♥ Zwanger worden vanaf najaar 2018 ♥

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LaQueen, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    @Nina Sanders
    Ja hoor als jij de lijst bij wilt houden graag. Ook een ledenstop is misschien wel fijn omdat uk het anders straks ook niet meer bij kan houden. Hier dus een actief lid in deze groep, vind het fijn om hier te kunnen delen gezien niemand in onze omgeving weet dat we ermee bezig zijn.

Ah zo sneu lijkt me dat! Geen ervaring mee gelukkig.

Succes zo ik duim voor je dat het geen cyste is.

Qua kosten denk ik dat het verder echt wel meevalt.

LaQueen en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Same! Rond die tijd deed onze dame dat ook. Ik heb toen geleerd dat je moeder hart soms even op een laag pitje moet en ze het soms nodig hebben om zich in slaap te huilen. Wel max. 10 minuten, anders haalden we haar weer uit bed! Even bij papa en mama en dit ook benoemen, vervolgens slokje water en na 5 min. weer op bed.

Spectre, Vlindertje0102 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Gewoon doen! Oma redt zich er wel mee joh.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    @Pistachenootje beterschap

Over auto en rijbewijs wij hebben allebei een auto en rijbewijs omdat het bij ons niet te doen is met openbaar vervoer.
    Wij moeten wel rijden anders komen we nergens.

@Nina Sanders ik hoop dat die fase snel voorbij is, en dat slecht voelen had ik ook maar uiteindelijk hielp het wel dan maar voor het goede doel.
    Succes in het ziekenhuis.

Over 1 iemand die de lijst bij houdt vind ik prima hoor wel wie het wordt ;)

Qua kosten voor een 2de geen idee idd.
    De grote dure dingen hoeven natuurlijk niet als je die weer kan gebruiken.
    We willen wel een buggy nog aanschaffen en een andere kamer voor b. Omdat hij tegen dan wel naar een ander bed kan.
    De rest zullen we wel zien denk ik.

Wij hebben niet al teveel plannen. Mijn schoonbroer is jarig geweest dus straks verjaardag nu zijn mijn schoonouders hier.
    Voor morgen nog geen plannen

5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders succes met de meting zo!! Ik ben reuze benieuwd. Hoe laat mag je? :rolleyes:

Dat slapen is echt een drama. Wij hebben hier nu al een maand ofzo een vast bedritueel met een vast “slaap”boekje. Dus ‘t is tandjes poetsen, boekje lezen en dan met fles naar bed. Het gaat de meeste dagen super goed en soepel maar er zijn zeker dagen (meestal een paar na elkaar) dat ‘t echt niet gaat. Ben je van 19-21/22u bezig met een huilbaby. Maar ach! Die andere avonden dat ze dan tijdens de fles al in slaap valt zijn fantastisch en ‘t waard.

Hier vandaag eens proberen om om 11u een langer dutje te doen ipv 2x een korte. Ze is nu moe maar ik heb de tv aangezet en ze kijkt lief :) voor 20 minuutjes moet dat kunnen :$

Helemaal prima dat één iemand de lijst doet! Lief dat jij t wilt zijn.
    Helemaal voor een “ledenstop” want anders wordt t echt onoverzichtelijk. Er gaan vast nog wat meiden van de lijst wegvallen en dat maakt ‘t dan denk ik beter te doen :thumup: niks persoonlijks tegen iemand hè :roflmao:

Wat betreft tractatie: echt geen idee!! Die allerkleinste mogen toch niks. Hoeveel zijn er van zeg 8 maanden of ouder? Die al echt iets kunnen eten?
    Je kunt ook prima wat ballonnen doen en niks eetbaars. Misschien voor ‘t personeel een lekkere koek ofzo.

@dreames fijne vakantie nog!! Is ‘t te doen qua temperatuur op lanzarote nu?

@Pistachenootje ik zou ook zeggen: ja rijbewijs en nee tegen nieuwe auto (voorlopig). Een tip qua lasten is om vanaf deze maand iedere maand de kosten van een tweede auto opzij te zetten en kijken hoe dat voelt - of je er financieel de ruimte voor hebt. Als t werkt en je doet dat 9mnd-1jr; heb je meteen een mooi centje gespaard voor de aanschaf als er straks een baby bij is! ;)

Zo ik ben weer een beetje bij. Sorry als ik iets vergeten ben

6. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik heb veel gemist!
    @Pistachenootje een rijbewijs heb je altijd baat bij. Je investeert er wel even in, maar de rest van je leven heb je er wat aan. Een auto kun je dan inderdaad huren of wel aanschaffen als het noodzakelijk blijkt.
    @Nina Sanders tof dat je de lijst bij wilt houden! Als ik dat Doe, verdwijnen er alleen maar mensen vrees ik:roflmao:
    Ik duim voor je dat het allemaal goed is bij de gyn. Ik heb zelf nog geen kinderen, dus qua kosten kan ik niet echt tips geven.
    Dit is het laatste weekend van de zomervakantie voor mij, wordt wel weer even wennen. Dit weekend wordt het voor mij vooral weer voorbereiden op het werk en zorgen dat alles hier weer spic en span Is, voordat ik weer ga beginnen.

7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ohja! @Nina Sanders ik zat ook te denken over die kosten. Maar ik weet ‘t ook nog niet zo goed. Alle grote dingen hebben we al. Een tweede autostoel zal wel moeten; niet de eerste (maxicosi) maar de opvolgstoel zullen ze tegelijk nodig hebben. Verder hoop ik dat er geen grote kosten zijn. Alleen wat extra kleertjes - mogelijk vooral jassen als de maat/seizoenen niet overeen komen. Veel dat we hebben (maar zeker niet alles) is unisex.
    Wij sparen de kinderbijslag voor L voor later. Dus dat zouden we voor de volgende ook doen.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik nu aan het wachten en daarna ff door naar de stad fietsen voor wat slingers en ballonnen!

LaQueen en Poolvos vinden dit leuk.
  9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    @Poolvos: het weer valt zelfs een beetje tegen voor de canarische eilanden. Veel bewolking en af en toe motregen nu al meerdere dagen. Aan de andere kant zijn we daardoor wel lekker actief.

Rijbewijs
    Wij hebben beide een rijbewijs en auto van de zaak. Luxe positie natuurlijk.

Kosten
    Na de 2e hebben we alles weg gedaan. Hier moet dus alles weer gekocht worden. Aan de andere kant hoef ik bepaalde dingen niet nieuw zoals de kamer (matras natuurlijk wel ). En ben jr bij een derde denk ik kritischer op wat je wel en niet gebruikt tegenover wat leuk is om te hebben.

Poolvos vindt dit leuk.
  10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

@Nina Sanders graag als jij de lijst wil bij houden

Qua kosten tja ik denk dat luiers en melk wel kunnen meevallen.
    De rest kan je zo duur maken als je wil.
    Ik pluk zelf veel van marktplaats aan speelgoed etc.
    Wat duur wordt is vakantie dagjes uit en
    later studie en rijbewijs cadeau geven. Heb vroeger op rijbewijs na trouwens allemaal zelf betaald. Misschien dat ik daarom ook wel zo'n financial freak ben geworden. (recent zonnepanelen op het dak ook leuke besparing)

Verder hadden wij eerste maanden nog onverwacht hoge kostenpost met alle ziekenhuis bezoeken, prematuur materialen die we nodig waren (was +1400,- extra zorgkosten die ik destijds bij belasting indiende )

Succes bij de gynaecoloog

11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @jolien 1986 ik kan me voorstellen dat er dan opeens een kostenpost bijkomt! Maar wat een luxe dat al het andere toch onder verzekering valt, hè? Was je zelf €1400 kwijt, zal de zorgverzekering vast minimaal een tienvoud daarvan hebben vergoed.
    Ik denk dat altijd maar als ik zulke uitgaven heb.
    Een vriendinnetje had borstkanker en op eigen risico na niks betaald. Nou; totale zorgkosten waren ruim over de €300.000,- pfff. In een ander land hadden haar ouders hun huis moeten verkopen. Of was ze misschien “gewoon” dood gegaan.
    Er valt veel te zeggen over de zorgtoeslagen. Maar deze kant mag ook wel eens belicht worden.

Ik heb trouwens ook een studielening voor mn studie genomen. Mijn ouders hebben niks betaald. Ook geen rijbewijs ofzo. Dat was er gewoon niet.
    Dus dat ik onze kinderen dat straks wel kan geven, vind ik best belangrijk. Wij sparen daarom volledige kinderbijslag. Natuurlijk een ontzettende luxe dat wie die financiele ruimte ook hebben; dat snap ik wel. Maar dan nog is ‘t iets dat ik echt hoog prioriteer.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    JOEPIE!!

