♥ Zwanger worden vanaf najaar 2018 ♥

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LaQueen, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh dat valt wel mee. Ja dat ja. Dat in elk geval de andere partner met kinderen in het huis kunnen blijven wonen. Betekent dit dan automatisch dat er geen woonlast meer is als het dan hypotheekvrij is?
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Dat ligt eraan voor welk bedrag jij verzekerd. Wij laten het uitkeren annuitair aflopen (we hebben ook een annuïteitenhypotheek) 40k was voor ons verplicht vanuit de hypotheek verstrekker. maar wij hebben zelf voor 180k afgesloten die annuitair afloopt in 30 jaar.
    Eigenlijk zijn het 2 verzekeringen. Ik een voor mijn partner, en mijn partner voor mij. Gaan we allebei dood komt het bij onze dochter terrecht :) *het geld wat dan vrijkomt gaat niet rechtstreeks naar jou maar gaat naar de hypotheekverstrekkers. Zover heb ik het begrepen. :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    @Nina Sanders Nee vandaag niet getest. Ook nog geen ongi als dat morgenvroeg nog zo is en mn temperatuur nog hoog is dan test ik.

    Qua levensverzekering. Dat is bij de meeste hypotheken verplicht. Wij hebben er voor de hele hypotheek en nog aanvullende daarnaast.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders hebben wij ook afgesloten bij de hypotheek, volgens mij was het verplicht. Is inderdaad niet veel per maand.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh dan ga ik nog gewoon even goed informeren. Het is destijds wel verteld maar ik weet niet meer exact hoe of wat. Belangrijkste vind ik dat de nabestaande met kind in het huis kunnen blijven wonen. En dat het huis dus hypotheekvrij is. Beetje extra weet ik nog niet. Is ons spaargeld ook automatisch voor de ander? Wij hebben een gezamenlijke spaarrekening. In dat geval is het geld dan toch ook voor de partner? Of moet de overledene een Partnererfbelasting betalen ofzo?
    Toch nog even goed checken.

    Hier heb ik het weer zo vreselijk koud. Drama. Verwarming staat op 22,5 en loop nog te rillen
     
  6. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Nou dames net een predictor early gedaan. Omowit....
    Vandaag 13 dpo dus zal wel niets zijn deze ronde. Dan de ongi dan maar gauw komt dan kunnen we een nieuwe ronde in.
    Wel gek dat ik al 3 maanden en cyclus van 28 heb en nu ineens langer.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    @dreames he balen...

    @Nina Sanders hoe dat allemaal precies zit ligt aan je situatie. Getrouwd, niet getrouwd, een testament, opgebouwd (partner) pensioen etc.
    Voor ons was hypotheek vrij wel voldoende. Maandlasten zouden alleen nog maar gemeentelijke heffingen zijn, water en (warmte) energie zijn. Zonnepanelen maken overproductie op het huis.


    Ik heb denk ik positief nieuws... Ik krijg wat meer afscheiding. (had ik door prikpil nooit) zou het zijn dat baarmoeder slijmvlies zich hersteld heeft?
     
    Sjaantje91, LaQueen en Spectre vinden dit leuk.
  8. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Balen!!
     
  9. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dat zou super fijn zijn!
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @dreames he wat balen. Nouja, laat het dan idd maar snel doorbreken, weet je ook waar je aan toe bent. Al die onzekerheid is helemaal niets/
    @jolien 1986 dan zou fijn zijn. Even afwachtend dus.

    Jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik wat minder online ben haha.
    Ik ben dus deze week begonnen en het is een pittige start. Veeeeeeeeeeel informatie, ik weet nog helemaal niets en de werktijden vind ik even wennen. Ik vertrek wel wat later, ga ong. 7.45 (dat was 6.15) van huis en ben tegen zessen thuis (dat was rond 16.30).
    Ik had verwacht dat ik daardoor echt geen avond meer zou hebben, maar gek genoeg zat ik de afgelopen dagen toch rond 20u al lekker voor de buis ;)
    Rond zessen thuis komen, eten alleen nog even opwarmen, rond 19u start douche/bedritueel zoontje (doucheritueel combineren we haha) en rond 20u lekker helemaal niks meer! Hoogstens even opruimen ofzo :thumup:
    De dagen hebben structuur, dat is fijn.
     
    Berenmama, Poolvos, LaQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik zit op cyclusdag 100 vandaag.... Mag ik nu een reep chocola opeten? :D
     
    Berenmama, Poolvos, LaQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zeker.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  13. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Je mag er zelfs 2:roflmao::thumup:
     
    LaQueen, Spectre en jolien 1986 vinden dit leuk.
  14. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Fijn!!Is het werk leuk? Naar je zin?
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.045
    113
    Vrouw
    #2555 Spectre, 21 nov 2018
    Laatst bewerkt: 21 nov 2018
    Ik kreeg helemaal geen meldingen :o:dacht al.. Wat een stilte

    Maar qua levensverzekering en hypotheek is alles gezegd geloof ik :) nu heb ik daar ok niet zo'n verstand van, Maar ik weet wel dat het bij onze hypotheek zit. Geen idee hoe het verder werkt enz, zou me daar eens in moeten verdiepen. Zou ook graag een testament willen hebben.

    De onzekerheid over m'n lichaam is weer toegeslagen.. heb last van terugkerend candida infectie heb ik het idee. Was er juist vanaf, nu na mn menstruatie weer beginnende last, Snel weer zalf gehaald.. maar goed, ben je zo weer een paar dagen uit de running (baby proberen te maken) ivm kruis besmetting:o: blegghh, zo gaat het natuurlijk niet lukken zonder seks, de zaadjes vliegen er niet vanzelf in :roflmao:
    Maar goed, heb al een heel andere insteling dan een aantal weken terug. Ik had het fijn gevonden om in de zomer verlof te hebben, maar hé, het komt wanneer het komt, alles op z'n tijd, komt goed!
     
    LaQueen, Nina Sanders en jolien 1986 vinden dit leuk.
  16. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Mijn dochter is in de zomer geboren, omdat ze te vroeg was zaten we vooral in het ziekenhuis en daarna binnen. Dag mooie zomer! Als mag kiezen geef mij dan maar verlof in het voorjaar .. Tegen de tijd dat het zomer is moet je weer werken en neem je lekker " tokkie" zomervakantie op en is je kindje zo oud dat je ook nog lekker weg kan. Zelf ben je waarschijnlijk ook aardig hersteld :cool:

    Als toch lang duurt doe maar april /mei dan :roflmao:
     
    Spectre en LaQueen vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja hoor. Op zich wel. Moet er wel echt in komen. Nieuwe mensen. Nieuw bedrijf. Complexe materie maargoed. Komt vanzelf wel (heb nu echt het idee dat ik achter de feiten aan loop omdat ik niks weet).
     
    Spectre vindt dit leuk.
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.045
    113
    Vrouw
    Succes bij je nieuwe baan @Nina Sanders ! Altijd spannend zo'n eerste week, maar gaat vast helemaal goedkomen!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.045
    113
    Vrouw
    Bij m'n zoontje was het ook heerlijk, had vanaf 1 januari m'n verlof :D heerlijk niet meer verplicht door díe kou 's ochtends vroeg haha.
     
    jolien 1986 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik had een hele lange zomervakantie. Half juli tot en met eind november. Eventjes werken en weer feestdagen. Was ook fijn!
     
    Jo913 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina