♥ Zwanger worden vanaf najaar 2018 ♥

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LaQueen, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    + waterpokken (maar niet super erg!)

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Punt is dat als ik hem op pak (als hij zó overstuur is), hij kei hard gaat giebelen en spelletjes spelen. o_O
    Als hij écht ergens last v heeft merken we het snel genoeg en is het natuurlijk een ander verhaal. Dan mag hij nachtenlang plakken en mama bezig houden. Maar puur om te ginnegappen..?! Leuk maar niet tijdens bedtijd. Ik ga bovenstaande tips proberen. Hoewel ik een consequente moeder ben, kan ik sommige dingen gewoon echt niet verdragen:cry:

3. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw
    Mijn gezinnetje ligt hier allemaal heerlijk te slapen, maar voor mij geen nachtrust denk ik.. duidelijk iets verkeerds gegeten, ben maar naar beneden gegaan voor een kopje thee. Flink misselijk en buikpijn, toch die vega burger niet moeten eten. Nu in een of ander raar programma op tv gezogen.
    Ga hier morgen spijt van krijgen *gaap*

4. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw
    Oef slaaptekort doet vreselijke dingen met een mens. Sterkte!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Huh vega burger? Kun je daar ziek v worden?
    Ik heb daar enorme fobie voor. Serieus. Ik denk dan dat ik dood ga. Laatste x kotsen v mij is 22 jaar geleden. Het is zo erg dat ik mn man weg stuur als die ziek is. Ja beschamend i know maar ik kan het echt niet helpen!
    Eerder gesprekken v gehad :) ik overweeg het nu weer.

6. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw
    Haha klaarblijkelijk wel. Mijn gezin en ik zijn vegetariërs.
    Zelf geen probleem met overgeven. Ik ben in de pubertijd opgenomen geweest voor een eetstoornis, nu helemaal van af, maar overgeven vind ik nooit erg ofzo. Ook niet in de zwangerschap

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.048
    18.844
    113
    Vrouw
    @Pistachenootje beterschap.... niet fijn. Buikgriep vind ik verschrikkelijk, bij koorts en hoofdpijn kun je nog paracetamol nemen oid, bij buikgriep kun je enkel ellendig in je bed liggen en wachten tot het over is .. heb het tijdje terug ook gehad.

Ik was al in slaap gevallen op de bank vanavond (gebeurd regelmatig):rolleyes:
    Nu verhuisd naar m'n bed. Welterusten ladies ;)

Wens84 vindt dit leuk.
  8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

@Pistachenootje beterschap

Ik vind braken ook vreselijk, ook omdat ik er zo hard gewicht van verlies. In de zwangerschap dronk ik vooraf en tijdens water zodat het minder zuur was.
    En emmer versierd om nog beetje leuk te houden.
    (hopelijk een andere zwangerschap wat minder heftig )

9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Gewoon DOEN! Je zult zien dat ‘t prima gaat dan. Slaapt ‘ie makkelijker dan thuis. Enz.
    Ga je ver weg? Je kunt ‘m altijd nog ophalen :roflmao:

@Pistachenootje beterschap! Vreselijk zo’n buikgriep/voedselinfectie.

10. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Zo dan dat was even flink wat leesvoer :roflmao: leuk om iets meer te weten van elkaar.

Ik werk op een crediteuren administratie van een groot bedrijf waar ik voornamelijk isseus oplos met onze leveranciers.

Goed idee @Nina Sanders om 1 persoon "beheerder" van de lijst te maken.

Vind het allemaal wel heel spannend worden nu. Nog ruim 1 week tot mijn NOD. Dat wachten duurt een eeuwigheid :roflmao::roflmao::D:D:D:oops:

Spectre en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw
    Goeiemorgen!
    Voel me al veel beter. Ik zit wel ergens mee waar ik graag jullie mening over wil.
    Ik heb geen rijbewijs én geen auto.
    Manlief heeft wel een werkbus met drie zitplaatsen en dit gaat met z’n drietjes natuurlijk nog prima. Ik wil graag mijn rijbewijs halen, maar de duur ervan hangt van mijzelf en geld af. Daarnaast los ik daarmee niet het probleem van een zitplaats tekort mee op. Dus nieuwe auto zoeken? Het zit me dwars..

12. jolien 1986

Lastig, ligt denk ik helemaal aan waar je woont, waarvoor je de auto wil gebruiken etc. Maakt nogal verschi tussen in dorp wonen en km naar de bushalte lopen waar bus niet meer gaat na 18:00 of in grote stad waar ze om de 10 min gaan.

