Ja als ik niet zwanger ben wel Maar eerst volgende periode dat we verre reis kunnen doen is december ergens.
Uitstrijkje is goed gegaan vanmiddag, viel me alles mee gelukkig.. volgende week de uitslag. Ook afgesproken dat als ik over 2 maanden nog niet zwanger ben, we een afspraak mogen gaan maken bij de gynaecoloog.. Hopelijk is het niet nodig en ff kijken of we dat dan al zien zitten tegen die tijd.
Na 106 dagen heb ik nu eindelijk op maandag mijn menstruatie gekregen... pffff En dan ook nog zo raar zwak, normaal bloed ik best heftig (om de anderhalf / 2 uur een tampon de eerste twee dagen). De laatste dagen kwam ik met één maandverband per dag de hele dag uit Te weinig zelfs voor een tampon. Echt raar allemaal. Of is dat wel de menstruatie dan? Die 4 maanden wachten hebben mij ook echt verdrietig en neerslachtig gemaakt. Ik leef nu gewoon naar 15 mei toe, de dag van de intake. Zondag gaan we op vakantie tot 2 mei. We gaan naar Schotland en Noorwegen met een cruiseship. Lijkt me een goede afleiding en dan is het zo mei. Op onze reis ben ik ook jarig (23 april), is ook even lekker om met je verjaardag niet thuis te zijn, maar lekker met man en kind op vakantie.
Is er ook een "vind ik niet leuk " knop ? I feel you! Zo lang wachten en gewoon geen kans is frustrerender dan gaan voor een nieuwe ronde. Mijn menstruatie na zo'n lange cyclus bevatte ook veel minder bloed. Ik ben geen arts, maar ik denk zelf dat het komt doordat baarmoederslijmvlies (te) dun zou zijn geweest oid. Of lichaam van binnenuit eea al afgebroken heeft in die lange periode. Gelukkig een fijn vooruitzicht met een mooie vakantie erbij. Nu het wat mooier weer wordt vliegen de dagen ook zo voorbij hier. Hele fijne vakantie alvast
Jeetje, wat heeft dat lang geduurd! Hopelijk word je straks wijzer in het ziekenhuis! Heel veel plezier op vakantie en alvast gefeliciteerd!
Wat vervelend die onzekerheid zeg! Hopelijk krijgen jullie duidelijkheid bij de gynaecoloog! Wel een fijn vooruitzicht die vakantie. Hopelijk maakt dat het wachten wat dragelijker.
Huh ik snap echt niet waarom ik nooit meer meldingen krijg. Het lijkt telkens mis te gaan, snap er geen bal van. Ik heb alles bij gelezen maar weet even niet op wat ik allemaal moet reageren. Qua zwangerschap gaat het goed. Nog steeds geen klachten en de vermoeidheid lijkt wat af te nemen. Als ik gewoon goed eet is er niets aan te hand! Ik kan heerlijk genieten van de avondmaaltijd (hier leef ik de hele dag al naartoe haha) al lijkt mijn eetlust weer wat normaler te worden. Morgen heb ik de eerste echo bij de vk. Zin in. Toevallig heb ik gisteren heel kort het hartje even kunnen vinden met de angelsound. Ik moest echt lang zoeken en was 'm zo weer kwijt maar dat geeft niet. Verder gaat het met het huis ook goed. Komend weekend komt mijn moeder de gordijnen inkorten en ik moet het de komende tijd nog wel even goed aankleden en sfeer creëren. Dat komt ook gewoon een beetje met de tijd. In elk geval ga ik vanavond thuis de paastakken versieren en heb ik nog wel zat kleine klusjes te doen maar dat komt met de tijd wel. We zijn (althans ik) stiekem toch aan het kijken naar badkamers. Zeker nu met de zwangerschap begin ik me onrustig te voelen met het idee nog jaren in die vreselijke badkamer te zitten van nu. Het is echt een luxe probleem. Maar ons huis is nu zó mooi en fijn dat ik ook gewoon die badkamer wil. Mijn man is tegen. Wil eerst wat sparen en wil niet van verbouwing naar verbouwing gaan. Dat snap ik heel goed en ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Maar toch. We hebben besloten gewoon informatie te gaan inwinnen en ons heel goed te laten informeren (en geen overhaaste beslissingen te nemen). Begin mei hebben we een afspraak bij een badkamerzaak. Ik weet toch wel dat die badkamer er dan komt. Bovendien kunnen we onze hypotheek mochten we dat willen ook nog iets verhogen (die ruimte hebben we bewust genomen) dus ja.. we zien het wel. Ik weet het ook even niet. Is wel een beetje hoe ik ben hoor. Weinig stilstaan bij het moment en gelijk weer verder kijken. Mijn man zegt wel eens tegen me dat ik niet geniet van het moment en altijd op zoek ben naar méér. Het zal wel.. denk ik dan.. Paasweekend hebben wij niets bijzonders gepland. We wilden samen uit brunchen gaan maar hebben bewust besloten lekker thuis een brunch te maken. Afgelopen tijd hebben we genoeg kosten gemaakt en we leven nog steeds comfortabel, maar ik vind het niet verkeerd om ook een keer even een stapje terug te doen. Dus ik heb een papieren paaskleed gekocht (lekker met O kliederen!), paastakken die we gaan versieren, lekker aan tafel brunchen (met zn drietjes), lekker even familytime. De afgelopen tijd met de verhuizing is O echt heel veel weg geweest. Nu wil ik mn ventje gewoon lekker bij me hebben. Tweede paasdag misschien even op de koffie bij schoonouders. Of ergens heen ofzo, winkels zijn vaak open. Jullie trouwens nog ideeën voor raamdecoratie in de keuken? 1 hele keukenwand is zeg maar raam (van plafond tot vloer) met aan de zijkant een deur. Verder nog 2 normale ramen (geen standaard maten). Ik vind het erg lastig. Vitragegordijnen vind ik leuk maar wil mijn man niet. Luxaflex vind ik denk ik niet zo mooi voor in de keuken (moet je afstoffen enzo). Jullie nog een idee? Verder is het echt genieten van het feit dat de rust iets meer terug keert. Volgende week heb ik nog wel een belangrijk gesprek op mijn werk. Mijn contract loopt tot eind juni. Als die niet verlengd wordt dan heb ik wel een probleem. Niemand gaat natuurlijk een vrouw aannemen die na 3 mnd alweer met verlof gaat. Ik zie het wel. Wil nergens vanuit gaan want dan kan het alleen maar mee vallen. Ben ooit op deze manier wel op mijn plaat gegaan omdat ik rekende op een functie ergens en toen moest ik pleiten. Niet leuk. Uiteindelijk komt het wel goed, maar ik zou graag voor het eerst in mijn levens eens de rust van een vast contract willen. Heb ik nog nooit gehad en een banenwissel komt bij mij altijd op rot momenten (zwanger, bij aankoop huis..). Zeker nu met de tweede op komst en een nieuw huis zou dat wel gewenst zijn. Ik las ook nog iets over de NIPT. Die willen wij wel laten doen. Met neven bevindingen. We willen graag weten waar we aan toen zijn en bij slecht nieuws willen we weloverwogen keuzes kunnen maken. Bij O. toen ook de combinatietest laten doen (NIPT was toen nog niet zo bekend).
@Berenmama goed idee om er even lekker tussenuit te gaan. Heerlijk! Wij hebben begin mei ook een weekje vakantie met ons gezin op de planning staan. Kijk er nu al naar uit!
@Berenmama Ik begrijp je frustratie helemaal. Er even tussenuit is een mooie afleiding. Geniet ervan en als jullie terugkomen heb je al bijna de intake!
Oh zo fout en lekker! Glaasje cava na keihard sporten en temptation island kijken. Zo is niet zwanger zijn ook zo erg niet.. Nadeel van zo'n dop is dat ie er niet op kan, dus de fles moet leeg
@Nina Sanders gewoon in between vitrage ervoor of plissé ervoor? Wij hebben die grotere houten luxaflex (hoe noem je dat ook alweer?) Update houten shutters!
Lastig te zeggen. Hoe lopen ze normaal op bij jou? Bij mij zagen ze er de hele cyclus (behalve dus echt dag voor eisprong) ongeveer zo uit
Ja dat weet ik niet die shit action testen waren compleet wit... Dit streepje is vergelijkbaar met 3 dagen voor mijn positieve ovulatietest. Stiekem had ik nu wit streepje verwacht en dacht ik over 2 dagen weer te testen .. Nu misschien toch maar morgen om oploop te checken
Ja, zeeeker elke dag nu! We gaan natuurlijk geen eieren missen (en zeker niet met pasen) Ooo zo fijn als ie nu eerder komt!