♥ Zwanger worden vanaf najaar 2018 ♥

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LaQueen, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    @Zonnebloem92 jeetje ja dat lijkt me ook heel erg confronterend, aan de ene kant leuk, aan de andere kant ‘waarom ik niet?’.. knuffel!

@Wens84 oooh heel spannend, super benieuwd! Zou wel echt even super leuk zijn (voelt alsof we met zn allen de goed kant op gaan als de eerste zwanger is haha)

LaQueen, Wens84 en Zonnebloem92 vinden dit leuk.
  2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Spannend.
    Hopelijk een paar positieve testen dit weekend in de groep!

Pistachenootje en Wens84 vinden dit leuk.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Lekker hoor zolang verlof.
    Zijn er nog veel grote verschillen daar ten opzichte van Nederland of valt het mee? (Ik ben totaal niet bekend met Zweden)

4. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.510
    495
    83
    Vrouw
    Gelderland

5. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

12 dec 2016
    1.510
    495
    83
    Vrouw
    Gelderland
    In Duitsland hebben ze inderdaad ook zolang verlof, 1 jaar. Het 2e jaar kun je ook nog thuis blijven, dan krijg je tenminste nog 40% van je salaris en het 3e jaar krijg je geen salaris meer, maar mag je ook nog gebruik maken van je ouderschapsverlof. Zolang moet jouw werkgever jouw aanstelling vrijhouden (tijdelijk laten vervangen). Na 3 jaar mag je dus terug naar je oude baan. Ik heb een vriendin in D die nu na 2 jaar weer is begonnen, ze gaat een jaar werken en dan willen ze graag een tweede kind, vervolgens kan ze dan weer eruit. Andere vriendin is na 3 jaar thuisblijven weer bevallen, ze is nu inmiddels 4 jaar niet meer aan het werk. Ze zou volgend jaar weer minstens 1 jaar moeten werken, wil ze voor een derde kindje weer volle 3 jaar verlof hebben. Maar ik denk dat ze niet meer terug gaat. Als je zolang eruit bent, is re-integratie ook lastig. Dit is ook meteen een nadeel, je geeft sneller je baan helemaal op.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.048
    18.844
    113
    Vrouw
    Ik zou dat ook wel graag in nederland willen zien. ..bijv na je 10 weken bevallingsverlof, dat je nog extra verlof kunt opnemen maar dan niet 100% doorbetaald. Maar goed dat kost nog al wat natuurlijk zo'n verandering. Ben wel blij met de uitbreiding van het vaderschapsverlof, staat dat nu vast vanaf 2019? Destijds was m'n man maar 2 dagen tuis :cry:hij zat ook precies in de aller drukste periode op z'n werk waardoor hij moeilijk vrij kon krijgen. De kraamweek vond ik niet echt leuk. 2 vreemde mensen hele dag om me heen... net een baby, alles was wennen en nieuw.. etc.
    Vandaar dat we het nu wat praktischer proberen te plannen, de zomermaanden tot december zijn minder druk voor mn man en makkelijker om vrij te krijgen:thumup:

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is idd niet leuk.
    Hier gelukkig een man die in 5 ploegen dienst werkt, hij kan makkelijk vrij nemen want iedereen doet hetzelfde :roflmao:
    Maar goed hij werkt vrijwel elk weekend en de feestdagen, dat vind ik wel een nadeel.

8. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Mijn man is zzp'er. Ideaal want hij kan dus thuisblijven wanneer hij wilt. Maar ja niet werken is ook geen geld :cool: eerste week was hij werken in de tijd dat de kraamverzorgster er was na de eerste twee dagen dan. En daarna is hij nog bijna 2 weken thuis geweest

Spectre en Pistachenootje vinden dit leuk.
  9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Dat vaderschapsverlof is verschrikkelijk slecht. Wij hadden ook maar 2 dagen. Handig na ks en je kindje in de couveuse 25 km verderop van je huis. Gelukkig lieve familie en vrienden die mij op en neer reden. Maar zoiets deel je toch liever met je partner...

10. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw

Mijn man is ook zzp’er. Drie weken thuis geweest met ons. Heel fijn! Maar geen werk is ook idd geen geld. Er was voor hem veel druk toen ik besloot twee maand onbetaald verlof te nemen.

Wens84 vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier had mijn man ook 2 dagen en dat vonden wij zo flauw.

Ik ben in aug bevallen en mijn man heeft aansluitend toen 3 weken vakantie opgenomen (van de zomer verder dus niet). Beetje jammer wel, dat het zijn vakantie 'gekost' heeft maar in dit geval kwam het niet heel ongelukkig uit.

Nu is het een week 100% doorbetaald verlof toch?

12. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Ik ben 2de paasdag bevallen vorig jaar dus die had die al vrij daarna heb je idd 2 dagen toen was het al donderdag heeft die, die 2 dagen nog vrijgepakt zo waren we toch een week samen en moet zeggen dat was echt fijn

Spectre, Nina Sanders en jolien 1986 vinden dit leuk.
  13. jolien 1986

Geen idee eigenlijk. Of dat nog percentage onbetaald is. We zien het dan wel...

Na mijn verlof heb ik zelf nog "vakantie" aangeplakt. Voelde na 3 mnd ook niet klaar om aan werk te gaan. En kind bij de opvang te "dumpen" (had nog veel staan omdat ik door complicaties toch niet weg mocht.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ik was juist blij dat ik weer aan het werk mocht ;)

Vlindertje0102 vindt dit leuk.
  15. Vlindertje0102

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders heb het net even opgezocht. Vanaf 2019 is het een week doorbetaald verlof. Vanaf 2020 kunnen ze 6 weken ouderschapsverlof opnemen

16. jolien 1986

Eenmaal aan werk vond ik het ook heerlijk hoor. Soort me time!

Maar zij was zo snel overprikkeld, sliep slecht, dronk slecht en had niet bepaald reserves. (pasgeborenen baby van vriendin woog meer:eek:) maandje extra was wel welkom voor beide

17. Pistachenootje

17 aug 2018
    37
    46
    18
    Vrouw
    Vraagje voor de meiden die al gestopt zijn met de pil :)

Ik twijfel of ik na mijn volgende stopweek (1 t/m 7 sept) wil stoppen, of toch nog 1 maand doorslik. We gaan 10 t/m 24 sept op vakantie. Ik zou het erg vervelend vinden om spottingen of bloedingen te krijgen op vakantie. Maar de kans lijkt mij zelf heel klein, omdat ik de week voor de vakantie mijn stopweek heb.

Dus hoe zijn jullie weken na het stoppen met de pil verlopen? Onregelmatige bloedingen of juist lang geen bloeding?

18. jolien 1986

Bij onze eerste wens was van prikpil overgestapt op gewoon de pil. Na stopweek eigenlijk 'normale cyclus ontwikkeld die wel een 7 dagen kon verschillen. Wel wist ik meteen waarom ik anticonceptie gebruikte. Bah wat heftige menstruatiepijn.

Misschien een tip. Ik gebruikte organic cup. Ipv tampons Kan Veel langer blijven zitten, geen uitstekende touwtjes en geen chemisch gebleekte meuk daar waar ingang van huisje van je kindje is

Pistachenootje vindt dit leuk.
  19. Vlindertje0102

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    We hebben net de eerste 2 afspraken gekregen. Wow nu gaat het wel echt worden weer...
    Alleen eentje moet ik al verzetten ivm werk :o:

Sjaantje91, Nugget, Berenmama en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Spannend!

Deel Deze Pagina