Sowieso je rijbewijs hebben vind ik heel handig. Wij hebben ook 2 auto's.(omdat openbaar vervoer gewoon slecht is en anders niet op mijn werk kom)

Of er ook auto moet komen zou laten afhangen van gebruik. Je kan zo nodig misschien ook huren /lenen.

13. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Eens met wat jolien al aangeeft. Ligt echt aan waar je woont natuurlijk. Ik persoonlijk zou niet zonder auto kunnen. Mijn man heeft zijn werkbus ook alleen voor 3 personen en ik een gewone auto. Als er straks een 2e kindje mag komen zullen we niet meer met zijn bus weg kunnen en ben ik toch wel heel blij met mijn auto. Al ben ik natuurlijk wel verwend dat ik altijd een auto gehad hebt.

14. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    @Nina Sanders hier trouwens ook la casa de papel aan het kijken :D

15. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw
    Tja lastig, woon in een dorp, werk in de stad. Ga altijd met het ov naar mijn werk, zie daar het probleem niet.
    Het is meer de zitplaats tekort in de huidige auto. Wil liever ook niet dat manlief z’n auto moet inruilen voor een minder functionele, maar ben wat angstig voor de kosten van een tweede auto icm een rijbewijs en de bijhorende tijdsdruk?

16. jolien 1986

Maandelijkse lasten vind ik van een auto erg hoog. (verzekering, wegenbelasting, je onderhoud) voor enkele keer bijvoorbeeld vakantie kan je dan beter huren.

Je rijbewijs is eenmalige uitgave waar je heel lang gemak van hebt.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pfff weer slaap issues. Begint blijkbaar overdag ook al. Zeer moe was hij net maar heeft echt verlatingsangst.

Meneer kreeg van slaap een woede aanval. Zelfs tijdens het sussen ging hij raar en boos (schoppen, niet meer stoppen met huilen..) doen. Toen heb ik hem even alleen laten uitrazen (stond in de badkamer, die grenst aan zijn kamertje). Weer gesust en gezongen, streng toegesproken en weer op bed laten uitrazen. Het heeft een half uur geduurd maar het werkt wel. Barbaars en zielig, dat wel, maar het werkt wel

Nu ga ik de rest even bij lezen.

Poolvos vindt dit leuk.
  18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ik ben nu nog aan het genieten van een heerlijke vakantie op lanzarote. Vandaar dat ik even wat stiller ben.

Goed idee om 1 iemand verantwoordelijk te maken voor de lijst.

Vorig jaar heb ik het werk waarvoor ik jaren geleerd had (deurwaarder) omgewisseld voor iets wat ik ook echt leuk vind om te doen. Ik werk nu als vve beheerder. Ik werk 4 dagen in de week wat ik ook blijf doen met een 3e erbij. Mijn man heeft een eigen zaak en is op woensdag vrij zodat de kindjes 'maar' 3 dagen naar de opvang hoeven.

Pistachenootje en Poolvos vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #819 Nina Sanders, 18 aug 2018
    Laatst bewerkt: 18 aug 2018
    Lijst verantwoordelijke
    Zijn we het erover eens dat 1 iemand de lijst telkens bijwerkt? Wie wil dit doen? Ik wil dit wel doen hoor. Zullen we het zo afspreken dat als de lijst bijgewerkt moet worden, dat jullie dan de wijzigingen in een post doen en mij daarin taggen? :)

Lijst bijwerken
    Laten we nog even wachten met de lijst opschonen. Veel zijn nog met vakantie en wellicht wordt er meer geschreven indien de startmaanden beginnen. Maar zelfs dan vind ik de lijst wel lang en ik vind het lastig om alle verhalen van 20 man bij te houden en er actief op te reageren. Dus laten we even afwachten wie (actief) mee wilt kletsen, en wellicht nu een ledenstop in het leven roepen?

Rijbewijs
    Ik heb direct toen ik 18 werd een rijbewijs gehaald. Niet omdat ik hem toen nodig had (want: studeren en werken in dezelfde stad en ik had geen auto), maar puur omdat ik het handig vond en onafhankelijk wilde zijn. Dat is nu zo'n 10 jaar geleden. Wij hebben pas sinds 2 jaar een auto en ik ben pas sinds 1,5 jaar actief gaan autorijden. Vond dat toen heel spannend: want als je nooit rijdt is het wel weer even wennen. :o: Maar nu gaat het beter (al moet je mij nu niet vragen op en neer naar Amsterdam / Utrecht te rijden). Nieuwe wegen blijven 'eng' maar wennen wel. Ik zou hem dus zeker wel halen @Pistachenootje en dan daarna kijken of je een tweede auto ecjht nodig hebt. Auto's zijn wel gewoon duur in het onderhoud en verzekering (wij hebben 1 auto, die ik gebruik voor woon-werkverkeer en mijn man gaat met de trein naar zijn werk).

