♥ Zwanger worden vanaf najaar 2018 ♥

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LaQueen, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Gecondoleerd Louise!

    Kinderen zijn niet te plannen. Je kan binnen 1 maand zwanger zijn, maar ook pas over 2 jaar. Als dat gevoel zo sterk is, zou ik gewoon aan de opleiding beginnen en kijken hoe alles verloopt. Mocht je zwanger raken, dan kan je altijd overleggen over hoe nu verder. De timing voor een kindje is nooit perfect. Het verschil tussen en 1e en 2e is alleen dat je al weet wat je hebt en dus het gevoel het te willen gewoon heel sterk is. Stel dat je eerst je opleiding gaat doen en dan blijkt dat je moeilijk zwanger raakt... dan heb je achteraf spijt dat je niet eerder begonnen bent.

    We wachten morgen af. Fijn dat je het hier zo prettig vindt, dat is leuk om te lezen. :) Lang leve zwangerschapspagina!
     
    Kaatje92, Berenmama en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    @Louise11110 lastig inderdaad, het ligt er ook wel aan hoe lang de opleiding is, hoe deze is ingevuld en wat je gevoel zegt. Dat laatste is wel het belangrijkste. Ik zelf wil ook graag een bbl opleiding gaan doen, maar ik kies er voor om dat te gaan doen nadat we een 2e kindje hebben gekregen (als het mag lukken).
    Ik ben gewoon bang dat ik de chaos niet aankan ofzo. Haha. Ik ben heel geordend en ik weet van mezelf dat ik gestresst ga worden wanneer ik door een zwangerschap tijdens de opleiding vertraging oploop oid.
    Succes met het maken van je keuze!

    @Kaatje92 dikke knuffel meid. Ik ben benieuwd naar de uitslag.

    @Nina Sanders super dat je een fijn en positief gesprek hebt gehad en dat er duidelijke vervolg stappen zijn afgesproken. Hopelijk is het gewoon raak deze ronde en is het allemaal niet nodig. Ik gun het je... Ik gun het iedereen :) :)

    Ben ook blij met dit forum. Kan hier toch (in anonimiteit) dingen delen die ik nog met niemand anders deel. En m'n man kan ik ook best veel vertellen, maar mannen hebben er toch weer een andere kijk op :D

    Bij m'n zoontje zat ik ook in een bevallingsgroepje en heb daar nog steeds contact mee. Zelfs een aantal meetings gehad, echt heel leuk!
     
    Kaatje92, jolien 1986, LaQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Berenmama

    Berenmama Fanatiek lid

    12 dec 2016
    1.440
    435
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vind jullie ook super!

    @Louise11110 Van mij ook gecondoleerd. Ik sluit me bij de rest aan, luister naar je buikgevoel!
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  4. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Jazeker! :) Ik reageer niet altijd overal op, maar ik lees wel alles met interesse! :p En ik like heel veel.
     
    Berenmama en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik like ook veel hoor.

    Als het deze ronde niet raak is doen we een zaadonderzoek. Er vanuitgaande dat dit oké is starten we in januari 6x iui. Als het dan nog niet raak is doen we 3 tot 6x iui met milde hyperstimulatie (dus met 2 à 3 eitjes) maar: alleen als we een meerling zien zitten. Is dit niet het geval dan zouden we in aanmerking komen voor ivf. Maar dan zijn we dus een behoorlijke poos verder en dat is gewoon voorbarig.
     
    Kaatje92, Poolvos, jolien 1986 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Uhhhh, ik ga ervan uit dat jullie gewoon zwanger gaan raken binnenkort! Mooi dat IVF bestaat, maar ik gun jullie dat niet. In de zin van, niet nodig joh! :D Zijn jullie al laaaaang in verwachting tzt (hoop ik).:thumup:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Leuk, van Sarah zit ik ook in "beval" groepje. Iets meer anonimiteit dan allemaal vrouwen uit dezelfde stad is fijn. Ons groepje loopt van Groningen tot Spanje :roflmao: zijn wel op besloten Facebook groep overgestapt. Wel heel leuk om te zien hoe kindjes zich ontwikkelen. En ook domme vragen als wat je in godsnaam voor verjaardag of sinterklaas koopt. :thumup:
     
    Kaatje92, LaQueen en Spectre vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oef opeens heb ik even een baalmomentje. Er hangt zoveel van komende periode af en maandag start ik met nieuwe baan en ik ben even heel onzeker? Nee maar mensjes kijk. Wat als het niet lukt? Of ik het niet leuk vind? We hebben net een huis gekocht. Verbouwen. Ohjee. Nieuwe baan icm vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik ben denk ik toch echt geen supervrouw. Wat moet ik doen als het niet lukt!
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Wij zijn toen ook overgestapt op een besloten Facebook groep. Gewoon super leuk indd om de ontwikkelingen te volgen van de kindjes en heel handig om tips etc te vragen aangezien alle kindjes van dezelfde leeftijd zijn
     
    Poolvos en jolien 1986 vinden dit leuk.
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Bedankt meiden!

    Het is een opleiding die 14 maanden duurt. Ik ga de opleiding tot geriatrisch verpleegkundige doen.
    Ik weet dat ik jong ben. Vind ik zelf ook, maar de wens is zo groot en EINDELIJK is mijn vriend er ook klaar voor en dan moet ik zo nodig zo'n opleiding gaan doen.
    Ik denk dat ik het wel red, vooral omdat mijn teamleider zegt dat zwangerschap tijdens een opleiding prima gecombineerd kan worden.

    Het gevoel is heel dubbel... Ik zou mijzelf inderdaad voor mijn kop slaan als het nog 2 jaar duurt voor ik zwanger mag raken.

    Ik hou jullie op de hoogte!

    @Nina Sanders ja zou graag willen weten hoe het traject gaat en hoe jullie je daarbij voelen!
     
  11. Sjaantje91

    Sjaantje91 Bekend lid

    3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw
    Lieve Dames!!

    Denk veel aan jullie ondanks dat ik lange tijd stil ben geweest.
    Ik kon het even niet verdragen om iedereen bezig te zien en dat ik zelf noodgedwongen weer langer moest wachten. Blergh. Had even een grote knop nodig in mijn hoofd aangezien we nu ineens niet konden gaan beginnen, maar heb hem semi gevonden?

    Een hele hele dikke knuffel voor @Kaatje92 wat een periode voor je! Hoop dat het HCG snel op 0 zit.

    Ik ga volgende week op vakantie naar Thailand voor 3 weken dus zal dan niet zo veel online zijn maar hoop daarna (mid dec) jullie weer te kunnen vergezellen als het (nog) mag :$.
    We mogen/gaan pas in Februari starten dus iets later dan de rest in de groep, hoop dat jullie dan natuurlijk al allemaal een plakkertje hebben!!
     
    Vlindertje0102, Berenmama, Kaatje92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik ben zwanger geweest en bevallen mijn dochtertje tijdens een opleiding in de gezondheidszorg. Het is zwaar, maar als je echt wil wel te doen. Je hebt altijd recht op verlenging, maar kunt soms ook dingen inhalen zonder vertraging op te lopen. Dat is mij gelukt :)

    En ik ben heel blij dat ik niet gewacht heb!
     
  13. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    @Kaatje92 dikke knuffel voor jou!

    @Nina Sanders Jij gaat gewoon heel snel zwanger zijn, het super naar je zin hebben bij je nieuwe baan en in een fantastisch huis wonen :D
     
    Kaatje92 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Hcg is 33.8
    Ze verwacht dat ik nog een week of 3 bezig zal zijn met zakkende hcg.
     
    Vlindertje0102, LaQueen, Berenmama en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Na wat radiostilte weer even een berichtje van mij (heb wel alles meegelezen!!).. 26 november heb ik mijn eerste echo en ik vind het zooooo spannend!! De eerste week was ik vooral super blij en kon ik het amper geloven, nu slaat de angst helaas weer toe. De vorige keer had ik steeds al het gevoel dat er iets niet klopte en dat was uiteindelijk ook zo, en nu heb ik aan één kant steeds (al 3 dagen non stop) een zeurderig gevoel in Mn buik en maak mezelf natuurlijk weer helemaal gek! Ben zo bang dat het een bbz is of iets anders ergs dus het is nu even best ruk dat ik nog een week en 3 dagen moet wachten op de echo! Maar even genoeg geklaagd!

    @Nina Sanders @Kaatje92 ik duim voor jullie!! En voor de rest natuurlijk ook!

    @Nugget hoe gaat het met jou?
     
    jolien 1986, LaQueen en Kaatje92 vinden dit leuk.
  16. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Net Facebook herinnering van mijn post (wereld prematuren dag) 2 Jr geleden. En vervolgens mijn kind een dikke knuffel gegeven. Wat is ze zo groot en wijs. Wat heerlijk wakker worden met een knuffel en een kus met zijn 3en op bed.

    Straks gaan we dagje naar duinrell gezellig met vrienden. Sarah wordt helemaal wild als ze alle glijbanen ziet :) onze adrenaline junkie.

    Gisteren enorme buikkrampen maar hoop dat vandaag de menstruatie nog even uitblijft
     
    Sjaantje91, Vlindertje0102, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Veel plezier! Laat die menstruatie dan maar vanavond of morgen doorzetten. :D
     
  18. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Veel plezier!!
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Veel plezier!!

    Wíj gaan zo naar sinterklaas intocht bij ons in de stad.. Ben benieuwd wat L. ervan vindt :)
     
    Vlindertje0102 en LaQueen vinden dit leuk.
  20. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wij ook, zodra dochter wakker is! Hier begint het om 13.00 uur, maar om 14.30 uur pas een echte show, dus als we er rond 13.30/14.00 zijn dan kan ze nog wel het e.e.a. zien denk ik.
     
    Spectre en Vlindertje0102 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina