)

    Overzicht
    Totaal (20)

    Jongen (10)
    Meisje (7)
    Verrassing (4)
     
  3. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Zo. Alles staat er weer op :)
    Ik moet alleen nog vrijdag en zondag werken en dan vakantie met aansluitend verlof!! :) :D

    En jullie?
     
  4. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    @Mystiek Teenrokertjes?? o_O Wasda?
    En, ligt ze nu goed?

    Oh, slim @Dicky34 vakantie voor je verlof plakken.
    Ik moet nog even drie weken doorwerken, maar doe een beetje rustig aan. Voordeeltje van zzper zijn. ;) Maar niet te rustig, het moet wel af allemaal. Ook twee weekendjes weg gepland, lekker naar het bos, ben wel benieuwd hoe het wandelen gaat. Ben niet meer zo snel en soms krijg ik al een harde buik van een half uurtje wandelen.
    In augustus werk ik door zolang als het gaat/ ik wil.
     
    Dicky34 vindt dit leuk.
  5. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik bedoel moxa therapie, maar kon even niet op het woord komen. :D
    Maar inderdaad, ze ligt nu goed, dus niet nodig.


    Mijn vakantie begint overmorgen, en twee weken daarna mijn verlof. Maar ik ben bang dat ik in mijn vakantie nog even het eea af moet ronden. Geeft niet, ik heb ingezet op stressvrije laatste werkdagen, en zonder die deadline druk lukt dat een stuk beter.
     
    Dicky34 en Jaetje85 vinden dit leuk.
  6. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    @Mystiek fijn dat ze goed ligt :)

    Vandaag precies 34 weken en officieel de start van mijn verlof. In januari pas weer aan het werk. Heerlijk:)
    Vandaag en morgen de traprenovatie en dan kan ik eindelijk aan de slag met de babykamer.:D afgelopen weken al wat inkopen gedaan. Dus ook lekker kleine kleertjes wassen en kijken wat we nog nodig hebben.
    Over een week of 6 gewoon al ons mannetje in onze armen. Gaat ineens zo snel:oops:
     
    Dicky34 en Jaetje85 vinden dit leuk.
  7. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Heeft iemand van jullie ervaring met een badbevalling? Ik kwam net van controle bij de VK en ze gaf aan dat dat wellicht kan helpen om uitscheuren te voorkomen (gezien mijn subtotaal ruptuur vorige keer). Het leek me nooit iets, maar als ik daarmee een ruptuur kan voorkomen dan ga ik meteen in bad zitten :D
     
  8. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Ik ben de vorige keer wel in bad begonnen maar, moest toch naar het ziekenhuis. Maar de tijd dat ik in bad zat heb ik als erg prettig en ontspannen ervaren
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  9. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Hier hebben ze blijkbaar een nieuwe kamer in het ziekenhuis met daarin een vast bad (als je poliklinisch wil bevallen). Volgens mij kan je dus altijd nog besluiten daar al dan niet gebruik van te maken. Het lijkt me eigenlijk wel wat!
     
    butterfly22 vindt dit leuk.
  10. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Geen ervaring met bad, maar het lijkt me heerlijk vanwege het ontspannende warme water. Omdat ik thuis wil bevallen leek me de opblaasbare baarkruk (kan ook onder de douche) uiteindelijk wat praktischer en heb ik daarvoor gekozen. In het ziekenhuis hier hebben ze ook een bad kamer met een bad voor weeën opvangen en een apart bevalbad.

    Dit filmpje (reklamefilmpje cursus hypnobirthing) van een badbevalling vind ik zo mooi. Als ik dat zie, wil ik ook weer een bad in huis halen, snif snif!

     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  11. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    @Jaetje85 prachtig filmpje!


    Buiten de naaste familie en vrienden wil ik geen kraambezoek ivm corona.
    Ik wil bij het geboortekaartje een foto bijvoegen van ons mannetje met tekst erop. Met behulp van internet en zelf wat gepuzzel is dit het tot nu toe geworden.

    Ik begrijp dat je mij wilt komen bewonderen en knuffelen bovendien.
    Helaas is dat niet mogelijk door covid-19
    Papa, mama en mijn broers willen wel graag laten zien hoe mooi en lief ik ben
    Daarom deze foto en kijk goed. Op wie lijk ik van hen?

    Is dit duidelijk genoeg?
    Veel teksten zijn voor later kraambezoek. Maar dat wil ik ook niet. November veel verjaardagen, daarna feestdagen en in januari moet ik weer werken.
     
  12. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Je gedicht is duidelijk hoor. Geen bezoek vanwege corona, maar wel je baby willen laten zien met een fotootje. Misschien dat mensen wel nog gaan bellen en vragen of ze dan op een later moment langs zullen komen. Maar dan kun je het gewoon uitleggen. Je hebt altijd mensen die het niet snappen als je geen bezoek wilt. Je hebt het ook niet helemaal in de hand denk ik... Ik zou zelf sowieso altijd bellen of appen voor een afspraak, maar sommige mensen staan gewoon op de stoep haha...

    Om even met je mee te denken, je zou het ook kunnen omdraaien. Sla de verjaardagen lekker over dit jaar en doe wel wat kraambezoek in oktober of november, bijv een selectie mensen die dichtbij je staan. Die jarigen die zijn volgend jaar wel weer een keer jarig. Maarja, met een tweede golf corona op komst wil je misschien helemaal geen kraambezoek.

    Zelf wil ik heel graag bezoek, maar niet te vaak en niet iedereen en liefst in de tuin. Alleen mijn moeder en zus, nichtje en schoonouders en mogen de baby vasthouden. Al ben ik van dat laatste nog niet zeker... Rotvirus!
     
  13. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    Onverwacht bezoek komt er hier niet in. Daar ben ik heel makkelijk in:|

    Verjaardagen zijn van mijn zoontjes en petekind. Dus die kan ik echt niet overslaan. Dat vindt ik belangrijker dan mensen op kraamvisite te laten komen, omdat ze anders misschien beledigd zijn.

    Idd een rotvirus. Vasthouden ga ik in begin iig niet toelaten. Want wil hierin geen onderscheid maken. Maar ook geen risico nemen.
    En idd, misschien komt er wel een 2e golf. Blijft afwachten:(
     
    Jaetje85 vindt dit leuk.
  14. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Even een vraagje. Hebben jullie ook zo’n last van maagzuur?
     
  15. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Bij vlagen last, kan er geen peil op trekken eigenlijk. Als je heel veel last hebt kan de huisarts een middeltje voorschrijven dat je veilig kunt gebruiken. Iemand op de yoga heeft er veel baat bij.

    Hebben jullie ook al eens last van voorweeen? Ik af en toe, kan ze niet herinneren van de vorige zwangerschap. Moet ze wel echt wegzuchten! Nou ja het zal wel ergens goed voor zijn.
     
  16. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    ja de huisarts adviseerde rennie. En op zich red ik me daar aardig mee, maar word al 2 nachten wakker van maagzuur. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap niet zo erg gehad.

    wbt voorweeen, heb ik wel het idee dat ik ze soms heb. Had het er van de week toevallig met mijn zusje over. Heb dit ook niet gehad met de vorige zwangerschap. Althans, niet iets dat ik kon koppelen aan voorweeen;)
     
  17. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    Ja, vreselijk. Misselijkheid is bij mij meteen overgegaan in maagzuur. Nu de kleine man zo hoog ligt, is het nog erger. Rennies helpen redelijk.
     
  18. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    Gisteren bij de VK geweest. En omdat de kleine man toch z'n broers achterna lijkt te gaan (groot), moet ik dinsdag een dagcurve prikken. Ben benieuwd wat m'n waardes zijn.
    1 augustus weer groeiecho. Daarna bepalen of eerder inleiden noodzakelijk is.
     
  19. butterfly22

    butterfly22 Bekend lid

    9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    o dat is nog even spannend zeg
     
  20. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hallo,

    Wat leuk dat jij ook je vierde zoontje verwacht! Ik ook! Ben momenteel 31 weken zwanger. Kwam hier per toeval en toch wel even leuk in te breken.. :)
     
    butterfly22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina