Gefeliciteerd! Duimen op een plakker nu! Termijnecho is inderdaad standaard en 8 weken optioneel, volgens mij bieden veel verloskundigen die wel aan, het geeft je vaak gewoon iets met rust. Bij ons moet je die echo wel zelf betalen want officieel wordt die alleen vergoed met een medische indicatie. @Dicky34 mooi! Vandaag de grote "verrassing"?
Oh bij mijn VK is dat de 1e én termijn echo. Én vergoed. Ik snapte de dubbele lijst al niet hahaha. Jup... Vanmiddag de verassing
Welkom en gefeliciteerd!! Wat fijn om nu zwanger te zijn na al zo lang de wens te hebben. Dan is het nu jullie tijd! Hier hetzelfde verhaal, bij 8 en 11/12 weken een echo bij de verloskundige. Ik sta onder behandeling van de gynaecoloog dus dan is dat allemaal flexibeler. Zou eigenlijk met 7+4 eerste echo hebben maar wegens bloedverlies heb ik al 3 echo's daarvoor
Termijnecho kan pas tussen 10-12 weken, dus je krijgt er zeer waarschijnlijk nog 1! Misschien denken ze dat je verder bent? Spannend!
Ow ok ja weet je, het is 11 jaar geleden dat ik voor het laatst zwanger was... Misschien is dat veranderd? Wel cool.
@Jaetje85 Welkom! Ik krijg mijn echo op de fertiliteitspoli. Ik zat in 'behandeling' daar en om het af te sluiten krijg ik een echo. Bij de vk heb ik me nog niet aangemeld en ik woon in een andere stad nu dan met vorige zwangerschappen, dus weet niet hoe het hier verloopt.
@Jaetje85 welkom en gefeliciteerd! Gewoon de vk bellen dan hoorb je vanzelf wel wakkert je terecht kan. Pff zijn jullie ook zo moe? Ik sta de afgelopen dagen gewoon echt op alsof ik niet heb geslapen joh
Hoi lieve dames, ik meld mij hier ook aan. Wie voegt mij toe? 16 sept uitgerekend van 3e kindje. Ben 31 jaar en heb al meisje van 6 en jongen van bijna 5. Dit zal wss ons laatste kindje worden, dus ik maak alles nu heel bewust mee en ga er intens van genieten. 2 pittige zwangerschappen gehad, zwangerschapssuiker, ubergevoelige baarmoeder dus vanaf 16 weken harde buiken en al vroeg voorween. Met 33 weken week in t zkh gelegen van hoge bloeddruk en met 35 weken spontaan bevallen. Maar mn meisje werd meteen weggerukt en had een hele slechte apgar, moest beademd worden en naar de IC. Bij de 2e wilde ik alles anders, maar helaas. Veel groeiechos gehad omdat ZL 6 weken voor zou lopen, niets was minder waar, klein ventje, normaal vruchtwater,normale placenta. Ik heb hier zoveel stress om gehad en samen met de gyn besloten (ik vertrouwde op zijn oordeel) om in te leiden. Zoveel spijt van! Het kwam heel moeilijk op gang, de persweeen stopte door de oxytocine en ik moest het op eigen kracht doen, terwijl hij een sterrenkijker bleek. Hartslag daalde flink, dus ingrijpen met de pomp. En weer werd hij weggerukt, ik heb zo hard geschreeuwd en gehuild. Apgar was nog echter dan zn zus, 1, 2,7. Door de stress kwam de borstvoeding slecht op gang en was door de traumatische start, de eerste weken/maanden een zwarte wolk. Nu wil ik het écht anders! Een holistische verloskundige, die zich niet aan de protocollen houdt, zo min mogelijk echos, geen inleiding, thuis in bad bevallen, zoveel mogelijk hands off, niet toucheren, navelstreng uitkloppen etc. Ook wil ik hypnobirthcursus volgen en een zwangerschapsretraite doen. Ben benieuwd of hier meer mamas deze wensen hebben. Ik word nog wel eens 'raar' aangekeken met mn wensen Nou dit was mijn verhaal hihi. Liefs Fem
@Jaetje85 Welkom! Hier doen ze de eerste echo net na de 6 weken.. Ja, verschrikkelijk moe! Vak elke keer bijna op de bank in slaap! Morgen de clearblue doen! Duimen voor een 3+!
Heftig verhaal zeg, dapper dat je het durft te delen! Ik begrijp je keuze heel goed om het nu anders te willen! Vind het zoeozo al heel dapper dat je nog een zwangerschap aan durft na 2 traumas. Ik heb een risicozwangerschap dus moet zoeozo naar de gyn, voor mij geen holistische gyn. Ik heb wel een vriendin die er een had, die werd de hele zwangerschap door de zelfde vrouw begeleid en kwam ook bij de bevalling meepuffen etc.
Welkom nieuwe dames! Ik ben even wat rustiger. Oma van mijn man ligt op sterven en daarheen is 2uur rijden. Dus man is veel weg. En door de spanning (denk ik) ben ik verschrikkelijk beroerd de hele dag. Hang elke keer boven de wc. En verder doe ik elke middag een dutje
Ja ergens wilde ik juist om deze reden nog een keer bevallen omdat ik echt het gevoel had dat ik gefaald had. Terwijl ik zoveel vetrouwen had in mijzelf en in mijn lijf. Ik heb nog steeds last van een schuldgevoel. Wat als ik niet was ingeleid, dan was alles anders etc. En boos op mijzelf: zelfs iemand van 16 kan een kind baren en zoveel miljoenen moeders ook en ik kan alleen maar half levenloze kindjes ter wereld brengen ( en dan niet eens alleen.) Ik heb dus jarenlang gedroomd dat ik ging bevallen op eigen kracht en dat het kindje op mijn borst bleef, wat een fijn gevoel zeg. Ik hoop het nu echt mee te maken. De eerste uren blijft de kleine lekker bij mij, niemand komt aan hem!!grr Vervelend dat je een risicovolle zwangerschap hebt. Wil je daar wat meer over vertellen?
Sterkte! En lekker rusten als dat kan. Ik doe dit al sinds de geboorte van de 1e haha. Maar komt ook omdat ik chronisch moe ben
Ja, dat kan jk.me ook heel goed voorstellen! Jammer he dat we een zwangerschap en bevalling niet voor het zeggen hebben... Probeer de druk voor jezelf niet al te hoog op te leggen hoe je wilt dat het zal gaan, al is een streven natuurlijk goed, uiteindelijk loopt het nooit zoals je denkt en gaat het er om dat je een gezond kindje ter wereld brengt! Ik hoor dat verhaal ook vaker van vrouwen met een keizersnede, die ook een gedeelte missen... blijft lastig maar je hebt 2 gezonde kids op de wereld gezet, daar mag je super trots op zijn hoor Ik ben bij mijn beide kinderen ook ingeleid, liep al weken met weeen maar het zette maar niet door. Vond het echt een ramp de hele bevalling, bij de eerste 48u bezig geweest! Na de 2e was ik er wel klaar mee, die werd ook nog een letterlijk blauw geboren met een navelstreng 2x strak omstrengeld, was zo eng! Die had echt geen minuut later geboren moeten worden, echt een wondertje is hij. Ik zei al.gelijk dit doe ik nooit meer maar het gevoel bleef toch knagen... een aantal paginas terug heb ik mij voorgesteld en verteld dat minn partner en ik aan eiceldonatie doen. Zij is een vrouw en ik ben nu zwanger van haar eicel. Dat kan complicaties geven omdat het geen lichaamseigen matriaal is, vandaar de risiscozwangerschap. Ik hoop dat je kan genieten van je zwangerschap zonder al te veel zorgen en te veel druk!
@Jes88 groen?! Dat is niet goed hoor, daar moet je naar laten kijken! (ik plaag je maar hé) @femm88 jeetje wat een verhaal! Welkom! @Wenda begrijpelijk. Heel veel sterkte en rustig aan maar! @Ananas13 kom maar door hoor met 3+! Ik ben eigenlijk het tegenovergestelde van moe. Ik ben zowiezo altijd al vaak moe omdat ik vroeg begin met werken en te lang savonds blijf zitten omdat ik gewoon ff bij mn man wil zijn en domme tv kijken Nu heb ik het idee dat ik minder snel moe ben, allerter en energieker. Ik ben ook steeds zo vroeg wakker (5:00) al ben ik vrij . Rete irritant!