Geef toch niet meid! Je moet het helemaal doen zoals je het zelf wilt. Ga je dan verrast reageren denk je? Ik weet niet of ik dat nog zou kunnen
Ja ik ga, stel er is onduidelijkheid bij de echo, ook wel vragen of we met een week nog een echo kunnen krijgen, of op zijn minst HCG prikken ofzo om te kijken of dat goed stijgt
Fijn dat je je wat beter voelt vandaag! Spannend zeg, morgen testen met je vriend. Ik vond zelf dat het met een digitale test echt heel echt werd opeens! Superleuk, geniet ervan!!
Welkom Liselot! Leuk dat je je hier gemeld hebt. Fijn dat je rustiger bent dan gisteren!! Hopelijk komt die eetlust bij jou ook als de spanning wat gezakt is. Ik heb de eerste dagen ook weinig gegeten. Mensen in mijn omgeving vragen: ben je afgevallen? Hahaha ze moesten eens weten. Maat hier is de eetlust dus een beetje terug, nadat de spanning gezakt is. Heel veel succes met het testen met je vriend. Wat een leuke verrassing voor hem!!
Het is ook veel allemaal. Ik begrijp je gevoelens volledig. Ik hoop voor je dat je aanstaande maandag wordt gerustgesteld en je een beetje kan genieten. Deze aanloop naar de zwangerschap met het provera verhaal was ook niet zo fijn, dus hopelijk gewoon iets geruststellends maandag!
Hier bijna geen symptonen dames. Ik voel me gewoon oke. Misschien moet ik dat niet te hard zeggen, want misschien dat je dan over een paar weken spijt hebt van deze opmerking. Maar ik zou vandaag bijna geloven dat ik niet zwanger ben. Er is gelukkig nog echt geen bloed. Dus zal vast nog wel goed zijn. We wachten het af.. maak me dus ook niet perse zorgen hoor, maar is wel opvallend dat ik nog zo weinig symptonen heb. Oke maar kunnen jullie mij helpen met het volgende. Vrijdag 28 februari was mijn nod. Dus aankomende vrijdag 7 maart ben ik volgens mijn berekening 5 weken. En volgens mijn berekening zou ik dan op 21 maart 7 weken zijn. Nu zei de arts in het ziekenhuis, nee zo rekenen wij niet. Wij rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie dus je bent maandag 17 maart al 7 weken. Ja daar krijg ik dus error van hè.... ik heb wel een langere cylcus van 32 dagen. Volgens mij is de standaard 28. Maar als je eisprong later is dan is het kind toch ook later 40 weken, of ben ik nou gek? Voor mij gevoel is die berekening vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie zo vaag. Iemand die dit kan uitleggen aan mij?
Klopt, dat hele provera gebeuren maakt het ook niet makkelijker. Ondanks dat ik met de provera op zijn laatst vorige week woensdag had moeten gaan bloeden ben ik elke keer toch bang dat het nog gaat gebeuren. Ergens blijft er een soort schuldgevoel hangen ofzo...
Ik snap je verwarring hierin! In principe rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, op basis van een cyclus van 28 dagen. Dus: 2 weken na ovulatie is dan 4 weken zwanger. Maar als je ovulatie later is (bij mij was hij achteraf gezien bv pas op CD 21/22) dan klopt dat natuurlijk eigenlijk niet. In het ziekenhuis passen ze dit volgens mij pas aan bij je termijnecho, maar ik heb gelezen dat, als je een late ovulatie hebt, je de weken en dagen vanaf ovulatie kunt rekenen + 2 weken. Dat zou dat de meest accurate manier zijn. Maar tijdens de 8 weken echo of die erna zetten ze sowieso je uitgerekende datum "goed" op basis van de metingen van de baby
Net toch mijn vent overgehaald om te testen aangezien ik de hele dag niet geplast had. Echt fijn zulke duidelijke tests en wat een opluchting om het nu te delen samen. Hier mijn oploop:
Hoe rekenen jullie uit hoe ver je bent? En je uitgerekende datum? Premom zegt 13 november en FF 15 november. Ik was 6 februari ongesteld. En wanneer bel je naar de verloskundige?
Hij reageerde niet echt. Ik moest heel hard huilen en hij keek mij alleen maar aan van ben je niet blij er mee ofz? Maar hij is nooit erg uitgelaten over zijn emoties. Hij zei dat hij gewoon wel echt blij is. Wel fijn om er nu samen van te genieten.
Whaaa super begin van de dag! Onderste streepje is van vandaag. Oploop van iedere 24 uur. Straks ook bloedprikken dus ben benieuwd hoe veel het is gestegen. Verder slaap ik ‘s avonds al om 21:00 zo moe! Om vervolgens elke ochtend rond 4en weer klaarwakker te zijn Hoe voelen jullie je dames?
@ThoSu wauw superfijn, megagoede oploop in 24u!! Zeker die laatste is echt een knaller! Dat slapen herken ik haha. Vanaf 9u val ik in slaap op de bank, dan snel naar bed om vervolgens om 5u klaarwakker te zijn. Had niet verwacht dat die vermoeidheid zó extreem zou zijn. Verder aten we gisteren kip, maar vond het er zo vies uit zien dat ik het niet weg kreeg. Terwijl ik kip normaal hartstikke lekker vind!! Verder heb ik denk ik weer iets meer rust in m’n lijf. Gisteravond even uitgehuild bij m’n man, hij was heel lief en zei: gooi het er allemaal maar even uit. Dus dat luchtte wel op. Al die stress enzo gaat zich toch ophopen in je lijf. Kan niet wachten tot maandag!! Vanmorgen weer een testje gedaan (wel weer die stomme action testen maargoed) en ben denk ik wel tevreden met m’n oploop?
Fijn zo’n partner waar je je ei bij kwijt kan! Je oploop ziet er goed uit! Vanmorgen had ik dus een knaller bij easy@home en de action test met dezelfde urine was gewoon niet donkerder geworden :’) Ahh zo gek dat je dan ineens geen kip meer lust! Kan me daar echt nog geen voorstelling van maken Moet zeggen dat ik er stiekem een beetje op aan het wachten ben want, ben al mijn zwangerschappen gewoon nog 0 misselijk geweest.. we zien het wel! Hopelijk blijft het bij jou bij van die vage weeïgheid ipv echt helemaal kotsen haha!
Bizar he dat dat per merk testen zo verschillend is. Ik weet wel dat ik die action testen nooit meer ga kopen. Ja ik vond het ook een vreemde gewaarwording haha, ik moest er niet van kokhalzen ofzo maar ik vond het gewoon vies. Hoop ook dat het niet kotsen wordt, heb een lichte spuug fobie dus ben daar behoorlijk bang voor
Oeh, hier ook een lichte vorm van spuugfobie. Hopelijk blijft het zoals het nu is. Hebben jullie ook dat symptomen een beetje komen en gaan? Dat de ene dag je er meer last van hebt dan de andere? Maakt me een beetje onzeker. Hierbij ook mijn oploop. Volgens mij ook wel prima.
Ja zeker, ik heb dat ook dat mn symptomen soms even weg zijn. Mijn ergste symptoom is zere borsten, maar als ze even niet zeer doen zit ik hele dag erin te knijpen en duwen hahah. Maar ik wordt er ook erg onzeker van, als ik even minder voel ben ik gelijk bang dat het mis is. Nette oploop!