Ei 18 mm en vanmiddag Ovitrelle.

Schiet mij maar lek. Ik heb van de dienstdoende gyn ook nog eens paar doosjes utro meeekregen. Ik zei:
    ‘Oh bedankt. Ik heb ook nog wat utro nodig.’
    ‘Oh prima, 120 stuks even genoeg?’ o_O
    Neeeee please doe mij nou gewoon 920 stuks ofzo!

Jammer dat deze dienstdoende gyn niet fertiliteit doet over het algemeen. Is het heel erg dat ik het een beetje uitgebuit heb? Ik dacht; laat ik er dan ook maar even gebruik van maken! :o:

Evil mommy :evil:

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.047
    18.843
    113
    Vrouw
    @Pistachenootje ik zou voor je rijbewijs gaan! Het is zo makkelijk als je het hebt en het maakt je een stuk onafhankelijker. Een tweede auto kost best wat, ik weet niet hoe het met de werkbus van je man zit? Gaat dat via z'n werk of betalen jullie dit zelf? Dan zou ik toch eerder kijken om die werkauto om te ruilen naar een wat praktischere auto met meerdere zitplekken. Zou niet direct een tweede auto aanschaffen als dat niet perse nodig is.

Wij hebben niet zo'n grote auto. Enkel ik gebruik hem om naar mijn werk te gaan, man gaat op de fiets. Als we op vakantie gaan mogen wij de auto van mijn schoonvader gebruiken, echt zo fijn en lief!

@Nina Sanders ik heb als 1e traktatie bumba hoofden gemaakt, met als neus een danoontje :roflmao: was ook iets wat alle kindjes konden eten, groot of klein.

Wat betreft kosten van een tweede kindje, schiet ik telkens van in de stress..
    Weet ook niet waarom. Zal vast wel allemaal op z'n plek vallen. We hebben geen schulden, staan nooit in het rood en kunnen nog sparen voor ons zoontje en onszelf. Maar véél ruimte hebben we ook niet.
    Ik denk dat wij wel degelijk wat moeten gaan inleveren, maar ach, komen vast ook weer betere tijden aan..

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.047
    18.843
    113
    Vrouw
    Wij hebben trouwens heel veel spullen van marktplaats gehaald destijds. O.a. de babykamer en de kinderwagen (bugaboo) kinderwagen vind ik veel te duur om nieuw te kopen. Wil nu nog graag een meerijdplankje voor de wagen. Want een kinderwagen + buggy in onze auto gaat niet passen.
    Verder hoeven we niet veel. Wil graag een nieuwe maxicosi (bij m'n zoontje hadden we de mc van vrienden overgenomen) maar dat geld kan ik wel voor mn verjaardag vragen.
    Qua kleding zal er ook wel het één en ander nieuw gekocht moeten worden, hangt natuurlijk af van het seizoen en geslacht. We hebben niet veel unisex haha.

15. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

@Poolvos nou inderdaad Mijn kind is letterlijk en figuurlijk onbetaalbaar... Ik klaag nooit meer over zorgverzekering. Geloof dat gedeclareerde kosten hoger zijn dan hypotheek van ons huis

Poolvos vindt dit leuk.
  16. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Goed nieuws!!!!

17. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Jippieee @Nina Sanders! Het wordt dus toch een extra gezellig weekend ;)
    Goed nieuws dat je nu ook een voorraadje utro hebt. Zo hoort ‘t. Geen gedoe!

18. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw
    Na onze vakantie ga ik de rijschool bellen, ik wil het liefst in januari beginnen. Dan ben ik afgestudeerd en hoef ik niet naast mijn werk en studie nog auto te rijden.

@Nina Sanders
    Wat is utro?

LaQueen en Poolvos vinden dit leuk.
  19. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Alles zelf moeten betalen, daarom was het rijbewijs er gewoon nooit van gekomen.
    Voor mijn zoontje zetten we al de kinderbijslag opzij. Juist voor zijn studie en rijbewijs, ik wil dat graag kunnen geven ism zijn zelf gespaarde geld.

jolien 1986 en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Wat goed en fijn dat je er meegekregen hebt zou ik ook gedaan hebben haha

Deel Deze Pagina