Verlatingsangst baby
    Tsja, wat kan ik hier nu nog over kwijt? Heb hem zojuist dus laten liggen en ik kan je wel vertellen, dit ging door merg en been (ik kon zelf wel janken). :cry: Zeker O. 'streng' toespreken als hij zo verdrietig is en even zelf laten uitrazen vond ik zeer onaangenaam. Maar het werkte wel. Slaaptekort is vreselijk. Voor volwassenen al, laat staan een baby. Gisteravond deed hij er 3 uur over om weer in slaap te komen (dit werd elke dag een beetje langer) en nu een half uur. Ik ga een wat vaster slaapritueel proberen aan te houden (bijv. altijd 's avonds voorlezen / zingen, dit deden we nu soms wel en soms niet).

Traktatie baby 1 jaar kinderdagverblijf
    Iemand ideeën? Ik moet zo'n 12 - 15 traktaties maken en wil liever niet te veel geld / tijd kwijt zijn eraan. Maar ik vind het wel leuk om wat te doen en te maken. Iemand een leuk en gemakkelijk idee? O. zit op een babygroep met kindjes van 0 - 2 jaar.

Follikelmeting
    Zometeen weer terug naar het ziekenhuis. Ben benieuwd. Hoop natuurlijk op een mooi ei maar vrees wel een beetje voor een cyste. Maar goed. Als het zo is, dan is het zo en dan is het gewoon nog niet onze ronde. Ik blijf hoe dan ook positief, want ik denk dat negatief doen al helemaal niet helpt ;).

Weekenddingen
    Hebben jullie plannen? Hier is mijn man as we speak gras aan het leggen en ga ik zo dus richting gyn. Verder wil ik een sollicitatie de deur uit doen want tsja, mijn contract loopt tot eind november. Hoewel ik niet per se heel bang ben, vrees ik wel een klein beetje. Er is weer een ontslagronde bezig en hoewel ik de eerste heb overleefd (én zwanger ben aangenomen destijds), blijf ik de laatste die erbij is gekomen en je weet maar nooit. Maar ook hier geldt: als het zo is, dan is het zo en dan komen we er wel uit. Mijn man heeft wel een vast contract en we hebben genoeg spaargeld moest ik nou echt niets kunnen vinden. Maar (niet om uit de hoogte te doen); ik heb een prima cv dus heel lang werkloos zal ik niet blijven, :)

Kosten 2 kinderen
    Ik met mijn controlfreakerige kant: ik ben even onze inkomsten en uitgaven tegen elkaar af aan het zetten. Want: hoewel wij voor een tweede gaan, ben ik niet per se bereid heel veel concessies te doen qua leefwijze / leuke dingen doen. Van alleen maar inleveren word ik heel ongelukkig. Ik denk dat het een kwestie is van de vaste lasten op een andere manier verdelen (bijv. we zijn straks meer kwijt aan kinderopvang, maar zouden wel wat kunnen besparen op onze nuts uitgaven (wij kregen veel terug van de Nuon). Ik wil sowieso een vast bedrag blijven sparen per maand voor onszelf én voor O. Als O. wat nodig heeft dan kopen we het gewoon. Dat betekent dan wel weer dat bijv. de kinderbijslag gewoon gereserveerd blijft voor onverwachte rekeningen / kosten (denk aan: eigen risico zorg, onverwachte rekeningen of iets anders wat we nodig hebben). Klinkt extreem controlerend: dat is het ook :). Ik beheer onze financiën en weet precies wat erin en eruit gaat (mijn man boeit dat niet). Maar: ik vind het lastig in te schatten wat een tweede kindje 'meer' kost. Iemand een idee? Waar moet ik aan denken? Dingen zoals een kinderwagen, commode etc hoeven we niet meer aan te schaffen. Ik doel ook meer op de structurele kosten. :)

Berenmama en LaQueen vinden dit leuk.
  20. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik schrijf nog mee dames, maar jeeeeemig niet te volgen zo snel gaan jullie haha. Als ik 1 dag niet kijk ben ik gelijk 4 pagina’s verder!

Ik ben docent lichamelijke opvoeding en leerlingencoördinator HAVO/VWO lj.3 op een middelbare school.

Nina Sanders, Wens84 en Poolvos vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina